GLE:n W212
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: GLE:n W212
Helmamuovien ja takaoven taka-alanurkan kohdalta, onko maalit hieroutuneet pois?
Kuvaa kun katsoo, niin voi helposti arvioida, että sinulla 5-10 kiloa savea siellä helmamuovin sisässä.
Kuvaa kun katsoo, niin voi helposti arvioida, että sinulla 5-10 kiloa savea siellä helmamuovin sisässä.
Re: GLE:n W212
Todennäköisesti, koska helmamuoveja ei ole käytetty pois ainakaan viimeisten 170.000 km aikana?
Mikä nuo takaovien takanurkkien maalivauriot aiheuttaa? On ollut työn alla käydä korjauttamassa nekin. Voisi teettää samalla kuin tuon oven nyt kun auto saikin meillä lisäaikaa.
Mikä nuo takaovien takanurkkien maalivauriot aiheuttaa? On ollut työn alla käydä korjauttamassa nekin. Voisi teettää samalla kuin tuon oven nyt kun auto saikin meillä lisäaikaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: GLE:n W212
Johonkin olen aiemmin postaillut kuvia. Näissä kuvussa on 2 vuotias W212.
Tuon helmamuovin rakenne on ns. tuulettuva, joka toimii varmaan hyvin silloin kun ajetaan vain päällystettyjä teitä. Sadevesi huuhtelee helman taustaa puhtaaksi ja ilmavirta kuivaa sen kun sade loppuu.
Suomessa tilanne on toinen. Täällä helmamuovin ja varsinaisen helman väliin kertyy saveksi muuttuvaa pientä kiveä, hiekkaa ja pölyä joka pakkautuu ilmavirran vaikutuksesta helman takaosaan. Talvella kyseinen savi välillä kastuu ja välillä jäätyy. Jäätyessään se liikuttelee helmamuovia niin että se saattaa osua jopa oven alareunaan tai vähemmälläkin savimäärällä helmamuovin ja korin välisen liitoskohdan maali hieroutuu puhki.
Minä suosittelen että helmamuovit kannattaa käyttää irti 2-3 vuoden välein ja puhdistaa ylimääräiset savet ja sorat pois.
Muutama kuva:
Tuon helmamuovin rakenne on ns. tuulettuva, joka toimii varmaan hyvin silloin kun ajetaan vain päällystettyjä teitä. Sadevesi huuhtelee helman taustaa puhtaaksi ja ilmavirta kuivaa sen kun sade loppuu.
Suomessa tilanne on toinen. Täällä helmamuovin ja varsinaisen helman väliin kertyy saveksi muuttuvaa pientä kiveä, hiekkaa ja pölyä joka pakkautuu ilmavirran vaikutuksesta helman takaosaan. Talvella kyseinen savi välillä kastuu ja välillä jäätyy. Jäätyessään se liikuttelee helmamuovia niin että se saattaa osua jopa oven alareunaan tai vähemmälläkin savimäärällä helmamuovin ja korin välisen liitoskohdan maali hieroutuu puhki.
Minä suosittelen että helmamuovit kannattaa käyttää irti 2-3 vuoden välein ja puhdistaa ylimääräiset savet ja sorat pois.
Muutama kuva:
- Liitteet
-
- 20161028_180537_1.jpg (222.68 KiB) Katsottu 16231 kertaa
-
- 20161028_180524_1.jpg (213.72 KiB) Katsottu 16231 kertaa
-
- 20161028_180517_1.jpg (205.39 KiB) Katsottu 16231 kertaa
Re: GLE:n W212
Tänne osui ja upposi. Mökille ei pääse mistään suunnasta perille saakka muuten kuin soratietä. Jos riski on olemassa, silloin meidän auto altistuu sille varmasti.
Aika maalarille sovittu syksyksi, koska maalarilla tuntuu hommia riittävän. Siistitään näiden takaovien lisäksi myös tuo talven mökkireissulla hiihtokengällä potkimani ovi. Muovikynnysten tilanne oli maalarille ennestään tuttu ja kun ehdotin kynnyksen veistämistä ettei varmasti ylety naarmuttamaan ovipielen maalipintaa, hän ehdotti mieluummin suojateippausta. Muistin saman tien, että työkaverin S212:ssa onkin sellainen ja koko ovipieli täysin vieheetön. Olisipa tiennyt tämänkin 7 vuotta sitten, niin eihän se olisi ollut kummallinen temppu teipata melkein uutta autoa jo valmiiksi ehjänä.
Sitä odotellessa on vaihdettu peilivilkut kartturin puoleisen pimennyttyä. Kiinasta sai puolella yhden uuden hinnasta modernilla liikkuvalla valokuviolla varustetut, joten laitoin kokeeksi sellaiset. Näyttää audimaisen lapselliselta, mutta kieltämättä erottuu varsin hyvin.
Aika maalarille sovittu syksyksi, koska maalarilla tuntuu hommia riittävän. Siistitään näiden takaovien lisäksi myös tuo talven mökkireissulla hiihtokengällä potkimani ovi. Muovikynnysten tilanne oli maalarille ennestään tuttu ja kun ehdotin kynnyksen veistämistä ettei varmasti ylety naarmuttamaan ovipielen maalipintaa, hän ehdotti mieluummin suojateippausta. Muistin saman tien, että työkaverin S212:ssa onkin sellainen ja koko ovipieli täysin vieheetön. Olisipa tiennyt tämänkin 7 vuotta sitten, niin eihän se olisi ollut kummallinen temppu teipata melkein uutta autoa jo valmiiksi ehjänä.
Sitä odotellessa on vaihdettu peilivilkut kartturin puoleisen pimennyttyä. Kiinasta sai puolella yhden uuden hinnasta modernilla liikkuvalla valokuviolla varustetut, joten laitoin kokeeksi sellaiset. Näyttää audimaisen lapselliselta, mutta kieltämättä erottuu varsin hyvin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Vuosihuolto 257.000 km ja tämän auton alustan osien vaihto alkaa takaa apurungon etummaisista kumityynyistä.
Soretie mökille rasittaa alustaa?
Soretie mökille rasittaa alustaa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re:
Niin se aika rientää kun on hauskaa, ainakin suurimman osan ajasta. Budjetoitu käyttöaika on täyttymässä, mitäs nyt?
W213?
EQB?
R230?
EQE?
Mach-E?
Mazda 6?
Lakkaa höperehtimästä, sullahan on jo auto, ja hyvä onkin?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: Re:
Jos nyt ihan hirveä autokuume on, niin EQE, vaikka oikeasti varmaan tuo 212 kannattaisi ajaa jo finaaliin.
Re: Re:
R230 oikealla moottorilla! Ääni vahvasti tälle vaihtoehdolle.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: GLE:n W212
Eikös tuo EQB ole aika ruma vai onko muut eri mieltä?
W213 on loppuunmyyty (vai käykö S213?). R230 kuljettaa sukset mukavasti mökille kun avaa katon. Tosin saattaa sesongin aikaan tulla vähän vilu. EQE olisi siitä hyvä että W212 onkin jo loppuun ajettu siihen mennessä kun tehdas toimittaa uuden tilalle.
W213 on loppuunmyyty (vai käykö S213?). R230 kuljettaa sukset mukavasti mökille kun avaa katon. Tosin saattaa sesongin aikaan tulla vähän vilu. EQE olisi siitä hyvä että W212 onkin jo loppuun ajettu siihen mennessä kun tehdas toimittaa uuden tilalle.
Re: Re:
Tämän pystyin itselleni perustelemaankin. Olen aina halunnut avoauton, mutta kuusi erilaista moottoripyörää on ollut sen tiellä, Nyt ei ole pyörää tullut ajetuksi pariin kesään. En sano, että ei koskaan, mutta ehkä ei juuri nyt.
