Töpselistäkin löytyi tieto: kakkosvaihde luistaa.
No en minä mitään korjauksia tehnytRuuvimeisseli kirjoitti:Kuulostaa nyt ”korjauksen” jälkeen siltä että öljypohjan ruuvit on väärässä momentissa ja öljymäärä on väärä. Jos seiskalovisesta kyse niinkuin varmaan on. Ruuvit 4nm ja 180 astetta päälle, öljymäärä tarkistetaan tasan 45 asteessa ja lievällä ylitäytöllä valutaan käynnissä ollessaan propusta niin kauan että tulee enään tippoja sitten proppu kiinni...
722.3/4/5 laatikossa voi mennä kieroksi. Ei sähkötoosassa kun se Alumiini palikka ottaa laatikkoon kiinni ja vaikka kuinka kiristää ei se painu.Ruuvimeisseli kirjoitti:Oikealla momentilla pysyy tiiviinä pitkään, tuossakin jos laitettu 5nm niin se on liian löysällä ja ennenpitkää alkaa vuotamaan vaikka varmaan pysyykin tiiviinä jonkun aikaa. Tiiviste kuitenkin kovettuu ajan myötä ja elää siellä suurien lämpötilavaihtelujenkin vuoksi.
Ylikiristys nyt lienee sitten taas itsestäänselvyys kun on ohuet venyvät alumiiniruuvit ne ei sitä kestä ja ikävä kaivaa katkenneita ruuveja irti.
Öljypohjaa ei varmaan kieroksi saa ylikiristämällä kun ruuvit katkeaa sitä ennen, mutta 5 lovisissa toki sekin mahdollista että ylikiristyksellä ohut peltinen öljypohja menee kieroksi ruuvien kohdalta jos liikaa kiristelee.
Niinpä. Ja vuotaahan se varmasti.Mika kirjoitti:5nm riittää jos se ei vuoda.
Pari juttua tuossa ihmetyttää... Minä en väittänytkään toki tehneeni niin kun pitää vaan kerroin vaan miten tein ja mistä syystä sekä saadakseni tietää mitä tuskia tuosta pahimmillaan aiheutuudealer kirjoitti:M6, ja tuli tässä lukiessa mieleen että 722.6 teräsruuvit on samoilla mitoilla jos välttämättä haluaa vaihtaa ja kokeilla...
Ei ole ollut hapettumia tai mitään muuta ongelmaa ruuvien kanssa, varmaan nelinumeroinen määrä tullut ruuvailtua irti.
Pakko sanoa että dealedin kommentteja en ole hetkeäkään epäillyt ennenkään eikä siihen ole aihetta nytkään. Tarkasta 5nm kireydestä ei noin viidensadan kilometrin jälkeen ollut jäljellä kun jotain yhden ja kahden nm väliltä. Uusi 5nm kiristys tarkoitti jokaisella ruuvilla noin vajaan 60 asteen kääntämistädealer kirjoitti:Tarkka 4Nm ei riitä, se on (valitettavasti, vahingossa) kokeiltu. Jospa 5Nm riittää, toisaalta tämä ei ole sellainen asia jota tarvitsee itse missään määrin pohtia tai kokeilla.
No ostin sitten kumminkin alumiinipultitMaaseppä kirjoitti:Pakko sanoa että dealedin kommentteja en ole hetkeäkään epäillyt ennenkään eikä siihen ole aihetta nytkään. Tarkasta 5nm kireydestä ei noin viidensadan kilometrin jälkeen ollut jäljellä kun jotain yhden ja kahden nm väliltä. Uusi 5nm kiristys tarkoitti jokaisella ruuvilla noin vajaan 60 asteen kääntämistädealer kirjoitti:Tarkka 4Nm ei riitä, se on (valitettavasti, vahingossa) kokeiltu. Jospa 5Nm riittää, toisaalta tämä ei ole sellainen asia jota tarvitsee itse missään määrin pohtia tai kokeilla.![]()
![]()
Ennenmmin tai myöhemmin olisi kyllä varmasti alkanut vuotaa. Öljyjä en vielä vaihtanut kun ei tullut hankittua mutta kun vaihdan niin kyllä taidan kattella vanhat kunnon teräspultit tuohon