Rallatus kylmäkäynnistyksessä
Rallatus kylmäkäynnistyksessä
W212 1,8 CGI 135kW vm 2010 km 116t
Kylmäkäynnistyksessä havaittavissa kova rallatus, ja nyt jopa lämpoöiselläkin koneella käynnistettäessä.
Ketjun ja kiristimen vaihto loppuviikosta. Toivottavasti ketjupyörät eivät ole särkyneet, ne kun on melko hintavia.
En heti tajunnut mikä on menossa, vasta tässä eräänä iltana sytytti.
Kylmäkäynnistyksessä havaittavissa kova rallatus, ja nyt jopa lämpoöiselläkin koneella käynnistettäessä.
Ketjun ja kiristimen vaihto loppuviikosta. Toivottavasti ketjupyörät eivät ole särkyneet, ne kun on melko hintavia.
En heti tajunnut mikä on menossa, vasta tässä eräänä iltana sytytti.
Vähän ajettu , joo
Saattaa nuo kilometrit pitää paikkansa. Voi olla, että huoltoja ei ole tehty aivan riittävää määrää. Mutta meneehän niitä osia rikki joskus pienemmilläkin kilometreillä. Vaikka 271860 moottorilla nokkaketjuongelma on kyllä kuulemma harvinainen, niin tässä sitä ollaan.
Vehon mukaan tosiaan mittarilukema pitää kutinsa.
Noista ketjupyöristä vielä ihmettelin hintaa, korjaamo väitti hinnaksi 800/kpl, ebayssa Tornaumotoren myy OE laatuna uutta pyöräparia 218 €??
Onhan noissa osissa aina Suomi lisä, ja merkkiosa lisä ja alvi, kyllä siitä hintaa kertyy. Kun niitä ei kuulemma saa muuten kuin merkkiosana.
Korjaamo kyllä ehdotti, että pyöriä ei vaihdeta, jos niissä ei ole päällisin puolin vikaa. Tietenkin ne kannattaisi vaihtaa, jos oltaisiin oikeasti korjaamassa. Jos pyöräpari maksaa enemmän kuin puolikas kunnostettu moottori, niin tuntuu aika suolaiselta tuo 800.
Vehon mukaan tosiaan mittarilukema pitää kutinsa.
Noista ketjupyöristä vielä ihmettelin hintaa, korjaamo väitti hinnaksi 800/kpl, ebayssa Tornaumotoren myy OE laatuna uutta pyöräparia 218 €??
Onhan noissa osissa aina Suomi lisä, ja merkkiosa lisä ja alvi, kyllä siitä hintaa kertyy. Kun niitä ei kuulemma saa muuten kuin merkkiosana.
Korjaamo kyllä ehdotti, että pyöriä ei vaihdeta, jos niissä ei ole päällisin puolin vikaa. Tietenkin ne kannattaisi vaihtaa, jos oltaisiin oikeasti korjaamassa. Jos pyöräpari maksaa enemmän kuin puolikas kunnostettu moottori, niin tuntuu aika suolaiselta tuo 800.
On tämä M271 mersulta kyllä ollut onneton esitys.Sakari kirjoitti:Sehän on ollut pitkäikäinen sitten jo. On noita paaaljon aiemminki menny noista m271 koneista. Aikaisin mitä kuullut oliko 50 vaiko 60 tuhannessa.ltm kirjoitti:116 tkm?
En tiedä miten pitkälle oikeasti noilla remmivehkeillä mennään nykyään, mutta perheen ykköskulkineessa jakohihnan huoltoväliksi ilmoitetaan 10 vuotta tai 200tkm

Siinä kolmoskulkineessahan on oikeasti huoltovapaa kettinki, eli M113, johon tulpatkin vaihdetaan harvemmin kuin jakopää noihin 271- koneisiin

Kaverille kyllä just taannoin kävi haaveri remmin kanssa. Kilometreistä uupui vielä muutamia tuhansia huoltovälin edellyttämästä määrästä, olisko ko. kulkineessa ollut 120tkm, mutta viiden vuoden aikaraja oli ylittynyt jo. Ei kuitenkaan vuosia, vaan vain kuukausia, ja siten naps... mutta sehän meni silti ihan ennusteen mukaan, eikä etuajassa

Tässä tapauksessa kannattaa sen verran neuvoa et rattaat uusivat oli heidän mielipide mikä tahansaKatzoja kirjoitti:Sakari
Niin, pitääkös vanhan asentajaparan alkaa neuvomaan korjaamoa?
Huoltohinnat:
85€ /tunti
Jos asiakas neuvoo 100€/tunti
Asiakas osallistuu työhön 140€/tunti
Kyllähän ne tietysti tekee mitä maksaja vaatii, luulisin.

Nokkapyörät
No eihän niitä nokka-akselien ketjupyöriä saa muualta kuin marmoritiskiltä. Katsoin väärin ebaysta.
Pelkästään osat tähän remonttiin kaksi tonnia. Autoilu ei ole halpaa joka kerta.
Pelkästään osat tähän remonttiin kaksi tonnia. Autoilu ei ole halpaa joka kerta.

Korjaus edelliseen, oli se oikea pyörä
Katsoin siitä mersun varaosaluettelosta osanumeron, ja kyllä sittenkin löytyy ketjupyöriä:
https://www.ebay.de/itm/Nockenwellenver ... Sw3YJZXy8x
Hinta on noin neljäsosa Vehon hinnasta: siis 218 €
Tornaumotoren on vaan tölvinyt pakopuolen pyörän numeron
pitäisi olla 2710501600 niin ovat laittaneet siihen ilmoitukseen 16:n tilalle 15 ( en vielä soittanut ja varmistanut, mutta luulisin että niin on käynyt)
imupuolen numero on oikein A27105014 00 . Kun sillä hakee niin sieltä se ilmoitus rävähtää.
Nämä tiedot nyt vaan siltä varalta, jos jollain juuri nyt on alkamassa rallatus, niin heti osat tilaukseen, jos haluaa säästää pyörien hinnassa sen vaivaisen 1200€.
https://www.ebay.de/itm/Nockenwellenver ... Sw3YJZXy8x
Hinta on noin neljäsosa Vehon hinnasta: siis 218 €
Tornaumotoren on vaan tölvinyt pakopuolen pyörän numeron
pitäisi olla 2710501600 niin ovat laittaneet siihen ilmoitukseen 16:n tilalle 15 ( en vielä soittanut ja varmistanut, mutta luulisin että niin on käynyt)
imupuolen numero on oikein A27105014 00 . Kun sillä hakee niin sieltä se ilmoitus rävähtää.
Nämä tiedot nyt vaan siltä varalta, jos jollain juuri nyt on alkamassa rallatus, niin heti osat tilaukseen, jos haluaa säästää pyörien hinnassa sen vaivaisen 1200€.
Nokkaketjun remontti tehty
Vaihtui:
Ketju, kiristin, liukukisko, kansi, tiiviste, molemmat ketjupyörät (nokka-akselin säädin), päätykansi , tiiviste
osien hinta yhteensä ilman alvia:1745 alvilla 2063
työ 9 tuntia.
Vehon hinnoilla on melkoinen ero saksalaisten kauppojen hintoihin, vertaa esim. https://www.ebay.de/itm/Steuerkettensat ... SwK6RZJy2O
Hinta melkein 500, toimituskulut Saksaan: ilman kuluja, Suomeen kysyttävä.
Tuossakin on samat varaosanumerot kuin Vehon myymissä.
Esim ketjupyörien numerot: A2710501400, A2710501500
Se oli minun oma varaosaluettelo EPC joka näytti väärää numeroa 16 tuolle 15 pyörälle. Joskus osanumerot kyllä "kehittyvät" kun osasta tulee uudempi versio.
Remontin kokonaishinta himpun vaille 3000.
Jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut tilata koko asennuspaketti ebaysta ja antaa auton odotella remonttia pari päivää. Osien hinnassa olisi säästynyt 1500€. Tai jos ajattelee tämän remontin kokonaishintaa, niin olis kannattanut tilata Tornaumotorenilta kunnostettu vaihtokone.
Ketju, kiristin, liukukisko, kansi, tiiviste, molemmat ketjupyörät (nokka-akselin säädin), päätykansi , tiiviste
osien hinta yhteensä ilman alvia:1745 alvilla 2063
työ 9 tuntia.
Vehon hinnoilla on melkoinen ero saksalaisten kauppojen hintoihin, vertaa esim. https://www.ebay.de/itm/Steuerkettensat ... SwK6RZJy2O
Hinta melkein 500, toimituskulut Saksaan: ilman kuluja, Suomeen kysyttävä.
Tuossakin on samat varaosanumerot kuin Vehon myymissä.
Esim ketjupyörien numerot: A2710501400, A2710501500
Se oli minun oma varaosaluettelo EPC joka näytti väärää numeroa 16 tuolle 15 pyörälle. Joskus osanumerot kyllä "kehittyvät" kun osasta tulee uudempi versio.
Remontin kokonaishinta himpun vaille 3000.
Jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut tilata koko asennuspaketti ebaysta ja antaa auton odotella remonttia pari päivää. Osien hinnassa olisi säästynyt 1500€. Tai jos ajattelee tämän remontin kokonaishintaa, niin olis kannattanut tilata Tornaumotorenilta kunnostettu vaihtokone.

