E200 CDI Automaatin kulutuslukema?
E200 CDI Automaatin kulutuslukema?
0610 päivätty esite kertoo E200 CDI normikulutukseksi 5.5 - 5.9. Juuri ennen 7G-Tronicin tuloa neloskoneisiinkin 0611 päivätty esite kertoo lukeman 5.1 - 5.4.
Esitteiden mukaan 7G-Tronic tuli pian tuon jälkeen, samoin start-stop.
Ero on lähes merkityksetön, mutta kiinnostaisi tietää, liittyykö muutokseen jokin tekninen edistysaskel, vai pelkästään uusintamittaus uudelleen kalibroidulla dynolla?
Esitteiden mukaan 7G-Tronic tuli pian tuon jälkeen, samoin start-stop.
Ero on lähes merkityksetön, mutta kiinnostaisi tietää, liittyykö muutokseen jokin tekninen edistysaskel, vai pelkästään uusintamittaus uudelleen kalibroidulla dynolla?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikkeli/uutise ... unkiajossa
Mitä oot tykännyt käytännössä? Lähteekö tarpeeksi rivakasti valoista jneMeissenkeri kirjoitti:Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikkeli/uutise ... unkiajossa

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eli melkoisesti saa tulla kilometrejä että tuon hankintahinta (kyllä, vakiovarusteetkin maksaa rahaa) on maksettu takaisin ja voisi ainakin kuvitella starttimoottorikin tarvitsevan huomiota useammin verrattuna autoon ilman ko. ominaisuutta.Meissenkeri kirjoitti:Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikkeli/uutise ... unkiajossa
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Minä taas meinasin sanoa että tuo kannattaa vaikka ei säästäisi polttoainetta ollenkaan. Sillä kun saadaan ne CO2 prosentit alemmas ja sitä kautta säästää autoverossa reippaasti.sonikki kirjoitti:Eli melkoisesti saa tulla kilometrejä että tuon hankintahinta (kyllä, vakiovarusteetkin maksaa rahaa) on maksettu takaisin ja voisi ainakin kuvitella starttimoottorikin tarvitsevan huomiota useammin verrattuna autoon ilman ko. ominaisuutta.Meissenkeri kirjoitti:Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikkeli/uutise ... unkiajossa
Uuden E 220CDI BE:n tietojen perusteella, pikaisesti laskettuna tuo ~10% tiputus päästöissä vaikuttaa n. 800€ autoveroon. Ei nyt mikään kovinkaan "reipas" alennus +50k€ autossa, mutta kieltämättä vaikuttavatekijä, mitä itse en tajunnut laskea yhtälöön.tähtikuljettaja kirjoitti:Minä taas meinasin sanoa että tuo kannattaa vaikka ei säästäisi polttoainetta ollenkaan. Sillä kun saadaan ne CO2 prosentit alemmas ja sitä kautta säästää autoverossa reippaasti.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei minun autossa ole star/stop-automatiikkaa, mutta sen mitä olen tuommoisella varustetulla ajanut, niin kyllä se säikäyttää ensimmäisissä liikennevaloissa mutta kun siihen tottuu, niin normaaliliikennevalolähdöissä lähtee sammuksistakin nopeammin kuin tyypillinen oululainen nenänkaivaja, joka vasta vihreiden palaessa havahtuu sovittelemaan oikeaa vaihdetta silmäänXUX63 kirjoitti:Mitä oot tykännyt käytännössä? Lähteekö tarpeeksi rivakasti valoista jneMeissenkeri kirjoitti:Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikkeli/uutise ... unkiajossa

