722.4. Laatikon täyttöproppu (Kuva mukana)
722.4. Laatikon täyttöproppu (Kuva mukana)
Osaiskos joku kertoa millanen avain ko palikkaan sopii? Katsastuksessa alle kurkkiessa silmiin osui melkoinen vaihteistoöljyvuoto, ja siitä täyttöpropusta(ikänä oo avannut, oletan et se melkein 5cm halkaisijaltaan oleva pyöree mötikkä se olis..) näyttäisi valumaa tulevan. Kun ei oo mittään mahdollisuutta sisätiloihin vaan tossa parkkipaikalla pitäis rassata, ois kiva jos ois oikee työkalu valmiiksi.
Tiiä nyt sitte vaan miksi se on alottanu vuotamisen, täyttö aina tehty mittatikun aukosta, mutta pieni toive(varmaan turha) et kiristelemällä lakkaisi.
Tiiä nyt sitte vaan miksi se on alottanu vuotamisen, täyttö aina tehty mittatikun aukosta, mutta pieni toive(varmaan turha) et kiristelemällä lakkaisi.
Viimeksi muokannut sv22, 02.2.2012 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Semmonen pyöree, kuskin puolella, 2€ kolikkoa selkeesti suurempi, öljypohjan reunan yläpuolella, alipainemokkulan etupuolella sijaitseva pyöreä osa, jossa keskellä näyttäis olevan kuusiokolo/tms menevä kolo. Sijaintinsa puolesta oletin täyttöaukoksi, mutta ei siis se lie. Siitä ympäriltä kuitenki öljyä valuttelee. Huomenna pitäis lähtee vähä pitemmälle reissulle, et ois kiva jotain saada sille tehtyä.

Elikkä tuosta reunoilta falskaa..
Eli toisaalta, jos ei ole täyttöproppu, niin mikä tuo sitten on? Ja tuleeko kellekään ajatuksia siitä mikähän on yllättäen vuotoa aiheuttanut? Onko pakkanen tehny kiusaa ja särkeny tuolta kohdin jotain, liekö pakkanen tehny tukosta öljykiertoon ja puskee tosta vaiko mikä lie?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
se ei ole täyttöproppu, siihen tulee kytkin mutten muista kytkimen nimee, mutta katalysaattorin kanssa kumminki jotain tekemistäsv22 kirjoitti:
Elikkä tuosta reunoilta falskaa..
Eli toisaalta, jos ei ole täyttöproppu, niin mikä tuo sitten on? Ja tuleeko kellekään ajatuksia siitä mikähän on yllättäen vuotoa aiheuttanut? Onko pakkanen tehny kiusaa ja särkeny tuolta kohdin jotain, liekö pakkanen tehny tukosta öljykiertoon ja puskee tosta vaiko mikä lie?

-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jos ny maltat varrota huomiseen, niin katton sen avain koon kun en ulukoo muista, mutta sen muistan, että kierteellä on kiinni ja tais olla kuparirengas tiivisteenä, mutta tarkistan senkin samallasv22 kirjoitti:Ok. Mutta onko kyseessä kuitenkin jengalla oleva tulppa ja minkä kokoinen kuusiokolo tuohon tulisi sovittaa? Isoja kokoja ei pakista löydy, eikä kaikkia mahdollisia kokoja viittis ostaa ihan varmuuden varalle..

Se on B1-pannan venttiilin tulppa. Tuon paikalle ruuvattavalla paineanturilla bensavehkeet tosiaan tunnistaa "ylikuormatilanteen".
En kuitenkaan äkkiä katsottuna hoksinut tuolle tulpalle mitään tiivistettä. Sille venttiilille on o-renkaat mutta jospa touho osaa sanoa paremmin, kunhan pääsee pajalleen.
t.
Risto
En kuitenkaan äkkiä katsottuna hoksinut tuolle tulpalle mitään tiivistettä. Sille venttiilille on o-renkaat mutta jospa touho osaa sanoa paremmin, kunhan pääsee pajalleen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
en minäkään, mutta näin aattelin itekki, että pohjan tiivisteestä tulis
otinpa propun irti ja pikkanen tippa vettä oli propun takana mutta tiivistettä siellä ei ollut eikä siihen oikeistaan käykkään tiiviste reijän muodon tautta ja jos rakentaa siihen tiivisteen, niin ykkös panta ei varmaankaan toimi enää kunnolla
tällänenhän se propun reikä sitten on ja proppu, kierre oikeakätinen ja avvain 12mm:nen



