
Pakoputken pää
Pakoputken pää
Onko kukaan tilannut tällaisia renkuloita, omassa kulkineessa alkaa olemaan niin tummat että vois harkita. Auto johon suunnittelin näitä on 2014 facelift ja ei ole AMG paketilla. Käykö nämä ei AMG malliin


Mikä alkuperäisissä on vikana ja ovatko ne röörin päät pre-faceliftin ja linkittämäsi mainoksen korvaavien osien tapaan rosteria vai ovatko ne jotain muuta materiaalia?
Hyväksyin omassani putkien nokisuuden, tai niin kuvittelin, kunnes ensimmäisen katsastuksen jälkeen 0.00 savutusmittauslappu pisti katsomaan tarkemmin. Kun putket näyttivät rosterilta, en edes jäänyt kikkailemaan hienojen puhdistustahnojen kanssa, vaan moottoripyörän rosteriputkien tapaan pyyhkäisin heidät puhtaaksi raakasti teräsvillalla. Lähti siitä nokeakin, mutta lähti myös miedolla lämmöllä kiinni paahdettua pikeä ja muuta töhnää, joka ei enää normipesussa irronnut. Tämän peruspuhdistuksen jälkeen kertapyyhkäisy pesuharjalla on palauttanut kiillon (joka ei tietenkään näin karuilla puhdistustavoilla yritäkään olla maalipinnan tapainen virheetön kiiltopinta). Mutta metallin kirkkaana se näyttää pysyvän nyt ihan vain kylmällä vedellä pesten.
Jos materiaali on sama, eikä ole syöpynyt, niin tuo saattaisi auttaa? Uudemmassa taitaa tosin olla sen verran enemmän taakse päin näkyvää kiiltopintaa, että kannattanee harkita hienovaraisempaa pihdistustapaa? Oman konstini opin pyörän putkien kanssa, joita sai jynssätä jatkuvasti alkukäyriin lujasti kiinni palavaan likaan.
Toki tuo monireikäinen putkenpää on siistin näköinen, eikä nelosdieselissä niin pahasti overkill kuin erillinen nelipiippuinen AMG-tyyli.
Hyväksyin omassani putkien nokisuuden, tai niin kuvittelin, kunnes ensimmäisen katsastuksen jälkeen 0.00 savutusmittauslappu pisti katsomaan tarkemmin. Kun putket näyttivät rosterilta, en edes jäänyt kikkailemaan hienojen puhdistustahnojen kanssa, vaan moottoripyörän rosteriputkien tapaan pyyhkäisin heidät puhtaaksi raakasti teräsvillalla. Lähti siitä nokeakin, mutta lähti myös miedolla lämmöllä kiinni paahdettua pikeä ja muuta töhnää, joka ei enää normipesussa irronnut. Tämän peruspuhdistuksen jälkeen kertapyyhkäisy pesuharjalla on palauttanut kiillon (joka ei tietenkään näin karuilla puhdistustavoilla yritäkään olla maalipinnan tapainen virheetön kiiltopinta). Mutta metallin kirkkaana se näyttää pysyvän nyt ihan vain kylmällä vedellä pesten.
Jos materiaali on sama, eikä ole syöpynyt, niin tuo saattaisi auttaa? Uudemmassa taitaa tosin olla sen verran enemmän taakse päin näkyvää kiiltopintaa, että kannattanee harkita hienovaraisempaa pihdistustapaa? Oman konstini opin pyörän putkien kanssa, joita sai jynssätä jatkuvasti alkukäyriin lujasti kiinni palavaan likaan.
Toki tuo monireikäinen putkenpää on siistin näköinen, eikä nelosdieselissä niin pahasti overkill kuin erillinen nelipiippuinen AMG-tyyli.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Lähtevät ihan vaikka motonetista saatavalla autoglymin metal polish litkulla aivan puhtaaksi. Ruikkii sitä rättiin ja hinkkaa putkiin. Kohta ne jo kiiltävät taas.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02