Moottori vikatilaan!!
Moottori vikatilaan!!
Tapahtui viime lauantaina kun olin lähdössä töistä, mitään merkki valoja ei palanut mutta kone kiersi vaivoin 3000r/h.
Vedot hukassa ja moottorista täysin puhti poissa. No pääsin lähimmän huoltoaseman pihaan jossa sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja pim! kaikki pelasi taas hienosti, kuten aina ennenkin. Mitään vika valoja tai infoon huomautusta ei tullut. Onko muilla tapahtunut samaa? Autohan oli W212-09 220cdi.
Vedot hukassa ja moottorista täysin puhti poissa. No pääsin lähimmän huoltoaseman pihaan jossa sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja pim! kaikki pelasi taas hienosti, kuten aina ennenkin. Mitään vika valoja tai infoon huomautusta ei tullut. Onko muilla tapahtunut samaa? Autohan oli W212-09 220cdi.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kyseinen vikatila on foorumilaisille tuttu kaikista edeltävistäkin cdi-moottorisista mersuista. Vikatila viittaa johonkin pakokaasupäästöihin liittyvään virhetoimintoon ja kierroksia rajoittamalla "suojellaan luontoa" ja moottoria. Tyypillisiä vian aiheuttajia ovat esim. ilmamääräanturin virhetoiminto, ilmansuodattimen tukkoisuus, pakokaasujen takaisinkierrätyksen virhetoiminto, imusarjan läppien jumiutuminen jne.
Kannattaa käyttää auto vikakoodien luvussa semmoisella korjaamolla, jolla on käytössä Mercedes-Benzin korjaamotesteri. Sillä näkevät että mikä autoa on ahdistanut. Voi olla kysymyksessä hyvinkin pieni haitta, mutta itsestään niillä ei ole tapana korjaantua vaan jossakin tilanteessa sama vikatila tulee uudestaan. Kyseinen vikatila on erittäin ikävä, jos se pääsee yllättämään esim. kesken ohituksen.
Kannattaa käyttää auto vikakoodien luvussa semmoisella korjaamolla, jolla on käytössä Mercedes-Benzin korjaamotesteri. Sillä näkevät että mikä autoa on ahdistanut. Voi olla kysymyksessä hyvinkin pieni haitta, mutta itsestään niillä ei ole tapana korjaantua vaan jossakin tilanteessa sama vikatila tulee uudestaan. Kyseinen vikatila on erittäin ikävä, jos se pääsee yllättämään esim. kesken ohituksen.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja noitahan on vähän joka puolella kuustenalla, pihoilla, katoksissia, navetoissa, talleissa, halleissa, taka kontoeisa... ymtähtikuljettaja kirjoitti:Eikä tarvii korjaamokaan olla kunhan on tuo testeri.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
NONNIII! Läsähti moottorin vikavalo palamaan. Eikä sammu vaikka käyttää auton sammuksissa tai koittaa tuolla hienolla kännykkäsovelluksella "torgue" nollata. Tuo ohjelma sanoo viaksi P0237 Turbo/super charger boost sensor "A" circuit low. Auttakkee auttakkee. Ei oo nyt nuita hienoja ohjelmia lähettyvillä.
Auto siis w212 facelift 220cdi vm.2013.
Auto siis w212 facelift 220cdi vm.2013.