Alkuperäinen SL on ihan mahdoton ajatus. Miljonäärien auto, eikä edes yksi riitäkään. Eikä sillä sitten raski kuitenkaan ajaa. Eikä siitä sitäpaitsi saa kattoa auki ajon aikana. Pagoda olisi hieno, mutta niidenkin hinnat karkasivat jo. R107 on hieno vehje ja ymmärrettävissä hinnoissa, mutta en halua ajaa niin huonolla, jota raskisin ajaa talvella. R129 Lady Dianan SL olisi ihan mahdollinen, mutta ei kovin nätti. R230 rastittaa kaikki ruudut. Ei vielä klassikkohinnoissa, mutta saattaa olla jo arvon laskunsa pohjilla? Toimivaa tekniikkaa lisättynä omituisella katolla, mutta itsehän sen halusin auki.
Nämä ovat maksaneet uutena niin paljon, että vähän ajettuja ja hyvin hoidettujakin luulisi löytyvän varsin helposti.
SL olisi ollut ennen ihan hullu vaihtoehto ja saattaa olla vieläkin, mutta Rouvan S213 vähentää minun autoni kuljetuskyvyn ja kulutuksen merkitystä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Todennäköisesti on, koska haitallisista pyöristyksistään huolimatta se näyttää Volvokuskin silmään varsin tyylikkäältä
Voimalinjan datalehti kuulostaa lupaavalta, kun etuvetoisesta pikkuautosta on näperrelty oletusarvoisesti takavetoinen, jossa etuvetoa kytketään pidon ja tehopyynnön mukaan vähän BMW xDriven tapaan. Ei meillä edelleenkään nelivetoa oikeasti "tarvita" mihinkään, mutta eihän se estä haluamasta. Nyt kun on saatu jo pään avaus 4Maticeista perheeseen, niin ei mennä vannomaan etteikö niitä voisi tulla lisääkin?
213 olisi ehkä vähän periksiantamista vaikka erittäin miellyttävä auto onkin. Vaimon autoa lainatessa tulee aina vähän haikea mieli kun tuntee, että polttomottoriauto on viimeinkin 135 vuoden kehitystyön jälkeen valmis. Valitettavasti se on myös jäämässä yhdeksi sukunsa viimeisistä kuolevista dinosauruksista. 25 vuotta sitten 213 olisi ilman muuta jäänyt loppuiäksi. Saattaa jäädä nytkin?tähtikuljettaja kirjoitti: ↑24.2.2022 16:20 W213 on loppuunmyyty (vai käykö S213?). R230 kuljettaa sukset mukavasti mökille kun avaa katon. Tosin saattaa sesongin aikaan tulla vähän vilu. EQE olisi siitä hyvä että W212 onkin jo loppuun ajettu siihen mennessä kun tehdas toimittaa uuden tilalle.
Toimitusaikahan ei minun tapauksessani haittaa, kun vatulointi kestää yleensä niin kauan että ainakin Bercedes-Menz on ehtinyt (ennen Leksaa) vaihtaa jo kahdesti minun vasta harkitessa. EQXX voisi kiinnostaa, ellei olisi prototyyppi. Mutta senkin datalehti on mietitty laatikon ulkopuolelta kun ei ole ainoastaan ladattu valtavaa kasaa akkukennoja tavalliseen autoon vaan alun perin optimoitu ajotvastukset että pärjätään pienemmillä akuilla.
Kulutuksen suhteen juuri nyt kaikki sähköautot ovat ylivoimaisen hyötysuhteensa turvin taloudellisia ja huonon hyötysuhteensa rasittamana mikään polttis ei ole. Mutta kun ostaa autoa kerralla moneksi vuodeksi, on täysin mahdollista, että sillä ajetaan aikaan, jolloin alkaa kiinnostaa kuluttaako sähköauto 15 vai 25 kWh sadalle? Tässä on muuten tuon W212:n vahvuus. Polttoaineen hinnat nousevat rajusti, mutta ei W212 kulutuksessa ole edelleenkään häpeämistä saman kokoisiin verratessa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Tähän päivitys. Homma hoitui lopulta viime syksynä sovitulla tavalla ja tulos ylittää odotukset, ja etenkin hinta-laatusuhde T. Kääriön maalausliikkeessä Haukiputaalla on paras mahdollinen. Siksi hän kiirenen onkin, koska tekee kunnolla ja edullisesti. Tässä tosin näkyi se, että oli valmiutta sovittaa maalausaikaa, jonka maalari sai valita vapaasti miltä tahansa viikolta, jolla talvirenkaatonta 740 GLE:tä voi käyttää vara-autona arjen menoissa. Keväällä sovittu puolen vuoden varoaika meni lokakuulle, kun maalattava potilas oli kuitenkin ajokelpoinen vaikkakin naarmuilla.740 GLE kirjoitti: ↑31.5.2021 22:19 Aika maalarille sovittu syksyksi, koska maalarilla tuntuu hommia riittävän. Siistitään näiden takaovien lisäksi myös tuo talven mökkireissulla hiihtokengällä potkimani ovi. Muovikynnysten tilanne oli maalarille ennestään tuttu ja kun ehdotin kynnyksen veistämistä ettei varmasti ylety naarmuttamaan ovipielen maalipintaa, hän ehdotti mieluummin suojateippausta. Muistin saman tien, että työkaverin S212:ssa onkin sellainen ja koko ovipieli täysin vieheetön. Olisipa tiennyt tämänkin 7 vuotta sitten, niin eihän se olisi ollut kummallinen temppu teipata melkein uutta autoa jo valmiiksi ehjänä.
Autoa noutaessa maalari mainitsi kyllä siitä, että edellinen kuskin oven maalaaja oli sekoittanut maalin väärin. Tiedän. Se oli Oulun Vehon parkkipaikkakolhun jälkeen vaihtama ovi, jonka sävyssä oli hieman enemmän hopeaa kuin obsidian mustassa autossa muuten. Nyt ei mustan seasta kimaltavan hopean määrää eikä hopeahileen kokoa erota tehtaan jäljestä edes suurennuslasilla. Vain uuden pinnan virheetön naarmuton kiilto erottaa korjausmaalatun pinnan tehtaan jäljestä. Peesasin aiemmin arvionsa antaneita rastittamalla arvosteluun maksimitähdet. Paikan ulkoiset puitteet eivät tee oikeutta työn jäljelle ja muiden antamien arvioiden perusteella minun autoni onnistuminen ei tainnut olla sattumaa:
https://www.google.com/maps/place/Autom ... 93!9m1!1b1
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Putler näyttää nostavan rahoituksen vaihtoehtoiskustannusta niin rajusti, että nyt alkaa houkutella optio W212 lisävuodesta?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
No sitten .740 GLE kirjoitti: ↑28.2.2022 23:11Tämän pystyin itselleni perustelemaankin. Olen aina halunnut avoauton, mutta kuusi erilaista moottoripyörää on ollut sen tiellä, Nyt ei ole pyörää tullut ajetuksi pariin kesään. En sano, että ei koskaan, mutta ehkä ei juuri nyt.
SL olisi ollut ennen ihan hullu vaihtoehto ja saattaa olla vieläkin, mutta Rouvan S213 vähentää minun autoni kuljetuskyvyn ja kulutuksen merkitystä.
