Mersu E 300 bluetec hybrid?
Mersu E 300 bluetec hybrid?
Tuollainen bluetec kiikarissa onko kokemusta, millainen laite on? Kulutus ainakin pieni, ja taksi kertoi eka jarrupalat vasta170th..
Nyt sellainen alla, pukki ei tuonut,vaan itse piti käydä Mukavalta tuntuu, mutta ei kulutus missään 4 alkavissa luvuissa pyöri vaan 6 paremmalla puolella, no nyt jouluna ajoa Espoo-Tre-Turku-Espoo siinä vähän suuntia näkee. Toki suurimman säästön saa kuulemma nurkka pyörityksessä. Kiva vääntö on kun jo vääntävän 250 CDI :n jatkona tarpeen tullen sähkömoottori.
Täällä on taksissa juuri 300hybridi ja kehui kovasti autoa. Kulutus tosiaan nurkkapyörityksessä on aika pieni, mitä juttelin auton omistajan kanssa. Onnea auton hankinnasta ja varmasti mukava joululahja
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Inan vajaa 180 tkm työntelin ekalla Hgin taksissa, nyt uudella menty reipas 10 tkm, jotaain kokemusta on
Toteutunut kulutus hiukan yli kuuden
Huoltokuluiltaan erittäin edullinen
Suuttimia meni vanhasta pari, akkuja takuina muutama, osin johtuen käytöstä, ja oireet oli lähinnä weban käynnistymättömyyteen liittyviä
Auto joka kiittää aktiivista kuljettajaa, pääsee sillä oikeasti pienellä kun vähän keskustelee, ja keskittyy, täs uudessä nyt myös ajonaikanen vaihdenäyttö, menee aika kivasti maantiellä kun otata vauhdiks 85 - 87 ja pistelet seiskavaihteella menemään
Toisaalta, voi antaa ajoon kelle vaan, mainitsematta hybridistä mitään kummempaa, virrat päälle ja aja
Toteutunut kulutus hiukan yli kuuden
Huoltokuluiltaan erittäin edullinen
Suuttimia meni vanhasta pari, akkuja takuina muutama, osin johtuen käytöstä, ja oireet oli lähinnä weban käynnistymättömyyteen liittyviä
Auto joka kiittää aktiivista kuljettajaa, pääsee sillä oikeasti pienellä kun vähän keskustelee, ja keskittyy, täs uudessä nyt myös ajonaikanen vaihdenäyttö, menee aika kivasti maantiellä kun otata vauhdiks 85 - 87 ja pistelet seiskavaihteella menemään
Toisaalta, voi antaa ajoon kelle vaan, mainitsematta hybridistä mitään kummempaa, virrat päälle ja aja
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Onko tuo todellista vai mittarinopeutta? Jos puhut mittarinopeudesta, sitten on 7G-Tronic Plus ohjelmoitu uudelleen tai eri välitykset tai sähkö auttaa myös loivassa ylämäessä? Vai puuttuuko 220 CDI:n väännöstä juuri se, millä 250 pitää suurimman vaihteen pesässä myös hieman alle 90 mittarinopeudella?pekkovee kirjoitti:Auto joka kiittää aktiivista kuljettajaa, pääsee sillä oikeasti pienellä kun vähän keskustelee, ja keskittyy, täs uudessä nyt myös ajonaikanen vaihdenäyttö, menee aika kivasti maantiellä kun otata vauhdiks 85 - 87 ja pistelet seiskavaihteella menemään
Nimittäin pelkästään dieselvetoinen 220 CDI 2.47 perävälityksellä suostuu kyllä oikeasti flipusta kehotettuna vaihtamaan tasamaalla tai alamäessä suurimmalle. Mutta ensimmäisessä pienessäkin vastamäessä se pudottaa kuutoselle ja jää sinne, ellei kuski tee mitään.
Omassani tuo sama periaate toimii vasta tasan 90 km/h mittarinopeudella, jossa automaatti käyttää myös itse aktiivisesti suurinta vaihdetta silloin kun se on muuten mahdollista. Tämä on vähän hankala, koska 80 talvirajoituksella mennään aivan puuttumiskynnyksen rajoilla tai koko ajan automaattia suurimmalle vaihteelle napsutellen
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Samat välit kai näissä on, mutta hybe hyödyntää sähköä myös näissä tilanteissa. Allekin tuon nopeuden saa 7 vaihteen sisään hetkeks, mutta herkässä on 6 vaihteen tarjoaminen, ja nopeudet GPS llä
Nyt tän uuden faceliftin kanssa ei olla viel ihan sinut, mutta tuntus että hysteerinen 7 vaihteen välttely olis vähäisempää, kattellaan kun sattuu sopivat olosuhteet ...
