Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Tuo aurinkolippa
Onhan nuita edullisesti myynnissä ihan niitä oikeanlaisiakin, tuo kötöstys kyllä kuuluu johonki soutuveneeseen, eikä mihkään kaappimersuun.
En jaksanu ettiä linkkiä missä niitä löytyy, mutta paaaaljon massiivisempi se on, ulottuu tuulilasin yläreuna ylitte pikkasen ja tuuli menee sivuista ja keskelle katto ulos lipan alta, eikä lähde ihan helpolla vastatuulessakaan "räpisemään", eikä kolahda jos ja kun rekka tulee vastaan, ja on 500 miljoonaa kertaa siistimpi kun tuo lintulaudalta näyttävä kötöstys.
Onhan nuita edullisesti myynnissä ihan niitä oikeanlaisiakin, tuo kötöstys kyllä kuuluu johonki soutuveneeseen, eikä mihkään kaappimersuun.
En jaksanu ettiä linkkiä missä niitä löytyy, mutta paaaaljon massiivisempi se on, ulottuu tuulilasin yläreuna ylitte pikkasen ja tuuli menee sivuista ja keskelle katto ulos lipan alta, eikä lähde ihan helpolla vastatuulessakaan "räpisemään", eikä kolahda jos ja kun rekka tulee vastaan, ja on 500 miljoonaa kertaa siistimpi kun tuo lintulaudalta näyttävä kötöstys.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
[email protected] 12 June 2013 at 14:29
To: [email protected], [email protected], [email protected]
Hi there,
Is there a turbo kit still available for Mercedes Benz 210D van from beginning of nineties? The engine type is OM602.
Best regards
jovihava
[email protected]
+358 408 49 3103
Oskar Jakobsson <[email protected]> 12 June 2013 at 14:31
To: jovihava <[email protected]>
Cc: [email protected]
Hi Jorma,
Unfortunately those systems are no longer in production.
BR
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Oskar Jakobsson
STT Emtec AB
+46 60 142072 Office
+46 60 641045 Fax
+46 70 1090231 Mobile
[email protected] 12 June 2013 at 15:20
To: Oskar Jakobsson <[email protected]>
Thanks for quick response!
You would not even have the exhaust manifold as separate part? Listed as part number 50 in the attached installation instruction.
BR
jovihava
2013/6/12 Oskar Jakobsson <[email protected]>
Hi Jorma,
Unfortunately those systems are no longer in production.
BR
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Oskar Jakobsson
STT Emtec AB
+46 60 142072 Office
+46 60 641045 Fax
+46 70 1090231 Mobile
To: [email protected], [email protected], [email protected]
Hi there,
Is there a turbo kit still available for Mercedes Benz 210D van from beginning of nineties? The engine type is OM602.
Best regards
jovihava
[email protected]
+358 408 49 3103
Oskar Jakobsson <[email protected]> 12 June 2013 at 14:31
To: jovihava <[email protected]>
Cc: [email protected]
Hi Jorma,
Unfortunately those systems are no longer in production.
BR
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Oskar Jakobsson
STT Emtec AB
+46 60 142072 Office
+46 60 641045 Fax
+46 70 1090231 Mobile
[email protected] 12 June 2013 at 15:20
To: Oskar Jakobsson <[email protected]>
Thanks for quick response!
You would not even have the exhaust manifold as separate part? Listed as part number 50 in the attached installation instruction.
BR
jovihava
2013/6/12 Oskar Jakobsson <[email protected]>
Hi Jorma,
Unfortunately those systems are no longer in production.
BR
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Oskar Jakobsson
STT Emtec AB
+46 60 142072 Office
+46 60 641045 Fax
+46 70 1090231 Mobile
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuossa tuumaillut tulevan kesän Kaappihaaveita, kovasti polttelis alakaa taka-aksilaremonttiin, sepittää pidempivälitteistä perää joko rummuilla tai levyillä. Joka tapauksessa pitää ainakin toiselle puolelle perän tefa vaihtaa ja molemmat käsijarruvaijerit, luultavasti myös kenkiä päivittää.
Sitta alakanu tuntua siltä että tekis mieli tuo lisävalotellinki eli pororauta poistaa, tilalle ois kuitenkin plakkarissa ehiä ritilämallin puskin
Nooh, ruosteremonttiahan tämän kanssa saapi aina tehhä, apparin astinlauta ja ehkä likasuojakin voisivat kaivata jonkinasteista uudelleenmetallointia
Ja ilmastoinnin vois laittaa Eikun eikä vois Hirviä härdelli jälkiasentaa, en ala. Tai jos sittenki Njää... Ehkei.