Eikun ajattelin kun tuo T.S. tuumasi ettei ole huomannut eroa kulutuksessa niin ajattelin että toimiiko se edes oikein ja oletko päässyt tuohon 10% säästöön eli vastaako tarkoitustaanMeissenkeri kirjoitti:Ei minun autossa ole star/stop-automatiikkaa, mutta sen mitä olen tuommoisella varustetulla ajanut, niin kyllä se säikäyttää ensimmäisissä liikennevaloissa mutta kun siihen tottuu, niin normaaliliikennevalolähdöissä lähtee sammuksistakin nopeammin kuin tyypillinen oululainen nenänkaivaja, joka vasta vihreiden palaessa havahtuu sovittelemaan oikeaa vaihdetta silmään

Nenänkaivajiin en tuota rivakkaa lähtöä lähtisi vertaamaan... Niin hidasta lähtijää tuskin löytyy, olkoon vaikka ukko-Aminoff joka lähti nelosvaihteella valoista

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jos start/stop päällä ollessaan säästää kaupunkiajossa 10%, niin silloin se ei maantieajossa aktivoidu, eikä siis tuhoa starttia ennen aikojaan.
Jos kaupunkiajoa tulee vähemmän, myös 10% säästöön oikeuttavaa ajoa on vähemmän, mutta silloin kun on, säästyy kai siis tuo 10% (jos se oikesti säästyy?)
Eli siis autoveron alennuksen lisäksi saa startin kestoiän aikana ajetuista kaupunkiajoista 10% alennuksen.
Ja sen lisäksi vielä kympin pois joka vuosi ajoneuvoverosta.
Kyllä sillä startin vaihtaa sitten kun sen aika on.
Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?
Jos kaupunkiajoa tulee vähemmän, myös 10% säästöön oikeuttavaa ajoa on vähemmän, mutta silloin kun on, säästyy kai siis tuo 10% (jos se oikesti säästyy?)
Eli siis autoveron alennuksen lisäksi saa startin kestoiän aikana ajetuista kaupunkiajoista 10% alennuksen.
Ja sen lisäksi vielä kympin pois joka vuosi ajoneuvoverosta.
Kyllä sillä startin vaihtaa sitten kun sen aika on.
Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
IMHO hyvin suunniteltu S/S toimii manuaalivaihteisen kanssa hienosti. S/S saa olla aina päällä ja kytkin pohjassa vaihde päällä odottaen tai vapaalle vaihtaen voi jokaisella pysähdyksellä päättää sammutetaanko tällä pysähdyksellä vai ei.
Voiko tuota samaa tehdä automaatilla, eli pitää vaikka S/S päällä, mutta kertoa asetuksiin koskematta että tällä pysäkillä ei tarvi sammuttaa?
Voiko tuota samaa tehdä automaatilla, eli pitää vaikka S/S päällä, mutta kertoa asetuksiin koskematta että tällä pysäkillä ei tarvi sammuttaa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Sanoisin nykyisillä tiedoilla, että esitteen tekijällä on tullut bugi ajoituksessa ja on menny aikajana sekaisin 5-vaihteisen, 7-vaihteisen ja start/stop-automatiikan kanssa.740 GLE kirjoitti:Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?
Viisvaihteisella pääsee helposti tuohon alla olevaan kulutukseen ja kun kierrokset pysyy Suomen maantieajossakin alle 2000 rpm:n niin tasan vitosen kulutuksia olen itse mittaillut maantieajon jälkeen tankatessa.
0610 päivätty esite kertoo E200 CDI normikulutukseksi 5.5 - 5.9.
Voi olla? Mutta sama esite kertoo S/S ja 7G-Tronicin olevan saatavilla muihin malleihin. Eivätkä kulutuslukemat ole myöskään 2011 loppuvuoden 7-vaihteisen lukemat, vaan muutaman desin suuremmat.Meissenkeri kirjoitti:Sanoisin nykyisillä tiedoilla, että esitteen tekijällä on tullut bugi ajoituksessa ja on menny aikajana sekaisin 5-vaihteisen, 7-vaihteisen ja start/stop-automatiikan kanssa.740 GLE kirjoitti:Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?
Mutta kuulostaa siltä, että teknistä eroa ei viisivaihteisten väliltä löydy, vai?
Edelleenkin sitä mieltä, ettei tuo kulutusero ole kynnyskysymys, vaan ihmettelen muuttuiko mikään muu kuin mittaus aiempaa enemmän optimistisilla dynoasetuksilla?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei kai näissäkään tarvitse starttia vaihtaa, isommat ainakaan ei starttaa startilla.740 GLE kirjoitti: ...Kyllä sillä startin vaihtaa sitten kun sen aika on.
Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?
WIS:issä joskus ollut selityksiä vuosimallimuutoksista mutta saisi olla tarkemmin. Kai noissa on sama vakiorengas, joku rengasmallin muutoskin voisi pienen kulutuseron syynä olla.
Tuosta onkin tullut "harrastus" kaupunkiajossa. Kun näkee, että jonon pää jo lähtee, kun hännille pitää vielä pysähtyä, niin alkaa äärimmäisen kevyt jarrunpainaminen ja/tai liuttaminen ettei pariksi sekunniksi sammuis.karvine kirjoitti:Onnistuu jos painaa jarrua erittäin kevyesti. Mutta lähinnä tasamaalla.
Jos liikennevalot on alamäessä pitää jarrua painaa enemmän jotta auto pysyy paikallaan. Silloin sammuu.
Usein ei jaksa, vaan suosiolla ottaa S/S toiminnon pois päältä.

Tuolla ulkona saattaa olla joku niin hätäisesti auton vaihtoa suunnitteleva, ettei edes lue merkkifoorumia läpi kannesta kanteen ennen valinnan lukitsemista, joten päivitän kulutuslukemani myös tähän.
E220 CDI 7G-Tronicin tämän kesän ajot 14.038 km on menty 729 litralla, eli 5.2 sadalle. Noin 10% matkasta on ollut iso kuomukärry perässä tai kanootti katolla.
Ajotietokone on nollattu matkan varrella, mutta 10.000 km pätkällä se arvasi keskikulutukseksi 5.1 kun tankkikirjasta laskettu todellisuus oli 5.24.
EU-Normilukema on malliversiosta ja rengaskoosta riippuen 4.9 - 5.3 sadalle.
E220 CDI 7G-Tronicin tämän kesän ajot 14.038 km on menty 729 litralla, eli 5.2 sadalle. Noin 10% matkasta on ollut iso kuomukärry perässä tai kanootti katolla.
Ajotietokone on nollattu matkan varrella, mutta 10.000 km pätkällä se arvasi keskikulutukseksi 5.1 kun tankkikirjasta laskettu todellisuus oli 5.24.
EU-Normilukema on malliversiosta ja rengaskoosta riippuen 4.9 - 5.3 sadalle.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 13.9.2012 12:13
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
MoroXUX63 kirjoitti:Eikun ajattelin kun tuo T.S. tuumasi ettei ole huomannut eroa kulutuksessa niin ajattelin että toimiiko se edes oikein ja oletko päässyt tuohon 10% säästöön eli vastaako tarkoitustaanMeissenkeri kirjoitti:Ei minun autossa ole star/stop-automatiikkaa, mutta sen mitä olen tuommoisella varustetulla ajanut, niin kyllä se säikäyttää ensimmäisissä liikennevaloissa mutta kun siihen tottuu, niin normaaliliikennevalolähdöissä lähtee sammuksistakin nopeammin kuin tyypillinen oululainen nenänkaivaja, joka vasta vihreiden palaessa havahtuu sovittelemaan oikeaa vaihdetta silmään![]()
Nenänkaivajiin en tuota rivakkaa lähtöä lähtisi vertaamaan... Niin hidasta lähtijää tuskin löytyy, olkoon vaikka ukko-Aminoff joka lähti nelosvaihteella valoista
Mulla on E220 Bluetec 9G niin sammuksista lähtee kun hauki rannasta. Kyllä jää vaihteen veivaajat paikoilleen. Mutta kylläkin start/stop toiminto aika turhake on