w212 suutin/nokkaketjuongelmat
w212 suutin/nokkaketjuongelmat
Mistä apu?
Löytyykö merkkikorjaamon tiskiltä vai...
Pitäisi saada varmistus (yö unien säilymiseksi), onko tähän omaan CDI220 (OM651 - vm.2010) vaihdettu suuttimet, tehty nokkaketjuremppaa - olenko tavannut oikein, että olisi näissä jonkunmoinen "tyyppivika"?
Auto tuotu suomeen käytettynä (mittarissa tuolloin n.175tkm), nyt reilut 220tkm.
Jos ei ole tehty niin paukkuuko vielä näillä kilometreillä vai onko tuurillleen tullut kestävimmistä palikoista - antaako mitään merkkejä etukäteen lopun lähestymisestä?
Onko teillä ollut ongelmia peräpään perutusanturoiden kanssa - itselle vaihdettiin yksi kapple viime talvena ja taasen palaa häiriövalot (alkoi vesikelillä vekslatessa). Saako noita itse vaihdettua vai tarvitseeko jotain "koodailua"?
Löytyykö merkkikorjaamon tiskiltä vai...
Pitäisi saada varmistus (yö unien säilymiseksi), onko tähän omaan CDI220 (OM651 - vm.2010) vaihdettu suuttimet, tehty nokkaketjuremppaa - olenko tavannut oikein, että olisi näissä jonkunmoinen "tyyppivika"?
Auto tuotu suomeen käytettynä (mittarissa tuolloin n.175tkm), nyt reilut 220tkm.
Jos ei ole tehty niin paukkuuko vielä näillä kilometreillä vai onko tuurillleen tullut kestävimmistä palikoista - antaako mitään merkkejä etukäteen lopun lähestymisestä?
Onko teillä ollut ongelmia peräpään perutusanturoiden kanssa - itselle vaihdettiin yksi kapple viime talvena ja taasen palaa häiriövalot (alkoi vesikelillä vekslatessa). Saako noita itse vaihdettua vai tarvitseeko jotain "koodailua"?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: w212 suutin/nokkaketjuongelmat
Jos sähköinen huoltokirja niin sitten vaan Veholle (tai Käyttöautolle Jyväskylään) kyselemään huoltokirjan tietoja, joista noiden takuu-/goodwill-korjausten tiedot pitäisi löytyä. Jos ei löydy merkintää niin sanot, että rallattaa kylmäkäynnistyksissä --> vaihtavat ainakin kiristimen ja mittaavat ketjun venymän ja jos venymää liikaa niin vaihtavat myös ketjun. Pitäis mennä goodwillin piikkiin (kysy kuitenkin ensin). Kai noi suuttimet olisi jo porsineet, jos olisivat huonot ts. on jo vaihdettu tai sitten suuttimissa ei ole ollut vikaa.eemelix kirjoitti:Mistä apu?
Löytyykö merkkikorjaamon tiskiltä vai...
Pitäisi saada varmistus (yö unien säilymiseksi), onko tähän omaan CDI220 (OM651 - vm.2010) vaihdettu suuttimet, tehty nokkaketjuremppaa - olenko tavannut oikein, että olisi näissä jonkunmoinen "tyyppivika"?
Auto tuotu suomeen käytettynä (mittarissa tuolloin n.175tkm), nyt reilut 220tkm.
Jos ei ole tehty niin paukkuuko vielä näillä kilometreillä vai onko tuurillleen tullut kestävimmistä palikoista - antaako mitään merkkejä etukäteen lopun lähestymisestä?
Onko teillä ollut ongelmia peräpään perutusanturoiden kanssa - itselle vaihdettiin yksi kapple viime talvena ja taasen palaa häiriövalot (alkoi vesikelillä vekslatessa). Saako noita itse vaihdettua vai tarvitseeko jotain "koodailua"?
Tervetuloa ja kovaa ajoa vaan!!!
Thänks!
Kiitokset vastauksista.
Täytyypä lähteä tekemään kylmäkäynnitys ja olla korvat höröllään, kuuluuko raklatuksia ja ajella sitten käyttöautolle selailemaan huoltovihkoa.
Samalla täytyy kaiketi arvuutellla tuota peruutustutkan anturin vaihtoa, jos siitä ei ole faktaa, jotta onnistuuko kotikonstein.
Täytyypä lähteä tekemään kylmäkäynnitys ja olla korvat höröllään, kuuluuko raklatuksia ja ajella sitten käyttöautolle selailemaan huoltovihkoa.
Samalla täytyy kaiketi arvuutellla tuota peruutustutkan anturin vaihtoa, jos siitä ei ole faktaa, jotta onnistuuko kotikonstein.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Thänks!
Kuulit kalkatusta tai et niin mene Käyttöautolle käymään seuraavanlainen keskustelu:eemelix kirjoitti:Kiitokset vastauksista.
Täytyypä lähteä tekemään kylmäkäynnitys ja olla korvat höröllään, kuuluuko raklatuksia ja ajella sitten käyttöautolle selailemaan huoltovihkoa.
Samalla täytyy kaiketi arvuutellla tuota peruutustutkan anturin vaihtoa, jos siitä ei ole faktaa, jotta onnistuuko kotikonstein.
eemelix: haluaisin tiedustella onko autooni vaihdettu ketjunkiristintä
Käyttöauto: ei ole
eemelix: no sitten pitää vaihtaa kun se on rallattanut kylmänä, menee goodwillin piikkiin eikös juu?
Käyttöauto: Joo, varataan aika. Mitataan ketjun venymä samalla.
Ok! Täytyypä harkita ja harjoitella esittämäsi vuoropuhelu
Eppäillyttää vain viedä eemeliä käyttikselle, jos ei ole pakko. Viimeksi käytin autoa siellä kun tuo tavaratilan suojapeitto alkoi temppuilemaan (luukun laskeutuessa painui kiinni, mutta kun peräluukku loksahti lukkooni niin nousi takaisin ylös, peittäen näkyvyyden takaikkunasta) niin he sitä hetkin tutki ja ilmoittivat että suojapeitteen moottori on toiselta puolelta sökö. Uusi moottori olisi muistaakseni ollut jotain 300 ekulia + työ. Pyysin että poistavat myllyn toiminnasta tai kiskovat johdot irti, käyttän sitä käsin. No tuon lopullisen exoduksen suorittaminen olisi maksanut satasia, johon totesin että älkää tehkö mitään, enköhän saa tuon mykäksi itsekkin.
Haen pirssin pois ajoin kotia ja meinasin ryhtyä hommiin, mutta kappas.... Riepu toimi moittteetomasti ja on toiminut nyt ainakin vuoden jo eli nii pahastii oli moottori rikki
Jotain jä "hampaan koloon tuosta".....
Eppäillyttää vain viedä eemeliä käyttikselle, jos ei ole pakko. Viimeksi käytin autoa siellä kun tuo tavaratilan suojapeitto alkoi temppuilemaan (luukun laskeutuessa painui kiinni, mutta kun peräluukku loksahti lukkooni niin nousi takaisin ylös, peittäen näkyvyyden takaikkunasta) niin he sitä hetkin tutki ja ilmoittivat että suojapeitteen moottori on toiselta puolelta sökö. Uusi moottori olisi muistaakseni ollut jotain 300 ekulia + työ. Pyysin että poistavat myllyn toiminnasta tai kiskovat johdot irti, käyttän sitä käsin. No tuon lopullisen exoduksen suorittaminen olisi maksanut satasia, johon totesin että älkää tehkö mitään, enköhän saa tuon mykäksi itsekkin.
Haen pirssin pois ajoin kotia ja meinasin ryhtyä hommiin, mutta kappas.... Riepu toimi moittteetomasti ja on toiminut nyt ainakin vuoden jo eli nii pahastii oli moottori rikki
Jotain jä "hampaan koloon tuosta".....
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Soita Tampereen Vehoon ja käy vuoropuhelu heidän kanssaan. Jos vastaus on tyydyttävä niin teet maakuntamatkan Tampereelle Lielahteen ja käyt samalla koeajamassa jotain pirssiä kun auton on kiristimenvaihdossa.eemelix kirjoitti:Ok! Täytyypä harkita ja harjoitella esittämäsi vuoropuhelu
Eppäillyttää vain viedä eemeliä käyttikselle, jos ei ole pakko. Viimeksi käytin autoa siellä kun tuo tavaratilan suojapeitto alkoi temppuilemaan (luukun laskeutuessa painui kiinni, mutta kun peräluukku loksahti lukkooni niin nousi takaisin ylös, peittäen näkyvyyden takaikkunasta) niin he sitä hetkin tutki ja ilmoittivat että suojapeitteen moottori on toiselta puolelta sökö. Uusi moottori olisi muistaakseni ollut jotain 300 ekulia + työ. Pyysin että poistavat myllyn toiminnasta tai kiskovat johdot irti, käyttän sitä käsin. No tuon lopullisen exoduksen suorittaminen olisi maksanut satasia, johon totesin että älkää tehkö mitään, enköhän saa tuon mykäksi itsekkin.
Haen pirssin pois ajoin kotia ja meinasin ryhtyä hommiin, mutta kappas.... Riepu toimi moittteetomasti ja on toiminut nyt ainakin vuoden jo eli nii pahastii oli moottori rikki
Jotain jä "hampaan koloon tuosta".....
Milläs km:määrillä w212 koppasessa cdi:n V6 koneiset alkavat vai alkavatko laisinkaan oireilla tuon jakoketjun suhteen? -Ei taida itse pystyä tarkistaa esim. venymää enää niinkuin edellisestä w211 mallista öljyntäyttöaukon kautta. Onko kannatusta vaihtaa ketjua ja muita kilkkeitä kaiken varalta? Omassa nyt 230000km mittarissa ja omat kuuloelimet eivät tunnista kylmäkäyntiä erityisen pahaksi, mutta enpä mikään guru olekaan.
Kyllä niissä on samaa venymisongelmaa kuin vanhemmissa. Harmittavasti on peitetty näköyhteys kiristimeen.
Ketju ja kiristin kannattaa vaihtaa / vaihdattaa viimeistään siinä vaiheessa jos kuuluu käynnistyksen jälkeen ylimääräistä "ränklätystä" moottorista.
Yleensä kylmänä pahempi.
Itse vaihdattaisin 300tkm nurkilla vaikkei mitään oireita olisi, on se siinä vaiheessa jo venynyt niin että hampaan verran on nokat pielessä toisella puolella.
OM642 hyvä puoli on kuitenkin se ettei jakoketjun venyminen hajota moottoria, ketju ei hyppää eikä hampaat kulu. Ei ainakaan ennenkuin moottori on pitänyt kuuluvaa ylimääräistä ääntä, eli vain kovapäisimmät ajavat niin pitkään että tulee isompaa remonttia.
Ketju ja kiristin kannattaa vaihtaa / vaihdattaa viimeistään siinä vaiheessa jos kuuluu käynnistyksen jälkeen ylimääräistä "ränklätystä" moottorista.
Yleensä kylmänä pahempi.
Itse vaihdattaisin 300tkm nurkilla vaikkei mitään oireita olisi, on se siinä vaiheessa jo venynyt niin että hampaan verran on nokat pielessä toisella puolella.
OM642 hyvä puoli on kuitenkin se ettei jakoketjun venyminen hajota moottoria, ketju ei hyppää eikä hampaat kulu. Ei ainakaan ennenkuin moottori on pitänyt kuuluvaa ylimääräistä ääntä, eli vain kovapäisimmät ajavat niin pitkään että tulee isompaa remonttia.
wiimax.fi