w124 722.3 automaatti vuotaa öljyä ja ulisee!!!!

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
mese200cdi
Viestit: 13
Liittynyt: 24.2.2008 15:21

w124 722.3 automaatti vuotaa öljyä ja ulisee!!!!

Viesti Kirjoittaja mese200cdi »

Elikkäs laatikko alkoi vuotamaan öljyä turbiinin ja laatikon väliltä, mutta heitti vuotamasta itestään ja laatikossa on oikea määrä öljyä ku mittaa auton käydessä. samalla laatikosta alkoi kuulua samanlainen ääni ku ois ohjaus tehostin hajoamassa eli ulisee mutta ääni tulee laatikosta... viat tulivat ku syöttöjä säädettiin ja jouduttiin kierrättämään konetta aika paljon! mitähän sieltä nyt vois olla rikki? laatikko kuitenkin toimii ihan normaalisti ku kokeilin, autolla ei oo sen jälkeen ajettu ettei enempää hajoa!
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

turbiini :?
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

paikallaan vai liikkeessä?

Liikkeessä kartaanin kannatinlaakeri vois olla sökö...

E. Siis huutaa..
® Mesen linttaklubi
mese200cdi
Viestit: 13
Liittynyt: 24.2.2008 15:21

Viesti Kirjoittaja mese200cdi »

paikallaan ulvoo!
Avatar
jaasu
Viestit: 947
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Laatikon öljypumpun stefa ja holkki menossa?
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
mese200cdi
Viestit: 13
Liittynyt: 24.2.2008 15:21

Viesti Kirjoittaja mese200cdi »

Elikkä holkkihan se oli lähteny kävelemään ja oli menny stefasta läpi! Uudet osat tilattu jos sais kassaan joskus:D

Mut sit ois vielä semmonen ongelma ku kierrokset nousee 2-3 vaihdossa ja muuten toimii tosi hyvin eikä täys kaasulla kiihdyttäessä ole mitään ongelmaa! Millä ton luiston/kierrosten nousun sais kuriin?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

korjaussarja veholta vähän reilun kymmenen euroa :idea:
Vaihtuu näppärästi öljynvaihdon yhteydessä, mekasta muistaakseni löytyy kuvat ja varaosanumero :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

A 126 270 44 77 on osanro. Kulkusuunnassa vasemmalla etummainen luukku venttiilipöydässä kun ököpohjan raapasee eestä. Ulostulevista osista vaihdetaan kaikki samannäköiset osat uusiin jämäkämpiin ja asennetaan samalla tavalla kun olikin. Uus suti ja uus tilke pannuun, uuvet rasvat lorottelee tikun putkesta ja kovaa ajoa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jaasu kirjoitti:Laatikon öljypumpun stefa ja holkki menossa?

Minkälainen holkki? Stefa vaihettiin tohon omaan mutta en muista mitään holkkia missään olleen.... (722.602)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:A 126 270 44 77 on osanro. Kulkusuunnassa vasemmalla etummainen luukku venttiilipöydässä kun ököpohjan raapasee eestä. Ulostulevista osista vaihdetaan kaikki samannäköiset osat uusiin jämäkämpiin ja asennetaan samalla tavalla kun olikin. Uus suti ja uus tilke pannuun, uuvet rasvat lorottelee tikun putkesta ja kovaa ajoa.
juu näinhän se tapahtuu ja numerokin täsmää :wink:
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Oliko ääni tämäntyyppinen? :?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZslIGrLaPuE[/youtube]

Tuommonen ääni on ollu mukana koko matikin omistusajan, en oo jaksanu huolestua kun ei oo oireillu enemmin. :shock: Kuuluu kyllä tavallaan koneen takaosasta, ensin aattelin että ohjaustehostimen öljy ois loppu ku tuota ääntä piti.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Marko
Viestit: 82
Liittynyt: 12.8.2006 22:34
Paikkakunta: Pyhäntä

Viesti Kirjoittaja Marko »

Mullakin kuului samantapainen ääni P ja N asennoilla en välittanyt äänesttä kunnes katosi vaihteet! Ykkönen ja kakkonen pelasi jotenkuten!
Öljypohja täynnä silppua ensimmäisestä pannasta oli lähtenyt ainakin semmoset jarrukenkien näköiset pinnat irti!
mese200cdi
Viestit: 13
Liittynyt: 24.2.2008 15:21