se on sitten vallan hirmu lujassa kiinni

otinpa propun irti ja pikkanen tippa vettä oli propun takana mutta tiivistettä siellä ei ollut eikä siihen oikeistaan käykkään tiiviste reijän muodon tautta ja jos rakentaa siihen tiivisteen, niin ykkös panta ei varmaankaan toimi enää kunnolla





se on sitten vallan hirmu lujassa kiinni

Ok, luotettava se on fiksumpiin =)
Nyt ku vaan tietäis mikä tuon tiivisteen on saanu vuotamaan, kesällä vaihdoin laatikon, samassa uus tiiviste/öljyt/AMG-jousi 2-3 vaihtoihin (jei, ku autossa ees yks semmonen osa
), eli jotain 15tkm ajettu.. Pitää koettaa ryömiä alle tarkisteleen oliskos ruuvi(t) löystyny..
Onkos noihin öljypohjan pultteihin jotain oikeaoppista momenttia, vai ihanko perstuntumalla kohilleen?
Nyt ku vaan tietäis mikä tuon tiivisteen on saanu vuotamaan, kesällä vaihdoin laatikon, samassa uus tiiviste/öljyt/AMG-jousi 2-3 vaihtoihin (jei, ku autossa ees yks semmonen osa

Onkos noihin öljypohjan pultteihin jotain oikeaoppista momenttia, vai ihanko perstuntumalla kohilleen?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Mulle ei ole vielä tuon WIS:in käyttö hahmottunut, ku en oo vielä tainnu yhtään oikeata ohjetta saanu auki, topikkeja senkin edestä..
Täytynee hakee uus tiiviste sekä öljyt ja asennella tuo oikeaan kireyteen uusilla palikoilla jahka kelit vähän lauhtuis..
Ihan OT:na, onkos kukaan keksiny mitään millä laatikkoa vois näillä pakkasilla sääliä, joku säteilylämmintin tms jonka defan piuhasarjan kautta sais puuhasteltua?

Täytynee hakee uus tiiviste sekä öljyt ja asennella tuo oikeaan kireyteen uusilla palikoilla jahka kelit vähän lauhtuis..
Ihan OT:na, onkos kukaan keksiny mitään millä laatikkoa vois näillä pakkasilla sääliä, joku säteilylämmintin tms jonka defan piuhasarjan kautta sais puuhasteltua?
Tällä yritetty mennä, tosin tuo pakittamatta jättäminen välillä mahdotonta. Sen kyllä huomaa selkeästi miksei kylmänä pitäisi pakittaa.. Yleensä oon käyttänyt D-3-2 linjan molempiin suuntiin pitäen parikyt sekkaa päällä joka kohalla ennen pakin laittamista, sitäkin vähintään puoli minuuttia päällä ennen jalan nostoa jarrulta. Mutta kyllähän se meinaa luistaa, se on selvä.
öljypohjan tulppa kiritty liian lujaan.
Pultti on tunnoton jos kierteessä on yhtään hiekkaa. Voit selvitä tiivisteen vaihdolla, se on monesti keskeltä halki.
Toinen vaihtoehto on pahempi,- pohjan kanttaus pilalla. Itse olen joutunut ostamaan koko öljypohjan kun muoto oli niin pahasti hukassa ettei suostunut enää tiivistymään.
Pultti on tunnoton jos kierteessä on yhtään hiekkaa. Voit selvitä tiivisteen vaihdolla, se on monesti keskeltä halki.
Toinen vaihtoehto on pahempi,- pohjan kanttaus pilalla. Itse olen joutunut ostamaan koko öljypohjan kun muoto oli niin pahasti hukassa ettei suostunut enää tiivistymään.
No tulppa ainakin on liian kireällä, ei vaan mun toimesta, laatikkoa vaihtaessa öljyt piti valuttaa pohja irrottamalla ku ei kummastakaan tulppa hievahtanutkaan, muuttu vaan kuusiokolo pyöreeksi.
Pitää toisesta ottaa öljypohja, helpommalla pääsee. Ei vaan mee järkeen miten tuossa on noin päässyt käymään.
Pitää toisesta ottaa öljypohja, helpommalla pääsee. Ei vaan mee järkeen miten tuossa on noin päässyt käymään.
hyviä kuvia
Täältähän löyty hyviä kuvia vaihteistosta, nyt tiedän mistä löydän varmasti alipane letkun pään!