250 cdi E 200 cdi:n tilalle

Vastaa Viestiin
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

250 cdi E 200 cdi:n tilalle

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Tervehdys arvon asiantuntijat.
Otsikon mukainen moottori swäppi olisi tarkoitus tehdä rikkoontuneen moottorin tilalle. Auto on vm 2011. Onnistuuko vain vanha pois ja uusi tilalle, onko sähköissä jotain eroa vai meneekö alkuperäiset pistokkeet, mitenkäs syyläri riittääkö jäähdytys. Jarrut varmaan riittää noille tehoille. Vaihdelaatikon kanssa ei varmaan tule ongelmia, kun 5 ja 7 vaihteisia on asennettu 250 cdi:n jatkoksi.

t. Raimo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottoreita on monenlaisilla suuttimilla ja apulaitteilla riippuen vaihteistosta, muusta varustetasosta ja vaikka mistä, ilman moottorin ohjainlaitteen vaihtoa tuskin onnistuu millään ja se taas ei onnistu ollenkaan helposti jne...
Tarkkana saa olla että periaatteessa samanlainenkaan kone sopii noin vain.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Pistä paikoilleen ja laita tänne juttua että miten onnistuu.

Mikä entiselle moottorille tuli / mikä hajosi ja missä tilanteessa?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eihän tuo suoraan ala toimimaan millään.
200sta puuttuu tuplaturbojen ohjaukset, eri suuttimet, jnejnejne

Toki itse peruskone on pitkälti sama että jos vaihtaa 200sta kaikki peruskoneen ympärillä olevat osat niin saahan sen toimiin. Mutta teho ei kasva yhtään.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Juu kyllähän se totta on niinkuin tässä on sanottu että ei onnistu enään ihan samalla periaatteella vaihtaa kun 124:seen 200d tilalle 250d :ope:
Samanlainen kone vain kiinni mitä on alunperin ollut ja kovaa ajoa, käytettyyn koneeseen ainakin jakoketjun vaihto ennen asennusta!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Meissenkeri kirjoitti:Pistä paikoilleen ja laita tänne juttua että miten onnistuu.

Mikä entiselle moottorille tuli / mikä hajosi ja missä tilanteessa?
Katsastuskonttorilla päästömittausta tehdessä. Ilmeisesti kampiakseli jumissa ja paljon metalli hiukkasia öljynsuodattimessa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Helpoimmalla tietenkin pääsee kun laittaa alkuperäisen moottorin kuntoon tai hommaa tismalleen samanlaisen samanlaisilla suuttimilla..

Jos on purkuautosta käytettävissä johtosarjat, ecu, virtalukko, mittaristo ja myöskin kokonaisvälitykset täsmää niin voi se 250cdi:kin lähteä toimimaan.

Onko alkuperäistä moottoria avattu että mikä siellä leiponut kiinni?
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Moottori on kiinni autossa eikä ole avattu. Todettu merkkiliikkeessä, että alakerta jumissa. Ilmeisesti kampiakselin laakerit pyörähtäneet päällekkäin. Uusi akseli maksaa lähes 2000 e . 651.925 moottoreita vaan huonosti tarjolla, varsinkin täydellisinä.

Riittääkö 200 cdi:n moottorin koodi 651.925 varmistamaan oikean moottorin vai onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole ihan varma koodin osalta (joku muu tietää ja kertoo varmaan) mutta huomioi moottoria vaihtaessa että suuttimet pitää vaihtaa vanhasta koneesta ja laittaa samoille paikoille, tai sitten ohjelmoida moottorinohjaukselle tieto niiden numeroista.

Muutenkin on hyvä olla testeri paikalla remppaa tehdessä, siinä vaiheessa kun uusi kone ja siinä johtosarjat on kiinni ottaa vikatestin niin näkee onko mikään pielessä jo ennen kuin kasaa mitään "turhaa" paikalleen. Samaten ennen käynnistystä muutamat perusasetukset ja ilmaus testerillä jne.
wiimax.fi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Oliko kuinka paljon ajettu? Korvaako konttori mitään?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

markoala kirjoitti:Korvaako konttori mitään?
Miksi korvaisi/pitäisi korvata?
Ei kai se konttorin vika ole jos asiakkaan auto ei kestä normien mukaista päästömittausta :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei minunkaan mielestä tarvi, olen vain kuullut että ainakin joskus on asiakas halunnut hyvitystä. Tuloksesta en tiedä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo katsastuskonttoreiden "päästömittaus" on ihan perseestä.
Ei mitään moottoria ole tarkoitettu kiljutettavaksi ilman mitään kuormaa.

