Antsan 200 NGT pientä määräaikaishuoltoa.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Olisi luullut että edes tämä remontti menee ilman mcgyveriä…mutta ei…
Perkele, jossain kohtaa onnistuin murjaišemaan tommosen bakeliittisen jäähdytysnestenipan poikki. Arvelin ettei autodocki semmoista juuri tähän hätään, eli heti, pysty toimittamaan joten hetki harmaata vaivaten…5.5 mm reikä ja pikku-esabin käytetty suutin liimalla kiinni.
Onneksi liiterin lattialta löytyi sopiva klemmari, niin sehän istahti siihen…
Ja tuaniin… sehän pelaa!
[youtube]-FKz2bynbX0[/youtube]
https://youtu.be/-FKz2bynbX0
https://youtu.be/qdYZVIjzfl0
Ja ketjun vaihtajille semmoinen vinkki että ketjusarjasta puuttuu ne tulpat jotka peittävät sekä kiristimen , että laahaimen tappien reijät. Ne tarvii vielä hommata ennenkuin hommaan ryhtyy.
Jälleen kerran kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
Ja kiitos Lappeenrannan Fixuskselle sekä Marmoritiskille eli Auto-Sunille.
Perkele, jossain kohtaa onnistuin murjaišemaan tommosen bakeliittisen jäähdytysnestenipan poikki. Arvelin ettei autodocki semmoista juuri tähän hätään, eli heti, pysty toimittamaan joten hetki harmaata vaivaten…5.5 mm reikä ja pikku-esabin käytetty suutin liimalla kiinni.
Onneksi liiterin lattialta löytyi sopiva klemmari, niin sehän istahti siihen…
Ja tuaniin… sehän pelaa!
[youtube]-FKz2bynbX0[/youtube]
https://youtu.be/-FKz2bynbX0
https://youtu.be/qdYZVIjzfl0
Ja ketjun vaihtajille semmoinen vinkki että ketjusarjasta puuttuu ne tulpat jotka peittävät sekä kiristimen , että laahaimen tappien reijät. Ne tarvii vielä hommata ennenkuin hommaan ryhtyy.
Jälleen kerran kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
Ja kiitos Lappeenrannan Fixuskselle sekä Marmoritiskille eli Auto-Sunille.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Reilu pari satkua ajettu. Hyvin pelaa, ja kulutuksesta hävisi varsinkin bensalla ajaen reilu litra pois. Toki lyhyt otanta mutta silti selkeä muutos.
Se perhanan vesiletku olikin yllättävän hintainen vahinko. 80 euroa moisesta tuntuu muuhun suhteutettuna hieman suolaisesta.
Eli täytyy kyhäillä sorvilla uusi nippa siihen jollei jostain tule ehjää vastaan.
Se perhanan vesiletku olikin yllättävän hintainen vahinko. 80 euroa moisesta tuntuu muuhun suhteutettuna hieman suolaisesta.
Eli täytyy kyhäillä sorvilla uusi nippa siihen jollei jostain tule ehjää vastaan.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Muistaakseni tuon nipan saa erikseen, soita M-B Osalle varaosiin ja kysy. Pitäisi olla ihan hyllytavaraa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Ngt = kaasu? Mukava lukea kokemuksia miten kaasuauto toimii käytännössä.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Tämän kanssa kävi sitten niin…että joko sen joulukuisen honkkelin jälkitautina, tai jostain muusta syystä, kiertokangen laakerit otti ja leikkasi täydestä laukasta kiinni.
Eli pääsin syventymään M271.958: sin tekniikkaan hieman syvemminkin.
Jakopäästä sen verran että kaikki kauhutarinat joita noista kerrotaan. On totta.
Yhtään venynyt ketju, ja vaikka sellainen arkipäivän tilanne että manuaalivaihteistolla oleva auto valuu pätkän matkaa alamäkeen vaihde päällä, ja moottori pyörähtää takaperin, riittää siihen että kiristäjä vetäytyy tappiinsa, ja ketjussa onkin löysää riittävästi hyppäämään yli.
Ja tasapainoakselin kiristäjä oli ihan yhtä loppu kuin nokkaketjunkin, eli mäntä purkautui ulos kun ketjun päästi pois.
Nyt alkaa palapeli olla jo kasausta vaille. Ja tähän siis tehdään wanhan ajan täydellinen puolen välin huolto. Eli kampiakselin hionta, hoonaus, rengastus, ja kansityö. Josko sillä pääsisi sitten loppuun asti.
Mutta on oikeasti hemmetin hieno moottori ollakseen rivinelonen.
Eli pääsin syventymään M271.958: sin tekniikkaan hieman syvemminkin.
Jakopäästä sen verran että kaikki kauhutarinat joita noista kerrotaan. On totta.