Viesti Kirjoittaja mese200cdi »

Joku tollanen ulina ja volina mullaki siitä kuulu ja se tuli ainaki laatikosta... ja ääni alkoi sen öljy vuodon jälkeen....
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

Viesti Kirjoittaja jape89 »

Täällä samanlainen vonkuminen kuului aikanaan. Vaihdoin öljyt ja suodattimen nii heitti ääni, mut 7km siitä tuli öljyt veke ja hävis vaihteet kokonaan. ?
Marko
Viestit: 82
Liittynyt: 12.8.2006 22:34
Paikkakunta: Pyhäntä

Viesti Kirjoittaja Marko »

Joo öljyä se vuoti mullakin laatikon ja turbiinin välistä vaikka oli uusi stefa. Ja nykäisi vaihteet päälle aina pehmeydestä ei tietoakaan! Liekkö sillä ollu tekemistä asian kans?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kerran tappeltiin leppäkylkisen varmarimallisen ameriikanjenkin kanssa jossa lorotti vaan turpiinin kaulalta öljyä vaikka kaulan pinta oli ok ja stefa uusittiin. Lopulta paljastu että kaulan hitsisaumalta oli jonku huokosen kuonasulkeuma korkannu ja alkanu vuotaa siitä. Kemppaimella pikku täppä ja läjään.

Saksalainen premiumauto ei oo amerikkalainen malmijaala, mutta hittoomalla ne molemmat turnipsit on kasattunna. :idea:

Ei liittyne aiheeseen ku löyhästi, mutta onpa esimerkkinä mitä voi olla vikana kun kaula ku5ee.
mese200cdi
Viestit: 13
Liittynyt: 24.2.2008 15:21

Viesti Kirjoittaja mese200cdi »

Nyt laatikko kasassa ulinat ja öljy vuodot katos turbiinin holkin vaihtamisella ja uudella stefalla! :D Mutta 2-3 kierrosten nousu on edelleen tallella vaikka vaihdoin uuden jousisarjan sinne, oli kl-varaosissa hyllyssä!

Mistä vikaa etitään seuraavaksi? kierrosten nousu ei haittaa ajoa ku vähän löysää kaasua ku vaihtaa kolmosen, ja vaihtoa on tosi sievä ei nykäse eikä luista venyttää vaan kierroksia ennenku kytkee vaihteen päälle... vaikeesti tuli selitettyä :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Easy Rider kirjoitti: Saksalainen premiumauto ei oo amerikkalainen malmijaala..
Ei hyvää päivää, virallisen oikolukijan on pakko pyytää taas kerran selvennöstä ylläolevaan tekstiin. Yritin tarkistaa asian goolesta, arvaas mitä tuli?

https://www.google.com/search?q=malmija ... tartPage=1

Mikä on siis malmijaala?
Kein siknatuur
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jaala on pienehkö irtolastia kuljettava rahtialus.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ei kehtaa uutta aihetta tehhä, niin onkos tuo korjaussarjan osanumero oikia kun täältä warkauden gyntteriltä eivät moista osaa löytäneet :shock:

ja oisko siitä tälläselle tyhmälle oikian selkee asennusohje millei sais mittää huonoo tapahtummaan

:roll:

E. tosiaan se 2-3 vaihdon koojaissaaja... :)
Viimeksi muokannut potox, 11.10.2013 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Niinettä minkälainen ja missä se holkki on josta on tässä ollu puhetta?
Avatar
t.eskola
Viestit: 183
Liittynyt: 05.1.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

potox kirjoitti:ei kehtaa uutta aihetta tehhä, niin onkos tuo korjaussarjan osanumero oikia kun täältä warkauden gyntteriltä eivät moista osaa löytäneet :shock:

ja oisko siitä tälläselle tyhmälle oikian selkee asennusohje millei sais mittää huonoo tapahtummaan

:roll:

E. tosiaan se 2-3 vaihdon koojaissaaja... :)
Eikös tua ihan oikea ole:

http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html

Pyyä sieltä joku sellanen palvelemaan joka osaa käyttää tietokonetta :lol: Tai soita suoraan KL-varaosiin :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”