250 cdi E 200 cdi:n tilalle
250 cdi E 200 cdi:n tilalle
Tervehdys arvon asiantuntijat.
Otsikon mukainen moottori swäppi olisi tarkoitus tehdä rikkoontuneen moottorin tilalle. Auto on vm 2011. Onnistuuko vain vanha pois ja uusi tilalle, onko sähköissä jotain eroa vai meneekö alkuperäiset pistokkeet, mitenkäs syyläri riittääkö jäähdytys. Jarrut varmaan riittää noille tehoille. Vaihdelaatikon kanssa ei varmaan tule ongelmia, kun 5 ja 7 vaihteisia on asennettu 250 cdi:n jatkoksi.
t. Raimo
Otsikon mukainen moottori swäppi olisi tarkoitus tehdä rikkoontuneen moottorin tilalle. Auto on vm 2011. Onnistuuko vain vanha pois ja uusi tilalle, onko sähköissä jotain eroa vai meneekö alkuperäiset pistokkeet, mitenkäs syyläri riittääkö jäähdytys. Jarrut varmaan riittää noille tehoille. Vaihdelaatikon kanssa ei varmaan tule ongelmia, kun 5 ja 7 vaihteisia on asennettu 250 cdi:n jatkoksi.
t. Raimo
Moottoreita on monenlaisilla suuttimilla ja apulaitteilla riippuen vaihteistosta, muusta varustetasosta ja vaikka mistä, ilman moottorin ohjainlaitteen vaihtoa tuskin onnistuu millään ja se taas ei onnistu ollenkaan helposti jne...
Tarkkana saa olla että periaatteessa samanlainenkaan kone sopii noin vain.
Tarkkana saa olla että periaatteessa samanlainenkaan kone sopii noin vain.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Juu kyllähän se totta on niinkuin tässä on sanottu että ei onnistu enään ihan samalla periaatteella vaihtaa kun 124:seen 200d tilalle 250d
Samanlainen kone vain kiinni mitä on alunperin ollut ja kovaa ajoa, käytettyyn koneeseen ainakin jakoketjun vaihto ennen asennusta!
Samanlainen kone vain kiinni mitä on alunperin ollut ja kovaa ajoa, käytettyyn koneeseen ainakin jakoketjun vaihto ennen asennusta!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Helpoimmalla tietenkin pääsee kun laittaa alkuperäisen moottorin kuntoon tai hommaa tismalleen samanlaisen samanlaisilla suuttimilla..
Jos on purkuautosta käytettävissä johtosarjat, ecu, virtalukko, mittaristo ja myöskin kokonaisvälitykset täsmää niin voi se 250cdi:kin lähteä toimimaan.
Onko alkuperäistä moottoria avattu että mikä siellä leiponut kiinni?
Jos on purkuautosta käytettävissä johtosarjat, ecu, virtalukko, mittaristo ja myöskin kokonaisvälitykset täsmää niin voi se 250cdi:kin lähteä toimimaan.
Onko alkuperäistä moottoria avattu että mikä siellä leiponut kiinni?
Moottori on kiinni autossa eikä ole avattu. Todettu merkkiliikkeessä, että alakerta jumissa. Ilmeisesti kampiakselin laakerit pyörähtäneet päällekkäin. Uusi akseli maksaa lähes 2000 e . 651.925 moottoreita vaan huonosti tarjolla, varsinkin täydellisinä.
Riittääkö 200 cdi:n moottorin koodi 651.925 varmistamaan oikean moottorin vai onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida.
Riittääkö 200 cdi:n moottorin koodi 651.925 varmistamaan oikean moottorin vai onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida.
En ole ihan varma koodin osalta (joku muu tietää ja kertoo varmaan) mutta huomioi moottoria vaihtaessa että suuttimet pitää vaihtaa vanhasta koneesta ja laittaa samoille paikoille, tai sitten ohjelmoida moottorinohjaukselle tieto niiden numeroista.
Muutenkin on hyvä olla testeri paikalla remppaa tehdessä, siinä vaiheessa kun uusi kone ja siinä johtosarjat on kiinni ottaa vikatestin niin näkee onko mikään pielessä jo ennen kuin kasaa mitään "turhaa" paikalleen. Samaten ennen käynnistystä muutamat perusasetukset ja ilmaus testerillä jne.
Muutenkin on hyvä olla testeri paikalla remppaa tehdessä, siinä vaiheessa kun uusi kone ja siinä johtosarjat on kiinni ottaa vikatestin niin näkee onko mikään pielessä jo ennen kuin kasaa mitään "turhaa" paikalleen. Samaten ennen käynnistystä muutamat perusasetukset ja ilmaus testerillä jne.
wiimax.fi
Miksi korvaisi/pitäisi korvata?markoala kirjoitti:Korvaako konttori mitään?
Ei kai se konttorin vika ole jos asiakkaan auto ei kestä normien mukaista päästömittausta
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
On toki perseestä, mutta ei minusta silti ehjän moottorin pitäisi tuon takia hajota!Mika.T kirjoitti:Tuo katsastuskonttoreiden "päästömittaus" on ihan perseestä.
Ei mitään moottoria ole tarkoitettu kiljutettavaksi ilman mitään kuormaa.
Muistanko muuten väärin että olis ollu valmistajan ilmoittama 3000rpm raja että sen yli ei saa automaatti MB:tä P:llä tai N:llä kierrättää?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jos automaattivaihteistolla varustetun auton erityistä mittauspyörimisnopeusarvoa ei ole käytettävissä, moottorin on saavutettava 2/3 ruiskutuksen katkaisun normaalista pyörimisnopeudesta.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf
Tuleeko tuosta yhtään viisaammaksi?
Kerran kuitenki kävi omalle kohdalle niin että katsuri ei kierrättänyt
Maksimia ja sitä kyselin että mikäs nyt, niin meinas että ei ole heillä erillistä ohjetta Mersulta niin sillon otetaan vain 2/3 kaasulla. Vuoden päästä sama
paikka ja auto mutta eri katsuri niin sitten mentiin vanhaan tyyliin sukka syyläriin pari kertaa.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf
Tuleeko tuosta yhtään viisaammaksi?
Kerran kuitenki kävi omalle kohdalle niin että katsuri ei kierrättänyt
Maksimia ja sitä kyselin että mikäs nyt, niin meinas että ei ole heillä erillistä ohjetta Mersulta niin sillon otetaan vain 2/3 kaasulla. Vuoden päästä sama
paikka ja auto mutta eri katsuri niin sitten mentiin vanhaan tyyliin sukka syyläriin pari kertaa.
Onhan näissä varmaan valmistusvirheitä, näitä moottoreita on kuitenkin tehty varmaan miljoona? ja robottihan ne panee kokoon. Rupesin eilen kattomaan niitä ruuveja joilla ne alumiiniset ilmanputsarin pidikkeet tulee kanteen kiinni, niin ei niihinkään ole jenkaa väännetty vaan robotti täräyttää ruuvin kiinni ruuvin tehdessä jengan samalla. Eli varmaan sinnekkin pieniä virheitä sattuu joskus. Voihan se jakopääkin olla hajonnut, ja tehnyt samalla muutakin.
Mites kunnostettu puolimoottori saksasta? Siihen sitten vanhasta kansi ja oheislaitteet ympärille
Mites kunnostettu puolimoottori saksasta? Siihen sitten vanhasta kansi ja oheislaitteet ympärille
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29