Yhtään venynyt ketju, ja vaikka sellainen arkipäivän tilanne että manuaalivaihteistolla oleva auto valuu pätkän matkaa alamäkeen vaihde päällä, ja moottori pyörähtää takaperin, riittää siihen että kiristäjä vetäytyy tappiinsa, ja ketjussa onkin löysää riittävästi hyppäämään yli.
Ja tasapainoakselin kiristäjä oli ihan yhtä loppu kuin nokkaketjunkin, eli mäntä purkautui ulos kun ketjun päästi pois.
Nyt alkaa palapeli olla jo kasausta vaille. Ja tähän siis tehdään wanhan ajan täydellinen puolen välin huolto. Eli kampiakselin hionta, hoonaus, rengastus, ja kansityö. Josko sillä pääsisi sitten loppuun asti.
Mutta on oikeasti hemmetin hieno moottori ollakseen rivinelonen.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Jepp, sepä se kun näiden jakopään hyppääminen sattuu useimmiten em. tilanteessa tai yksinkertaisesti siinä kun moottori sammutetaan, ei ehdi kuljettaja erikoisia ääniä kuulla eikä vikavalot syttyä mutta seuraavan käynnistyksen (käynnistysyrityksen) jälkeen on 16 venttiiliä mutkalla.
wiimax.fi
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Jep. Semmoinen ominaisuus sinne on ihan tehtaalla rakennettu. Täytyy tehdä video kun saa osia paikoilleen. Siitä se helposti selviää.dealer kirjoitti: ↑08.4.2022 19:25 Jepp, sepä se kun näiden jakopään hyppääminen sattuu useimmiten em. tilanteessa tai yksinkertaisesti siinä kun moottori sammutetaan, ei ehdi kuljettaja erikoisia ääniä kuulla eikä vikavalot syttyä mutta seuraavan käynnistyksen (käynnistysyrityksen) jälkeen on 16 venttiiliä mutkalla.
Ihan paljon ei tullut osia kuvailtua mutta laitan jotain kun saan jotain laitettavaa.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Palapelin palat valmiina kasaukseen.
Öljypumppu. Näyttää ihan ehjältä.
Mielenkiintoinen rakenne tuossa ns.muuttuva tilavuus systeemi. Jousi pitää pesän laidassa ja kun paine nousee, liikkuu pesä jousen suuntaan ja kierrostilavuus pienenee.
Imusihtikin on puhdas….
Eli ilmassa leijuva kysymys on että mikä aiheutti öljynkierron äkillisen loppumisen?
Se ylälaahain on edelleen kadoksissa. Kaveri joka irroitti kattilan ja öljypohjan, ei löytänyt sitä öljypohjasta. Kooltaan se on semmoinen että pystyy tukkimaan tuon imukärsän. Ja oma veikkaus on ihan siihen nojaten, ettei ainetta synny tyhjästä, eikä sitä häviä olemattomiin, se, että se laahain on tuon tukkinut, ja se on nyt jäteöljytynnyrissä.
Öljypumppu. Näyttää ihan ehjältä.
Mielenkiintoinen rakenne tuossa ns.muuttuva tilavuus systeemi. Jousi pitää pesän laidassa ja kun paine nousee, liikkuu pesä jousen suuntaan ja kierrostilavuus pienenee.
Imusihtikin on puhdas….
Eli ilmassa leijuva kysymys on että mikä aiheutti öljynkierron äkillisen loppumisen?
Se ylälaahain on edelleen kadoksissa. Kaveri joka irroitti kattilan ja öljypohjan, ei löytänyt sitä öljypohjasta. Kooltaan se on semmoinen että pystyy tukkimaan tuon imukärsän. Ja oma veikkaus on ihan siihen nojaten, ettei ainetta synny tyhjästä, eikä sitä häviä olemattomiin, se, että se laahain on tuon tukkinut, ja se on nyt jäteöljytynnyrissä.
Re: Antsan 200 NGT huohotin jäihin,öljyt aholle, jako hypännyt
Hauskin itseironinen juttu aikoihin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Antsan 200 NGT pientä määräaikaishuoltoa.
Jep. Kampiakseli paikoillaan ja männänrenkaat vaihdettu.
Re: Antsan 200 NGT pientä määräaikaishuoltoa.
Uusinta katsaus sihtiin tuotti tämmöisen saaliin…
Re: Antsan 200 NGT pientä määräaikaishuoltoa.
Mikäs se tämän kohtalo loppujen lopuksi oli?
Re: Antsan 200 NGT pientä määräaikaishuoltoa.
https://youtu.be/R4VUp8vwrYQ
[youtube]R4VUp8vwrYQ[/youtube]
Tuli mieleen öljynvaihdon yhteydessä vilkaista huohottimen letkuun…
[youtube]R4VUp8vwrYQ[/youtube]
Tuli mieleen öljynvaihdon yhteydessä vilkaista huohottimen letkuun…