Sivu 1/2
Paljonko on pohjat käyttölinttasi öljynkulutukselle?
Lähetetty: 06.2.2011 18:32
Kirjoittaja jovihava
Tuli tuosta Rallivormulatopikista mieleen tällainen kysely, paljonko sitä on pahimmillaan öljyä käyttöautossa mennyt
Ihtellä taisi pohjat olla eräässä vanhassa matstassa jossa alkoi olla kone aika laidassaan, yhden talven sillä ajelin niin että ainakin kerran viikossa piti pari litraa läpästä lisuketta koneeseen, eli varmaan toista litraa sadalle se poltti
Savutti ihanasti
Lähetetty: 06.2.2011 18:38
Kirjoittaja dealer
No mulla oli aikoinaan viiatissa Pesteen kymppikakssataset sisällä, sitte vaihon pölijä Pöströlin viiskuuskymppiset niin alako perä naputtaan ja öljyä joutu lissäämään litran tuhannelle. Metrille.
Sen enäämpi en oo Pulukkilan Selliltä öljijyä ostanna enkä osta
Lähetetty: 06.2.2011 18:40
Kirjoittaja jusamb
Corollassa meni 4 litraa muutamassa minuutissa. Sitten älysin laittaa öljypropun takaisin.
Lähetetty: 06.2.2011 18:43
Kirjoittaja RoopeK
Välillä menee välillä ei, mut tuntuu olevan 10 000 km välillä et pari litraa pitää lisätä... (Venttiilivarren kumet sökönä ainaki)
Lähetetty: 06.2.2011 18:58
Kirjoittaja tapio89
Mulla lähtee tikusta 20tkm vaihtovälillä n.2mm cdissä. On se harva jo tuo 6markkaa ajettu kone!
Lähetetty: 06.2.2011 19:13
Kirjoittaja Sergey
coupen m104 moottori vie kyl ennätystahtiin 2-3l/10tkm ja kaikki menee ventiilinkumeista. Pesasin koneen kyljet sillo joskus ku kiillotin kannenkopan ni ei oo ulkopuolelle sen jälkee ilmiintynyt... eikä veteen.
Lähetetty: 06.2.2011 20:02
Kirjoittaja Sampo N.
Kakkakoppa golfissa meni reilu litra tonnille loppuvaiheissa. Aina piti olla öljykannu matkassa, jos meinasi kauppaa pidemmällle.
Lähetetty: 06.2.2011 20:08
Kirjoittaja geezer
hiace vei jotain litran sataselle (jäteöljyä) ja lopulta leikkas kiertokanki kiinni
Lähetetty: 06.2.2011 21:52
Kirjoittaja J.T.S
jusamb kirjoitti:Corollassa meni 4 litraa muutamassa minuutissa. Sitten älysin laittaa öljypropun takaisin.
Mie nokitan tään, vaihtelin keväällä vanhaan Valamettiin moottoriöljyjä. No 20 litran pytystä uutta tupaan ja siinä kolmannespytyn kaadettuani aloin katsoin tikkua ja totesin että ei ees kastu vielä. Lisää lientä koneeseen ja vähän yli puolen pytyn jälkeen aloin ihmetellä jotta mikä on kun ei vieläkään ees tikku kastu.
Selitys löytyi sitten lattialta...
Autoissa parhaaseen kulutukseen pääsin ex-C200 kompuralla, masiina imaisi yksi kesä reilut 2 litraa vajaan 10 tkm. matkalla.
No sai se kyllä silloin kenkääkin.
Lähetetty: 06.2.2011 22:21
Kirjoittaja Terho P
oisko se ollu joskus parhaimman pohjan rasvailun aikoina 20l /5tkm
tai hetkellisiä kulutuksia on 300m/5litraa tai vielä 1l/100km ( ja ajelin varmasti tuhannen kilsaa
uskokaa pois.. asun melkovarmasti melko ison öljyesiintymän päällä
Lähetetty: 06.2.2011 23:01
Kirjoittaja keltsi
kurikka on tunnettu öljystään
....samaa vikaa itelläki ollu
on se mukavaa ku ohittaes katkee turpon painepuolen letku....
ja vauhtia n.140....3lla tietenki...
rpm näytti 5tonnia....eli öljyntyhjennys kesti n.2sekuntia
....ja 4litraa....
supernopee öljynvaihto....
...konehuone oli melako rasvattu....
Lähetetty: 07.2.2011 16:29
Kirjoittaja Hulk
huoltoasemalle tultaessa lisätään öljy ja tarkastetaan polttoaine
yks mun 123:n söi öljyä ylärajasta alarajaan tankillisella polttoainetta. väljäkin oli jo, talvella sitä piti lämmittää kuin savusaunaa jos aiko lähtä jonnekin. piti käydä aina lisäämässä "puita" kahden tunnin välein (autotolpan ajastin). vetoköysikin oli aina käsillä jos ei muuten syttyny. mäkistarttipaikatkin oppi tuntemaan.
voi mitä värkkäämistä. ei enää kyllä jaksaisi. öljyjä ei kyllä tarvinnu vaihtaa, kun moottori piti itse huolen sen vaihtumisesta.
Lähetetty: 07.2.2011 16:46
Kirjoittaja piku
10 tonnin väleil alkaa valopalaa niin joutuu lisää öljyä
Lähetetty: 07.2.2011 16:51
Kirjoittaja sonikki
Emännän ford sieraimen oljymaitti oli aikanaa parhaimmillaa 1L/100km! Lähti muutes mielenkiintoset odöörit kyseisestä koneesta ku eukko sen purkas
Lähetetty: 07.2.2011 17:29
Kirjoittaja shrteam
Tänään meni aika paljon oljyä 123 farkussa kun hajos öljynjäähdytin!
Lähetetty: 07.2.2011 17:44
Kirjoittaja richarttos
Eipä tullu mitattua tarkkaan mitä 200D söi venttiilinvarren kumin hajottua. Hyvin puski savua kun vähän kiihdytteli, mutta litramääräisesti ei kulutus ollut kovin suuri.
Lähetetty: 07.2.2011 18:22
Kirjoittaja aaltot
-06 vei öljynvaihtovälillä 7,5l lisöö ööliä..
Lähetetty: 07.2.2011 18:23
Kirjoittaja seppokotilainen
Mulla 123 300 diesel vei loppuaikoina 4l/100km, kunnes lopetin öljyn lisäämisen... sit ajoin vielä tikku kuivana ja öljynpaineet nollilla noin 1000km, sen jälkeen meni korinvaihtoon... Moottori ei ole silloin väljä jos se vähän kuluttaa öljyä, mutta sitten on jos öljy tikussa lisääntyy!!
Lähetetty: 07.2.2011 18:25
Kirjoittaja Ari66
Noin 4 litraa / 20 km.
Uusi enkka tuli tänään.
Lähetetty: 07.2.2011 21:38
Kirjoittaja todellauupunut
bensakrematorio väyrynen vie sen 9 Litraa 15tkm matkalla.....tosin menekki keskittyy viimeiseen yhteen metriin ennen öljynvaihtoa.
piti oikein miettiä aikaa taakse.....ei ole koskaan ollut autoa johon olisi pitänyt lisätä öljyä huoltojen välillä...
mistä niitä sellaisia löytää?
Lähetetty: 07.2.2011 23:38
Kirjoittaja jerrij
linttani vie 2-3 desiä 10tkm vaihto välillä
Lähetetty: 08.2.2011 0:58
Kirjoittaja Nokitähti
Nykyinen käyttöauto eli paskatti vm -97 vie pahimmillaan 2litraa välillä parkkiruudusta pois- parkkiruutuun takaisin
Mersuun ei oo koskaan tarvinnu lisätä öljyä vaihtovälillä.
(ellei lasketa kesällä 2008 käytössä ollutta 200D:tä jolle sai juottaa öljyä melkein samaa tahtia polttoaineen kanssa)
Lähetetty: 08.2.2011 9:17
Kirjoittaja Sergey
Nokitähti kirjoitti:(ellei lasketa kesällä 2008 käytössä ollutta 200D:tä jolle sai juottaa öljyä melkein samaa tahtia polttoaineen kanssa)
no eipä ihme että jotkku väittää että kulutus on satasella viien litran pintaan... sielhä menee moottoriöljyä neljännes
Lähetetty: 08.2.2011 12:00
Kirjoittaja Tabuli
Pahin ollu tuo e30 325 buimuri, 1l/1000km
Vanha kakspuolikas nokivasarameisseli vei n.1l/7000km, ennen remonttia.
Tuo nykynen katiska ottaa sen n.0.3l/10000km
Lähetetty: 08.2.2011 16:21
Kirjoittaja potox
pensseli mitsusipi lancer 1.5 kaasari vei aikoinaan parhaimmillaan 65km matkalla 2x 20L pönttöä 5w-30
sen jälkeen mentiin jäteölyllä ja sitähän paloi puolet enemmän. bensaa ei juurikaan kuluttanut
aina kun ö-painevalo syttyi, ajoin lähimmälle bussi pysäkille, parhaimmillaan 10km päähän
Pata kesti ajaa näin joku 4tkm ja sitten lähti paaliin, loppui jäteölpät kesken
Lähetetty: 08.2.2011 17:22
Kirjoittaja Ari66
Sergey kirjoitti:no eipä ihme että jotkku väittää että kulutus on satasella viien litran pintaan... sielhä menee moottoriöljyä neljännes
Mulla se meni kyllä ihan ohi paloprosessin... suoraan motarin asvaltille....
Lähetetty: 07.4.2011 7:33
Kirjoittaja JariK
Sierra vei aikanaan kassa melekosesti kun kaikki imupuolen v.varrenkumet oli tohjona.. en muista tarkkaan mutta varmaan 2 litraa viikkoon ja ei sitä viikossa palijo kilsoja tullut?
Lähetetty: 07.4.2011 8:31
Kirjoittaja Harju
Toyota corolla vm-84 1,3 8v vei n.4 litraa/1000km, lisäys tapahtui siinä vaiheessa kun öljynpaineen merkkivalo ei sammunut 4km työmatkalla. Tuollalailla mentiin 100tkm jonka jälkeen auto siirtyi autoliikkeen kautta 24 omistajalle, tänä päivänä omistajia on ollut hieman vajaa 50
etit: luopuessani autosta mittarissa oli n.450tkm
Lähetetty: 07.4.2011 12:01
Kirjoittaja _Hämis_
Pemarissa ei tarvi 20tkm:n vaihtovälillä lisätä, tosin lähellä alamerkkiä on ennen vaihtoa.
Viesta taasen ei tieliikenteessä ole, mutta siinä näyttää öljy lisääntyvän.
Pitäsköhän tuota vallan alkaa purkittamaan ja myymään.
Lähetetty: 07.4.2011 22:21
Kirjoittaja Easy Rider
_Hämis_ kirjoitti:Viesta taasen ei tieliikenteessä ole, mutta siinä näyttää öljy lisääntyvän.
Pitäsköhän tuota vallan alkaa purkittamaan ja myymään.
Eikäkö vuoleskella jostain saapasvarresta uus kalavo pumpulle.
Ei kuitenkaan, saapas turpoo. Etolassa ei oikea kalavovärkki maksa ihan mittään, oisko 10x20cm käikäles ollu pari euroo.