Kilanderin CLS 350 cdi -11
Kilanderin CLS 350 cdi -11
Elämä ilman coupe mersua meni ihan hyvin ensimmäiset puoli vuotta,sitten alkoi vahvistua tunne että joku lyhytkattoinen mersu pitää saada.
W 219 faceliftinä kesäautoksi tuntui alkuvuodesta vahvalta vaihtoehdolta,melkein tuli oikein hyvä yksilö ostettua ..mutta ei ihan.
Olisi ehkä ollut vähän kallis kolmosautoksi.
Sitten kattelin Saksasta ja Berliinin lähistöltä W209jä.Ja löytyikin mielenkiintoinen yksilö hyvillä varusteilla ihan oikeasta autoliikkeestä.
Melko valmiin oloinen 320 omaan makuun,tehtaan sport paketti,18 tuuman AMG vanteilla yms.Mutta oli kai hyvä jonkun muunkin mielestä kun ehti mennä just ennen kuin ehdin paikalle.
No sitten muotoutui suunnitelma silleen että jos kokeilisi ajella yhdellä autolla kerrallaan niinkuin kai normaalit ihmiset tekee.
Neliveto liikenteessä talvella ja takaveto kesällä.
Eli 218 korimalli kiikarissa ja korimalli coupe,ei shooting brake missään tapauksessa.
Siinä kun liki kymmenen autoa vertailussa ja varustelistassa näissä yleensä 80 -90 varustetta niin alkoi olemaan pää aika pyörällä jossain kohtaa.
Mutta kyllä se oikea sieltä melko helposti löytyy kun tärkeimmät jutut on kohdallaan.
915 Fuel tank with greater capasity
755U Tenorite gray metallic paint
201A Leather-Black anthracite
Ei kumpaakaan kallista maticcia,mukavat rautajouset
485 Comfort running gear
Siinähän ne tärkeimmät,sitten jotain noita toisarvoisempia ,penkit sähköillä ja muisteilla.Navia ja yövalaistuspakettia,lasikattoluukku yms.
Tämä on melkein kuin Suomi-auto,tuotu puoli vuotta vanhana Saksasta.
Maltillisista kilometreistä voisi päätellä että ollut kesäkäytössä vain.
Huollossa muistettu käyttää.
Katsastettu 22.02.2018.
Mukana tuli ihan uudet Continentalin ContiSportContact 3 kumit
Edessä 8,5 et 34,5 vanteella 255-40-18
Takana 9,5 et 48 vanteella 285-35-18.
Paistettu 17-2017
Talvirenkaina Nokian Hakkapeliitta R2,joka kulmassa 245-40-18 tuommoisilla auton värisillä vanteilla.
Kumit leivottu 31-2016 ja kaikissa pintaa 8,5 mm.
Laittelis vaikka jotain parempia kuvia kun saa kesärenkaat alle ja pesee auton.
W 219 faceliftinä kesäautoksi tuntui alkuvuodesta vahvalta vaihtoehdolta,melkein tuli oikein hyvä yksilö ostettua ..mutta ei ihan.
Olisi ehkä ollut vähän kallis kolmosautoksi.
Sitten kattelin Saksasta ja Berliinin lähistöltä W209jä.Ja löytyikin mielenkiintoinen yksilö hyvillä varusteilla ihan oikeasta autoliikkeestä.
Melko valmiin oloinen 320 omaan makuun,tehtaan sport paketti,18 tuuman AMG vanteilla yms.Mutta oli kai hyvä jonkun muunkin mielestä kun ehti mennä just ennen kuin ehdin paikalle.
No sitten muotoutui suunnitelma silleen että jos kokeilisi ajella yhdellä autolla kerrallaan niinkuin kai normaalit ihmiset tekee.
Neliveto liikenteessä talvella ja takaveto kesällä.
Eli 218 korimalli kiikarissa ja korimalli coupe,ei shooting brake missään tapauksessa.
Siinä kun liki kymmenen autoa vertailussa ja varustelistassa näissä yleensä 80 -90 varustetta niin alkoi olemaan pää aika pyörällä jossain kohtaa.
Mutta kyllä se oikea sieltä melko helposti löytyy kun tärkeimmät jutut on kohdallaan.
