Ongelmia jakopäissä..

T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Ongelmia jakopäissä..

Viesti Kirjoittaja T.S »

Vehollakin on huomattu uuden w 212 ongelmat jakopäässä. Kiristin venyttää ketjua ja se pääsee hyppäämään rattailta tuhoisin seurauksin.
Ruiskusuuttimet ovatkin jo menneen talven ongelma, mutta jakoketju on isompi ongelma. Muutossarja on olemassa ja varmaan vaihdetaan kaikkiin tarvittaviin yksilöihin, hyvä niin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onko kyseessä se takajakopää rattailla ja lyhyvellä riimulla?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
popmheffalump
Viestit: 4
Liittynyt: 20.10.2010 4:51

Viesti Kirjoittaja popmheffalump »

tästä tarinoi alkukesästä paikallinen hovikorjaaja, ajattelin itsekseni että mikähän lie mutta nähtävästi pitää paikkansa. tuolloin kuuntelin itku kurkussa tarinaa kahdesta w212 taksista joista 100tkm paikkeilla molemmista jakopää risaksi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Missä moottoreissa tämä ongelma on ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Oliskoha tässä kyse 250 mallista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Easy Rider kirjoitti:Onko kyseessä se takajakopää rattailla ja lyhyvellä riimulla?
Ei kun W212-mallista, kun kerran OP ei suostu muuta tarkentamaan niin kai viesti pitää lukea kirjaimellisesti. Mukana kokemusta E63AMG:stä varmaan myös, ja vain W212-korissa. :roll:

Eiköhän arviosi tarkennuksesta osu oikeaan eli sama kone muissakin korimalleissa oletettavasti toimii yhtä hyvin/huonosti. Jotenkin kuulostaa taksikuskin kommentilta, sen jälkeen kun isäntä on vaihtanut mersun toyotaan. Sinänsä kyllä hyvä tuoda julki tällainen tieto/epäily/vaara.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Surkeit jakopäithän löytyy vanhemistakin malleista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Ongelmia on ollut ainakin 250 ja 220 cdi malleissa. Ketjunkiristin on syyllinen, se löystyy yönaikana ja käynnistettäessä pamauttaa ketjun hetkessä tositiukalle, tämä aiheuttaa ketjun venymistä ja voi pahimmillaan jopa särkeä koko koneen kuten on jo muutaman kerran käynytkin.
Asiaan on korjaus olemassa ja muutossarja vaihdettaneen kaikkiin autoihin joita ongelma voi koskea (jos ei jo vaihdettu) Siltikin w 212 on seuraava autoni, ainakin toivon niin. :D
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

CDI203 kirjoitti:Surkeit jakopäithän löytyy vanhemistakin malleista
Eikä pelkästään autoissa :D
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Asiasta tullee aktio viimeistään keväällä. Omassa on ostettu "takuu" kesään saakka, joten toivottavasti siihen mennessä korjaavat neuvottelematta.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Eivät ole takseissa yhtä pitkään kestäneet kuin vanhempien mallien suuttimet. Ja vikaa on jo ollut 200cdi:n solenoidi suuttimissakin jossain eniten ajetuissa takseissa.
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Eräs henkilö sanoi minulle " vanhemmat mersut suunnitteli insinöörit ja nämät nykyiset mersut suunnittelee ekonomit". Pitää kuulema saaha osakkeenomistajille rahaa.

Vanhemmilla mersuilla hän tarkoitti esim. w124, w201 jne. :pappa:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Saksassa jo aktio aiheesta. Suomessa ei vieläkään.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

markoala kirjoitti:Saksassa jo aktio aiheesta. Suomessa ei vieläkään.
Suomalaisissa mersuissa ei ole vikoja. Ne ovat vain ominaisuuksia, jotka ostaja on hyväksynyt allekirjoittaessaan kauppakirjan :twisted:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

markoala kirjoitti:Saksassa jo aktio aiheesta. Suomessa ei vieläkään.
Minulle vaihdettiin takuuaikana ketju ja rattaat. Onko sinulla ollut ongelmaa?
Pitääkö jakopää esim.rapinaa kylmäkäynnistyksessä yms..?
arii
Viestit: 7
Liittynyt: 09.7.2007 20:59
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja arii »

Onko ongelmaan tullut korjaus jossain vaiheessa vai koskeeko tämä myös esim. 2011 keväällä valmistettuja autoja?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

En tiedä missä vaiheessa tuotantoa on otettu käyttöön toisenlainen kiristin, joka on tietääkseni se joka vaihdetaan jos vaihdetaan. Itse maksan hommasta syksymmällä jos ei siihen mennessä ole aktiota. En odottele milloin on ketju ja rattaat pilalla. Nyt ajettu 65tkm ja vielä kuulemma saa satatuhatta lisää päästellä ennen kuin saa odotella ongelmia.
arii
Viestit: 7
Liittynyt: 09.7.2007 20:59
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja arii »

Ongelma koskee ilmeisesti muitakin mallisarjoja? Itselläni on vuoden vanha w204 C220 CDI. Täytyypä kysäistä asiasta seuraavassa huollossa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sama moottori, samat ongelmat luultavasti. Tuskin mitään tekevät kunnes jakopää ääntää. Jollei siinä ole jo uudemmat osat.
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

markoala kirjoitti:En tiedä missä vaiheessa tuotantoa on otettu käyttöön toisenlainen kiristin, joka on tietääkseni se joka vaihdetaan jos vaihdetaan. Itse maksan hommasta syksymmällä jos ei siihen mennessä ole aktiota. En odottele milloin on ketju ja rattaat pilalla. Nyt ajettu 65tkm ja vielä kuulemma saa satatuhatta lisää päästellä ennen kuin saa odotella ongelmia.
Niin kiristäjästähän ongelmat kuulemma alunperin alkoivat, jos sinun autossasi on takuuta jäljellä ja jakopäästä kuuluu missään vaiheessa poikkeavaa ääntä, en odottaisi syksyyn vaan kertoisin asiasta heti.
Ainakin minulle suhtautuminen asiaan oli Vehossa asiallista ja työhön ryhdyttiin heti, Tuli uuden kiristäjän lisäksi uudet ketjut ja rattaat. Hävisi ylimääräiset äänet ja hienosti pelaa siltä osin.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Takuuthan on loppu jo kauan sitten... Eikä ääntele vielä 71tkm kohdalla. Vehon mukaan sata lisää saa ajaa ennen ongelmia. Silti tämän vuoden aikana kiristin vaihtuu rahalla jos ei aktio tule sitä ennen. Taksi koodilla oleviin tulossa on viimeisin tieto. Muut ei kai tehtaalle merkitse mitään.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kaverilla on 08 vm 220 cdi w204 korinen mersu ja sillä on nyt ajettu 250tkm. Onkos noissa ongelmia jakopäiden kanssa? Moottorista kuuluu pienoinen sivuääni jota ei ole ennen ollut, voisiko olla jakoketju?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jos jakopää takana eli moottori 651. Jos 646 ei varmaankaan jakopää vikana.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Onko jotain tarkempaa kuvausta, millainen sivuääni paljastaa mahdollisen jakopääongelman? Raklatusta, rallatusta, kolinaa, kalinaa, kahinaa??? Ittehän tietysti kans säikähdin, että onkohan tuossa omassa 250:ssä tämä samainen ongelma...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Juurikin ääntäminen on ensimmäisiä kuluttajan havaitsemia oireita :?
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Jakopää

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Tere
Ilmoittelettehan heti kun joku saa selville mistä lähtien on koneet on valmistettu paremmalla kiristimellä !
On tässä tullut jo kovasti katseltua C ja E mallia juuri tuolla 220 cdi koneella,myös se kiinnostaisi millaiset takajouset E farkussa 2010 eteenpäin ja C farkussa 2012 mallisissa.
(ettei nyt tarttis sentään bemariin siirtyä :shock: )
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Bemareissa on myös ongelmia jakopäissä jotka on asennettu moottorin takapuolelle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
338LM
Viestit: 39
Liittynyt: 26.4.2014 21:32

Viesti Kirjoittaja 338LM »

Oma 212 saapui männäviikolla, 250CDI 5/2010. Huollettu Berliinin mersulla vimpan päälle, nyt 125tkm A-huolto suomessa. Entinen liisariauto.

Vaan kysymys kuuluu että onkohan tähän jo tehty jakopään päivitys ns automaattisesti Saksassa? Pitäisikö näkyä sähköisen huoltokirjan tulosteissa kuten 105tkm kohdalla tehty kaikkien suuttimien vaihto näkyi?


Tarkoitus oli käydä merkkiliikkeessä ensi viikolla kysymässä- jos kiristäjää ei ole tehty, pitänee teetättää vaikka sitten omaan piikkiin mahd pian!

Enkä uskalla edes arvailla paljonko maksaa jos menee omaan piikkiin- kai se on revittävä koko kone irti että sinne jakopäähän pääsee edes käsiksi prkl :evil:
Öljypohjan tiivisteen välistäkin pienenpieni vuoto, ajattelin mussuttaa siitäkin samalla..
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Ääni kuuluu kylmänä käynnistettäessä autoa ,esim kun on seisonut pitemmän ajan .
Jossakin vaiheessa on tehtaalla jo ongelma korjattu,mutta ei ole tietoa milloin?
Näin kertoi paikallinen huolto päällikkö.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

204 kirjoitti:Ääni kuuluu kylmänä käynnistettäessä autoa ,esim kun on seisonut pitemmän ajan .
Jossakin vaiheessa on tehtaalla jo ongelma korjattu,mutta ei ole tietoa milloin?
Näin kertoi paikallinen huolto päällikkö.
Joka asian kanssa on ollut sama juttu.
Lucas pumppujen kanssa 220D koneissa, w210 ja w203 koristen ruostumisen kanssa, w203 ja w211 koristen glygoliongelmien kanssa jne jne.

"Ongelmaa on ollut vain muutaman tuotantoerän yhteydessä, sinun autosi on jo korjatulla osalla" :lol:

En tiedä miten tämän asian suhteen on mennyt mutta itse suhtaudun aika varauksella tuon tyyppisiin vastauksiin :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”