kolmosella värisee
kolmosella värisee
Mistähän pitäis etsiä vikaa, kun vain kolmosella tietyillä alhaisilla kierroksilla hiukan tavaratilan pellit resonoi?
Tapaus 2
Mulla samanlaista ääntelyä, huollossa vaihtoivat tukilaakerin, ei auttanut. Itte kuitenkin kurkkasin ja pyörittelin, huomasin välystä booriakselissa???
Pitääkö paikkan että kardaanissa on jokin kiristys, jolla ns. päittäisvälys saadaan korjattua?
Jos vielä jollain olis kuva kardaanista tukilaakereineen ja kumeineen, olisin hyvin kiitollinen!
Pitääkö paikkan että kardaanissa on jokin kiristys, jolla ns. päittäisvälys saadaan korjattua?
Jos vielä jollain olis kuva kardaanista tukilaakereineen ja kumeineen, olisin hyvin kiitollinen!
Re: Tapaus 2
Päittäisvälystä siinä booriakselilla on ja sitä ei saa kiristää täysin kiinni. Muuten alkaa huutamaan. Pitää jättää "nahkeaksi", eli että ei aivan valtoimenaan kolise, mutta kuitenkin saat käsin liikuteltua. Ilmeisesti sen pitää päästä liikkumaan, jotta joustaa tarpeeksi.jpaavola kirjoitti:Mulla samanlaista ääntelyä, huollossa vaihtoivat tukilaakerin, ei auttanut. Itte kuitenkin kurkkasin ja pyörittelin, huomasin välystä booriakselissa???
Pitääkö paikkan että kardaanissa on jokin kiristys, jolla ns. päittäisvälys saadaan korjattua?
Jos vielä jollain olis kuva kardaanista tukilaakereineen ja kumeineen, olisin hyvin kiitollinen!
Re: Tapaus 2
Kardaanifirmat kehoittavat kiristämään keskimutterin kunnolla ja tiukkaan!veppe kirjoitti:Päittäisvälystä siinä booriakselilla on ja sitä ei saa kiristää täysin kiinni. Muuten alkaa huutamaan. Pitää jättää "nahkeaksi", eli että ei aivan valtoimenaan kolise, mutta kuitenkin saat käsin liikuteltua. Ilmeisesti sen pitää päästä liikkumaan, jotta joustaa tarpeeksi.jpaavola kirjoitti:Mulla samanlaista ääntelyä, huollossa vaihtoivat tukilaakerin, ei auttanut. Itte kuitenkin kurkkasin ja pyörittelin, huomasin välystä booriakselissa???
Pitääkö paikkan että kardaanissa on jokin kiristys, jolla ns. päittäisvälys saadaan korjattua?
Jos vielä jollain olis kuva kardaanista tukilaakereineen ja kumeineen, olisin hyvin kiitollinen!
Re: Tapaus 2
Miksikhän sen pitäs joustaa, laatikko ja perä on paikallaan kiinni vaikka joutti ottas pohojaan? Ei tajuu...veppe kirjoitti:Ilmeisesti sen pitää päästä liikkumaan, jotta joustaa tarpeeksi.
Avvainkoko siinä mutterissa on sitten jottain 47mm, putkitongit on hyvät.

Pro HVM
On se korin resonointi V****nen tauti 124 300:ssa diisselissä . Tein kolmeen eri otteeseen tosissaan töitä jotta sain resonanssit pois. Eturätin korvasin takarätillä, tukilaakeri ja kumi uusiksi, etupään keskitysholkki uusiksi, ja vielä värinän vaimennin uusiksi. Kardaanin booreissa merkit ei satu aivan kohdakkain ja viimeisen silauksen sain kun siirsin booria yhden pykälän . Niin ja kytkimestä vielä aloitin, levystä olikin keskiö aivan irti. On se nyt kuin eri auto voi lähteä kolmesta kympistä nelosella vedättään ja ei yritäkkään resonoida. Tuleekin ajettua aivan erilailla kun ei tarvi vahtia sitä jyristystä. Vieläkön löytäis hyvän ison abs perän niin vot . Itellä meinaa vähän moottorijarrutuksessa ääntää.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.