Jotenkin ymmärsin, että käyttöautoa ja kilometrejä... Itse olen sitä sorttia, etten raaskisi ajaa klassikoilla tai edes arvattavasti klassikoituvilla laitteilla arjen suolassa ja paskassa, vaikka sitä ei kukkaroon katsomalla olisi tarvetta empiäkään. Se on tuo pikkupojasta asti vinoon kasvanut korvien väli
Ja on noilla tosiaan häpeämättömän mukava pyöriä arjessa. Ihan parhaita. Mutta maksaahan ne, eli lievää itsepetosta on ilmassa tietysti myös... (esim. joku VW eUp hyvän matkaa päälle 20k€ tai halvin auton kokoinen pienemmällä akulla oleva "Datsun Lehtinen" ja sille verrokki Auris Hybrid farkku alle 30k€ )740 GLE kirjoitti: ↑28.2.2022 23:28 Kulutuksen suhteen juuri nyt kaikki sähköautot ovat ylivoimaisen hyötysuhteensa turvin taloudellisia ja huonon hyötysuhteensa rasittamana mikään polttis ei ole. Mutta kun ostaa autoa kerralla moneksi vuodeksi, on täysin mahdollista, että sillä ajetaan aikaan, jolloin alkaa kiinnostaa kuluttaako sähköauto 15 vai 25 kWh sadalle? Tässä on muuten tuon W212:n vahvuus. Polttoaineen hinnat nousevat rajusti, mutta ei W212 kulutuksessa ole edelleenkään häpeämistä saman kokoisiin verratessa.
Sähköä autoon 45tkm vuosisuoritteellakaan menee siinä määrin vähän, että enempi kuin tuo kulutuslukema, niin hirvittää huushollisähkön kokonaiskulutus. Pelkkä kuuman veden tekeminen taitaa syödä yhtä paljon sähköä vuodessa kuin nuo kaksi 15kwh (kesällä) kuluttavaa sähköautoa yhteensä .
Re: GLE:n W212
Aurinkopaneleista on jo tarjoukset vetämässä. Pyysin ylimitoittamaan invertterin sen verran reilusti, että on varaa lisätä paneleita myöhemmin, jos sille tulee tarvetta.RH kirjoitti: ↑05.3.2022 10:13 Sähköä autoon 45tkm vuosisuoritteellakaan menee siinä määrin vähän, että enempi kuin tuo kulutuslukema, niin hirvittää huushollisähkön kokonaiskulutus. Pelkkä kuuman veden tekeminen taitaa syödä yhtä paljon sähköä vuodessa kuin nuo kaksi 15kwh (kesällä) kuluttavaa sähköautoa yhteensä .
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Aurinkopaneleita voin suositella, meillä on toisella lappeella useampi paneeli ja puhelimesta voi sovelluksella seurailla tuottoa jne.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Re: GLE:n W212
Panelit asennettu ja tilausta kasvatettu yhden sähköauton edestä saman tien. Autoa ei ole vaihdettu, mutta ylijäämäsähköä menee tänä kesänä kaupaksi hyvällä hinnalla.
Alun perin suunitellulle 8 vuoden käyttöajalle budjetoitu W212 sai lisävuosia ja kävi huollossakin juuri ennen 270.000 km. B7 huolto MB-osalla 222 € ei aivan riittänyt. Etujousi poikki ja molempien vaihtoon aika varattu ensi viikolle. Lisätyön kustannusarvio 363€.
Alun perin suunitellulle 8 vuoden käyttöajalle budjetoitu W212 sai lisävuosia ja kävi huollossakin juuri ennen 270.000 km. B7 huolto MB-osalla 222 € ei aivan riittänyt. Etujousi poikki ja molempien vaihtoon aika varattu ensi viikolle. Lisätyön kustannusarvio 363€.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Katsastukseen mennessä oli jo tiedossakin, ettei pysäköintijarru ole enää priimaa, mutta dyno osoitti sen vielä jäävän hetkeksi päällekin.
Katsastus meni läpi, mutta silti taakse levyt, palat, jarrukengät ja muut hilut vaihtoon. Levittimet siellä ilmeisesti jumittivat?
Katsastus meni läpi, mutta silti taakse levyt, palat, jarrukengät ja muut hilut vaihtoon. Levittimet siellä ilmeisesti jumittivat?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Levittimet ollu aika ykköskohde pysäköintijarrussa, oli yksi tilanne myös missä käsijarruvaijeri oli ilmeisesti sinkunu eikä pitäny vähääkää. Siis polkimelta taakse tuleva ja ite en ainakaa löytäny säätöä.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: GLE:n W212
Kahdeksan vuoden auton ensimmäinen lisävuosi on nyt käytetty.
Muiden vaihtoehtojen ohella on harkittu maksaisiko kuusi tonnia välejä hieman uudemmasta ja puolet vähemmän ajetusta vai kuusikymmentä tuhatta uudesta sähköautosta. Kun en osannut päättää vieläkään, jatketaan W212:lla vielä kymmeneskin vuosi.
Välitilinpäätöksen yhteenveto on tuolla:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?f=198&t=65983
Muiden vaihtoehtojen ohella on harkittu maksaisiko kuusi tonnia välejä hieman uudemmasta ja puolet vähemmän ajetusta vai kuusikymmentä tuhatta uudesta sähköautosta. Kun en osannut päättää vieläkään, jatketaan W212:lla vielä kymmeneskin vuosi.
Välitilinpäätöksen yhteenveto on tuolla:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?f=198&t=65983
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: 09.9.2020 23:09
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: GLE:n W212
Minulla ollut nyt 2v w212 350cdi on ollut ongelmia mutta aina se on perille vienyt
Yks kaveri aikanaan sano : kun oot rempannu autoos isoilla rahoilla älä myy sitä jäät persnetolle koska uus auto voi olla vaan enemmän ongelmia! Joten pidän tuon ja maksan kiltisti verot ja kallista dieseliä 1.764 TB äänekoski ainakin oli eilen!
MUTTA jos ollaan rehellisiä E55 amg on ruvennu kiinnostaa kesäautoks
Yks kaveri aikanaan sano : kun oot rempannu autoos isoilla rahoilla älä myy sitä jäät persnetolle koska uus auto voi olla vaan enemmän ongelmia! Joten pidän tuon ja maksan kiltisti verot ja kallista dieseliä 1.764 TB äänekoski ainakin oli eilen!
MUTTA jos ollaan rehellisiä E55 amg on ruvennu kiinnostaa kesäautoks
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
Re: GLE:n W212
Väliraporttia pitkän hiljaisen jakson jälkeen, kun nyt pidetään hullua jännityksessä tiistaihin saakka.
Kahdeksan vuoden autolla on nyt kymmenes vuosi menossa. Ajomäärä on 280.000 km ja voimalinja vikatilassa. Ei ahtoa juuri lainkaan ja 7G-Tronic on unohtanut kaksi suurinta vaihdettaan. Helikopterivaloa ei ole ruudussa, mutta ei se selvästi tervekään ole.
Halpistesterillä katsottuna ahtopaineen säätöön viittaavat vikakoodit P00AF. Muutenkin heinäkuulle osuva määräaikaishuolto aikaistui hieman ja nyt on aika varattu MB-Osalle ensi tiistaina.
Kahdeksan vuoden autolla on nyt kymmenes vuosi menossa. Ajomäärä on 280.000 km ja voimalinja vikatilassa. Ei ahtoa juuri lainkaan ja 7G-Tronic on unohtanut kaksi suurinta vaihdettaan. Helikopterivaloa ei ole ruudussa, mutta ei se selvästi tervekään ole.
Halpistesterillä katsottuna ahtopaineen säätöön viittaavat vikakoodit P00AF. Muutenkin heinäkuulle osuva määräaikaishuolto aikaistui hieman ja nyt on aika varattu MB-Osalle ensi tiistaina.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Ahtopaineen säätö ei toiminut, koska letku painetunnistimelle (vai säätimelle?) oli poikki. Korjauksena vikadiagnoosi ja uusi letku. Määräaikaishuolto tehty samalla ja matka jatkuu taas.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Tänään kävi tuossa hallilla myös ahtovammainen mercedes. Om651 200cdi c-malli -13. Oli kuulerilta kaasuläpälle menevä letku haljennu. Hyvin sai paikallistettua kun auto oli nosturilla ja laittoi ahtoilman tiiveystestin päälle xentrystä.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: GLE:n W212
W212:n kymmenes vuosi lähestyy päätöstään. Talvella kunnollinen polannejäisellä tiellä -4 asteessa alijäähtyneessä vesisateessa E500 4Maticilla ajettu etappi vahvisti käsityksen, että nyt on auton vaihdon aika. Olen jo aiemminkin sanonut etten tarvitse nelivetoa, mutta se ei estä minua haluamasta nelivetoa. Myös maastopyörän pakkaaminen sedanin peräkonttiin alkaa vähitellen kyllästyttää.
