212 facelict ILS LED - toiminta?
212 facelict ILS LED - toiminta?
Tuollainen tuli hankittua vastikään. Ihmetytti vaan kun vanhat 2010 Eemelin xenon-ILS valot heiluivat vasennalle ja oikealle auton ollessa paikoillaan (ja käynnissä) rattia käännellessä.
Tässä faceliftissä ei tapahdu samaa. Kuitenkin auton käynnistyksessä hämärässä katoksessa kun valot menevät päälle, automatiikka heiluttelee niitä symmetrisesti (tekee referenssiajot tms). Eli itse valoissa ei kai ainakaan ole vikaa, eikä valoista tule mitään herojakaan Assystiin.
Toinen havainto ja ihmetys on kaarretoimito. Tasan yhden kerran on kotiintullessa ollut niin hämärää että valot ovat menneet automaatilla päälle. Tieltä pihalle 90ast käännöstä otettaessa ei tullut huomattua minkäänlaista kaarrevaloefektiä. Vanhassa ILSsissä sytytti oiken lampun sitä varten.
Olisi vaan kiva hoksata mahd ongelma nyt kun autolla on jonkinlaista takuutakin, pimeät kelit oikeaan testaamiseen tulevat vasta kuukausien päästä..
Tässä faceliftissä ei tapahdu samaa. Kuitenkin auton käynnistyksessä hämärässä katoksessa kun valot menevät päälle, automatiikka heiluttelee niitä symmetrisesti (tekee referenssiajot tms). Eli itse valoissa ei kai ainakaan ole vikaa, eikä valoista tule mitään herojakaan Assystiin.
Toinen havainto ja ihmetys on kaarretoimito. Tasan yhden kerran on kotiintullessa ollut niin hämärää että valot ovat menneet automaatilla päälle. Tieltä pihalle 90ast käännöstä otettaessa ei tullut huomattua minkäänlaista kaarrevaloefektiä. Vanhassa ILSsissä sytytti oiken lampun sitä varten.
Olisi vaan kiva hoksata mahd ongelma nyt kun autolla on jonkinlaista takuutakin, pimeät kelit oikeaan testaamiseen tulevat vasta kuukausien päästä..
Löydän mittariston valikosta vain yhden toimintoon liittyvän kohdan, ja se on päällä. Kierrettävä valokytkin luonnollisesti oltava asennossa "AUTO" -kuten se 212 pre-facelift ILS:ssä piti olla kanssa.
Ratin asentoanturissa ei liene vikaa kun aktiivinen kaistavavahti ja Parktronic toimivat molemmat. Prkl kun on niin valoisaa että hankala testailla..


Ratin asentoanturissa ei liene vikaa kun aktiivinen kaistavavahti ja Parktronic toimivat molemmat. Prkl kun on niin valoisaa että hankala testailla..



Ja valon vaihto viiksi on työnnettynä eteen, ja valoautomatiikan merkkivalossa näkyy se "a" valojen kuvakkeessa ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
pekkovee kirjoitti:Ja valon vaihto viiksi on työnnettynä eteen, ja valoautomatiikan merkkivalossa näkyy se "a" valojen kuvakkeessa ?
Kyllä tulee "A" valosymbolin kanssa kun viiksi on edessä. Mutta automatiikalla ei ole pitkienvaihtoa päässyt näkemään tai kokeilemaan kertaakaan, liian valoisaa..
Kaarrevalon ja kääntymisvalonhan pitäisi toimia viiksi normiasennossakin? Näin sen muistelen ainakin vanhassa HID ILSsissä olleen. vai siitäkö se nyt onkin ollut kiinni..?

Pitäisi toimia kaikissa asennoissa.
Paikallaan rattia pyörittelemällä ainakin pitäisi kulmavalojen syttyä ja pakin laittamalla molemmat puolet palaa, riippumatta siitä missä asennossa viiksi tai valokytkin on.
Ajovalojen pitäisi kääntyä manuaalitilassakin. Tosin ledien kääntyminen on hieman maltillisempaa verrattuna xenoneihin. Nehän heilui ihan kunnolla kun vaikka mutkitteli maantiellä. Ledit selvästi rauhallisempia kääntyilyn suhteen.
Paikallaan rattia pyörittelemällä ainakin pitäisi kulmavalojen syttyä ja pakin laittamalla molemmat puolet palaa, riippumatta siitä missä asennossa viiksi tai valokytkin on.
Ajovalojen pitäisi kääntyä manuaalitilassakin. Tosin ledien kääntyminen on hieman maltillisempaa verrattuna xenoneihin. Nehän heilui ihan kunnolla kun vaikka mutkitteli maantiellä. Ledit selvästi rauhallisempia kääntyilyn suhteen.
Mä ajelen omalla viiksi ja valokytkin automaattiasennossa lähes aina, ja kyllä muistelen että esim autohalliin ajellessa valojen "kääntyilyn" huomaa, tai sitten olen jo liian tottunut. Paljon se on edeltäjäönsä rauhallisempaa anyway
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Mä tänään parkkihallissa tätä demoilin, ja kas, eipä kaarrevalot aktivoidukaan paikallaan, edes Keppi D llä, eikä ihan ryömittämälläkään, vaan pitää olla hiukan liikettä. Eli vauhtia arviolta 5 kmh ja jo heiluu valot.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17