W212 Hankkiminen
W212 Hankkiminen
Tervehdys meseläiset, pitkän volvo kauden jälkeen on aika siirtyä johtotähtikerhoon ja olisi muutama mieltä askarruttava kysymys. Olen lähdössä pääsiäisen jälkeen Hampuriin ostamaan 200 cdi 2011-2012 E-mersua. Kilometrit 200 tkm:n molemmin puolin.
Öljyn mittatikkua ei näissä vissiin ole joten öljyn väriä ei pysty helposti toteamaan, entäs laatikon löytyykö sieltä mittatikkua. Huoltokirja on ilmeisesti paperinen vai onko sähköinen. Onko noilla kilometreillä jotain tyyppivikoja tai ominaisuuksia mitä pitäisi ottaa huomioon.
Aut. laatikon pitäisi ilmeisesti vaihtaa aika pehmeästi ainakin 7-vaihteisen.
Jakopään ja suuttimien ongelmia kai ei ole 200 cdi:ssä. Ajotietokoneen kielen vaihto, onnistuuko muuten kuin merkkiliikkeessä ja mitä mahtaa kustantaa.
Kiitoksia avusta etukäteen.
Öljyn mittatikkua ei näissä vissiin ole joten öljyn väriä ei pysty helposti toteamaan, entäs laatikon löytyykö sieltä mittatikkua. Huoltokirja on ilmeisesti paperinen vai onko sähköinen. Onko noilla kilometreillä jotain tyyppivikoja tai ominaisuuksia mitä pitäisi ottaa huomioon.
Aut. laatikon pitäisi ilmeisesti vaihtaa aika pehmeästi ainakin 7-vaihteisen.
Jakopään ja suuttimien ongelmia kai ei ole 200 cdi:ssä. Ajotietokoneen kielen vaihto, onnistuuko muuten kuin merkkiliikkeessä ja mitä mahtaa kustantaa.
Kiitoksia avusta etukäteen.
Viimeksi muokannut R/T 70, 22.3.2016 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuri tuossa ikäluokassa on sekä 5- että 7-vaihteisia, koska 7G-Tronic Plus tuli tarjolle nelosdieselin kanssa kesällä 2011.
Jos autoja on rivissä ihan valittavaksi saakka, pyrkisin välttämään Avantgarden puolinahkaverhoilua, joka on oikeasti muovia ja paitsi erittäin hiostava, onneksi niin lyhytikäinen, että sen saa melko pikaisesti ompeluttaa taas ehjäksi paremmin materiaalein. Avan nahkaverhoilu on tietenkin ihan yhtä hyvä ja toimiva kuin muutkin.
E-sarjassa Avantgarden vakioalusta on muistaakseni 15 mm muita matalampi ja hieman jäykempi, mutta myös Avaan on saatavana no-cost optiona ns. mukavuusalusta, joka on Classicin ja Elegancen vakioalusta. Pyörät ovat pulteilla kiinni autossa, mutta nekin ovat Avantgardessa tuumaa isommat ja niille asennetaan leveämmät renkaat. Näiden välinen paremmuus on mielipidekysymys, mutta erot ovat selvästi tuntuvat.
Vakiona on jo jonkinlainen kasa kielipaketteja, joista käyttäjä saa valita mielisensä ilman huollon apua. Valitettavasti ainakaan omassani ei ole suomen kieltä tuettuna. Muuten ei iso asia, mutta puhelimen, navin ja radion puheohjaus suomenkielisessä ympäristössä vaatii tavaamista.
Huoltokirjaa tuon ikäisen mukana ei ole toimitettu, joten tehtaan DSB huoltoloki on syytä selvittää. Siitä on tosin se hyvä puoli, että autoa eteenpäin myydessä Veho näkee koko merkkihuoltohistorian, mikäli sellainen on.
Jos autoja on rivissä ihan valittavaksi saakka, pyrkisin välttämään Avantgarden puolinahkaverhoilua, joka on oikeasti muovia ja paitsi erittäin hiostava, onneksi niin lyhytikäinen, että sen saa melko pikaisesti ompeluttaa taas ehjäksi paremmin materiaalein. Avan nahkaverhoilu on tietenkin ihan yhtä hyvä ja toimiva kuin muutkin.
E-sarjassa Avantgarden vakioalusta on muistaakseni 15 mm muita matalampi ja hieman jäykempi, mutta myös Avaan on saatavana no-cost optiona ns. mukavuusalusta, joka on Classicin ja Elegancen vakioalusta. Pyörät ovat pulteilla kiinni autossa, mutta nekin ovat Avantgardessa tuumaa isommat ja niille asennetaan leveämmät renkaat. Näiden välinen paremmuus on mielipidekysymys, mutta erot ovat selvästi tuntuvat.
Vakiona on jo jonkinlainen kasa kielipaketteja, joista käyttäjä saa valita mielisensä ilman huollon apua. Valitettavasti ainakaan omassani ei ole suomen kieltä tuettuna. Muuten ei iso asia, mutta puhelimen, navin ja radion puheohjaus suomenkielisessä ympäristössä vaatii tavaamista.
Huoltokirjaa tuon ikäisen mukana ei ole toimitettu, joten tehtaan DSB huoltoloki on syytä selvittää. Siitä on tosin se hyvä puoli, että autoa eteenpäin myydessä Veho näkee koko merkkihuoltohistorian, mikäli sellainen on.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo mukavuusalusta on mukava ja hyvä. Kolme vuotta sitten kun hankin tämän W212:sen, niin eräässä nimeltä mainitsemattomassa Ylivieskalaisessa mersukorjaamossa sanottiin nosturilta laskiessa että iskunvaimentimet ovat aivan loppu.
En kuitenkaan alkanut iskunvaimentimien uusintaan, koska tienpäällä auto tuntui erittäin hyvältä. Pari viikkoa sitten kävin taas katsastamassa 350 tkm ajetun auton ja iskaritestissä tuli +-parin prosentin tarkkuudella 70% joka nurkalle. Hyvin toimii ja on miellyttävä.
En kuitenkaan alkanut iskunvaimentimien uusintaan, koska tienpäällä auto tuntui erittäin hyvältä. Pari viikkoa sitten kävin taas katsastamassa 350 tkm ajetun auton ja iskaritestissä tuli +-parin prosentin tarkkuudella 70% joka nurkalle. Hyvin toimii ja on miellyttävä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
200cdi solenoidi delphit kestää siinä missä muidenkin autojen suuttimet.
Takseissa kuulemma tuon 300-400tkm.
Yhden vaihdoin omaan n. 160tkm paikkeilla kun Starilla tutkien korjausarvo oli siinä plussalla aika paljon. Auto sinänsä toimi kyllä. Kulutus ehkä oli vähän noussut.
220/250 vaihdetut Delphit lienee samaa laatua kuin 200:n . Paitsi jostain alkaen on kai boschit ?
Takseissa kuulemma tuon 300-400tkm.
Yhden vaihdoin omaan n. 160tkm paikkeilla kun Starilla tutkien korjausarvo oli siinä plussalla aika paljon. Auto sinänsä toimi kyllä. Kulutus ehkä oli vähän noussut.
220/250 vaihdetut Delphit lienee samaa laatua kuin 200:n . Paitsi jostain alkaen on kai boschit ?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mulla vaihdettu kaikki takuuseen ja tuolloin taisi olla mittarissa jotain 70tkm (pitää tarkistaa). Autossa ei ollut mitään oiretta, mutta kuului ilmeisesti johonkin maahantuojan takuuohjelmaan kun Veho ne pyytämättä vaihtoi. Auto siis 250cdi vm. -11.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
No toi on se vaihto-ohjelma, jossa 220/250-mallien pietsot vaihdetaan solenoideihin. Tuskinpa noita pietsoja enää kovin monen konepellin alta löytyy, ellei omistaja ole säilyttänyt autoaan jossain pressun alla viime vuodet viemättä huoltoon. Jos löytyy, niin ne voi käydä Veholla vaihdattamassa.bercedes menz kirjoitti:Mulla vaihdettu kaikki takuuseen ja tuolloin taisi olla mittarissa jotain 70tkm (pitää tarkistaa). Autossa ei ollut mitään oiretta, mutta kuului ilmeisesti johonkin maahantuojan takuuohjelmaan kun Veho ne pyytämättä vaihtoi. Auto siis 250cdi vm. -11.
S204 180 CDI AMG -13
Mites suuttimen pohjaprikka näissä moottoreissa. Vuotaako se ennenpitkää edelleen niinkuin kaikissa Mersun CDI dieseleissä?Legge kirjoitti:No toi on se vaihto-ohjelma, jossa 220/250-mallien pietsot vaihdetaan solenoideihin. Tuskinpa noita pietsoja enää kovin monen konepellin alta löytyy, ellei omistaja ole säilyttänyt autoaan jossain pressun alla viime vuodet viemättä huoltoon. Jos löytyy, niin ne voi käydä Veholla vaihdattamassa.bercedes menz kirjoitti:Mulla vaihdettu kaikki takuuseen ja tuolloin taisi olla mittarissa jotain 70tkm (pitää tarkistaa). Autossa ei ollut mitään oiretta, mutta kuului ilmeisesti johonkin maahantuojan takuuohjelmaan kun Veho ne pyytämättä vaihtoi. Auto siis 250cdi vm. -11.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Ja minä kun olen kuvitellut tuon remontin aiheutuvan tiivisteen kuoleentumisesta kuumuudessa?HannuS kirjoitti:No on se kumma. 20 vuotta ollu sama vika. Miksei ne korjaa sitä? Pakkohan niitten on tietää. Panisivat kahella pultilla niinku Bemari.hotari kirjoitti:vuotaa
Kiinnityspulttien lisääminen kiinnityssankaan auttaa ainoastaan, jos kyse on kiinnityshaarukan taipumisesta tai väsymisestä. Onko?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Alumiininen kansi laajenee enemmän lämmössä. Suutin taas on terästä ja se ei jatku samassa lämpötilassa niin paljoa. Pultti toimii siis "jousena" ja jos se ei kannen laajennuttuaan eli pultin kiinnityspisteen kohottuaan ylöspäin enään jaksakaan pitää suutinta tiukasti paikoillaan, suuttimen tiiviste alkaa vuotamaan. Bemarissa on kaksi pulttia, eli tiukempi "jousi". Renaultissa on kans yksi pultti ja sekin vuotaa. Toyotan D4D koneessa suutin vuotaa myös joskus, mutta sen kiinnitysmekanismista en tiedä.740 GLE kirjoitti:Ja minä kun olen kuvitellut tuon remontin aiheutuvan tiivisteen kuoleentumisesta kuumuudessa?HannuS kirjoitti:No on se kumma. 20 vuotta ollu sama vika. Miksei ne korjaa sitä? Pakkohan niitten on tietää. Panisivat kahella pultilla niinku Bemari.hotari kirjoitti:vuotaa
Kiinnityspulttien lisääminen kiinnityssankaan auttaa ainoastaan, jos kyse on kiinnityshaarukan taipumisesta tai väsymisestä. Onko?
Pultin ja kiinnityshaarukan väsymistä voi toki myös tapahtua.
Sitten kun sitä pohjaa kalvaa, sillä käsityökalulla , sinne ei saisi jäädä näitä säteen suuntaisia jälkiä. Ne varmasti edesauttaa uuden vuodon syntymistä. Nuot jäljet olen poistanu hiomatahnalla. Ihan vain varmuuden vuoksi. En tiedä sittten paljonko tuo auttaa, mutta ei ole ainakaan vielä tarvinnut 70.000km aikana tehdä uusiksi samaa suutinta.

Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06