Ongelmia jakopäissä..
Ongelmia jakopäissä..
Vehollakin on huomattu uuden w 212 ongelmat jakopäässä. Kiristin venyttää ketjua ja se pääsee hyppäämään rattailta tuhoisin seurauksin.
Ruiskusuuttimet ovatkin jo menneen talven ongelma, mutta jakoketju on isompi ongelma. Muutossarja on olemassa ja varmaan vaihdetaan kaikkiin tarvittaviin yksilöihin, hyvä niin.
Ruiskusuuttimet ovatkin jo menneen talven ongelma, mutta jakoketju on isompi ongelma. Muutossarja on olemassa ja varmaan vaihdetaan kaikkiin tarvittaviin yksilöihin, hyvä niin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.10.2010 4:51
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei kun W212-mallista, kun kerran OP ei suostu muuta tarkentamaan niin kai viesti pitää lukea kirjaimellisesti. Mukana kokemusta E63AMG:stä varmaan myös, ja vain W212-korissa.Easy Rider kirjoitti:Onko kyseessä se takajakopää rattailla ja lyhyvellä riimulla?
Eiköhän arviosi tarkennuksesta osu oikeaan eli sama kone muissakin korimalleissa oletettavasti toimii yhtä hyvin/huonosti. Jotenkin kuulostaa taksikuskin kommentilta, sen jälkeen kun isäntä on vaihtanut mersun toyotaan. Sinänsä kyllä hyvä tuoda julki tällainen tieto/epäily/vaara.
Ongelmia on ollut ainakin 250 ja 220 cdi malleissa. Ketjunkiristin on syyllinen, se löystyy yönaikana ja käynnistettäessä pamauttaa ketjun hetkessä tositiukalle, tämä aiheuttaa ketjun venymistä ja voi pahimmillaan jopa särkeä koko koneen kuten on jo muutaman kerran käynytkin.
Asiaan on korjaus olemassa ja muutossarja vaihdettaneen kaikkiin autoihin joita ongelma voi koskea (jos ei jo vaihdettu) Siltikin w 212 on seuraava autoni, ainakin toivon niin.
Asiaan on korjaus olemassa ja muutossarja vaihdettaneen kaikkiin autoihin joita ongelma voi koskea (jos ei jo vaihdettu) Siltikin w 212 on seuraava autoni, ainakin toivon niin.
Suomalaisissa mersuissa ei ole vikoja. Ne ovat vain ominaisuuksia, jotka ostaja on hyväksynyt allekirjoittaessaan kauppakirjanmarkoala kirjoitti:Saksassa jo aktio aiheesta. Suomessa ei vieläkään.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
En tiedä missä vaiheessa tuotantoa on otettu käyttöön toisenlainen kiristin, joka on tietääkseni se joka vaihdetaan jos vaihdetaan. Itse maksan hommasta syksymmällä jos ei siihen mennessä ole aktiota. En odottele milloin on ketju ja rattaat pilalla. Nyt ajettu 65tkm ja vielä kuulemma saa satatuhatta lisää päästellä ennen kuin saa odotella ongelmia.
Niin kiristäjästähän ongelmat kuulemma alunperin alkoivat, jos sinun autossasi on takuuta jäljellä ja jakopäästä kuuluu missään vaiheessa poikkeavaa ääntä, en odottaisi syksyyn vaan kertoisin asiasta heti.markoala kirjoitti:En tiedä missä vaiheessa tuotantoa on otettu käyttöön toisenlainen kiristin, joka on tietääkseni se joka vaihdetaan jos vaihdetaan. Itse maksan hommasta syksymmällä jos ei siihen mennessä ole aktiota. En odottele milloin on ketju ja rattaat pilalla. Nyt ajettu 65tkm ja vielä kuulemma saa satatuhatta lisää päästellä ennen kuin saa odotella ongelmia.
Ainakin minulle suhtautuminen asiaan oli Vehossa asiallista ja työhön ryhdyttiin heti, Tuli uuden kiristäjän lisäksi uudet ketjut ja rattaat. Hävisi ylimääräiset äänet ja hienosti pelaa siltä osin.
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Jakopää
Tere
Ilmoittelettehan heti kun joku saa selville mistä lähtien on koneet on valmistettu paremmalla kiristimellä !
On tässä tullut jo kovasti katseltua C ja E mallia juuri tuolla 220 cdi koneella,myös se kiinnostaisi millaiset takajouset E farkussa 2010 eteenpäin ja C farkussa 2012 mallisissa.
(ettei nyt tarttis sentään bemariin siirtyä )
Ilmoittelettehan heti kun joku saa selville mistä lähtien on koneet on valmistettu paremmalla kiristimellä !
On tässä tullut jo kovasti katseltua C ja E mallia juuri tuolla 220 cdi koneella,myös se kiinnostaisi millaiset takajouset E farkussa 2010 eteenpäin ja C farkussa 2012 mallisissa.
(ettei nyt tarttis sentään bemariin siirtyä )
Oma 212 saapui männäviikolla, 250CDI 5/2010. Huollettu Berliinin mersulla vimpan päälle, nyt 125tkm A-huolto suomessa. Entinen liisariauto.
Vaan kysymys kuuluu että onkohan tähän jo tehty jakopään päivitys ns automaattisesti Saksassa? Pitäisikö näkyä sähköisen huoltokirjan tulosteissa kuten 105tkm kohdalla tehty kaikkien suuttimien vaihto näkyi?
Tarkoitus oli käydä merkkiliikkeessä ensi viikolla kysymässä- jos kiristäjää ei ole tehty, pitänee teetättää vaikka sitten omaan piikkiin mahd pian!
Enkä uskalla edes arvailla paljonko maksaa jos menee omaan piikkiin- kai se on revittävä koko kone irti että sinne jakopäähän pääsee edes käsiksi prkl
Öljypohjan tiivisteen välistäkin pienenpieni vuoto, ajattelin mussuttaa siitäkin samalla..
Vaan kysymys kuuluu että onkohan tähän jo tehty jakopään päivitys ns automaattisesti Saksassa? Pitäisikö näkyä sähköisen huoltokirjan tulosteissa kuten 105tkm kohdalla tehty kaikkien suuttimien vaihto näkyi?
Tarkoitus oli käydä merkkiliikkeessä ensi viikolla kysymässä- jos kiristäjää ei ole tehty, pitänee teetättää vaikka sitten omaan piikkiin mahd pian!
Enkä uskalla edes arvailla paljonko maksaa jos menee omaan piikkiin- kai se on revittävä koko kone irti että sinne jakopäähän pääsee edes käsiksi prkl
Öljypohjan tiivisteen välistäkin pienenpieni vuoto, ajattelin mussuttaa siitäkin samalla..
Joka asian kanssa on ollut sama juttu.204 kirjoitti:Ääni kuuluu kylmänä käynnistettäessä autoa ,esim kun on seisonut pitemmän ajan .
Jossakin vaiheessa on tehtaalla jo ongelma korjattu,mutta ei ole tietoa milloin?
Näin kertoi paikallinen huolto päällikkö.
Lucas pumppujen kanssa 220D koneissa, w210 ja w203 koristen ruostumisen kanssa, w203 ja w211 koristen glygoliongelmien kanssa jne jne.
"Ongelmaa on ollut vain muutaman tuotantoerän yhteydessä, sinun autosi on jo korjatulla osalla"
En tiedä miten tämän asian suhteen on mennyt mutta itse suhtaudun aika varauksella tuon tyyppisiin vastauksiin