Sopiva moottori
Sopiva moottori
Olisi tarjolla moottoreita W212 E200 vm 2010 CGI 1,8 135 kW autoon.
271.860 on nykyisen koneen tyyppinumero.
On tarjolla:
271.820 115 kW https://www.avk.fi/varaosat/mercedes/c/ ... mercedes-c
271.860 autosta W212 E250 CGI 1,8 150 kW
Tuo jälkimmäinen on melko kiinnostava vaihtoehto, jos käy ilman muutostöitä. Päällisin puolin koneet näyttävät aivan vastaavilta kuin alkuperäinen moottori.
271.860 on nykyisen koneen tyyppinumero.
On tarjolla:
271.820 115 kW https://www.avk.fi/varaosat/mercedes/c/ ... mercedes-c
271.860 autosta W212 E250 CGI 1,8 150 kW
Tuo jälkimmäinen on melko kiinnostava vaihtoehto, jos käy ilman muutostöitä. Päällisin puolin koneet näyttävät aivan vastaavilta kuin alkuperäinen moottori.
Viimeksi muokannut Katzoja, 18.9.2017 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sopiva moottori
Jäi tuo kyssäri pois edellisestä postauksesta, että mahtaisivatko nuo tarjolla olevat moottorit olla käypiä ko. autoon?
Joku aina tietää, saa nähdä vastaako.
Joku aina tietää, saa nähdä vastaako.
Juu, Saksasta haettu
Kiitos kysymästä. Myyjän piikkiin sain uuden öljypohjan, kun ehdotin että ajan auton korjattavaksi hänen verstaalleen. Olisi kyllä kannattanutkin kun tämä meni tämmöiseksi:
Ei siinä oikeastaan muuta murhetta ole ollut, tuo öljyvuoto vaan. Kun ei ole arvattu oikein ja korjattu aina se mikä päällimmäisenä näkyy. Voisihan nääs olla, että lohko on rikki ja sen takia on korjailtu öljypohja ja takastefa.
Tuo Stefan vaihto kun oli viimeinen korjaustoimenpide, niin sen jälkeen pohja pysyi kuivana noin 1000 km:n ajot. Sitten kun alkoi vuotaa, niin korjaamo epäili, että se on sittenkin lohko mikä vuotaa. Tuo on aika kummallinen juttu, että mitenkäs se lohko alkoi hetkeksi pitää juuri Stefan vaihdon jälkeen?
Dealerille voisin vastata, että edellä mainitusta syystä olen kiinnostunut ostamaan moottorin, tarjontaa on vaan aika heikosti bensakoneista. Juu ja kaikki oheislaitteet saisi olemassa olevasta kärrystä.
Jos autoon asennettaisiin jonkinmoinen kone, niin voisi kaikessa rauhassa tutkia tätä nykyistä moottoria, että mikäs tämä nyt sitten oikein on.
Joo ja olet näköjään vähän sitä mieltä, että ei kannata ostaa kuin juuri saman mallin moottori, vaikka olisikin samat numerot. Kallistun itsekin sille kannalle, että tällä ajetaan, kunnes löytyy juuri samanlainen malli.
Ja vuotodiagnoosikin voi selvitä aivan kuin itsestään, kun tarpeeksi kauan ajelee.
Tuli liian pitkä tarina, mutta paljon kiitoksia asiallisista vastauksista. Jos on vielä jotain mietteitä tästä jutusta, niin mielelläni kuuntelen.
Ei siinä oikeastaan muuta murhetta ole ollut, tuo öljyvuoto vaan. Kun ei ole arvattu oikein ja korjattu aina se mikä päällimmäisenä näkyy. Voisihan nääs olla, että lohko on rikki ja sen takia on korjailtu öljypohja ja takastefa.
Tuo Stefan vaihto kun oli viimeinen korjaustoimenpide, niin sen jälkeen pohja pysyi kuivana noin 1000 km:n ajot. Sitten kun alkoi vuotaa, niin korjaamo epäili, että se on sittenkin lohko mikä vuotaa. Tuo on aika kummallinen juttu, että mitenkäs se lohko alkoi hetkeksi pitää juuri Stefan vaihdon jälkeen?
Dealerille voisin vastata, että edellä mainitusta syystä olen kiinnostunut ostamaan moottorin, tarjontaa on vaan aika heikosti bensakoneista. Juu ja kaikki oheislaitteet saisi olemassa olevasta kärrystä.
Jos autoon asennettaisiin jonkinmoinen kone, niin voisi kaikessa rauhassa tutkia tätä nykyistä moottoria, että mikäs tämä nyt sitten oikein on.
Joo ja olet näköjään vähän sitä mieltä, että ei kannata ostaa kuin juuri saman mallin moottori, vaikka olisikin samat numerot. Kallistun itsekin sille kannalle, että tällä ajetaan, kunnes löytyy juuri samanlainen malli.
Ja vuotodiagnoosikin voi selvitä aivan kuin itsestään, kun tarpeeksi kauan ajelee.
Tuli liian pitkä tarina, mutta paljon kiitoksia asiallisista vastauksista. Jos on vielä jotain mietteitä tästä jutusta, niin mielelläni kuuntelen.
Ainakaan vanhemmat 271:T ei käy uudempiin, uudemmissa on kaksi nakutusanturia. Mitään vuosimalli tietoa ei ole antaa mutta tuo kannattaa ainakin tarkistaa konetta etsiessä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Moottorin vaihdon kustannus
Moi!
Nyt on tultu tähän vaiheeseen auton korjauksessa, että pitää kysyä:
Moottorin vaihto MB E200 CGI 1,8 vm.2010 135kW bensa, moottori 271.860
Vaihtokoneessa olisi aika paljon kampetta mukana, eipä starttia kylläkään.
Esimerkiksi tämmöinen:
https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=35202617
Niin, että paljonko tuossa noin suunnilleen menee aikaa osaavalla korjaamolla.
Omana työnä menisi varmaan kuukausi.
Veikkailen, että korjaamolla noin parin päivän homma??
Nyt on tultu tähän vaiheeseen auton korjauksessa, että pitää kysyä:
Moottorin vaihto MB E200 CGI 1,8 vm.2010 135kW bensa, moottori 271.860
Vaihtokoneessa olisi aika paljon kampetta mukana, eipä starttia kylläkään.
Esimerkiksi tämmöinen:
https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=35202617
Niin, että paljonko tuossa noin suunnilleen menee aikaa osaavalla korjaamolla.
Omana työnä menisi varmaan kuukausi.
Veikkailen, että korjaamolla noin parin päivän homma??
Kiitos vastauksesta
Nyt osaan paremmin arvioida homman kannattavuutta. Vähän näyttää siltä, että vaihtoon menee tämä epäonnen kärry. Pitäisi varmaan käydä Saksassa vaihtamassa se.
Kummallista sinänsä, että käytetyt moottorit ja vaihtomoottorit ovat kalliimpia halpojen autojen Ruotsissa kuin Suomessa.
Kummallista sinänsä, että käytetyt moottorit ja vaihtomoottorit ovat kalliimpia halpojen autojen Ruotsissa kuin Suomessa.
Korjauksien järkevyyteen kantaa ottamatta tuo kärry vaihtoon ainakin meikäläistä syljettää jo ajatuksena!
Mukava pikku ylläri seuraavalle omistajalle, vai oliko ajatuksissa kertoa vaihtotilanteessa että auto kaipaa moottorin vaihtoa?
En pahalla tarkoita mutta mieti vielä kannattaisiko auto korjauttaa asiantuntevalla pajalla ja ajella sitten hymyssäsuin mutkaista tietä näkymättömiin
Mukava pikku ylläri seuraavalle omistajalle, vai oliko ajatuksissa kertoa vaihtotilanteessa että auto kaipaa moottorin vaihtoa?
En pahalla tarkoita mutta mieti vielä kannattaisiko auto korjauttaa asiantuntevalla pajalla ja ajella sitten hymyssäsuin mutkaista tietä näkymättömiin
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kiitoksia neuvoista
No se auton vaihtojuttu oli tietenkin vitsi.
Auton vaihdosta
Ei ollutkaan huono tarjous, kun kysyin Veholta vaihdosta. Jos vaihdan uuteen E350 hybridiin, niin hyvityshinta on vaan pari tonnia alennettu öljyvuodon takia. Tuumasi vaan, että mikä lienee vuotaakin, niin ei ole ongelma. Eli tuli vielä yksi vaihtoehto tähän hommaan.Tosin kustannuksiahan siitä vasta tuleekin, jos uuden ostaa.
Kenellekään yksityiselle ei tuota kyllä ilkiä kaupitella. Ehkä viiden tonnin alennuksella menisi.
Aika hävyttömiä osaavat saksalaiset autokauppiaat olla, kyllä varmasti tiesi myydessään ko. viasta. Verottaja on yhtä armoton, moottorin kunto ei vaikuta autoveron määrään millään lailla.
Kenellekään yksityiselle ei tuota kyllä ilkiä kaupitella. Ehkä viiden tonnin alennuksella menisi.
Aika hävyttömiä osaavat saksalaiset autokauppiaat olla, kyllä varmasti tiesi myydessään ko. viasta. Verottaja on yhtä armoton, moottorin kunto ei vaikuta autoveron määrään millään lailla.
Moottorin kunnosta ja auton verotuksesta
Vieläkin olen miettinyt verottajan kantaa käytettynä tuodun auton verotukseen. Kuten ehkä tiedätte, verottaja ei alenna auton verotusarvoa, vaikka moottorissa olisi korjausta vaativa vika. Selitys oli semmoinen, että jos moottori korjataan, niin silloinhan auton arvo nousee.
Tätähän voisi soveltaa vaikka hometalon myynnissä: Ostaja tulisi pyytämään hinnan alennusta, kun talossa on vika. No eihän sitä hintaa alenneta, kunhan korjaat ostamasi mörskän, niin sen arvo nousee. Eikö niin?
Tätähän voisi soveltaa vaikka hometalon myynnissä: Ostaja tulisi pyytämään hinnan alennusta, kun talossa on vika. No eihän sitä hintaa alenneta, kunhan korjaat ostamasi mörskän, niin sen arvo nousee. Eikö niin?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Moottorin kunnosta ja auton verotuksesta
En tiedä että vaikuttaako talon homeisuus verotusarvoon. Myyntiarvoon ainakin. Minusta tuntuu että verotusarvon määrittely ei perustu kusetukseen vaan tavaran arvoon kun sitä verrataan saman ikäisiin, vastaaviin tuotteisiin. Ostajan pitää olla tarkkana yksityiseltä ostaessa. Muuten voi jäädä mustapekka käteen.Katzoja kirjoitti:Vieläkin olen miettinyt verottajan kantaa käytettynä tuodun auton verotukseen. Kuten ehkä tiedätte, verottaja ei alenna auton verotusarvoa, vaikka moottorissa olisi korjausta vaativa vika. Selitys oli semmoinen, että jos moottori korjataan, niin silloinhan auton arvo nousee.
Tätähän voisi soveltaa vaikka hometalon myynnissä: Ostaja tulisi pyytämään hinnan alennusta, kun talossa on vika. No eihän sitä hintaa alenneta, kunhan korjaat ostamasi mörskän, niin sen arvo nousee. Eikö niin?
Aivan ohi aiheen; kerran minulle tarjottiin erääseen autoon vaihdossa cdi-202:ta jossa oli vikaa; kannentiiviste (tai kansi) hajalla niin ettei nesteet pysy koneessa.
Sanoin että voihan sellaisen ottaa vaihdossa, kun itse noita korjaan työkseni niin voisi ajan kanssa korjailla.
Tästäpä vastapuoli innostui oikein tosissaan; no sehän ei sulle maksa korjaaminen mitään kun ite pystyt laittaan ! Näin hän sitten sai määriteltyä auton arvon; vastaavan ehjän markkinahinta miinus kannentiivisteen hinta.
Tähän kaupanteko pysähtyikin sitten.
Sanoin että voihan sellaisen ottaa vaihdossa, kun itse noita korjaan työkseni niin voisi ajan kanssa korjailla.
Tästäpä vastapuoli innostui oikein tosissaan; no sehän ei sulle maksa korjaaminen mitään kun ite pystyt laittaan ! Näin hän sitten sai määriteltyä auton arvon; vastaavan ehjän markkinahinta miinus kannentiivisteen hinta.
Tähän kaupanteko pysähtyikin sitten.
Tuontiauton verotuksesta
Meissenkerille vaan kommentoisin. Harvemmalla on sellaista röntgenkatsetta, että pystyy ennustamaan mitä vikoja käytetyssä autossa on tai siinä ilmenee Saksasta Suomeen ajettaessa. Verottajalle kuitenkin kelpaa lommo puskurissa tai kolhu ovessa, kun verotusarvoa määritellään.
En minäkään väitä, että verotuksen suhteen olisi kyse kusetuksesta, vaan epäilen, että jonkun viranomaisen oma tulkinta verotuksesta on, että auton moottorin tai apulaitteiden kunto ei vaikuta verotusarvoon. Auton myyntihintaan viat saattaisivat vaikuttaa, varsinkin jos myyjä vioista tietäisi ja kertoisi. Kun itse myyn käytettyä , sanon kyllä jos tiedän, että joku vika on autossa. Kun sitten jokunen ostaja kyselee, että pelaakos auto vaikka vuoden vielä hyvin, niin kerron, että yhtä hyvin voisit kysyä ensi viikon oikeaa lottoriviä. En halua mitään ampumavälikohtausta tästä jutusta kuitenkaan järjestää, oikeassa olet, oma vikahan se on jos on huono säkä.
Juu ja Dealerille kiitoksia asiantuntevasta ja asiallisesta palstakäytöksesätä.
En minäkään väitä, että verotuksen suhteen olisi kyse kusetuksesta, vaan epäilen, että jonkun viranomaisen oma tulkinta verotuksesta on, että auton moottorin tai apulaitteiden kunto ei vaikuta verotusarvoon. Auton myyntihintaan viat saattaisivat vaikuttaa, varsinkin jos myyjä vioista tietäisi ja kertoisi. Kun itse myyn käytettyä , sanon kyllä jos tiedän, että joku vika on autossa. Kun sitten jokunen ostaja kyselee, että pelaakos auto vaikka vuoden vielä hyvin, niin kerron, että yhtä hyvin voisit kysyä ensi viikon oikeaa lottoriviä. En halua mitään ampumavälikohtausta tästä jutusta kuitenkaan järjestää, oikeassa olet, oma vikahan se on jos on huono säkä.
Juu ja Dealerille kiitoksia asiantuntevasta ja asiallisesta palstakäytöksesätä.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Ja korjasi vanhan kannentiivisteen tuimalla pahviakin hitsaavalla röntgenkatseellaan. Vanhat venyneet kannenpultit dealer puristi alkuperäisiin mittoihin vasemman käden sormillaan samalla pidellen oikealla kädellä kantta silmien korkeudella plaanaten sen terävällä röntgenkatseellaan.Roisto kirjoitti:Repäisi kannen irti pultteja aukaisematta.Arto N kirjoitti:Nyt kyllä kiinnostaa mitä dealer sanoi tuon myyjälle?
t.
Risto
® Mesen linttaklubi
Röntgen katse
Tuohon vaadittaisiin kyllä laserkatsettakin.
Aiheen vierestä ja aiheesta
Vähän väärään osastoon menee taas tämäkin postaus, mutta joo:
Käytettynä tuodun auton verotusarvo määritellään siitä kuuluisasta MAHTI tietokannasta, eikä siihen vaikuta nykyään oikeastaan mikään. Jos nyt vaikka maalipinta, tai pellit ovat kohtalaisesti vaurioituneet, niin sitten verottaja voi vähän laskea verotusarvoa. Että se siitä. Ja lakipykäliin tuo kaikki perustuu.
Verotusaro ei yleensä nykyään ole mitenkään yläkantissa.
Käytettynä tuodun auton verotusarvo määritellään siitä kuuluisasta MAHTI tietokannasta, eikä siihen vaikuta nykyään oikeastaan mikään. Jos nyt vaikka maalipinta, tai pellit ovat kohtalaisesti vaurioituneet, niin sitten verottaja voi vähän laskea verotusarvoa. Että se siitä. Ja lakipykäliin tuo kaikki perustuu.
Verotusaro ei yleensä nykyään ole mitenkään yläkantissa.