Nokka-akselin pyörä
Jos joku ammattimies vielä sen verran auttaisi, että kertois mikä siinä ketjupyörässä menee rikki.
Viallisen pyörän voi kuulemma havaita pyörittämällä moottoria, se kuulemma napsahtaa. Pitääkö paikkansa?
Viallisen pyörän voi kuulemma havaita pyörittämällä moottoria, se kuulemma napsahtaa. Pitääkö paikkansa?
Ketjupyörästä edelleen
Kiitos vastauksesta
Minulla on ne käytetyt ketjupyörät tuossa ja hammastukset ovat täysin kunnossa, mutta siinä ketjupyörän keskiössä on joku jousisysteemi, olisiko sen takia vaihdettu. Korjaamon mukaan se on jotensakin hakkautunut rikki? Voiko se jousisysteemi olla venttiilien ajoituksen muutoksen takia?
Jos hammastus on soosina, sitten on varmasti melkoinen tuho moottorissa.
Täytyy jatkaa selvittelyä, joku venäläinen onkin Youtube videolla selvitellyt periaatetta ja tehnyt ohjeen vaihtotyöhön, mutta ei oikein mene jakeluun kun selittää vaan sitä venäjäänsä.
Minulla on ne käytetyt ketjupyörät tuossa ja hammastukset ovat täysin kunnossa, mutta siinä ketjupyörän keskiössä on joku jousisysteemi, olisiko sen takia vaihdettu. Korjaamon mukaan se on jotensakin hakkautunut rikki? Voiko se jousisysteemi olla venttiilien ajoituksen muutoksen takia?
Jos hammastus on soosina, sitten on varmasti melkoinen tuho moottorissa.
Täytyy jatkaa selvittelyä, joku venäläinen onkin Youtube videolla selvitellyt periaatetta ja tehnyt ohjeen vaihtotyöhön, mutta ei oikein mene jakeluun kun selittää vaan sitä venäjäänsä.
Yks m271 tehty mikä äänsi kylmäkäynnistyksessä vaikka ketju ja rattaat ok. Ilmeisesti imupuolen nokkapyörä sisäisesti rikki
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Joo Sakari niinhän se on kuten sanoit. Onneksi menin korjaamolle aika nopeasti ropinan alettua. Ketjukaan ei ollut paljon venynyt ja ketjupyörät hammastuksen osalta täysin ehjät.
Se minua vaan kiinnostamaan jäi, että mikä niissä pyörissä pettää, luulisin että se jousi väsyy, ja sitten se käynnistys kalina alkaa. Sitten kun öljynpaine tulee ja ketju kiristyy, ja ketjupyörään myös tulee painetta niin ropina lakkaa. Samalla kun vien viinapullon harjakaisiksi niin täytyy vielä korjaamolta kysyä, että noinko menee.
Se minua vaan kiinnostamaan jäi, että mikä niissä pyörissä pettää, luulisin että se jousi väsyy, ja sitten se käynnistys kalina alkaa. Sitten kun öljynpaine tulee ja ketju kiristyy, ja ketjupyörään myös tulee painetta niin ropina lakkaa. Samalla kun vien viinapullon harjakaisiksi niin täytyy vielä korjaamolta kysyä, että noinko menee.