Sovitulla luovutushetkellä auto oli pukilla kun jäähdytinnesteen kilometrit olivat tulleet "täyteen" ja lupasivat vaihtaa. Parin tunnin odottelun jälkeen auto käsiin, kilvet kouraan ja lautalla Suomeen.
Suomen päässä vilahti sitten ajotietokoneeseen "Top Up Coolant" ja korkki auki

P*rkele!

Nyt lavetti seisoo paikallisella Veholla. Auton avaimet luettu, Starilla läpi ja koritarkastus, kilometrit täsmää.
Vesipumppu ja termostaatti vaihdettu mönjän takia. Öljynlauhdutin kunnossa.
Järjestelmän huuhtelu, uudet jäähdytinnesteet ja kone käyntiin --> Sieltä se öljy nousee edelleen pintaan. Ei tavan maitomaista kansivikaisen tapaista, pl.paisuntasäiliön korkki. Teräketjuöljyltä muistuttaa enemmän ja oikein kiinteää.
Öljykorkin seuduilta täysin puhdas ja öljytikussa oleva öljy terveen näköistä. Automaattilaatikon öljynpaine taitaa olla pienempi kuin jäähdytinjärjestelmän, eikä laatikon vaihteiden vaihdossakaan ongelmia.
Ei pöläytä valkoista savua, tehot tallella ja käy nätisti.
Mistä tuo vuotaa?
Ja ilman muuta suoraan Daimlerille (+Fleet Managent/Junge Sterne) ja myyjänpuolelle tehty (kiukkuinen) yhteydenotto JS-autosta. Myyjäliike tunnusti tietävänsä öljystä jäähdytinnesteessä ja vaihtoi sen takia. Epäilivät edellisen omistajan (huoltosopimus) laittaneen öljyä paisuntasäiliöön. Uskoo ken tahtoo.
Joka tapauksessa paikallinen Veho epäilee ettei järjestelmää saa puhtaaksi ja koneen vaihto pahimmassa tapauksessa

Enpä olisi uskonut Daimler AG:stakaan myyjänä tällaista, tällaista vikaa ei paikanpäällä olisi voinut huomata kun nesteet vaihtoivat