Tällä hetkellä luulisin vaihtavani johonkin missä on tähti nokalla, 4Matic ja maastopyörä mahtuu peräkonttiin?
Nettiautoon talletettu hakuagentti pre-ad blue S212 4Maticista ja GLK:sta. Kattoluukusta plussaa.
Tällä hetkellä luulisin vaihtavani johonkin missä on tähti nokalla, 4Matic ja maastopyörä mahtuu peräkonttiin?
Nettiautoon talletettu hakuagentti pre-ad blue S212 4Maticista ja GLK:sta. Kattoluukusta plussaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Tykkäys nelivedolle. Tänään 110km etuvedolla vitostietä auranneena ajatukseen on helppo samaistua. Nelikko oli menossa jossain rouvan ajossa.
Re: GLE:n W212
Harvoinhan autoasioissa oikeasti mitään mukavaa tarvitsee. Itsekin pärjäisin hyvinkin pienellä autolla mutta jos ei ole pakko kiusata itseään sellaisella, niin miksi niin tehdä.
Onko muuten 500:een oltu tyytyväisiä? Liekö ollut ongelmia? Omankin kanssa tuli syksyllä 10 vuotta täyteen. Samoin kuukausi sitten täytti auto 21 vuotta.
-R
Onko muuten 500:een oltu tyytyväisiä? Liekö ollut ongelmia? Omankin kanssa tuli syksyllä 10 vuotta täyteen. Samoin kuukausi sitten täytti auto 21 vuotta.
-R
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: GLE:n W212
E500 4Matic toimi ikäisekseen varsin hienosti. Polttoainepumppu tilttasi, joten vaihdettiin koko suodatinasetelma tankin sisään. Tuli helppo korjaus kun vaihtaa kaikki liikkuvat osat samalla avaamisella.
Cinquecento oli muutettu alkoholin suurkuluttajaksi jo aiemmin, mutta en osaa arvioida oliko sillä mitään tekemistä ongelman kanssa. Eihän tuo ihan tavatonta ole, että bensapumppu kilahtaa 200.000 km jälkeen, etenkin välillä pitkään seisovassa autossa.
E500 vaihtui vähän aikaa sitten kuudelle rekisteröityyn Iveco kevytkuorma-autoon, jossa on takaovien takana osastoituna polkupyörävarasto ja -korjaamo ja nyt vielä istuimin kalustettuun etuosaan tulee retkeilyvarustus.
Ivecon noudosta saattoi tulla minulle kallis reissu, kun ajoin menomatkalla 4Maticilla Pohjanmaan mutkaisia pikkuteitä uraisella polannejäällä -4 asteen vesisateessa. Alkoi tuntua siltä, että vaikka en oikeasti tarvitsekaan nelivetoa, nyt minä taidan silti haluta sellaisen?
Nettiauton hakuagentteja on nyt kolme vetämässä:
"GLK" hakee 2012 tai uudempaa dieseliä. Tähän saa myös OM642 dieselin ilman urealaitteita.
"4Matic Eemeli" seuraa W212 2012 - 2015 nelivetofarkkuja, joista poimin CDI:t itse. Ilmoituksia on molemmin päin väärillä tiedoilla kun CDI voi olla tarjolla BlueTecinä tai päinvastoin.
Jokerina on pienemmällä ajomäärällä kaikki rastit oikein väriä myöden, jolloin voisin vielä kerran hyväksyä vajaavetoisen työnimellä
"Punainen Eemeli". Rouvan mielestä hänen hyasintinpunaisensa rinnalla meidän pihalla on aina tilaa punaiselle Mersulle vaikka niitä olisi paikalla useampiakin. Lisäsin omin luvin tähän hakuehtoon omat suosikkini polarvalkoisen ja iridiumhopean.
