automaatti laatikko

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

automaatti laatikko

Viesti Kirjoittaja outi2 »

300tdt vm90 pakki hävis niin pitäis laatikko irroittaa onko siinä mitään jippoja mitä pitäis hoksata. turbiini ilmeisesti ensin irti mite lähtee.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joo turpaani jää purettaessa lotjuun, eli kuus ruuvia vetolevyn reunoilta auki. Se on sitten vähän paikasta ja vehkeistä kiinni, että onko helpompi nostaa konekin pois ja katkoo irrallaan, vai ottaa vaan laatikko alta. Sitten kun laatikko on irti, niin ymmärtääkseni turpiini veetään varoen pois ja sen takaa öljypumppu ja sieltä pitäs löytyä liki seuraavaks pakkimäntä. Kasatessa pitää olla huolissaan että turpiinin kaulan lokoset natsaa laatikossa oleviin, että painuu kivutta pohjaan. Muuten särkyy kun punoo kii koneeseen.

Touhottajalla vois olla seleventäviä kuvia ja tiatoo, härneepäs miestä asialla. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

auto katoksessa pitäis laatikko ottaa irti näkyykö turbiinin kiinnitys pultit siitä samasta aukosta mistä öljy lasketaan turbiinista. Kuinka paljon laatikko painaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos en väärin muista niin 722.3 laatikko painoi jonkun 60kg? Olihan tässä tuo 722.3 laatikko

Petehri kirjoitti:722.3 isolaatikko painaa ilman turbiinia 55kg, V8 koneisen laatikot noin 5kg enemmän.
Mika.T kirjoitti:Ja turbiini ~10kg
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=25 ... atin+paino
Tuossa vielä topicci jossa oli keskustelua
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

outi2 kirjoitti:auto katoksessa pitäis laatikko ottaa irti näkyykö turbiinin kiinnitys pultit siitä samasta aukosta mistä öljy lasketaan turbiinista. Kuinka paljon laatikko painaa.
eiku öljypohjassa olevasta reiästä missä muovitulppa päällä, tai siis pitäis olla tulppa jos ei oo pudonnut
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

en tiedä mikä laatikko siellä on. Pitääkö moottori tukea jotenkin: En kyllä hoksaa sitä tulppaa mistä turbiini löysätään saako sen kun ottaa startin pois niin sitä kautta.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se tuluppa on tuossa kuvan vasemmassa laidassa oleva, osin näkyvä aukko, mikä on 124:ssa paljon pienempi n. 60mm kanttiinsa oleva aukko ja se tuluppa on aina melekosen mönjän peitossa :roll:
otat sieltä ensin ne kuusi ruuvia irti ja sitten vasta kartaani, vaihteen siirtotanko, johot askin kupeesta, ohjauspaine vaijeri kaasuvivustosta, modulaattorin letku koneen päästä, sitten lasket öljyt pois turbiinista (momenttinmuunnin) ja askista, sitten otat laatikon öljyn lauhuttimen (lämmitin) putket askista irti ja heti paketoit ne panjon päät muoviin (puhista panjot ennen irrotusta huolellisesti) ja nyt kun jäi vielä laatikon mittatikkun tuenta koneeseen kiinni niin irrota sekin :wink:
sitten kun kaikki muut on irti viimesenä otat sitten lootan kehältä kaikki ruuvit pois ja taishan se takapään tukipalkkikin irrottaa ennen kun pääs lootan kehältä irrottellee ylimmäisiä ruuveja pois :lol:
jotenkin näin se meni :shock:
ja se kuva vielä :wink:
Kuva
kuva 126:sta
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

en tiedä mikä laatikko siellä on. Pitääkö moottori tukea jotenkin: En kyllä hoksaa sitä tulppaa mistä turbiini löysätään saako sen kun ottaa startin pois niin sitä kautta.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

outi2 kirjoitti:en tiedä mikä laatikko siellä on. Pitääkö moottori tukea jotenkin: En kyllä hoksaa sitä tulppaa mistä turbiini löysätään saako sen kun ottaa startin pois niin sitä kautta.
ei tartte tukkee :shock:
voihan siellä olla jokin peltikin niinku 126:ssa mutta kyllä siellä sellanen aukko kumminkin on, mutta voithan sorkkia sen startin reijjästäkin koska startin kiinnitys ruuvit on kumminkin irrotettava, mutta ota ny jokin harja ja vetele sillä sittaantunu lika pois siitä edestä sieltä ne ruuvit on kumminkin helepoin irrottaa :wink:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Touhon kuvas keskellä ihan vasemmalla on se reikä jota pitää ettiä :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla jeesaa lootan yläpulttien kanssa ku irrottaa lukkopellin ja syylärin ja korsteenin yms. ja nostaa konetta kannakkeiltaan eteenpäin ja nokka ylös. Eipä se taitas ketrakki muuten pois tullakaan. Kyseessä kuutospensatenava, liekö tiiselilankussa eri väljää ja omanlaiset konstisa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”