Markon 200cdi - Myyty
Markon 200cdi - Myyty
Tuli haettua itselle saksasta tuo 200cdi eli perusversio koneen puolesta. Nyt n. tuhat km takana ja positiivinen mieli vielä moottorista. Huippua otti saksassa 220kmh ja kulutus vaikuttaa pieneltä. Vie ehkä vähemmän kuin w203 220cdi. Jos ei tarvitse kovempaa päästä voin suositella 200cdi:tä ainakin manuaali laatikolla.
Viimeksi muokannut markoala, 26.7.2017 22:36. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Myöhemmin tälle vuodelle samantyyppinen liikku harkinnassa, joten olisi kiinnostavaa kuulla lisää?
Millä hinnalla, millä varusteilla, millä veroilla ja paljonko laskit säästäneesi tuontiauton hankinnalla?
Ymmärsinkö oikein, että hait itse, vai tuotitko jollain?
Millä hinnalla, millä varusteilla, millä veroilla ja paljonko laskit säästäneesi tuontiauton hankinnalla?
Ymmärsinkö oikein, että hait itse, vai tuotitko jollain?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mikäli mahti ohjelman myyntihinta arvio pitää paikkaansa ja verotus menee co päästön perusteella tulee muutaman tuhannen säästö kotimaan vähäiseen tarjontaan verrattuna. Itse tuomassani yksilössä on lisäksi tehdas webasto ja vetokoukku mitkä olisin laittanut autoon jos niitä ei olisi ollut. Molempia on aika harvassa myynnissä olevassa autossa. Myös saksassa.
Kerrohan kommenttia jatkossakin kun uutukainen alkaa näyttää tapansa, esim. toteutuneen kulutuksen suhteen. Ainakin normikulutusten suhteen näyttäisi siltä, että W211 farkkuun nähden olisi odotettavissa parin litran kulutussäästöä?
Minun pitää täällä päässä saada vielä selville, ostaako auto taas kolmeksi vuodeksi, vai hankkiako täydellinen immuniteetti autokuumeelle seuraavan E-sarjan esittelyyn saakka?
Offtopic: moottoripyörän suhteen jälkimmäinen onnistui, pian lähtee viides kesä samalla pyörällä ja edelleen kaikki mallit mihin sen voisin ajatella vaihtavani ovat japanilaisten ja saksalaisten suunnittelijoiden nahkakansissa.
Samoin nimimerkkini auto, (joka on tallessa edelleen) aiheutti uutena saman ilmiön yli 10 vuodeksi.
Harrastajan ei kannata ostaa muuta kuin sellainen josta tykkää.
Minun pitää täällä päässä saada vielä selville, ostaako auto taas kolmeksi vuodeksi, vai hankkiako täydellinen immuniteetti autokuumeelle seuraavan E-sarjan esittelyyn saakka?
Offtopic: moottoripyörän suhteen jälkimmäinen onnistui, pian lähtee viides kesä samalla pyörällä ja edelleen kaikki mallit mihin sen voisin ajatella vaihtavani ovat japanilaisten ja saksalaisten suunnittelijoiden nahkakansissa.
Samoin nimimerkkini auto, (joka on tallessa edelleen) aiheutti uutena saman ilmiön yli 10 vuodeksi.
Harrastajan ei kannata ostaa muuta kuin sellainen josta tykkää.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pohja ennen ja jälkeen suojauksen/muokattu - siirretty
Siirsin kuvat kori osastoon.
Viimeksi muokannut markoala, 17.5.2011 14:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aika kuluu ja laiskuus vaivannut joten sama auto yhä. Ajan sitten tuolla kun varusteet kokonaisuutena on jälkeenpäinkin katsoen aika harvinainen paketti. Ja sellainen itselle sopiva paketti. Tässä listaa kauppasopimuksesta: Väri 197, sisusta 408, 955 elegance, 511 Audio 50aps dvd vaihtajalla, 228 lisälämmitin kaukokäytöllä, P35 valopaketti, sisältää koodit 622,619 ja 608. 550 vetokoukku, 581 thermotronic, 230 parktronic, P09 aurinkosuojapaketti, 409 monisäätöiset etuistuimet, H09 somisteosat ruskeaa avohuokoista saarnia, 249 peilipaketti, 386 comfort puhelin varustus, 293 sivubagit takana, 440 tempomat, 873 lämmitettävät etuistuimet, 875 lämmitettävä lasinpesujärjestelmä, 213 muuttuva ohjaustehostus, 915 80L tankki, 518 media interface, 670 taukolämmitys, 682 palonsammutin, 538 attention assist, R14 10 tuplapuolaiset vanteet, 485 comfort alusta, U60 aktiivinen konepelti, K11 adaptiiviset jarruvalot, 477 rengaspainevaroitin, 573 isofix plus jotain koodeja mitkä jokaisessa 212:ssa.
Vesipumppu vaihdettu aktiona, toistaiseksi ei muuta kun 51tkm taulussa.
Vesipumppu vaihdettu aktiona, toistaiseksi ei muuta kun 51tkm taulussa.
Maski peitetty. Ensin yläreuna irti keskikiinnikkeestä tasapäämeisselillä muovi kielekettä sivuun auttaen ja maskia nostamalla yläsivu kiinnikeet auki. Alalukot saa auki ainakin kun kädellä auttaa ylhäältä päin klipsuja auki raotetusta yläreunasta. Nyt maski pitäisi olla irti. Sitten Etolasta ostettua mustaa muovia (3mm?) sahaamaan pistosahalla. Kun sopiva pala muotoutui kiinnitin muutamalla mustalla nippusiteellä koska tähän ei saa kiinni ruuveilla kuten vanhemmissa malleissa missä maski on konepellisää kiinni. Nyt toivottavasti lämpä pysyy koneessa paremmin -30 keleillä, jos sattuu vielä tulemaan tälle talvelle. Kierrätystähän on pienennetty ja siitä osaltaan johtuu vakiota pienempi hukkalämpö moottorissa. Termostaatin kunto on epäselvä, luultavasti kuitenkin pelaa koska moottoritiellä lämpenee 85-90 tasolle kun tarpeeksi pitkään ajaa.
Tarkensin ja muutin ohjetta koska se oli virheellinen/puutteellinen.
Tarkensin ja muutin ohjetta koska se oli virheellinen/puutteellinen.
Viimeksi muokannut markoala, 05.12.2012 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Blizzak nordic ja kevät

Mäntsälä - Hamina - Mäntsälä
Kulutus putosi ainakin 0.5 litraa vrt conti ice contacteihin.
Pieni on lukema, en minä ole päässyt koskaan kuin noin litraa suurempiin lukemiin. Auto on 220cdi autom. ja renkaina 245/45-17. No toisaalta en minä autoa ostanutkaan pienimmän mahdollisen kulutuksen takia, olisihan halvemmalla saanut vielä pienempi kulutuksisen auton. Riittävän pieni kulutus silti tuon kokoiseksi autoksi on. Tosin entinen 200CDI -08 autom W211 korilla oli vielä pienempi kulutuksinen, kumma sinänsä, tehdashan lupaa uudemman kuluttavan vähemmän.
Tuli vaihdettua Made in Uniited Kingdom termostaatti kompleksi tuo suuressa pahvilaatikossa ollut muovinen hökötys. Toivottavasti ei ihan heti uudestaan tarvitse. Seuraavalla kerralla menee kyllä helpommin kun vaihdoin letkun kiristimet ruuvikiristeisiin. Tämä laitos on tosiaan letkujen välissä 646:sta poiketen. Kolmella ruuvilla oli ripustettu roikkumaan moottoriin ettei värise mahdottomasti. Kaksi anturiakin on mahdutettu tähän termostaattiin. Ei tuo pahasti viallinen ollut mutta 80:sta ylös päin lämmöt edellytti jo kaasun painamista vähän enemmän +10:ssä. Se oli uutta.
Olikos tässä Webastoa? Tuo w211 on ainaki totaalisesti yllättänyt trooppisella ilmastollaan ja itse asiassa tuohon ei tee mieli edes asentaa Webastoa (kalliiksi) riesaksi kun lämpenee niin mallikkaasti. Myös moottorilämmot hiipii hyvin äkkiä tuonne 90c reilummallakin pakkasella 

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tehdas weba on. Esilämmitetty oli ja konekin jonkin verran lämmennyt vaikka ei heti sinne kierräkään. Käynnistäessä taisi olla -32.5. Näissä pakkasissa webasto saisi heti kierrättää moottorille jotta moottori esilämpenisi kunnolla. Pikkupakkasissa pelaa hyvin tehdas asetuksella jossa 60c lämmityslaitteen kennolla saa vesiventtiilin auki moottorin kiertoon. Tässä oli perässä n. 1200kg joten ajonaikana en käyttänyt webastoa alkumatkastaan. Moottori lämpeni 10-15 km matkalla normaaliin jarruperässä vaikka maskin peiton otin ennen reissua pois kärryn vedon takia. Ei olisi tarvinnut.