Sitta alakanu tuntua siltä että tekis mieli tuo lisävalotellinki eli pororauta poistaa, tilalle ois kuitenkin plakkarissa ehiä ritilämallin puskin
Nooh, ruosteremonttiahan tämän kanssa saapi aina tehhä, apparin astinlauta ja ehkä likasuojakin voisivat kaivata jonkinasteista uudelleenmetallointia
Ja ilmastoinnin vois laittaa Eikun eikä vois Hirviä härdelli jälkiasentaa, en ala. Tai jos sittenki Njää... Ehkei.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ameriikan auto-ohjelmassa restauroivat jonkin vanhan muskelin ja laittoivat samalla siihen jälkiasennusilmastoinnin.
Pienellä googlailulla, näyttäisi olevan amerikassa valmiit sarjat entisöitäviin autoihin jos haluaa nautiskella ilmastoinnista. 1300-1400 dollaria täysi sarja, että onko tuo euroissa saman verran jos laskee tullit ja rahdit mukaan. Olisi ainakin uutta palikkaa autossa, eikä ala juonittelemaan heti ensimmäisillä helteillä. Tuomoisesta sarjasta muokkailemaan..
http://www.classicautoair.com/
http://www.classicautoair.com/Catalog/P ... -24-11.pdf
Pienellä googlailulla, näyttäisi olevan amerikassa valmiit sarjat entisöitäviin autoihin jos haluaa nautiskella ilmastoinnista. 1300-1400 dollaria täysi sarja, että onko tuo euroissa saman verran jos laskee tullit ja rahdit mukaan. Olisi ainakin uutta palikkaa autossa, eikä ala juonittelemaan heti ensimmäisillä helteillä. Tuomoisesta sarjasta muokkailemaan..
http://www.classicautoair.com/
http://www.classicautoair.com/Catalog/P ... -24-11.pdf
Juu, Ebaylla näyttäs olevan halvimmat sarjat viijensaan taalan paikkeita, joskus ennenkin nuita kuolannu. Tietysti vaikka ovat jenkkilästä niin kiinanlaatuahan ne tuohon hintaan mahtavat olla
Voipi olla että lämppäriä joutuu raottamaan kun puhaltimenmoottori on alkanut ajoittain tuottaa äänimerkkejä, sinnehän voisi samalla ihan vaan varuilta sovitella jäähdyttimen kennon odottamaan muita osasia myöhempien kesien riliiseissä
Nopeusmittarin valokin sammui talavella, vaikka vasta pari kesää sitten laitoin uudet polttimot ajatuksella että kestää seuraavat 20 vuotta
Voipi olla että lämppäriä joutuu raottamaan kun puhaltimenmoottori on alkanut ajoittain tuottaa äänimerkkejä, sinnehän voisi samalla ihan vaan varuilta sovitella jäähdyttimen kennon odottamaan muita osasia myöhempien kesien riliiseissä
Nopeusmittarin valokin sammui talavella, vaikka vasta pari kesää sitten laitoin uudet polttimot ajatuksella että kestää seuraavat 20 vuotta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tännään kävin rullamitan kanssa ihimettelämässä rintterin irtoperää, onhan se vähän leviä kaposeen Kuappiin, kokonaisleveys on 18 cm enemmän, eli navat tulis 9 cm puolelleen ulommas. Ja se alakas jo vaatia takapyöränkaarien levitystä
Sanokaapa hitsausorientoituneet metallimiehet että saako tuommosen pakettiauton vetoaksilan miten uskottavasti hitsattua, jos alakaisi kaventamaan tuon perän? Ja pitäsikö sitä lyhentää paksummasta vai ohuemmasta päästä?
Sanokaapa hitsausorientoituneet metallimiehet että saako tuommosen pakettiauton vetoaksilan miten uskottavasti hitsattua, jos alakaisi kaventamaan tuon perän? Ja pitäsikö sitä lyhentää paksummasta vai ohuemmasta päästä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
jovihava kirjoitti:Tännään kävin rullamitan kanssa ihimettelämässä rintterin irtoperää, onhan se vähän leviä kaposeen Kuappiin, kokonaisleveys on 18 cm enemmän, eli navat tulis 9 cm puolelleen ulommas. Ja se alakas jo vaatia takapyöränkaarien levitystä
Sanokaapa hitsausorientoituneet metallimiehet että saako tuommosen pakettiauton vetoaksilan miten uskottavasti hitsattua, jos alakaisi kaventamaan tuon perän? Ja pitäsikö sitä lyhentää paksummasta vai ohuemmasta päästä?
Huonosti ne vetarin hitsaukset ovat onnistuneet ainakin maasturipuolella. Tahtoo katketa siitä saumasta tai sauman vierestä. Toisaalta sun autossa ei isommin voima pakota niitä vetareita (ainakaan vielä? ) Muistaakseni ovat katkoneet navan puolelta, olisko sillä tavalla minimoitu mahdolliset akselin suoruuteen liittyvät seikat...eikä tarvi koneistaa booreja uudestaan?
Suurin osa on kuitenkin suosilla teetättänyt Karpiolan koneistamolla uudet vetarit. Muistaakseni G-mersuun olis ollut n. 350€ kappale...varmaan toimineen suuntaa antavana hintana? Eli 2x tuo + muu työ ja kustannukset....eli taloudellisesti ei liene kovin kannattavaa?
Taloudellisesti kannattavaa? Vanhan kaapinromun hiplaaminen? No ei tod. Ainoa taloudellisesti järkevä optio olisi tipauttaa tuo ohiajaessaan metallinkerääjälle ja hommata Shitroẽn C1 johon laittaa ne paremmat renkaat taakse eteivät kulu edessä
Eikun joo, tiijän että tarkotit teetättämistä, ja en toki ihan heti alakas siihen hommaan tuolla hintaa :p
Gogglasin vähän ja näyttäs tosiaan että vetarin hizzaaminen ei ole oikein suosittua vaikka jokkut sitäkin harrastaa, ennemmin tosiaan ovat teheneet uutta pooria tms.
Eikun joo, tiijän että tarkotit teetättämistä, ja en toki ihan heti alakas siihen hommaan tuolla hintaa :p
Gogglasin vähän ja näyttäs tosiaan että vetarin hizzaaminen ei ole oikein suosittua vaikka jokkut sitäkin harrastaa, ennemmin tosiaan ovat teheneet uutta pooria tms.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Taitaa Rintterissä olla julumempi ET vanneksissa, eli ei ihan tuota leviä jos tökkää vanteetkin samaan syssyyn. Vaan leviää kuitenni tarpeeks, jotta rapakaariremontille ois aihe.jovihava kirjoitti:Tännään kävin rullamitan kanssa ihimettelämässä rintterin irtoperää, onhan se vähän leviä kaposeen Kuappiin, kokonaisleveys on 18 cm enemmän, eli navat tulis 9 cm puolelleen ulommas. Ja se alakas jo vaatia takapyöränkaarien levitystä
Tieliikenneorientoituneeseen autoon...Ei.jovihava kirjoitti:Sanokaapa hitsausorientoituneet metallimiehet että saako tuommosen pakettiauton vetoaksilan miten uskottavasti hitsattua, jos alakaisi kaventamaan tuon perän? Ja pitäsikö sitä lyhentää paksummasta vai ohuemmasta päästä?
Pooripäästä lyhentäen monesti haasteellista tehä uus poori. Ussein taottu siitä vierestä ohkosemmaks, jottei täysmittasta uritusta saa nyrsityks. Lämpökäsittelyt mielenkiintosia tuntemattomaan rautaan jne..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sen melkeinpä uskallan (joskus muutamasta eksoottisemmasta raskaamman kaluston loota/peräremonteista laskut nokan eteen saaneena) sanoa että halvemmaksi tulee Karpiolalla pitkästä tavarasta teetetyt aksilat kuin itse omalla ajalla ja rahalla koordinoitu paja/koneistamo/lämpökäsittelykierros kaikkine eikuineen
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Muistaako se Jolihava mitenkä meni akselisavota Lata-rattorissa. Ei kestä jatkos ei millään. Laipasta läpi työnnetty lämpökrympätty on kestäny tuossa, mutta ei toki tohi tehä tieliikennevehkeihin. Pari milliä ohkonen justaan navan juuresta.
Erillisjousitettuja ja täyskevennettyjä jäykkiä aksiloita senkus rukkaat, älä sellasia jossa akseli kantaa. Tieliikenteeseen. Jooko?
Erillisjousitettuja ja täyskevennettyjä jäykkiä aksiloita senkus rukkaat, älä sellasia jossa akseli kantaa. Tieliikenteeseen. Jooko?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Partiolaisen kunniasanalla
Kaapista ruostui kaasupoljin irti Siis pedaalin saranan kiinnike irtosi lattiasta, ja jäljelle jäi vain kaasuvipu, joka kyllä toimii riittävästi polkimena että pystyy ajelemaan.
Iteasiassa niin hyvin että tuli ihan mieleen että jos tuohon kiinnittäisi jonniilaisen poljinpinnan niin ei kait tuolle pitkälle pedaalille oikeastaan olisi tarvistakaan
Kaapista ruostui kaasupoljin irti Siis pedaalin saranan kiinnike irtosi lattiasta, ja jäljelle jäi vain kaasuvipu, joka kyllä toimii riittävästi polkimena että pystyy ajelemaan.
Iteasiassa niin hyvin että tuli ihan mieleen että jos tuohon kiinnittäisi jonniilaisen poljinpinnan niin ei kait tuolle pitkälle pedaalille oikeastaan olisi tarvistakaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Onkai tuo kaasupolokusin ollunna Rintteristä hävveyksissä jo puolen ikkääsä. Joku tynkä sieltä vaan maton alta törröttää josta saa piiskoa laukkaan. Se kun ei on/off kaasussa niin oo justiinsa.
Mullon muuten jossain sellanen pitkä alumeetinen jalakopohjan mallinen Baja-buggy-pedaali. Varpaat ja kaikki. Oisko Baja-kaappi-maja -henkinen tuuninki? Tietäs nyt vaan missä se on..
Mullon muuten jossain sellanen pitkä alumeetinen jalakopohjan mallinen Baja-buggy-pedaali. Varpaat ja kaikki. Oisko Baja-kaappi-maja -henkinen tuuninki? Tietäs nyt vaan missä se on..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vakkarissa oli selevä vika, kaasunvetovaijeri oli alkanut purkautua ja siksi jumittelee
Koska oli onneksi varoja niin lyhensin vaippaa ja vaijeria niin että sain terveempää punetta käyttöön
Tekasin myös hajonneeseen kaasupolkimeen väliaikaispatentin että on mukavampi käytellä
Koska oli onneksi varoja niin lyhensin vaippaa ja vaijeria niin että sain terveempää punetta käyttöön
Tekasin myös hajonneeseen kaasupolkimeen väliaikaispatentin että on mukavampi käytellä
Viimeksi muokannut jovihava, 24.7.2015 11:37. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
The image “https://qrqsqq-bn1306.files.1drv.com/he ... eroita.jpg” cannot be displayed because it contains errors.jovihava kirjoitti:Vakkarissa oli selevä vika, kaasunvetovaijeri oli alkanut purkautua ja siksi jumittelee
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
minäkin aijaa.com sivulta koitin puol tuntia saada kuvaa mutta en mitenkää onnistunu. tai onnistuin pikku kuvan saada mutten normaali kokosta..jovihava kirjoitti:Joo, ei näytä enään hotlinkkaus Onedrivelta pelaavan niinkuin ennen
Jos siellä on joku joka osaa maallismiehelle neuvoa miten sen saisi pelittämään niin neuvoja ja ohjeita kuunnellaan kiitollisuuden tippa silimäkulumassa
ei toimi samalla tavalla ku muilla foorumeilla.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Tuo kannesta lähtevä vesiletkuliitännän ihime bajonettiliitin on aina tihkuttanut, tein tuohonkin viimein pitävän ratkaisun. Nimittäin putsasin liittimn mlemmat puolet, hankin uuden tosi nihkeästi mahtuvan o-renkan ja kasattuani liittimen vedin puoliskot yhteen pikaliimalla, saaden aikaan siis kiinteän letkukaran
Ei vuota enää
Toisin kuin tuo vitosen suutinrunko :/
Onneksi hyllyssä oottaa Jubelta ostettu suutinsetti uusine tiivisteineen asennusta Noon vielä turpon suuttimet, tulleekohan palio lissää tehua
Ei vuota enää
Toisin kuin tuo vitosen suutinrunko :/
Onneksi hyllyssä oottaa Jubelta ostettu suutinsetti uusine tiivisteineen asennusta Noon vielä turpon suuttimet, tulleekohan palio lissää tehua
Viimeksi muokannut jovihava, 24.7.2015 11:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje