tn62634 kirjoitti:Miten vertaisit 212:sta 204:seen nyt kun on kokemusta molemmista pidemmältä ajalta?
212 on hiljaisempi ja mukavampi kuin 204:en. Varsinkin kesäkelillä ja moottoritiellä autolla tulee ajettua ihan liian kovaa, jos ei ole tarkkana. Auto on parhaimmillaan reiluhkossa moottoritievauhdissa (sanotaan teoriassa vaikka 160km/h, jota en tietenkään ole ajanut

). Talvirajoitusten mukaan ajaminen eli 80km/h jurnuttaminen on yhtä tuskaa, kun se tuntuu puuduttavalta kävelyvauhdilta ja kierroksetkin on tuolloin liian alhaalla. 250cdi on mielestäni Suomeen olosuhteisiin täysin ylimitoitettu eli ymmärrän täysin miksi olet itse viime aikoina ostanut 200cdi-koneisia, ne on täysin riittäviä näille rajoituksille. Toki ohitustilanteet hoituu nopeasti, mutta palatessa omalle kaistalle vauhtia on useammankin ylinopeussakon verran liikaa.
Alusta on kyllä pehmeä varsinkin tällä talvisella rengastuksella. En osaa sanoa kaipaisinko jämäkkyyttä, pitäisi varmaan taas koittaa Avantgarde-alustaista autoa, jotta tuntisi eron. Ohjaustuntumaan olen täysin tottunut ja se tuntuu välillä jopa kevyeltä, parametriohjausta en uskalla edes kokeilla, ettei taas tule tunnetta rikkinäisestä ohjaustehostimesta. Näppärä ei kuitenkaan ole adjektiivi, jolla autoa kuvaisin, mutta hyvin sillä pärjää ahtaissa parkkihalleissa ja kaupunkipyörityksessä, sillä kääntyyhän 212 kokoonsa nähden uskomattoman pienessä tilassa.
Olin alussa sitä mieltä, että 204 on paremman näköinen kuin 212 (molemmat siis samanvärisiä), mutta nyt olen kääntämässä kelkkaani tässä asiassa. On se 212 myös tosi nätti varsinkin puhtaana.
Jos siis pitäisi valita uudelleen niin ehdottomasti valitsisin 212:en ja juurikin tuon mukavuuden ja hiljaisuuden takia.