915 Fuel tank with greater capasity
755U Tenorite gray metallic paint
201A Leather-Black anthracite
Ei kumpaakaan kallista maticcia,mukavat rautajouset
485 Comfort running gear
Siinähän ne tärkeimmät,sitten jotain noita toisarvoisempia ,penkit sähköillä ja muisteilla.Navia ja yövalaistuspakettia,lasikattoluukku yms.
Tämä on melkein kuin Suomi-auto,tuotu puoli vuotta vanhana Saksasta.
Maltillisista kilometreistä voisi päätellä että ollut kesäkäytössä vain.
Huollossa muistettu käyttää.
Katsastettu 22.02.2018.
Mukana tuli ihan uudet Continentalin ContiSportContact 3 kumit
Edessä 8,5 et 34,5 vanteella 255-40-18
Takana 9,5 et 48 vanteella 285-35-18.
Paistettu 17-2017
Talvirenkaina Nokian Hakkapeliitta R2,joka kulmassa 245-40-18 tuommoisilla auton värisillä vanteilla.
Kumit leivottu 31-2016 ja kaikissa pintaa 8,5 mm.
Laittelis vaikka jotain parempia kuvia kun saa kesärenkaat alle ja pesee auton.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Sama ajatus mullakin putkahti mieleen, mutta lähinnä CLK:n osalta? Onko se myyty?Roisto kirjoitti:Sillälailla...
Onko mulla jääny joku vaihdos huomiotta? Ootko jo hävittänyt sen GLK:n (vaihdoitko Tojotaan)?
t.
Risto
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Yllättävät liikkeet on näyttäviä! Onnittelut uudesta mersusta ja ei kyllä helpota yhtään omaa banaanikuumetta
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kiitosta vaan kaikille.
Nythän on silleen jännä tilanne autojen kanssa että talleista löytyy vain GLK ja CLS.
Kyllähän joku reissu olisi asiaa kun kelit on kohdillaan,mukava tuolla on ajella ja 80 litran tankilla pääsee pitkälle.
On kyllä kohtuu huono vallitsevassa kelissä leveät kitkarenkaat,räntää tulee ja entistäkin lunta on maassa riittävästi.
Vähän orpo olo on kun C3 muksilla ei pääse tähän käsiksi.
Kellään star tietäjällä ideaa,voiko tuo toimia jollain ohjelmaversiolla,vai mistäkö C4 muksin kätevästi hankin
Nythän on silleen jännä tilanne autojen kanssa että talleista löytyy vain GLK ja CLS.
Kyllähän joku reissu olisi asiaa kun kelit on kohdillaan,mukava tuolla on ajella ja 80 litran tankilla pääsee pitkälle.
On kyllä kohtuu huono vallitsevassa kelissä leveät kitkarenkaat,räntää tulee ja entistäkin lunta on maassa riittävästi.
Vähän orpo olo on kun C3 muksilla ei pääse tähän käsiksi.
Kellään star tietäjällä ideaa,voiko tuo toimia jollain ohjelmaversiolla,vai mistäkö C4 muksin kätevästi hankin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Onpas komia "suomi" CLS, hienoja pelejä nää kyllä on ja matka-autoina mainioita. Pidempikään rupeama ei puuduta, kilometrejä taittaa ihan ilokseen. Itellä ollut nyt reilun vuoden tuommoinen molemmilla maticeilla oleva coupe, Saksasta kävin hakemassa.
2012 loppuvuoden peli, melkolailla "Vollausstattung", Junge Sterne jne.
2012 loppuvuoden peli, melkolailla "Vollausstattung", Junge Sterne jne.
Joo näin se menee,varmaan 2030 luvulla E-sarjan farkku alla,tosin eiköhän silloin jo ole autoilu kielletty Suomessa........C-Klasse kirjoitti:Onnea hankinnan johdosta! Arvatenkin on viimeisen päälle yksilö. Sustakin on tullu vanha mies kun sedanin hommasit : -D. Mullahan kävi samoin taannoin.
Mukava nähdä Eldoa foorumilla,siitäkin sen seitsemän vuotta aikaa kun Kuopiossa testasit 320 cdi:tä.
Semmoinen ero tässä 350:ssä edeltäjään on,että pystyy ajamaan ilman ohjelmointiakin.
510 nm. vs 620 nm. ero tuntuu,toki siinä voipi olla ohjelmallisesti eroja.
Tässä jotenkin paremmin vastaa kaasupolkimeen.
