Ongelmia jakopäissä..
Omani W212 E200 CDI käytin juuri jakoketjun mittauksessa ja kiristimen vaihdossa. Edellisen kerran sama oli tehty tehtaan kampanjana 248tkm kohdalla ja nyt autolla on ajettu 360tkm. Ketjun venymän mittausarvo oli 81 mm ja kilometreillä >250tkm vaihtoraja on 84 mm. Parin sekunnin rapina aamuisin loppui tuolla kiristimen vaihdolla ja tieto ketjun kunnosta rauhoittaa mieltä.
Näyttää olevan yksilöeroja näissä, jotkin ketjut voivat näköjään kestää pitempääkin ajoa. Jos uuden ketjun mittausarvo on n. 78 mm ja suurin sallittu 84 mm, niin tuo 81 mm on puolivälissä ja jos osien kuluminen jatkuu lineaarisesti, olisi tämän yksilön ketjukäytön kestoikä yli 700tkm. Siinä vaiheessa vaihtoon menisivät ketju, pyörät, kiristin ja laahaimet. Jäänee kuitenkin jo seuraavan omistajan huoleksi... Siihen saakka tuon kiristimen voisi jatkossakin vaihtaa n. 100tkm välein.
Näyttää olevan yksilöeroja näissä, jotkin ketjut voivat näköjään kestää pitempääkin ajoa. Jos uuden ketjun mittausarvo on n. 78 mm ja suurin sallittu 84 mm, niin tuo 81 mm on puolivälissä ja jos osien kuluminen jatkuu lineaarisesti, olisi tämän yksilön ketjukäytön kestoikä yli 700tkm. Siinä vaiheessa vaihtoon menisivät ketju, pyörät, kiristin ja laahaimet. Jäänee kuitenkin jo seuraavan omistajan huoleksi... Siihen saakka tuon kiristimen voisi jatkossakin vaihtaa n. 100tkm välein.
Tekeekö veho näitä mittauksia tai vaihtoja veloittamatta?c-son kirjoitti:Omani W212 E200 CDI käytin juuri jakoketjun mittauksessa ja kiristimen vaihdossa. Edellisen kerran sama oli tehty tehtaan kampanjana 248tkm kohdalla ja nyt autolla on ajettu 360tkm. Ketjun venymän mittausarvo oli 81 mm ja kilometreillä >250tkm vaihtoraja on 84 mm. Parin sekunnin rapina aamuisin loppui tuolla kiristimen vaihdolla ja tieto ketjun kunnosta rauhoittaa mieltä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
VIN numeron perusteella oman auton delivery Date on 07 04 2011 joten kuinkahan turvassa ollaan tuon ketjun osalta, kilsoja 130tkm? Vai onko vaan marssittava Veholle ketjun venymän mittaukseen. Onko fakta siis se että yhden kerran kiristimen vaihto ja ketjun mittaus menisi mb:n piikkiin?markoala kirjoitti:200/220/250cdi sama perusmoottori. 2/2011 alkaen tuotannossa paremmat osat.
Onko noissa 2011 jälkeen valmistetuissa OM651:ssä tuntunut olevan vielä jakoketjun venymisiä tai katkeamisia? Tekis mieli ostaa nelosdiesel, joko W212/S212 tai F10/F11. Olen tullut siihen tulokseen foorumien perusteella, että tuo Mersun nelosdiesel ois Bemarin vastaavaa kaikinpuolin luotettavampi? Aika vähän on Mersusta yleensäkkin keskustelua suomalaisilla keskustelupalstoilla verrattuna Bemareihin tai Audeihin, liekkö sitten vähemmän vikoja vai mikä..?
Sama ketjuongelma koskee edelleen myös W212 faceliftia. 370tkm ajettu 220 (jo kerran aiemmin vaihdettu) ropisee ja rallattelee jälleen näymmä iloisesti aamuisin tärisevän käynnin kera. Moottori valmistettu 6/2013.
VEHO kutsuu siis.
VEHO kutsuu siis.
Viimeksi muokannut Nachi, 10.1.2016 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omalla ajettu 189 tkm. ja ei ole ollut vielä (10 autoa) toista näin vähillä violla ollutta autoa.Nemesis kirjoitti:Onko noissa 2011 jälkeen valmistetuissa OM651:ssä tuntunut olevan vielä jakoketjun venymisiä tai katkeamisia? Tekis mieli ostaa nelosdiesel, joko W212/S212 tai F10/F11. Olen tullut siihen tulokseen foorumien perusteella, että tuo Mersun nelosdiesel ois Bemarin vastaavaa kaikinpuolin luotettavampi? Aika vähän on Mersusta yleensäkkin keskustelua suomalaisilla keskustelupalstoilla verrattuna Bemareihin tai Audeihin, liekkö sitten vähemmän vikoja vai mikä..?
Minulla ollut reilu 2 vuotta ja huoltoihin mennyt n300 € Hartikaisella kerran huollettu ja nyt on toinen huolto odottamassa.
Ei rallata ja ei syö öljyä ja kulkee tosi hyvin.
Auto 204 220 cdi 651 moottorilla.2012 vm.
Tänään selvisi, että VEHO ei ota enää osaa eikä arpaa faceliftien jakoketjuongelmiin. Täydellinen pilkuntarkka veho huoltokirja, sillä ei myöskään ollut asiaan merkitystä.Nachi kirjoitti:Sama ketjuongelma koskee edelleen myös W212 faceliftia. 370tkm ajettu 220 (jo kerran aiemmin vaihdettu) ropisee ja rallattelee jälleen näymmä iloisesti aamuisin tärisevän käynnin kera. Moottori valmistettu 6/2013.
VEHO kutsuu siis.
Eivät korjaa, koska ongelma ei kuulemma koske enää facelifteja. Täydellinen veho huoltokirja, eikä ketjua ole aikaisemmin koskaan vaihdettu.xin811 kirjoitti:Korjaahan ne sen, jos ei sitä ole ennemmin korjattu. Sama homma mulla, ketju, pyörät ja kiristin vaihdettu jossain 250tkm kohdalla ja nyt taas rallattaa aika lailla kun pakkasilla lyö käyntiin. Toki kilometrit lähenee jo puolta miljoonaa. Eivät vaihda enää kun on jo vaihdettu.
Ainoa mitä tarjottiin, oli koko setin vaihto omaan laskuun.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Paljonko tollanen setti maksaa?Nachi kirjoitti:Eivät korjaa, koska ongelma ei kuulemma koske enää facelifteja. Täydellinen veho huoltokirja, eikä ketjua ole aikaisemmin koskaan vaihdettu.xin811 kirjoitti:Korjaahan ne sen, jos ei sitä ole ennemmin korjattu. Sama homma mulla, ketju, pyörät ja kiristin vaihdettu jossain 250tkm kohdalla ja nyt taas rallattaa aika lailla kun pakkasilla lyö käyntiin. Toki kilometrit lähenee jo puolta miljoonaa. Eivät vaihda enää kun on jo vaihdettu.
Ainoa mitä tarjottiin, oli koko setin vaihto omaan laskuun.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Onko näissä vielä ketju ongelmia odotettavissa? Tarkoitan siis 2013 -> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7715552
Hain uuden kiristimen ja sen numero oli a651 050 08 00. Suhteellisen helppo vaihtaa, ilmanputsarikotelo irti, sitten sen takapidike kannesta irti (3 ruuvia) ja sielähän se sitten onkin, vähän piilossa mutta puolen tuuman 27mm hylsy ja räikkä mahtuu justiin sinne väliin. Olisko moottori kannattanut pyörittää johonkin tieyttyyn kohtaan, itse vaan ruuvasin vanhan pois ja uuden tilalle, meni helposti. Vai menikö liian helposti
Moron,
Tulipa tuossa hankittua S204 200cdi Facelift 2011
Hankkiessani saksasta ajettu oli jo 289tkm, ja nyt 296tkm. Veholle soitin tosiaan, ja kertoivat , että ei mitään kampanjaa ole avoinna, moottorin johtosarja on kait tähän vaihdettu.
Mutta jakopää...käynnistäessä pitää semmosen naknaknaknak pari sekuntia ja sitten loppuu. Tuleeko tämä nostimista vaiko jakopäästä? Ei ole rallatus, kuten youtubesta videolla kuuluu..
Olisiko mitään järkeä ostaa KL:stä tuo kiristin a651 050 08 00 ja kokeilla muuttuuko?
Ebay myy ketju+kiristin+laahaimet satsia 164€+tk FEBI 30323
Onko tämän sarjan laahain nyt sitten vastaava tuolle em. kiristimelle??
Myydään myös koko settiä rattaineen 303€ FEBI 36593
Ja jos oletetaan, että FL koneissa on paremmat jakopään osat, eli ketju, kiristin, rattaat, niin riittääkö jos vaihtaa vaan ketjun ja kiristimen? olettaen, että rattaat on ok.
Tälläisiä pohdintoja mielenrauhan säilyttämiseksi...
Tulipa tuossa hankittua S204 200cdi Facelift 2011
Hankkiessani saksasta ajettu oli jo 289tkm, ja nyt 296tkm. Veholle soitin tosiaan, ja kertoivat , että ei mitään kampanjaa ole avoinna, moottorin johtosarja on kait tähän vaihdettu.
Mutta jakopää...käynnistäessä pitää semmosen naknaknaknak pari sekuntia ja sitten loppuu. Tuleeko tämä nostimista vaiko jakopäästä? Ei ole rallatus, kuten youtubesta videolla kuuluu..
Olisiko mitään järkeä ostaa KL:stä tuo kiristin a651 050 08 00 ja kokeilla muuttuuko?
Ebay myy ketju+kiristin+laahaimet satsia 164€+tk FEBI 30323
Onko tämän sarjan laahain nyt sitten vastaava tuolle em. kiristimelle??
Myydään myös koko settiä rattaineen 303€ FEBI 36593
Ja jos oletetaan, että FL koneissa on paremmat jakopään osat, eli ketju, kiristin, rattaat, niin riittääkö jos vaihtaa vaan ketjun ja kiristimen? olettaen, että rattaat on ok.
Tälläisiä pohdintoja mielenrauhan säilyttämiseksi...
Kaikki ajamani OM651:set, vanhat ja uudet, ovat pitäneet kylmäkäynnistyksessä pari sekuntia hieman karkeampaa käyntiä. Vaikea toki sanoa kuulematta, miten hirmuinen nakutus sinun autosta kuuluu. Mitään rallatusta sieltä ei tietenkään ole tarkoitus kantautua.
Onhan tuohon kertynyt kilometrejä, joten ei varmaan tyhmempi ajatus käydä ainakin tarkistuttamassa jakopää.
Onhan tuohon kertynyt kilometrejä, joten ei varmaan tyhmempi ajatus käydä ainakin tarkistuttamassa jakopää.
S204 180 CDI AMG -13
Käytin Veholla (Lielahti) A+ huollossa ja samalla pyysin kuuntelemaan jakopään ääntä.
Totesivat että "luultavaimmin " tulee jakopäästä. Ehdottivat mittausta, jotta saa tietää onko ketju venynyt. No siitä tiedosta en maksa 400€, että se on venynyt. Tietysti se on venynyt.
Kun olin kuullut järkyttävän hinta-arvion remontista 400-2000€, niin sanoin että ompa teillä katetta, kun osat on 300€. Keräsin kamani tiskiltä, ja huoltomyyjä sanoi, että vaihda se kiristin, siinä se vika on.
Noh vaihtelin uuden kiristäjän (vanhassa vähemmän öljyreikiä ja reijät pienemmät, eikä myöskään painimen päässä ole reikää, kuten uudessa) Ääni muuttui hieman.
Menin sitten Vänttiselle, jonka asentaja tuli kuuntelemaan ja käski jarrua polkemaan, äänihän kuului alipainepumpusta. Sanoivat siellä, että kannattaa tota jakopäähommaa kysyä Helsigin Vehosta, kun sieltä saa kai paremmat vastaukset liittyen jakopään ongelmiin.
Totesivat että "luultavaimmin " tulee jakopäästä. Ehdottivat mittausta, jotta saa tietää onko ketju venynyt. No siitä tiedosta en maksa 400€, että se on venynyt. Tietysti se on venynyt.
Kun olin kuullut järkyttävän hinta-arvion remontista 400-2000€, niin sanoin että ompa teillä katetta, kun osat on 300€. Keräsin kamani tiskiltä, ja huoltomyyjä sanoi, että vaihda se kiristin, siinä se vika on.
Noh vaihtelin uuden kiristäjän (vanhassa vähemmän öljyreikiä ja reijät pienemmät, eikä myöskään painimen päässä ole reikää, kuten uudessa) Ääni muuttui hieman.
Menin sitten Vänttiselle, jonka asentaja tuli kuuntelemaan ja käski jarrua polkemaan, äänihän kuului alipainepumpusta. Sanoivat siellä, että kannattaa tota jakopäähommaa kysyä Helsigin Vehosta, kun sieltä saa kai paremmat vastaukset liittyen jakopään ongelmiin.
Olisikohan pääkaupunkiseudulla OM 651 -koneiden sielunelämästä tietävää harrastajaa/klubilaista, joka viitsisi käydä joko A) Espoon suunnalla kuuntelemassa kylmäkäynnistyksessä tai B) Tulisin näyttämään autoa
Kylmänä kuuluu "rapina/räksätys", mielestäni myös tyhjäkäynnillä ja kevyessä kiihdytyksessäkin. Myös toki kuumana. Ajettu nyt noin 360tkm, viimeksi kampanja tehty veholla 280tkm.
Voi laittaa YV, vaivanpalkka toki maksetaan.
Kylmänä kuuluu "rapina/räksätys", mielestäni myös tyhjäkäynnillä ja kevyessä kiihdytyksessäkin. Myös toki kuumana. Ajettu nyt noin 360tkm, viimeksi kampanja tehty veholla 280tkm.
Voi laittaa YV, vaivanpalkka toki maksetaan.
Eilen tuli sellainen tapaus vastaan, että tuli tauluun lisää öljyä ja auto puutui siihen. Hinurilla korjaamolle ja toteamus kiristin pettänyt ja koko kone valmis. 2014 vuoden 220cdi eemeli, ajettu 145tkm ja huollettu ohjelman mukaan. Näemmä näistä tuoreistakin pettää tuo jakopää. Uusi kone kuulemma 25k€
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Asennettuna 25k? Oon käsittäny et olis halvempi, kuullu että 18k. Om642 olis ilmeisesti noissa 25k hinnoissa. No samapa tuo kait, kalliita ovat jokatapauksessa.nix0n kirjoitti:Eilen tuli sellainen tapaus vastaan, että tuli tauluun lisää öljyä ja auto puutui siihen. Hinurilla korjaamolle ja toteamus kiristin pettänyt ja koko kone valmis. 2014 vuoden 220cdi eemeli, ajettu 145tkm ja huollettu ohjelman mukaan. Näemmä näistä tuoreistakin pettää tuo jakopää. Uusi kone kuulemma 25k€