Ainiin, kaks muuttujaa vielä, mulla nää on farmareita, ja 215/60 16 renkain
Nyt tän uuden faceliftin kanssa ei olla viel ihan sinut, mutta tuntus että hysteerinen 7 vaihteen välttely olis vähäisempää, kattellaan kun sattuu sopivat olosuhteet ...
Ainiin, kaks muuttujaa vielä, mulla nää on farmareita, ja 215/60 16 renkain
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tänään kokeilin tuos kylmässä kelissä kotio tullessa viimeisen pätkän tätä 7 vaihteella 85 kmh gps nopeutta, ja tällaista näytteli ... Toki kylmä ja pimeä osansa tekee ... Ja anteeks tärähtänyt kuva, oli niin röykkysä kotitie ...
... Eli 7 km, 6 min ja lukema tasan 5, keskinop 78 kmh ja lämpö -22 C
Pelkällä sähköllä täst ei tultu käytännössä hetkeäkään
... Eli 7 km, 6 min ja lukema tasan 5, keskinop 78 kmh ja lämpö -22 C
Pelkällä sähköllä täst ei tultu käytännössä hetkeäkään
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Onko tuo missä kuussa valmistettu hybridi? Ainakin normimalleissa laatikko vaihtui syksyllä 9-vaihteiseen. Onko nämä hybridit sitten vielä 7-vaihteisia? Muistaakseni uusi S 500 Plug-In taisi ainakin olla?
Minulla ei ole hybridistä kokemusta kuin viikonlopun mittaisen koeajon verran parin vuoden takaa. Se jäi kuitenkin mieleen että sähkömoottori olisi saanut olla hieman tehokkaampi. Ehkä tuo Ässän sähkömoottori löytyy tulevaisuudessa myös E:stä?
Tuossa 220 cdi:n kierrokset kun GPS-nopeus tasan 100 km/h. 80-alueella ei suostu vaihtamaan 9-vaihteelle mutta satasen alueella menee hienosti. Muutenkin hieman erityylinen vaihteisto vaikka taitaa olla samaa tekniikkaa vanhan kanssa. Vaihdot nopeampia ja tasaisempia.
Minulla ei ole hybridistä kokemusta kuin viikonlopun mittaisen koeajon verran parin vuoden takaa. Se jäi kuitenkin mieleen että sähkömoottori olisi saanut olla hieman tehokkaampi. Ehkä tuo Ässän sähkömoottori löytyy tulevaisuudessa myös E:stä?
Tuossa 220 cdi:n kierrokset kun GPS-nopeus tasan 100 km/h. 80-alueella ei suostu vaihtamaan 9-vaihteelle mutta satasen alueella menee hienosti. Muutenkin hieman erityylinen vaihteisto vaikka taitaa olla samaa tekniikkaa vanhan kanssa. Vaihdot nopeampia ja tasaisempia.
Tää mun nykyinen on elokuun tuotannosta, ja kaikki dieselhybet ymmärtääksein on 7 G laatikolla
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 25.6.2015 18:56
Kiinostuksesta vilaisin kun tuli yhden tutun kanssa puhetta kaasukonverisoista, että missäs näiden sähköavusteisten hinnat saksanmaalla pyörii... alta kahdenkympin alkaen oli reilu 100 ajetut (samoissa kun suomessa 400 tuhatta rullatut) diesel + sähkö vaan ei verotuksessa paljoakaan hyvää saa kun bensa+sähkö sais selkeesti enemmän. Ja sitten itsellä selkärankaa vähän hylkii OM651...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mersu E 300 bluetec hybrid?
Päivitetään juttua...
Omalla ajeltu reilusti yli 300 000km ikää kohta 10 vuotta. Noh mitäpä tähän sitten sanoisi? Suhteellisen pienellä pääsee jos nätisti ajelee mutta vaatii tarkkaavaisuutta pienestä akun ja sähkömoottorin tehosta/kapasiteetista johtuen. Ei ole ollut ongelmia tästä "hybridi puolesta" muutoin samoja haasteita kuten mistä tahansa om651 moottorista/vaihdelaatikosta jos jotakin on. Ennakkoluuloja oli kovin kotterosta mutta ihan ok kampe tähän asti
Omalla ajeltu reilusti yli 300 000km ikää kohta 10 vuotta. Noh mitäpä tähän sitten sanoisi? Suhteellisen pienellä pääsee jos nätisti ajelee mutta vaatii tarkkaavaisuutta pienestä akun ja sähkömoottorin tehosta/kapasiteetista johtuen. Ei ole ollut ongelmia tästä "hybridi puolesta" muutoin samoja haasteita kuten mistä tahansa om651 moottorista/vaihdelaatikosta jos jotakin on. Ennakkoluuloja oli kovin kotterosta mutta ihan ok kampe tähän asti