Moottori vikatilaan!!

Vastaa Viestiin
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Moottori vikatilaan!!

Viesti Kirjoittaja T.S »

Tapahtui viime lauantaina kun olin lähdössä töistä, mitään merkki valoja ei palanut mutta kone kiersi vaivoin 3000r/h.
Vedot hukassa ja moottorista täysin puhti poissa. No pääsin lähimmän huoltoaseman pihaan jossa sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja pim! kaikki pelasi taas hienosti, kuten aina ennenkin. Mitään vika valoja tai infoon huomautusta ei tullut. Onko muilla tapahtunut samaa? Autohan oli W212-09 220cdi.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kyseinen vikatila on foorumilaisille tuttu kaikista edeltävistäkin cdi-moottorisista mersuista. Vikatila viittaa johonkin pakokaasupäästöihin liittyvään virhetoimintoon ja kierroksia rajoittamalla "suojellaan luontoa" ja moottoria. Tyypillisiä vian aiheuttajia ovat esim. ilmamääräanturin virhetoiminto, ilmansuodattimen tukkoisuus, pakokaasujen takaisinkierrätyksen virhetoiminto, imusarjan läppien jumiutuminen jne.

Kannattaa käyttää auto vikakoodien luvussa semmoisella korjaamolla, jolla on käytössä Mercedes-Benzin korjaamotesteri. Sillä näkevät että mikä autoa on ahdistanut. Voi olla kysymyksessä hyvinkin pieni haitta, mutta itsestään niillä ei ole tapana korjaantua vaan jossakin tilanteessa sama vikatila tulee uudestaan. Kyseinen vikatila on erittäin ikävä, jos se pääsee yllättämään esim. kesken ohituksen.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Eikä tarvii korjaamokaan olla kunhan on tuo testeri.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tähtikuljettaja kirjoitti:Eikä tarvii korjaamokaan olla kunhan on tuo testeri.
Ja noitahan on vähän joka puolella kuustenalla, pihoilla, katoksissia, navetoissa, talleissa, halleissa, taka kontoeisa... ym
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jupo
Viestit: 67
Liittynyt: 05.11.2012 23:41
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Jupo »

Ja lahon puujalan polovilumpiosa
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

...ja hukassa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jupo kirjoitti:Ja lahon puujalan polovilumpiosa
Aikas iso on laho, misää lie niin iso
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

NONNIII! Läsähti moottorin vikavalo palamaan. Eikä sammu vaikka käyttää auton sammuksissa tai koittaa tuolla hienolla kännykkäsovelluksella "torgue" nollata. Tuo ohjelma sanoo viaksi P0237 Turbo/super charger boost sensor "A" circuit low. Auttakkee auttakkee. Ei oo nyt nuita hienoja ohjelmia lähettyvillä.
Auto siis w212 facelift 220cdi vm.2013.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Kokeillaan puhistaa paskapytty.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Ahtopaine anturi oli tullut tiensä päähän. Uusi boschilainen tilalle ja taas vörkkii niinkuin pitääkin. Kiitos.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”