GLK olisi kiva ajaa ja kahlaisi mökkipaikkakunnan kinoksissa vielä pätevämmin, mutta se häviää tavaratiloissa ja sisustuksena on ikävän usein Articoa.
Cinquecento oli muutettu alkoholin suurkuluttajaksi jo aiemmin, mutta en osaa arvioida oliko sillä mitään tekemistä ongelman kanssa. Eihän tuo ihan tavatonta ole, että bensapumppu kilahtaa 200.000 km jälkeen, etenkin välillä pitkään seisovassa autossa.
E500 vaihtui vähän aikaa sitten kuudelle rekisteröityyn Iveco kevytkuorma-autoon, jossa on takaovien takana osastoituna polkupyörävarasto ja -korjaamo ja nyt vielä istuimin kalustettuun etuosaan tulee retkeilyvarustus.
Ivecon noudosta saattoi tulla minulle kallis reissu, kun ajoin menomatkalla 4Maticilla Pohjanmaan mutkaisia pikkuteitä uraisella polannejäällä -4 asteen vesisateessa. Alkoi tuntua siltä, että vaikka en oikeasti tarvitsekaan nelivetoa, nyt minä taidan silti haluta sellaisen?
Nettiauton hakuagentteja on nyt kolme vetämässä:
"GLK" hakee 2012 tai uudempaa dieseliä. Tähän saa myös OM642 dieselin ilman urealaitteita.
"4Matic Eemeli" seuraa W212 2012 - 2015 nelivetofarkkuja, joista poimin CDI:t itse. Ilmoituksia on molemmin päin väärillä tiedoilla kun CDI voi olla tarjolla BlueTecinä tai päinvastoin.
Jokerina on pienemmällä ajomäärällä kaikki rastit oikein väriä myöden, jolloin voisin vielä kerran hyväksyä vajaavetoisen työnimellä
"Punainen Eemeli". Rouvan mielestä hänen hyasintinpunaisensa rinnalla meidän pihalla on aina tilaa punaiselle Mersulle vaikka niitä olisi paikalla useampiakin. Lisäsin omin luvin tähän hakuehtoon omat suosikkini polarvalkoisen ja iridiumhopean.
GLK olisi kiva ajaa ja kahlaisi mökkipaikkakunnan kinoksissa vielä pätevämmin, mutta se häviää tavaratiloissa ja sisustuksena on ikävän usein Articoa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: GLE:n W212
Onpas GLKt vähenemään päin nettiautossa.
Silloin kun 2017 olin ostamassa omaa, niitä oli tuplamäärä suunnilleen nykyiseen n.70 kpl verraten.
Varmaan alkavat olla silleen järkevissä hinnoissa, hinta ei paljon vuosittain putoa.
Käyttöarvo isompi kuin vaihtoarvo niin jää talouksiin kakkos.. kolmosautoksi.
Jotenkin tuntuu että vähemmän niitä tienpäällä näkee kuin joitain vuosia sitten. Vai eikö niin huomaa kun ei itellä enää sellaista ole.
Silloin kun 2017 olin ostamassa omaa, niitä oli tuplamäärä suunnilleen nykyiseen n.70 kpl verraten.
Varmaan alkavat olla silleen järkevissä hinnoissa, hinta ei paljon vuosittain putoa.
Käyttöarvo isompi kuin vaihtoarvo niin jää talouksiin kakkos.. kolmosautoksi.
Jotenkin tuntuu että vähemmän niitä tienpäällä näkee kuin joitain vuosia sitten. Vai eikö niin huomaa kun ei itellä enää sellaista ole.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: GLE:n W212
Onko tuossa glk:ssa muuta eroa nelikko C-malliin kuin korkeampi kori päällä.
Maavaraa ei äkkiseltään näytä paljoa olevan.
Maavaraa ei äkkiseltään näytä paljoa olevan.