S212 osto OM 651 murheet?
S212 osto OM 651 murheet?
Jaahas.
Vaikeaksi kyllä tuntuu menevän seuraavan auton (ei uuden) katselu, kun on vähän perehtynyt uudemman nelosdieselin ongelmiin. Perehtymistä on tehty "mersuiesten" jututtamisen ja netin tonkimisen kautta...
Esim tällaisia pätkiä / linkkejä:
http://www.youtube.com/watch?v=0kptoOMlNKw
http://www.youtube.com/watch?v=a_c53WcRqSQ
http://www.youtube.com/watch?v=24xKyoLYxqA
http://www.youtube.com/watch?v=dyc9c8CrGak
http://www.automotivespace.it/eng/merce ... m651-case/
Eli uskaltaako S212 autoa oikeasti ostaa nelipyttyisellä "ihmedieselillä", eli OM651:lla?
Tullin tilastoja katsoen ja muutenkin kulutus/teholukemia verraten mulle riittäisi vallan mainiosti 220/250 CDI versio tuosta.. Mutta uskaltaako tälliseen sekaantua edellisen 280CDI:n joka toimi 620Nm/258hp lastutettunakin melko hienosti reilusti neljättäsataatuhatta km.
Muutamia kysymyksiä, voiko tuo jakopää mennä ns. varoittamatta, esim katsastuksen ryntäytyksessä - tai ihan normiajossa?
Mitä jakopään tekeminen "viimeisimmän" version mukaiseksi mahtaa kustantaa Veholla? tekeekö näitä joku muu?
Onko uudet osat (kiristin ja ketju) sitten jo parempaa laatua? osanumeroitahan on ilmeisesti jo korvautunut useampia kertoja joten jotain tuolla on ilmeisesti tapahtunut kuitenkin? eli saako tuota pysyvästi kuntoon mitenkään - vaan jääkö lopullisesti "vahdittavaa".
Vai onko sittenkin vaan viisaampi pysyä OM642:ssa eli 300/350CDI:ssa?? jos S/W212:sta puhutaan. Tulli vaan vaatii veronsta tuosta ja hiukan vähempikin teho riittäisi.
Vaikeaksi kyllä tuntuu menevän seuraavan auton (ei uuden) katselu, kun on vähän perehtynyt uudemman nelosdieselin ongelmiin. Perehtymistä on tehty "mersuiesten" jututtamisen ja netin tonkimisen kautta...
Esim tällaisia pätkiä / linkkejä:
http://www.youtube.com/watch?v=0kptoOMlNKw
http://www.youtube.com/watch?v=a_c53WcRqSQ
http://www.youtube.com/watch?v=24xKyoLYxqA
http://www.youtube.com/watch?v=dyc9c8CrGak
http://www.automotivespace.it/eng/merce ... m651-case/
Eli uskaltaako S212 autoa oikeasti ostaa nelipyttyisellä "ihmedieselillä", eli OM651:lla?
Tullin tilastoja katsoen ja muutenkin kulutus/teholukemia verraten mulle riittäisi vallan mainiosti 220/250 CDI versio tuosta.. Mutta uskaltaako tälliseen sekaantua edellisen 280CDI:n joka toimi 620Nm/258hp lastutettunakin melko hienosti reilusti neljättäsataatuhatta km.
Muutamia kysymyksiä, voiko tuo jakopää mennä ns. varoittamatta, esim katsastuksen ryntäytyksessä - tai ihan normiajossa?
Mitä jakopään tekeminen "viimeisimmän" version mukaiseksi mahtaa kustantaa Veholla? tekeekö näitä joku muu?
Onko uudet osat (kiristin ja ketju) sitten jo parempaa laatua? osanumeroitahan on ilmeisesti jo korvautunut useampia kertoja joten jotain tuolla on ilmeisesti tapahtunut kuitenkin? eli saako tuota pysyvästi kuntoon mitenkään - vaan jääkö lopullisesti "vahdittavaa".
Vai onko sittenkin vaan viisaampi pysyä OM642:ssa eli 300/350CDI:ssa?? jos S/W212:sta puhutaan. Tulli vaan vaatii veronsta tuosta ja hiukan vähempikin teho riittäisi.
OM651
No joo.
Tänään kävin yhtä 6/2012 suomitaksia 240 tkm ajettua kokeilemassa ja ilmeisesti "2012" malliin ainakin on jo saatu joitakin parannuksia jakopäähän, mutta saako yksiriviselle suunniteltua ja yksirivisenä pysyvää sitten lopulta sellaiseksi, että ei tarvitse jännittää tuota. Päivän koeajoauto meni kyllä ihan ok, ilman ylimääräisiä ääniä, joskin sinällään aika karkeakäyntinenhän tuo on OM642:seen verrattuna.
Ilmeisesti ns. Suomiautoihin tuli mallivuodelle 2012 "amg" putkenpäät ja webasto vakioksi?? ihan pekka perusmallista lähtien??
Mutta sanokaas nyt uskaltaako 220/250 CDI:n -11 ... -12 mallisen ostaa esim. 200 tonnia ajettuna?
Huoltokirjojenkin kanssa on aika huonoa nykyisin, kun ei ole kunnon paperista huoltopinkkaa edes olemassa.
Tänään kävin yhtä 6/2012 suomitaksia 240 tkm ajettua kokeilemassa ja ilmeisesti "2012" malliin ainakin on jo saatu joitakin parannuksia jakopäähän, mutta saako yksiriviselle suunniteltua ja yksirivisenä pysyvää sitten lopulta sellaiseksi, että ei tarvitse jännittää tuota. Päivän koeajoauto meni kyllä ihan ok, ilman ylimääräisiä ääniä, joskin sinällään aika karkeakäyntinenhän tuo on OM642:seen verrattuna.
Ilmeisesti ns. Suomiautoihin tuli mallivuodelle 2012 "amg" putkenpäät ja webasto vakioksi?? ihan pekka perusmallista lähtien??
Mutta sanokaas nyt uskaltaako 220/250 CDI:n -11 ... -12 mallisen ostaa esim. 200 tonnia ajettuna?
Huoltokirjojenkin kanssa on aika huonoa nykyisin, kun ei ole kunnon paperista huoltopinkkaa edes olemassa.
Suomitaksit useimmiten tuonikäisinä Avantgardeja, premium pro varustein, eli on mainitsemasi putkenpäät, mutta lisäks esim webasto kaukokäytöllä, isompi tankki, pysäk. tutkat, intelligentit xenonit, ortopedipenkit eteen ym.
Eikä näiden huoltohistorioissa useinkaan puutteita ole
Eikä näiden huoltohistorioissa useinkaan puutteita ole
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
350 CDI:hin päätyi
Auto löytyi Saksasta - 12 S212 350CDI 4Matic, joten 4-koneen jakopääkysymykset tuli sillä ohitettua omalta kohdalta.
Re: 350 CDI:hin päätyi
Onnea uuden kuutosen kanssa! Kuutoskoneella se mersu pitää ollaDieselMB kirjoitti:Auto löytyi Saksasta - 12 S212 350CDI 4Matic, joten 4-koneen jakopääkysymykset tuli sillä ohitettua omalta kohdalta.
Mistä päin Saksaa auto löytyi? Onko ns Junge Sterni?
Haitko itse vai tuotitko jollakin välittäjällä?
Paljonko hinta + verot?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Re: 350 CDI:hin päätyi
Tuon hienommaksi ei diesel-Eemeli enää tule!DieselMB kirjoitti:Auto löytyi Saksasta - 12 S212 350CDI 4Matic, joten 4-koneen jakopääkysymykset tuli sillä ohitettua omalta kohdalta.
Raskisiko siitä näyttää kuvia myös?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mese.fi -porukan autokanta senkun pykääntyy! Tuollaisella autolla kyllä ohittaa paljon muutakin kuin kysymyksiä Virossa tällainen on toki ns. Standardausführung eli perusversio ja jotenkin oma muka siisti S204 tuntui mopoautolta. Kattotaan käykö täälläkin vielä niin kun tällaista kalustoa alkaa ilmaantua!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
4Matic
Joo.
Auto ei ole Junge Sterni, mutta MB huoltohistorialla kuitenkin koko ajalta. Kuvia en taida osata tähän liittää.
MB-takuun puute oli mielestäni huomioitu hintaan hyvin.
Varusteita on myös mukavasti ja hinnallisesti veropäätöksen jälkeenkin yhtälö tuntuisi toimivan ihan ok. Juuri tällaisia autoja Saksasta ilmeisesti vielä kannattaa tuoda (=paljon varustetta ja muuta, mutta saksalaisittain jo paljon ajettu eli yli 150tkm).
Vielä kun saisi koodin 513 (nopeusrajoitusavustin) toimimaan myös täällä kotosuomessa, toimi virheettömästi Saksassa, Tanskassa ja Ruotsissa.. Suomen puolella satamassa oitis tauluun teksti, että ei käytössä tässä maassa.. No pitää käyttää auto Veholla (lupasivat päivittää ilmaiseksi kun auto on alle 3v ikäinen) Comand Onlinen päivityksessä, jossa tulee uusin karttaversio ja ilmeisesti nuo avustimet myös hyödyntää tuota aineistoa. Veholla arvelivat koko päivän menevän tuohon päivitykseen, autossa käytetään useampi DVD luennassa.
Tässä vielä malliksi varustekoodilistaa, vaikka aika hyvin on varustetta niin puuttuhan tuolta esim. etupenkkien ilmastointi, panoraamakatto ja standheizung:
Baumuster
Модель
Платформа
Модель
Двигатель
КП
Кол-во дверей
Date From
Date To
212293
E-class
S212
E350CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY
Дизель
642.858
АКП
722.966
725.021
5
SA codes
Code
Value
088
STEUERCODE NTG 4.5
108
CONTROL CODE MARKETING
197U
OBSIDIAN BLACK
1P5
CONTROL CODE MARKETING
1U2
SNOW GRID
200A
LEATHER
202B
OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
211
EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
229L
GERMANY
230
PARKING GUIDANCE
233
AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237
ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238
ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P
DRIVING PACKAGE
240
LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249
INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B
MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260
TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B
AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
264A
LEATHER - BROWN
279
ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287
THROUGH-LOADING FEATURE
291
PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294
KNEE AIRBAG
2XXL
FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B
HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
309
CUP HOLDER
332B
INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386
MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
427
AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428
STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432
DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
474
DIESEL PARTICULATE FILTER
477
TIRE PRESSURE LOSS WARNER
513
TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518
UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U
BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527
COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580
AIR CONDITIONER
600
HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608
AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619
CORNERING ILLUMINATION
622
HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677
AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
802
810
PREMIUM SOUND SYSTEM
81P
COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840
DARK TINTED GLASS
864
REAR ENTERTAINMENT (2 SCREENS)
873
SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875
HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915
FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
928
EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954
EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967
COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A21
SHIFT BY WIRE
A35
SOFTWARE 1
A62
FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66
FE CONVERTER 19 MM
A86
T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89
REDUCED-FRICTION
F212
MODEL SERIES 212
FS
COMBI - VEHICLE
G966
TRANSMISSION CODE VERSION 66
GA
AUTOMATIC TRANSMISSION
H76
TRIM PIECES - ALUMINUM FACET LOOK
HA
REAR AXLE
J1A
NAT2 WITH OPTIMIZED DSM
J52
ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
J82
FULL-LOAD VENTILATION OM668
K10
SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11
ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13
STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L
LEFT-HAND STEERING
M005
VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014
ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019
SERVICE REPOSITIONED
M30
DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642
V6 DIESEL ENGINE OM642
P35
LIGHT PACKAGE (FFO)
P96
SPORT PACKAGE EXTERIEUR
R01
SUMMER TIRES
R96
18" LIGHT ALLOY WHEEL 5-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01
REAR BELT STATUS INDICATION
U18
AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60
PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72
DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V60
SPEED- + LOADINDEX 97Y XL
VL
FRONT AXLE HALF, LEFT
VR
FRONT AXLE HALF, RIGHT
Auto ei ole Junge Sterni, mutta MB huoltohistorialla kuitenkin koko ajalta. Kuvia en taida osata tähän liittää.
MB-takuun puute oli mielestäni huomioitu hintaan hyvin.
Varusteita on myös mukavasti ja hinnallisesti veropäätöksen jälkeenkin yhtälö tuntuisi toimivan ihan ok. Juuri tällaisia autoja Saksasta ilmeisesti vielä kannattaa tuoda (=paljon varustetta ja muuta, mutta saksalaisittain jo paljon ajettu eli yli 150tkm).
Vielä kun saisi koodin 513 (nopeusrajoitusavustin) toimimaan myös täällä kotosuomessa, toimi virheettömästi Saksassa, Tanskassa ja Ruotsissa.. Suomen puolella satamassa oitis tauluun teksti, että ei käytössä tässä maassa.. No pitää käyttää auto Veholla (lupasivat päivittää ilmaiseksi kun auto on alle 3v ikäinen) Comand Onlinen päivityksessä, jossa tulee uusin karttaversio ja ilmeisesti nuo avustimet myös hyödyntää tuota aineistoa. Veholla arvelivat koko päivän menevän tuohon päivitykseen, autossa käytetään useampi DVD luennassa.
Tässä vielä malliksi varustekoodilistaa, vaikka aika hyvin on varustetta niin puuttuhan tuolta esim. etupenkkien ilmastointi, panoraamakatto ja standheizung:
Baumuster
Модель
Платформа
Модель
Двигатель
КП
Кол-во дверей
Date From
Date To
212293
E-class
S212
E350CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY
Дизель
642.858
АКП
722.966
725.021
5
SA codes
Code
Value
088
STEUERCODE NTG 4.5
108
CONTROL CODE MARKETING
197U
OBSIDIAN BLACK
1P5
CONTROL CODE MARKETING
1U2
SNOW GRID
200A
LEATHER
202B
OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
211
EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
229L
GERMANY
230
PARKING GUIDANCE
233
AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237
ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238
ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P
DRIVING PACKAGE
240
LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249
INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B
MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260
TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B
AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
264A
LEATHER - BROWN
279
ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287
THROUGH-LOADING FEATURE
291
PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294
KNEE AIRBAG
2XXL
FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B
HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
309
CUP HOLDER
332B
INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386
MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
427
AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428
STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432
DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
474
DIESEL PARTICULATE FILTER
477
TIRE PRESSURE LOSS WARNER
513
TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518
UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U
BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527
COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580
AIR CONDITIONER
600
HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608
AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619
CORNERING ILLUMINATION
622
HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677
AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
802
810
PREMIUM SOUND SYSTEM
81P
COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840
DARK TINTED GLASS
864
REAR ENTERTAINMENT (2 SCREENS)
873
SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875
HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915
FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
928
EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954
EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967
COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A21
SHIFT BY WIRE
A35
SOFTWARE 1
A62
FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66
FE CONVERTER 19 MM
A86
T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89
REDUCED-FRICTION
F212
MODEL SERIES 212
FS
COMBI - VEHICLE
G966
TRANSMISSION CODE VERSION 66
GA
AUTOMATIC TRANSMISSION
H76
TRIM PIECES - ALUMINUM FACET LOOK
HA
REAR AXLE
J1A
NAT2 WITH OPTIMIZED DSM
J52
ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
J82
FULL-LOAD VENTILATION OM668
K10
SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11
ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13
STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L
LEFT-HAND STEERING
M005
VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014
ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019
SERVICE REPOSITIONED
M30
DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642
V6 DIESEL ENGINE OM642
P35
LIGHT PACKAGE (FFO)
P96
SPORT PACKAGE EXTERIEUR
R01
SUMMER TIRES
R96
18" LIGHT ALLOY WHEEL 5-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01
REAR BELT STATUS INDICATION
U18
AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60
PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72
DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V60
SPEED- + LOADINDEX 97Y XL
VL
FRONT AXLE HALF, LEFT
VR
FRONT AXLE HALF, RIGHT
Varusteet ja tulli
Niin piti vielä sanoa ,että positiivista oli, että varusteita ei kaikesta päätelleen erikseen veroteta käytetyn auton kohdalla, eli tässä autossa katsoin Vehon hinnaston mukaan olevan reilun 30 Teur varustesetin "Pekka perusmallin" päälle, jonka hinta sekin kai olisi ollut Suomen veroilla noin 83TEur?
Re: 4Matic
Iltapäivä siihen kehotettiin varaamaan, ja koska DVD:n asennusta odotellessa ehtii tehdä muutakin, aikaa kuluu helposti lisääkin auton odottaessa seuraavaa kiekkoa kitaansaDieselMB kirjoitti:No pitää käyttää auto Veholla (lupasivat päivittää ilmaiseksi kun auto on alle 3v ikäinen) Comand Onlinen päivityksessä, jossa tulee uusin karttaversio ja ilmeisesti nuo avustimet myös hyödyntää tuota aineistoa. Veholla arvelivat koko päivän menevän tuohon päivitykseen, autossa käytetään useampi DVD luennassa.
Kannattaa käydä päivittämässä, koska alle 3-vuotiaan auton päivitykset sisältyvät hintaan ja nyt on jo jaossa 2014 karttaversio.
Kuvia voi liittää uuden viestin kirjoitusikkunan yläpuolella oikealla olevaa "Lähetä kuva" linkkiä klikkaamalla. Sen jälkeen "Choose file" ja kun kuva on valittu omalta koneelta, "lähetä" ja lopuksi "liitä viestiin". Toki jossain päin nettiä jo oleviakin kuvia voi linkittää. Huomaa silti ohjeistus kuvan koosta. Monen megapixelin digikuvat kannattaa skaalata ennen lähetystä pienemmäksi.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olikos niin, vai muistanko väärin, että veho tai joki vastaava liike korjasi ensimmäisen kerran jakopään tuohon koneeseen? Itsellä juurikin -10 220cdi ja huoltomerkinnöistä en ainakaan löytänyt että olisi jakopäätä tehty. Tänään kuulin että näistä olisi joitain takaisinkutsukampanjoitakin ollut. Haluaisin vaan ajaa huolettomia kilometrejä hyvällä autolla..
Itellä vm-13 W212 200cdi ja aikanaan taksikoodilla tehtaalta lähtenyt. Aika lailla vuosi sitten, autolla ajettu silloin vähä alle 300tkm, kyselin yhdeltä veholta onko tällaista kampanjaa, niin ei hän ainakaan koneelta mitään sellaista löytänyt.markoala kirjoitti:Se aktio koski taksi koodilla olleita autoja.
En tiedä onko joskus ollut, tai onko vanhemmissa sellainen, mutta omalta osaltani ainakin paljatui legendaksi koko homma..
En lähtökohtaisesti. Totesin, vain että omalla kohdallani tilanne oli kirjoitetun kaltainen, vaikka näitä juttuja kampanjoista olen kuullut paljon.markoala kirjoitti:Liian uusi auto aktioon. Epäiletkö kirjoittamaani?
Osaatko sitten sanoa, mikä tässä minun autossani sitten mahtaa illa "paremmin", kun aktio ei sitä koske? Auto kuitenkin pre-facelift. Siihen en vielä mistään vastausta ole saanut.