Autossa "long life" huolto-ohjelma?
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

252.000 km ajettu, konttorilta on tehty raportti eteenpäin mutta tuskin sieltä mitään korvauksia tulee.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mika.T kirjoitti:Tuo katsastuskonttoreiden "päästömittaus" on ihan perseestä.
Ei mitään moottoria ole tarkoitettu kiljutettavaksi ilman mitään kuormaa.
On toki perseestä, mutta ei minusta silti ehjän moottorin pitäisi tuon takia hajota!
Muistanko muuten väärin että olis ollu valmistajan ilmoittama 3000rpm raja että sen yli ei saa automaatti MB:tä P:llä tai N:llä kierrättää?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Volvolla tms taisi olla vaihteiston takia tuollainen.
Ei mersulla. Tai en ole ainakaan ikinä moisesta kuullut.
Avatar
Teemu.P
Viestit: 130
Liittynyt: 08.6.2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Teemu.P »

Jos automaattivaihteistolla varustetun auton erityistä mittauspyörimisnopeusarvoa ei ole käytettävissä, moottorin on saavutettava 2/3 ruiskutuksen katkaisun normaalista pyörimisnopeudesta.


http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf

Tuleeko tuosta yhtään viisaammaksi?

Kerran kuitenki kävi omalle kohdalle niin että katsuri ei kierrättänyt
Maksimia ja sitä kyselin että mikäs nyt, niin meinas että ei ole heillä erillistä ohjetta Mersulta niin sillon otetaan vain 2/3 kaasulla. Vuoden päästä sama
paikka ja auto mutta eri katsuri niin sitten mentiin vanhaan tyyliin sukka syyläriin pari kertaa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mika.T kirjoitti:Volvolla tms taisi olla vaihteiston takia tuollainen
740:n ZF.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Onhan näissä varmaan valmistusvirheitä, näitä moottoreita on kuitenkin tehty varmaan miljoona? ja robottihan ne panee kokoon. Rupesin eilen kattomaan niitä ruuveja joilla ne alumiiniset ilmanputsarin pidikkeet tulee kanteen kiinni, niin ei niihinkään ole jenkaa väännetty vaan robotti täräyttää ruuvin kiinni ruuvin tehdessä jengan samalla. Eli varmaan sinnekkin pieniä virheitä sattuu joskus. Voihan se jakopääkin olla hajonnut, ja tehnyt samalla muutakin.

Mites kunnostettu puolimoottori saksasta? Siihen sitten vanhasta kansi ja oheislaitteet ympärille :roll:
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Meneekö 2014 vuoden moottori 2011 vuoden koneen tilalle noin vaan vai hylkiikö se sähköjen tai muiden komponenttien osalta. Molemmat 651.925 koodin moottoreita.

t. Raimo
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaihda sähköosat vanhasta niin ei pitäs tulla hylkimisreaktioita.
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Eli mitä pitäisi ensisijaisesti vaihtaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hankala näin näkemättä sanoa.

Ainakin kaikki alkuperäisistä poikkeavat osat.
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

OK kiitos.
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Eikös 2014 mallin moottorin perässä ole jo ainoastaan 7 vaihteisia laatikoita vai löytyykö myös 5 vaihteisia. Sopiiko 5 vaihteinen vanhan moottorin perästä tuohon moottoriin.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Eikö ne 5 vaihteiset jääny 2011 pois, -14 mallissa ei varmasti ole. Eiköhän se sovi, jos ei niin otat vanhasta tarvittavat osat. Se perusmoottori on kyllä varmaan ihan samanlainen.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Onko tämä kyseinen auto nykyään Urjalassa?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Ei, auto on mulla korjattuna.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Miten korjasit auton moottorin ?
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

100 tkm ajettu täydellinen moottori löytyi puolasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”