W212 osto mielessä ja moottorin kestoa/järkevyyttä mietin.
Kumpi on kestävämpi 200cdi vai 220 cdi, mitä fyysisiä eroja näissä on?
Vuosimalli 2010 - 2012, onko tullut muutoksia koneeseen?
Ajokilometrit on luokkaa 300-400 000 km
Kumpi parempi, 200cdi vs 220cdi
Kumpi parempi, 200cdi vs 220cdi
Viimeksi muokannut Rintteri, 11.12.2017 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan ekoissa w212 voi vielä olla om646 eli se vanhempi dieseli muistaakseni(?)
Niissä ei kait mitään tyypillisiä vikoja, no suuttimen pohjaprikat voi vuotaa ne toki kannattaa tsekata ettei vuoda ja ole jo muurautunu mustan kovan pien alle.
Ylipäätään jos 300-400 ajettuja katsoo niin siellä voi jo hajota mikä tahansa noissa kilsoissa.
Uudemmassa om651 200 ja 220 ero on että 220 on kahdella ahtimella, näistä menee jakopää jossain 300-400tkm kieppeillä eli se on hyvä tarkistaa.
Mielummin tuo 220 noista koska mukavampi ajaa kun on enemmän voimaa, 200 on aika hidas. Toki ohjelmoimalla molemmista mukavasti voimaa saa ulos.
Vaihteiston huoltohistoriaa kannattaa vilkuilla myös tarkasti, yhtä tärkeä kuin moottorin huoltohistoria.
60tkm välein olisi hyvä uusia vaihteistoöljyt ja jos turbiinissa proppu niin normaalisti vaihtaen mutta jollei niin sitten huuhtelemalla, eli siihen kannattaa kiinnittää myös huomiota.
Jos moottori käynnistyy hyvin ja ei pidä ylimääräisiä ääniä sekä historia kunnossa niin osta pois vaan. Koeajolla kiinnittää erityistä huomiota siihen miten vaihteisto vaihtaa, pitäisi olla todella sulavia vaihdot.
Ekoissa w212 voi olla 5 vaihteinen ja myöhemmissä sitten 7 vaihteinen vaihteisto. Riippuu vuosimallista ja moottoristakin. En muista tarkkoja lukuja.
Niissä ei kait mitään tyypillisiä vikoja, no suuttimen pohjaprikat voi vuotaa ne toki kannattaa tsekata ettei vuoda ja ole jo muurautunu mustan kovan pien alle.
Ylipäätään jos 300-400 ajettuja katsoo niin siellä voi jo hajota mikä tahansa noissa kilsoissa.
Uudemmassa om651 200 ja 220 ero on että 220 on kahdella ahtimella, näistä menee jakopää jossain 300-400tkm kieppeillä eli se on hyvä tarkistaa.
Mielummin tuo 220 noista koska mukavampi ajaa kun on enemmän voimaa, 200 on aika hidas. Toki ohjelmoimalla molemmista mukavasti voimaa saa ulos.
Vaihteiston huoltohistoriaa kannattaa vilkuilla myös tarkasti, yhtä tärkeä kuin moottorin huoltohistoria.
60tkm välein olisi hyvä uusia vaihteistoöljyt ja jos turbiinissa proppu niin normaalisti vaihtaen mutta jollei niin sitten huuhtelemalla, eli siihen kannattaa kiinnittää myös huomiota.
Jos moottori käynnistyy hyvin ja ei pidä ylimääräisiä ääniä sekä historia kunnossa niin osta pois vaan. Koeajolla kiinnittää erityistä huomiota siihen miten vaihteisto vaihtaa, pitäisi olla todella sulavia vaihdot.
Ekoissa w212 voi olla 5 vaihteinen ja myöhemmissä sitten 7 vaihteinen vaihteisto. Riippuu vuosimallista ja moottoristakin. En muista tarkkoja lukuja.
Eiko sitä meinasinki etten muistanu oliko, ei vissiin ollu. Olisko sit 2010 204 korisessa viel ollu tota konetta?? Ei kaikkea pysty muistamaan. Kait ne oli sit kaikki sillä om651 moottorilla jo. Askeissa sit vaan eroja enään.740 GLE kirjoitti:OM646 W212:ssa oli minulle uutta?
7G-Tronic tuli neloskoneiden kanssa tarjolle kesällä 2011.