Kickdown ei toimi S:llä mutta toimii E:llä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Sami Moilanen
Viestit: 20
Liittynyt: 05.3.2008 17:43

Kickdown ei toimi S:llä mutta toimii E:llä

Viesti Kirjoittaja Sami Moilanen »

Mitähäh sanoisin. Tässä huomasin että toisin kuin ennen S päällä kickdown ei toimi. Ei tapahdu mitään milloinkaan mutta E päällä toimii.
On se kumma :o aika laiskaa on meno.

Mitä voin kenties tehdä asialle. (huom, täysin amatööri autotuntemus) :(
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kattelitko koneen lämpöjä?
Olen havainnut että ei pudota kikkarilla ennenkuin 80:n tietämissä.
Sami Moilanen
Viestit: 20
Liittynyt: 05.3.2008 17:43

Viesti Kirjoittaja Sami Moilanen »

ei lämmöissä mitään ihmeellistä ollut. Ja kun siis ennen toimi ihan kylmänä ja lämpimänä mutta nyt ei S asennossa toimi. E asennossa toimii normaalisti.
Sami Moilanen
Viestit: 20
Liittynyt: 05.3.2008 17:43

Viesti Kirjoittaja Sami Moilanen »

Eikö ole tullu mitään mahd. ideoita ongelmasta?
Huomasin että tämä ongelma alkoi tuossa sillon kun oli autossa eräitä sähköongelmia, perhana itseasiassa kattoluukku ei enään edes ääntelehti eikä penkinlämmitin toimi.
Mitähän muuta mahtanee olla.
S päällä muuten kun kiihdyttää niin aina 60km kohdalla nykäsee isoa sisään vaikka kuinka kaasua laitat. Vähän tai paljon aina vaihtaa.
Ja tosiaan se kickdown ei toimi ollenkaan.
Itse en asioista ymmärrä :(
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Villi arvaus: Kicdownin sähkökatkaisijan piiri pimeenä, E-asennossa vaihtaa ilman katkaisijaa sen takia että esmerkiks kaasuläppä, imusarjanpaine ja laatikon öljynpaine viestittää ECM:lle että ois aika vaihtaa kuiteskin pienemmälle...
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

nyffikaakoo kirjoitti:Villi arvaus: Kicdownin sähkökatkaisijan piiri pimeenä, E-asennossa vaihtaa ilman katkaisijaa sen takia että esmerkiks kaasuläppä, imusarjanpaine ja laatikon öljynpaine viestittää ECM:lle että ois aika vaihtaa kuiteskin pienemmälle...
Eipä näissä paljon muut viestittele, kuin vaijeri ja alipaine. :happy:
(Kikkari on ainut sähköviesti.)
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Joo, se olikin esimerkiks-sanalla laitettu kun en oo perehtynny. Mutta tulipa mieleen että sekin riittää että modulaattori ja vaijeri kertoilee viestinsä. S-asennossa taasen kierrokset nousee sen verran korkeammalle että ehkäpä sitten ei vaihtelekaan pienempään enää ilman kicdown-katkaisijan toimimista... No joo, varmaan tiedätte paremmin. :D
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Joo, ei tuo hymiö sinulle naureskellutkaan. Vanhalle hyvälle tekniikalle vain. 8)
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Olikin mukava kun löysin näitä kuvia, se tosiaan on vanhaa koeteltua tekniikkaa, keskipakosäädinkin niinko th350:ssä... : Avtopediasta ATSG:n pruju PDF ja täällä näkyis olevan muitakin merkkejä...

Mä mieluusti tutustun tekniikkaan, mutta vaan virtuaalisti. :roll:
Sami Moilanen
Viestit: 20
Liittynyt: 05.3.2008 17:43

Viesti Kirjoittaja Sami Moilanen »

Lueskelin ajanvietoksi taas foorumeita ja rupesin tässä miettimään että mikä ihme, ja missä ihmeessä tämä "vaijeri" jota porukka säätelee, sijaitsee.
Ja sitten oli puhetta jostakin ruuvista.

Jos jollakin olisi esim kuvia 300E mersun kyseisitä osista ja tietoa mitä voisin kenties ongelmaani tehdä jos mitään?

Elikkä kerran vielä: Kickdown toimii E asennossa mutta ei S asennossa.
E asennossa vaihteet toimivat melko mukavasti toskin joskus reippaammassa kiihdytyksessä 60 paikkeilla (kait) hieman ymmärtääkseni luistaa.
S-asennossa meno on taas aika omituista. Vaihtaa aina isomman sisään 60 kohdalla vaikka painat poljinta ihan pohjaan tai vaan vedät hennosti eteenpäin. En ole varma onko nämä niinkään ongelmia mutta ei se kyllä aivan näin toiminut silloin kun mersu vaihtoi omistajaa. (olin silloin oikein tyytyväinen laatikon toimintaan)

Jaa niin ja tuo alipaine siis voi myös vaikuttaa asiaan? Taitaapi olla vaikeampi selvittää onko ongelmia sillä osastolla.

Mutta juu, kiitos vastaajille jo näin etukäteen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”