Toki kai se vanhuus vaikuttaa tähänkin asiaan.
Kai tästä sen 300hp.700nm.saisi,vaatiikohan ecun avaamista.
Loppuun tämmöinen turha tieto,eilen ajelin noin 250 km.lenkin,mm.uutta moottoritietä Vaalimaalta länteen tuli testattua.
Ajotietokone näytti kotikulmille palatessa tasan 6,0 lukemia.Tiedä vielä paljon valehtelee,mutta voi olla
että tässä on saatu kulutusta pienemmäksi edeltäjään verraten.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Niinpä, oi niitä aikoja. Niin ne vuodet vierii ja nyt kun ikä alkaa jo viitosella niin on askel lyhentynyt ja näemmä vaikuttanut näiden foormivierailujen tiheyteenkin.kilander kirjoitti:Mukava nähdä Eldoa foorumilla,siitäkin sen seitsemän vuotta aikaa kun Kuopiossa testasit 320 cdi:tä.
Pitääpä pitää mielessä että jos joskus tulee tässä vielä työ- tai muuta reissua sinne kaakonsuuntaan niin jos vaikka vielä päästäis juttusille/koeajoille.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Hienoja autoja. Joskus kanssa yllättänyt itseni haaveilemasta CLS:stä, mutta vanhempi koppaisesta kun ei uudempaan rahat riitä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Nuo johdonpätkät käy hansikaslokeron vasemmassa laidassa olevaan media interface liittimeen jolloin johdosta riippuen on käytettävissä aux, usb tai ipod. Vähän kankea systeemi kun esimerkiksi usb ja aux ei voi olla yhtäaikaa kytkettynä ja vaihtaa niitä sitten mielensä mukaan keskenään.
Itse käytän bluetooth audiota mutta se on aika taikuri hommaa saada pelaamaan oikein iphonen kanssa. Ensin spotify päälle puhelimesta, sitten commandin bluetooth audio valikosta external authorisation, sitten puhelimesta yhdistät mb bluetooth, sitten commandiin pinkoodi, sitten puhelimeen pinkoodi ja alkaa kuulua puhelimen kautta musiikit. Tämä joka kerta kun auton käynnistää uudelleen tai poistuu autosta vähän matkan päähän. Semmonen myös jännä juttu että jos ei laita ennen yhdistämistä spotifyä tai muuta äänilähdettä soimaan niin yhdistyksen jälkeen commandin näytössä lukee vain bluetooth audio stop tai jotaki semmosta eikä commandista voi vaihtaa kappaleita eikä sound valikko ole käytettävissä, toki ääni kuitenkin kuuluu.
Itse käytän bluetooth audiota mutta se on aika taikuri hommaa saada pelaamaan oikein iphonen kanssa. Ensin spotify päälle puhelimesta, sitten commandin bluetooth audio valikosta external authorisation, sitten puhelimesta yhdistät mb bluetooth, sitten commandiin pinkoodi, sitten puhelimeen pinkoodi ja alkaa kuulua puhelimen kautta musiikit. Tämä joka kerta kun auton käynnistää uudelleen tai poistuu autosta vähän matkan päähän. Semmonen myös jännä juttu että jos ei laita ennen yhdistämistä spotifyä tai muuta äänilähdettä soimaan niin yhdistyksen jälkeen commandin näytössä lukee vain bluetooth audio stop tai jotaki semmosta eikä commandista voi vaihtaa kappaleita eikä sound valikko ole käytettävissä, toki ääni kuitenkin kuuluu.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Tässä tuo liitin keskikonsolin kyynärnojan boksin etuseinässä.
Aux-johdolla ja bluetoothilla kun soittaa kännykästä musiikkia on volumet tosi pienellä, eli se taso jolla radio ja media interfacelta vaikka usb-tikulta kuuluu hyvin ei nuo em.kuulu juuri ollenkaan.
Ääntä kyllä löytyy kun kääntää kaakon suuntaan, pitää vaan muistaa pienentää ennen kuin merisää tullee radiosta.
Tässä tuo bluetooth paritus kävi tosi helposti, Galaxy Note 8 n kanssa.
Lisäsin luuriin CLSsän luotetuksi laitteeksi niin pitäisi olla jouhevaa käyttö jatkossa.
