w 212 laatussa paljon parantamista!
w 212 laatussa paljon parantamista!
Nyt menossa kolmas 212, tällä kertaa 250CDI vm.2011 ihan loppuvuotinen avantgarde. Etupenkin kerni halkeaa ja lohkeaa, muutamissa yksilöissä on koko penkin runko pettänyt ja istuin on kun vessanpytty.Moottorin merkki valot syttyy ja auto nilkutus tilaan, 2krt 3vk sisään.. Toki valo on korjattu ja vika paljastunut johtosarjan liitoksista jotka temppuilee. Maalipinta autoissa on ohut ja kiven iskeytymiä tulee tosi helposti. Paljon ajetuissa takseissa huomaa kuinka keula on kiilloton ja harmahtava kun maali/lakka kuluu pois. Omani on olleet alle 200 th ajettuja. Ei pitäisi Mersulle olla liikaa kilsoja, etenkin kun kaikki huollot tehty ajallaan vehossa. Lämmityslaitteen puhallin oli kanssa edellisessä ongelmallinen, ei välillä käynnistynyt kuin nyrkkiä näyttämällä. Sen on pakko kostealla kelillä ja pakkasessa toimia koska etenkin tuulilasi huurtuu tosi helposti, eikä auta jos pakkasta yli 15 ja neljä henkeä kyydissä kulmat jäätyy vaikka puhallus olisi täysillä. Autossa ei laatu ja hinta kohtaa.
Aiemmasta (vm.2009 )hajosi myös kaasuläppä kotelo. Vikoja riittää...
Aiemmasta (vm.2009 )hajosi myös kaasuläppä kotelo. Vikoja riittää...
Daciakin taitaa olla laadultaan ja kestävyydeltään parempaa luokkaa. Ei kai tuo nyt enää mikään yllätys pitäisi olla että MB:n laatu laahaa lähes mutasarjassa varsinkin jos autojen hintataso otetaan huomioon. Näinhän se on ollut jo väyrysen ajoista lähtien eikä kovin mainittavaa parantumista ole tapahtunut vieläkään. Pääjohtaja Dieter Zetsche julisti laadun osalta tapahtuneen ryhtiliikettä 2000-luvun loppupuolella mutta tulokset ovat olleet laihanpuoleisia. Kiusallisia elektroniikkavikoja, tiettyjen osien ja suunnittelukokonaisuuksien heikkoa kestoa, tiivisteiden vuotamista, heikkoa korroosionsietoa, osien viimeistelyn puutteita jne.T.S kirjoitti:Mersu kilpailee siis nykyisin Dacia luokassa ,varteen otettava ehdotus.
Tosin MB:n puolustukseksi voidaan sanoa ettei kilpailevilla ns. premium-merkeilläkään ihan putkeen ole mennyt, mutta kokonaisuutena MB tuntuu edelleenkin olevan laadullisesti tämän porukan hännillä.
Syitä voi hakea tietysti kustannussäästöistä ja kiireestä pukata uutta ja ihmeellistä tekniikkaa markkinoille liian vähäisellä testauksella jolloin kuluttajat toimivat testaajina. Ja sitä tulostakin pitäisi tehdä aina vain enemmän. Mutta samat markkinataloudelliset reunaehdot ne ovat muillakin merkeillä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Joo olin kernin halkeilusta yhteydessä liikkeeseen, myyjä kehoitti ottamasn yhteyttä huoltoon. Selvisi että homma oli tiedossa jo entisen omistajan aikana ja lupa vaihtaa verhoilu oli saatu tehtaalta, no entinen omistaja ei ollut tullut korjaukseen ja homma oli silloin jäänyt tekemättä. Enää ei löydy maksajaa, marraskuussa sovituun asiaan. Takuuasioista vastaava pesi tietty kätensä asiasta, ja käski ensi kerralla tutkimaan tarkemmin mitä ostaa! No laitoin asiasta reklamaatioita johtoportaaseen katsotaan mitä vastaavat. Verhoilun puhki menot käsitellään kuulemma jo takuuaikana erikseen, eikä takuu välttämättä koske niitä, nehän ovat ns. kuluvia osia mersun kohdalla vieläpä erittäin nopeasti kuluvia! The best or nothing, alkaa olla jo huono vitsi. Tuota nothingia on jo tarjottu, bestiä odotellessa.
Hyvä kysymys. Ei auto kuitenkaan täyttä paskaa ole, paljon on hyvääkin. Laatu ei kuitenkaan ole yhtä hyvää kuin ennen oli.Ei kerni penkin halkeama tietenkään tee koko autosta paskaa, kuvaa vain laatu tason laskua hyvin. Kilpailijoilla on myös ongelmia. Olen kyllä miettinyt mikä olisi hyvä vaihtoehto, Dacia ei vielä ole ollut vaihtoehto:) Audilla on ollut ongelmia vaihteiston ja koneenkin kanssa, Volvo..hmm.. arvo laskee , eikä autot ole jotenkin kiinnostaneet kun takaveto poistui.. ehkä Bmw? Vaikea sanoa
Mennäänkö ojasta allikkoon?
Mennäänkö ojasta allikkoon?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
On näissä mersuissa paljon vakavampiakin vikoja (kalliimpia korjata) kuin tuossa yllä listatut mutta tuo kuulostaa oudolta jos ne puolikeinonahat (kokonaan keinonahkaa mutta puolet penkistä kangasta) on uudemmissakin 212-korisissa samoja kuin alkupäässä. Noita kun on takuuna ja goodwillina korvattu niin olisi luullut tehtaan vaihtavan materiaalin kunnolliseen.
Sama ongelmahan vaivaa 204:n puolinahkoja. Mitenkäs ne "kokokernit", MBtex vai mikä se nykyään on, onko yhtä heikkoa materiaalia?
Menihän ne 123:n ja 124:n kangaspenkitkin risaksi sadassa tonnissa mutta näitä kermejä näkee rikkinäisinä jo 50 - 60 tkm ajetuissa.
Sama ongelmahan vaivaa 204:n puolinahkoja. Mitenkäs ne "kokokernit", MBtex vai mikä se nykyään on, onko yhtä heikkoa materiaalia?
Menihän ne 123:n ja 124:n kangaspenkitkin risaksi sadassa tonnissa mutta näitä kermejä näkee rikkinäisinä jo 50 - 60 tkm ajetuissa.
Tämä on varmasti sopiva paikka laittaa noottia muidenkin uudehkojen mersujen laadun heikkouksista?
Muutaman kerran ajellu olisko 2008 420GL:llä, muuten mukava auto mutta ratissa on jotaki ihmeellistä kumimaista materiaalia jonka saa höyhenen kevyesti rapsuttamalla pois?? Minuahan tuo ei yhtään haittaa ku ei ole oma mutta ihmetystä kyllä aiheuttaa että voiko tuon luokan autossa olla tuommosia vinkeitä
Muutaman kerran ajellu olisko 2008 420GL:llä, muuten mukava auto mutta ratissa on jotaki ihmeellistä kumimaista materiaalia jonka saa höyhenen kevyesti rapsuttamalla pois?? Minuahan tuo ei yhtään haittaa ku ei ole oma mutta ihmetystä kyllä aiheuttaa että voiko tuon luokan autossa olla tuommosia vinkeitä
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Khyyllä taxialustaa löytyy edelleen....isäukko nimittäin osti viimeisiä uusia W212:sia ennen faceliftiä, kun halavalla sai ja nimenomaan taxi alustalla (toki taxivarusteinen muutenkin)T.S kirjoitti:en ole kuullut pitkään aikaan niistä, 123 ja 124 koreissa ainakin löytyi ko. Versiot.karvine kirjoitti:Taksialusta? Ei kait näihin ole semmoista saanut aikoihin?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
55tkm olen ajanut tuolla 211-korilla, 530tkm nyt mittarissa.
Laadukkaimmalta mersulta tuo tuntuu mitä olen omistanut, sisusta ehjä, nitinöitä ei ollenkaan, kyyti hyvää. Pakkasesta ei välitä ollenkaan.
W124 kuluneemman oloinen tuossa pihalla vaikkei se ole romu missään tapauksessa, ehjä yksilö. Pakkasaamuna se vaan on niin paljon jäljessä tuota eemeliä..
Laadukkaimmalta mersulta tuo tuntuu mitä olen omistanut, sisusta ehjä, nitinöitä ei ollenkaan, kyyti hyvää. Pakkasesta ei välitä ollenkaan.
W124 kuluneemman oloinen tuossa pihalla vaikkei se ole romu missään tapauksessa, ehjä yksilö. Pakkasaamuna se vaan on niin paljon jäljessä tuota eemeliä..
124.023
Mutta mitä tarkoittaa taxialusta? Vahvistettua alustaa? Korotettua ja jäykempää? Avantgardea comfort-alustalla?piippu kirjoitti:Khyyllä taxialustaa löytyy edelleen....isäukko nimittäin osti viimeisiä uusia W212:sia ennen faceliftiä, kun halavalla sai ja nimenomaan taxi alustalla (toki taxivarusteinen muutenkin)T.S kirjoitti:en ole kuullut pitkään aikaan niistä, 123 ja 124 koreissa ainakin löytyi ko. Versiot.karvine kirjoitti:Taksialusta? Ei kait näihin ole semmoista saanut aikoihin?
Mulle ainakin jäänyt myyjien jutuista sellainen kuva että jouset/iskarit ainakin samoja oli autossa sitten tekniikkapakettia (taksipakettia) tai ei. Eikös ne vaihtoehdot ole Comfort, Avatgarde, AMG ja korkean maavaran jousitus (koodi 482).
Samaa voi sanoa joka merkistä. Toki Mersu pudonnut korkeammalta puusta koska bemarit ja audit on aina ollut muovisia kopperoita sisustaltaan. Erot huomaa silti edelleen hyvin, itselläkin pyöri E60 bmw mielessä mutta hyppääppä tuollaisen w211 puikoista E60:n ruoriin, eipä liiemmin eroa kiiasta tai huihaistaT.S kirjoitti:Laatu ei kuitenkaan ole yhtä hyvää kuin ennen oli.
Vähän kun luet em. merkkien merkkikohtaisia foorumeita näiden Mersuttomien bmw-fanittajien kirjoitusten sijaan, ketkä viljelevät uskomuksiaan joka toisessa topicissa, huomaat että ei se ole muissakaan leireissä elämä ruusuilla tanssimista. On moottoriin täystuhon tekevää imusarjanläppää ja jakopäätä, lahoavaa vaihteistoa jne. jne. ja kaikki aivan naurettavilla kilometreillä. Mutta hei, lämmittäähän se ehjä penkki varmaankin siinä vaiheessa mieltäT.S kirjoitti:Ei kerni penkin halkeama tietenkään tee koko autosta paskaa, kuvaa vain laatu tason laskua hyvin. Kilpailijoilla on myös ongelmia. Olen kyllä miettinyt mikä olisi hyvä vaihtoehto, Dacia ei vielä ole ollut vaihtoehto:) Audilla on ollut ongelmia vaihteiston ja koneenkin kanssa, Volvo..hmm.. arvo laskee , eikä autot ole jotenkin kiinnostaneet kun takaveto poistui.. ehkä Bmw? Vaikea sanoa
Mennäänkö ojasta allikkoon?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Harmillista kun kaikki eivät ole lukeneet tätä foorumilta.Eldorado kirjoitti:Ei kai tuo nyt enää mikään yllätys pitäisi olla että MB:n laatu laahaa lähes mutasarjassa varsinkin jos autojen hintataso otetaan huomioon.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 141959/304
Avantgarde se auto on muuten, mutta lisävarustekoodilla löytyy erikseen vahvistettu taksi alusta (en nyt tarkkaa sanamuotoa muista, mutta "suomeksi" noin) ja ainakin se on korkeampi kuin vastaava W212:nen vakioalustalla...eli jäykempää jousta on, mutta ajoltaan ihan ok, eikä mikään kivireki/pomppija Täytyy kaivaa se varustekoodi, kun auton taas joskus näen, mutta muistan myyjän oikein erikseen maininneen kaupantekohetkellä että "tässä on muuten sitten taksi alusta!" Mutta tarkoittikohan sitten vain tuota korkean maavaran jousitustakarvine kirjoitti:Mutta mitä tarkoittaa taxialusta? Vahvistettua alustaa? Korotettua ja jäykempää? Avantgardea comfort-alustalla?piippu kirjoitti:Khyyllä taxialustaa löytyy edelleen....isäukko nimittäin osti viimeisiä uusia W212:sia ennen faceliftiä, kun halavalla sai ja nimenomaan taxi alustalla (toki taxivarusteinen muutenkin)T.S kirjoitti: en ole kuullut pitkään aikaan niistä, 123 ja 124 koreissa ainakin löytyi ko. Versiot.
Mulle ainakin jäänyt myyjien jutuista sellainen kuva että jouset/iskarit ainakin samoja oli autossa sitten tekniikkapakettia (taksipakettia) tai ei. Eikös ne vaihtoehdot ole Comfort, Avatgarde, AMG ja korkean maavaran jousitus (koodi 482).
Viimeksi muokannut piippu, 15.2.2014 0:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minun auto (W212) täyttää tänä vuonna neljä vuotta. Se on tuorein Mercedes-Benz, mitä minulla on koskaan ollut. Sillä on ajettu noin 300 000 kilometriä ja minusta se tuntuu vieläkin aivan uudelta.
Se on toiminut nyt minulla oloajan (8 kuukautta) täysin moitteitta. Erityisesti olen tykännyt edellisiä malleja paremmasta äänierityksestä, kunnollisista sisätiloista ja mainioista ajo-ominaisuuksista.
Aloittajan viestistä tunnistan pari asiaa: kuljettajan penkin keinonahka päällyste on haljennut ja kostealla tai pakkassäällä ajettaessa tuulilasin yläreuna alkaa herkästi keräämään huurua, jos automaatti-ilmastointia ei manuaalisesti käännä enemmän tuulilasille suuntaavaksi. Tämmöistä manuaalisäädön tarvetta en ole aiemmissa malleissa havainnut.
Se on toiminut nyt minulla oloajan (8 kuukautta) täysin moitteitta. Erityisesti olen tykännyt edellisiä malleja paremmasta äänierityksestä, kunnollisista sisätiloista ja mainioista ajo-ominaisuuksista.
Aloittajan viestistä tunnistan pari asiaa: kuljettajan penkin keinonahka päällyste on haljennut ja kostealla tai pakkassäällä ajettaessa tuulilasin yläreuna alkaa herkästi keräämään huurua, jos automaatti-ilmastointia ei manuaalisesti käännä enemmän tuulilasille suuntaavaksi. Tämmöistä manuaalisäädön tarvetta en ole aiemmissa malleissa havainnut.
Niin pienin muutoksin olisi hyvästä saanut erinomaisen. Kun tuo keinonahka ongelma on todettu jo aikoja sitten, ihmettelen miksi tehdas ei ole reagoinut mitenkään asiaan?
Tuo huurtumis ongelma on toinen juttu joka on vaivsnnut jo ensimalleists lähtien (2009),sillekään ei ole tehty mitään, vai eikö sille voi tehdä mitään..
Tuo huurtumis ongelma on toinen juttu joka on vaivsnnut jo ensimalleists lähtien (2009),sillekään ei ole tehty mitään, vai eikö sille voi tehdä mitään..
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Just, mb edelleenkin tunkee rumaakin rumempaa "jalopuuta" (pierunkuorenohutta viilua paksulla kiiltolakalla) kojelaudan listoiksi jotta saavat uudenkin auton näyttämään -80 luvun jaggelta. Onhan jagulaari edelleen niin laadussa kuin maineessakin mb:n ainoa kilpailija, varteenotettava.sonikki kirjoitti: Samaa voi sanoa joka merkistä. Toki Mersu pudonnut korkeammalta puusta koska bemarit ja audit on aina ollut muovisia kopperoita sisustaltaan. Erot huomaa ....
Vertaukseesi E60/211....211 en edes harkitsisi, ajoltaan valoiltaan ja laadultaan täyttä kuraa E60 verrattuna. Ja kun vilkaisee sisustaa, on E60 jo tältä vuosituhannelta kun 211 on 124:en facelifti.
280/320 cdi koneet kyllä pesevät bimmerin vastaavat minun mielestäni 6-0 jouhevuudessa ja taloudellisuudessa. Kutos Bmw diesel on ääniltään traktorimainen, vähän "kolkon" tuntuinen.
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Ei mulla oikeasti ole mitään lankkua vastaan, mutta niitä jotka vielä 2000 luvulla väittää ja räksyttää että se on ainoa oikea auto. Ihan sama kun väittäisi nyky maatalon isännälle että viikate on puimuria parempi....ja niitettävää 1065ha. Lankku oli aikakautensa ykkönen melko varmasti mutta siitä on aikaa kun kasettisoitin oli pop.sonikki kirjoitti:Luulis sitte maistuvan, eikös tuo w124 ole sun lempi auto?todellauupunut kirjoitti:Ja kun vilkaisee sisustaa, on E60 jo tältä vuosituhannelta kun 211 on 124:en facelifti.
Ehkä mulla vaan on jonkin sortin kriittisyys myös niihin autoihin joita olen omistanut ja omistan...kun en ole täydellistä vielä tavannut.
.
Tuo menee kaikista puolinahkapenkeistä, perseen koon mukaan about 160-200tkm ajolla. Tosin kannattaako siitäkään meuhkata, jos korjaaminen maksaa 150 eur?Niin pienin muutoksin olisi hyvästä saanut erinomaisen. Kun tuo keinonahka ongelma on todettu jo aikoja sitten, ihmettelen miksi tehdas ei ole reagoinut mitenkään asiaan?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Missä tuo korjataan 150 eurolla?cmeli kirjoitti:Tuo menee kaikista puolinahkapenkeistä, perseen koon mukaan about 160-200tkm ajolla. Tosin kannattaako siitäkään meuhkata, jos korjaaminen maksaa 150 eur?Niin pienin muutoksin olisi hyvästä saanut erinomaisen. Kun tuo keinonahka ongelma on todettu jo aikoja sitten, ihmettelen miksi tehdas ei ole reagoinut mitenkään asiaan?
Samalla pitäisi vaihtaa myös istuinlämmitinelementti, joka on myös poikki. Halvin elementti mitä olen saksasta löytänyt, maksoi 100 euroa+toimituskulut.
Ai se on noin päin, no tuskimpa se sen enempää maksaa, juttua oli esim. tässä:
viewtopic.php?t=37126
viewtopic.php?t=37126
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tämä ei ollutkaan Avantgarden "puolinahkainen" penkki vaan joku kokonaan keinonahkaa eikö vaan? Taitaa olla samaa materiaalia kuin avantgardessa penkin reunat.Meissenkeri kirjoitti: Missä tuo korjataan 150 eurolla?
Samalla pitäisi vaihtaa myös istuinlämmitinelementti, joka on myös poikki. Halvin elementti mitä olen saksasta löytänyt, maksoi 100 euroa+toimituskulut.