Kaasuläppä epäkunnossa..
Kaasuläppä epäkunnossa..
Alkoi tuo -10 200CDI pitää ihme raksutusta pellin alla ja ääni jatkui jonkin aikaa sammutuksen jälkeenkin. Viaksi paljastui Veholla viallinen kaasuläppä, (säätömoottori) raksuttaa omiaan, no mootorin merkkivalo syttyi tietysti.. ja nyt olisi osa hakusissa ja korjaamo joka saisi osan paikalleen. Veho pyytää n. 700€ hommasta !!(osa 270 € , työ 2,6 h!!) löytyiskö osaa ja tekijää pääkaupunkiseudulta halvemmalla, ja mihin hintaan??
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Riippu siitä miten on rikki,
korjathan voi kaikkea
mutta mikä on kannattava ja mikä ei
mutta jos sinne vaihtaa uuden niin sitten kannatta valita paikka missä
on siihen tarvitavat laiteet
korjathan voi kaikkea
mutta mikä on kannattava ja mikä ei
mutta jos sinne vaihtaa uuden niin sitten kannatta valita paikka missä
on siihen tarvitavat laiteet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Niin mikä sitten on rikki..? Auto alkoi tänään pitämään outoa ääntä tyhjäkäynnillä, rolinaa ja hurinaa, joka hävis välillä ja tuli taas takaisin. Ääni jatkui epämääräisen ajan myös moottorin sammuttua.. parin käynnistyksen jälkeen syttyi moottorin vikavalo, vehon testeri antoi syyksi kaasuläppän vikatoiminnon. Ääni tulee varmaan läpän säätömoottorista, onko se sitten sökönä vai päässyt irti? Ääni on kovahko ja kuuluu erityisesti tyhjäkäynnillä. Välillä kone kiersi vain 3000/rmp, kun oli sammuksissa toimi taas normaalisti, paitsi että se ääni kuuluu epämääräisin ajoin, ja vika valo tietty palaa. Ehdellytys oikealle asennukselle on tietysti STAR että saa oikeat arvot , eikös??
Mistähän näkis sinne kaasuläppä koneistoon onko siellä jokin päässyt paikaltaan, vai mistä on kyse??
Mistähän näkis sinne kaasuläppä koneistoon onko siellä jokin päässyt paikaltaan, vai mistä on kyse??
Eipä tuota oikein pysty korjaamaan, aika yleinen vika on noissa että kondensio vesi ui akselia pitkin sinne kaasuläppää ohjaavaan piirikorttiin tai läppä alkaa muuten vain jumittamaan. On aika työläs osa vaihtaa om651:een varsinkin jos on vitossa tuo moottori, henkilömalliin on varmaan jonkun verran helpompi vaihtaa.T.S kirjoitti:Oikeastaan lähdetään siitä pystyykö kaasuläppäkoteloa/säädintä korjaamaan mitenkään??
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Tuossa ei läppä kai varsinaisesti jumita, käynti on tasainen ja tyhjäkäynti normaali. välillä ei ottanut kierroksia kuin 3100 rmp, mutta kun sammutin ja käynnistin uudelleen,nyt käy ja kulkee normaalisti. Pitää vaan meteliä, ihan kuiun olisi jotenkin irti tms..190dee kirjoitti:Eipä tuota oikein pysty korjaamaan, aika yleinen vika on noissa että kondensio vesi ui akselia pitkin sinne kaasuläppää ohjaavaan piirikorttiin tai läppä alkaa muuten vain jumittamaan. On aika työläs osa vaihtaa om651:een varsinkin jos on vitossa tuo moottori, henkilömalliin on varmaan jonkun verran helpompi vaihtaa.T.S kirjoitti:Oikeastaan lähdetään siitä pystyykö kaasuläppäkoteloa/säädintä korjaamaan mitenkään??
Veholla olivat laskeneet vaihtoajaksi 2,6 h. Siis w212 malliin.
Viimeksi muokannut T.S, 27.12.2013 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tilasin läpän saksasata , käytetty osa ,mutta hintakin vain alle neljänneksen siitä mitä täällä uusi.( 49€ + rahti 16€) Veho hinnoitteli ensin 270€ toisella kyselyllä 220€.. outoa kun osan hinta vaihtelee riippuen mistä tiskiltä kysyy! Huomenna arvioitu toimituspäivä, pyhät sotki rahtia.. täytyy sitten katsoa asennuspaikkaa kun nyt osa saadaan kotia.