Aux-johdolla ja bluetoothilla kun soittaa kännykästä musiikkia on volumet tosi pienellä, eli se taso jolla radio ja media interfacelta vaikka usb-tikulta kuuluu hyvin ei nuo em.kuulu juuri ollenkaan.
Ääntä kyllä löytyy kun kääntää kaakon suuntaan, pitää vaan muistaa pienentää ennen kuin merisää tullee radiosta.
Tässä tuo bluetooth paritus kävi tosi helposti, Galaxy Note 8 n kanssa.
Lisäsin luuriin CLSsän luotetuksi laitteeksi niin pitäisi olla jouhevaa käyttö jatkossa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Onko puhelimen volumet riittävän kovalla eli sieltä volumet kaakkoon, jolloin auton soittimen volume ei tarvii olla kuin lännessä?kilander kirjoitti:Tässä tuo liitin keskikonsolin kyynärnojan boksin etuseinässä.
Aux-johdolla ja bluetoothilla kun soittaa kännykästä musiikkia on volumet tosi pienellä, eli se taso jolla radio ja media interfacelta vaikka usb-tikulta kuuluu hyvin ei nuo em.kuulu juuri ollenkaan.
Ääntä kyllä löytyy kun kääntää kaakon suuntaan, pitää vaan muistaa pienentää ennen kuin merisää tullee radiosta.
Tässä tuo bluetooth paritus kävi tosi helposti, Galaxy Note 8 n kanssa.
Lisäsin luuriin CLSsän luotetuksi laitteeksi niin pitäisi olla jouhevaa käyttö jatkossa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Ainakin oman Sampan kuulokeliittimen voimakkuus on rajoitettu, ettei siitä saa linjatasoista ääntä ulos. Ilmeisesti halutaan suojata käyttäjän kuuloa tms. Joitain ohjeita netistä kerran löysin, jolla sitä muka pitäisi saada isommalla mutta ei ne aikanaan itselle auttaneet.bercedes menz kirjoitti:Onko puhelimen volumet riittävän kovalla eli sieltä volumet kaakkoon, jolloin auton soittimen volume ei tarvii olla kuin lännessä?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kesärengaskausi lähestyy kovaa vauhtia,ainakin jossakin..
No kuitenkin,otin varastosta kierroksen 20 tuuman vanteita,jotka silmämääräisesti sopii parhaiten autoon,ja vein lähimpään rengasliikkeeseen.
Ohkasemmat kumit piti saada,mutta ei ihan niin ohkaisia kuin suosittelevat tähän.
Suosituksen mukaan taisi olla eteen 255/30 ja taakse 285/25 kumit.
Etenkin takana tuo tuntui liian matalalta,ja jousituskin kun on comfort running gear niin samalla teemalla mennään renkaissakin.
Eteen tuli 235/35 ja taakse 275/30.
Oikein sopivan paksut kumit vanhalle miehelle.
Isojen etujarrujen kanssa ollut joskus ongelmaa sopivuuden kanssa ja etutolppakin meinaa joskus ahdistaa.
Nyt näyttää mahtuvan yllättävän kivuttomasti 9 tuumaa edessä et 27 ja takana 10,5 et 38.
No kuitenkin,otin varastosta kierroksen 20 tuuman vanteita,jotka silmämääräisesti sopii parhaiten autoon,ja vein lähimpään rengasliikkeeseen.
Ohkasemmat kumit piti saada,mutta ei ihan niin ohkaisia kuin suosittelevat tähän.
Suosituksen mukaan taisi olla eteen 255/30 ja taakse 285/25 kumit.
Etenkin takana tuo tuntui liian matalalta,ja jousituskin kun on comfort running gear niin samalla teemalla mennään renkaissakin.
Eteen tuli 235/35 ja taakse 275/30.
Oikein sopivan paksut kumit vanhalle miehelle.
Isojen etujarrujen kanssa ollut joskus ongelmaa sopivuuden kanssa ja etutolppakin meinaa joskus ahdistaa.
Nyt näyttää mahtuvan yllättävän kivuttomasti 9 tuumaa edessä et 27 ja takana 10,5 et 38.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Näkyy tuo vanhuuskin olevan suhteellinen käsitekilander kirjoitti:Eteen tuli 235/35 ja taakse 275/30.
Oikein sopivan paksut kumit vanhalle miehelle.
Arvelee herra 205/60R16.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia