Mikä on istuinverhoilussa totta ja tarua näiden saksan nahkojen kanssa ? Onko nyt niin, että osanahkaistuimen (Teilleder) sivuosat ovatkin oikeasti tekonahkaa tai mitä Artico-kerniä liekään ? Nämäkö sitten halkeavat kun pakkasella siihen istutaan. Kuulemma takuuseenkin on istuinverhoiluita vaihdettu, mersumiehet kertoivat.
Onkos sitten saksan auton täysnahka (Volleder) sama kuin Vehon koodi 231, Nahkaverhoilu ? Onko sekään ihan varmasti aitoa nahkaa ?
Rouvan W202:n Elegance beige-kangas on kyllä hyvin 580 tkm kestänyt niinei viittis huonompaa ostaa.
T. Vesa
W212 sisusta: Volleder vai Teilleder - kumpi on oikeaa ?
vahvistan kokemuksesta tuon osanahka eli keinonahka / kangas verhoilun pikaisen halkeilun, alle vuoden ikäisenä halkes omassa, eikä ylipaino meidän kuskin penkkiä vaivaa
luulis volllederin olevan aitoa genuiinin nahkaa
luulis volllederin olevan aitoa genuiinin nahkaa

Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Nykymalleissahan 2xx varustekoodi tarkoittaa aitoa nahkaa. Siitä on sitten kakkosta isompia numeroja jotka enemmän tai vähemmän laadukkaampaa nahkaa (valikoima riippuu korimallista).
Näitä viime vuosien ongelmiahan on ollut noissa "puolinahkapenkeissä", kankaan ja keinonahan yhdistelmissä. En tiedä onko samaa ongelmaa kokonaan keinonahkaisissa istuimissa mutta ei keinonahkaakaan voi yleisesti tyrmätä.
Amerikkalaisille ei kangaspenkit kelpaa, pitää olla joko kokonaan keinonahkaa tai aitoa nahkaa. Pienemmissä korimalleissa (kokonaan) keinonahkapenkit USA:ssa tosi yleisiä. Kai niitä Suomessakin takseissa käytetään? Ei noista ole mitään valituksia kuulunut. Siinä mielessä outoa että tämä materiaali "puolinahkapenkeissä" on noinkin ongelmallista.
Näitä viime vuosien ongelmiahan on ollut noissa "puolinahkapenkeissä", kankaan ja keinonahan yhdistelmissä. En tiedä onko samaa ongelmaa kokonaan keinonahkaisissa istuimissa mutta ei keinonahkaakaan voi yleisesti tyrmätä.
Amerikkalaisille ei kangaspenkit kelpaa, pitää olla joko kokonaan keinonahkaa tai aitoa nahkaa. Pienemmissä korimalleissa (kokonaan) keinonahkapenkit USA:ssa tosi yleisiä. Kai niitä Suomessakin takseissa käytetään? Ei noista ole mitään valituksia kuulunut. Siinä mielessä outoa että tämä materiaali "puolinahkapenkeissä" on noinkin ongelmallista.
Nuo penkkien sivuosat (varsinkin siis kuskinpenkissä) ovat kovalla koetuksella, ja tuo Artico kyllä usein antautuu, tosin kyllä kangaskin kuluu samoista kohdista ajanmittaa puhki. Huomaahan sen kulumisen aidossa nahassakin mutta se ei mene samalla tavoin halki kuin tuo keinonahka.
Jotenkin on sellainen tuntuma että ennenvanhaan MB-tex nimellä markkinoitu keinomateriaali oli erittäin kestävää verrattuna tähän nykyiseen artcoon, parissakin taksissa aikoinaan MB-texillä verhottua kuskinpenkkiä kuluttelin.
Oikea nahka on tosiaan 2xx koodilla, nappanahka 8xx koodilla. Olikohan vielä joku muukin nahkaverhoiluvaihtoehto, joku viisaampi voi täydentää.
Jotenkin on sellainen tuntuma että ennenvanhaan MB-tex nimellä markkinoitu keinomateriaali oli erittäin kestävää verrattuna tähän nykyiseen artcoon, parissakin taksissa aikoinaan MB-texillä verhottua kuskinpenkkiä kuluttelin.
Oikea nahka on tosiaan 2xx koodilla, nappanahka 8xx koodilla. Olikohan vielä joku muukin nahkaverhoiluvaihtoehto, joku viisaampi voi täydentää.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi