Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
jovihava kirjoitti:Kärsiikös Matti Oululaisista lipsahduksista
Paha sanua mittää..
Kerran piti työpaikan piikkiin hakia hiomapaperia tuolta.. On niin iso virma, että hyvä ettei eksyny sinne.. Piti jo kysyä neuvoa, että mistä löytyne hiomatarvikkeet ku ei ollu mittään muuta hyllyssä ku jottain eläinten tarvikkeita
No myyjähän johdatti käytäviä pitkin.. No santapaperit löyty, mutta piti vielä kysyä, että mistä löytyy kassa
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
nyt tulee yksi pienen pieni tyhmä kymymys herra jovihavalle tuossa yhdessä kuvassa näytti olevan tuo ilmanputsari kotelo irti niin mitenhän se mahtaa olla kiinni kyseisessä autossa kun omaan matkailuautoon se pitäisi saada takas paikoilleen kun pakkasessa irtosi perhana
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Miten käy puuilon? Mennenekkö konkurssiin kun suurimman tavarantoimittajan yks toimipiste paloijusamb kirjoitti:Vantaalla Hong Kong on tulessa
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Olikohan kolmella vai neljällä semmoisella kumityynyllä jokka on pultattu liekkipellin läpi eli pultin päät on hanttarin jalakotilassa, kumityynyn tyyppikuva ohessa:mese300 kirjoitti:tuossa yhdessä kuvassa näytti olevan tuo ilmanputsari kotelo irti niin mitenhän se mahtaa olla kiinni kyseisessä autossa
Ainakin ihtellä piti repiä tulipellin verhoilu irti, alta löytyi noiden päätymutterit mustilla muovitulpilla suojattuna, mutterinkoko oli muistaakseni 13mm (siis kanta)
Tässä vielä kuva mustista:
Jos tuo on omia aikojaan irronnut niin todennäköisesti nuo kumityynyt on menneet rikki, niinkuin ihtelläkin kävi sen jälkeen kun asensin putsarikotelon taakke äänenvaimennusmattoa, se ponnisti niin että noiden kumityynyjen vulganointi petti siitä metalliosasto jossa kiinnityspultti on
Jos haluat lisää vetoja omaan voikirnuusi, niin nakkaa koko kovetettu säkkipilli kartanolle ja laita tilalle riittävän kokoinen vapaavirtaussuodatin, imusrajassa on nimittäin tulolla halakasijaa niin että turpomiehiä harmittaa, mutta tuleva ilma kuristetaan sillä putsaajakotilolla, jota voisimme siten kutsua vaikka etanaksi.
Ohessa kuva etanasta:
Toki syöttöjäkin kärsii sitten lisätä rompsakasti.
Ohessa kuva Rompsakasta:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
kiitoksia paljon tuosta täytyy kipaista ens viikolla motonetistä tai biltemasta hakemassa tuollaisia niin saa tuon putsarinkotelon kiinni,pitää aika ilkeätä räminää tällä hetkellä...toki siinä samalla voisi tehdä tuohonkin kotteroon samanlaisen äänieristyksenkin moottorin koppahan ja lattiahan tuossa on jo mätetty asuntoauto tehtaalla niin täyteen eristettä kuin vaan mahtuu mutta nuo tulipellit on jätetty kokonaan äänieristettä vaille
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Ihan en sitten ole varma, joka muutenkin on naisen nimi, mutta jos en väärin muista niin niiden kumityynyjen toisen pään mutterit on näppärästi siellä putsaajakotelon sisällä eli tyynyiset vaihtaakseen pitääpi mahdollisesti halakaista se kotilo, ja soon vissiin liimattu. Ainakaan en itse ole sitä saanut puolivillaisista yrityksistä huolimatta purettua
Pittääpä vilasta vielä tuosta omasta laitoksesta
Pittääpä vilasta vielä tuosta omasta laitoksesta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Jos sielä on hitsatut mutterit, että kierttää kumityynyn irti.......oisko nuin heleppo....jos vähänkää ois tehesä ajateltu.......oisko se saksaninssi sittenkkään ollu nii viisas....että älynnä että mutteri pittää sinne koppaan hitsata ettei turhoo tarvii purkoo......sitäkös ne aattelloovat......jovihava kirjoitti:.. kumityynyjen toisen pään mutterit on näppärästi siellä putsaajakotelon sisällä eli tyynyiset vaihtaakseen pitääpi mahdollisesti halakaista se kotilo, ja soon vissiin liimattu. Ainakaan en itse ole sitä saanut puolivillaisista yrityksistä huolimatta purettua
Pittääpä vilasta vielä tuosta omasta laitoksesta
VALMET 5oo -69
Muttereita hitsataan...jos tarvetta ilmenee..vaan eihä ne sen jälestä aukene..jollei oo tarvetta sellaseen.
Tuossa lueskelin tätä topiccia pikkisen lävitte, ni onpi pakko kysäst jotta kui isoamppeerisen akun jovi laitto
Oliko 100:nen ja maksoko se saman verran
Mulla ainaki makso.
Kyllä pikkisen harmittaa ku joutu sarkovaagin pois myymään, eikä oo ollu aikoja varallisuudesta puhumattakaan tuollaseen "kaappiin", vaan mistä sen tietää mitä kevät tuo tullessaan.
Tuossa lueskelin tätä topiccia pikkisen lävitte, ni onpi pakko kysäst jotta kui isoamppeerisen akun jovi laitto
Oliko 100:nen ja maksoko se saman verran
Mulla ainaki makso.
Kyllä pikkisen harmittaa ku joutu sarkovaagin pois myymään, eikä oo ollu aikoja varallisuudesta puhumattakaan tuollaseen "kaappiin", vaan mistä sen tietää mitä kevät tuo tullessaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Sammaa mietiskelin kun arvon Lokistiikkaylipiällikkö, että voisiko vastamutterit olla kiinteät, jos niin hitsattuja ne ei ole, mutta hitsertit kun muovipömpelöstä on kyse. Eipä sitä tuotakaan koittamatta tiijä
Sitta mese300 kun otat sen pömpelin irti, niin kahtoppa hupina tulo ja lähtöputken halkaisijan suhdetta Lähtölinja on viemäreistä ja ilmanvaihtokanavista tuttu n. 110 mm, mutta tulo linnunpöntöstä tuttu 35 mm
Akun valinta kävi seuraavalla tavalla: mittasin rullamitalla penkin alta että kuinka pitkä akku sinne on mahdollista sovittaa, tulokseksi tuli 38 cm, survomalla ehkä 40 Sitta kaupan hyllystä aloitin mittaukset suurimmasta päästä, 140 Ah ei mahu, 130 Ah ei mahu, 115 Ah mahtuisi pituuden puolesta mutta näyttää meleko korkialta, joten otetaanpa siitäkin mittaa Akkukotelon max korkeus on 43 cm, eli ei mahhu
100Ah oli lopulta valikoimasta isoin joka sinne mahtui, hintaa 80 Eur eli semmoinen matkaan
Noissa isommissa akuissa hinta oli euron/Ah, mutta tässä jäi selvästi alle
Sitta mese300 kun otat sen pömpelin irti, niin kahtoppa hupina tulo ja lähtöputken halkaisijan suhdetta Lähtölinja on viemäreistä ja ilmanvaihtokanavista tuttu n. 110 mm, mutta tulo linnunpöntöstä tuttu 35 mm
Akun valinta kävi seuraavalla tavalla: mittasin rullamitalla penkin alta että kuinka pitkä akku sinne on mahdollista sovittaa, tulokseksi tuli 38 cm, survomalla ehkä 40 Sitta kaupan hyllystä aloitin mittaukset suurimmasta päästä, 140 Ah ei mahu, 130 Ah ei mahu, 115 Ah mahtuisi pituuden puolesta mutta näyttää meleko korkialta, joten otetaanpa siitäkin mittaa Akkukotelon max korkeus on 43 cm, eli ei mahhu
100Ah oli lopulta valikoimasta isoin joka sinne mahtui, hintaa 80 Eur eli semmoinen matkaan
Noissa isommissa akuissa hinta oli euron/Ah, mutta tässä jäi selvästi alle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
täytyypä sitä sitten tutkailla kun saan tuon pömpelin irti tuolta aika pieneltä kuulostaa kyllä tuo akkutila tuossa sinun kaapissa oiskohan sitten noissa tehdas tekoisissa asuntoautoissa joku järkevä suunnitellut tarkoituksella tuonkin isommaksi,mulla on tuon kuskin jakkaran alla 130Ah akku ja tuntuis jytyä riittävän myöskin näillä kovemmilla pakkasillakin,ainakin tähän asti on aina lähtennyt tulille noin 0,5-1 tunnin roikassa pidon jälkeen
(Tuo kosla seisoo viikkokausia samoilla sijoilla kunnes aina välillä käyn sillä ajamassa sellaisen 3-4tunnin lenkin että saa kaikkiin akkuihin virtasta lisää)
(Tuo kosla seisoo viikkokausia samoilla sijoilla kunnes aina välillä käyn sillä ajamassa sellaisen 3-4tunnin lenkin että saa kaikkiin akkuihin virtasta lisää)
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Kyllä 100AH akku riittää mennen tullen, OM617 kone ja autossa ei tehtaan jäljiltä mitään sähköllä toimivaa.
Vai oliko tuossa vuosimallissa jo automaatti-ilimastointi ?
Valot on varmasti vielä sähöttömät.
Toisaalta jos tossa on vielä vanhan mallin laturi eikä sitä uuempaa tekniikkaa ... vilikaseppa lukkeeko laturin kylessä "possi"
Puui *köh* siis joidenkin tarvikeliikkeiden akuisa saattaa olla komeien kuorien sisäsä ei-niin-kaksinen virtalähde.
Vai oliko tuossa vuosimallissa jo automaatti-ilimastointi ?
Valot on varmasti vielä sähöttömät.
Toisaalta jos tossa on vielä vanhan mallin laturi eikä sitä uuempaa tekniikkaa ... vilikaseppa lukkeeko laturin kylessä "possi"
Puui *köh* siis joidenkin tarvikeliikkeiden akuisa saattaa olla komeien kuorien sisäsä ei-niin-kaksinen virtalähde.
saattahan se olla että tuossa mun koslassa vaikuttaa myös vielä se että tuohan on tehty alunperinkin jo ns.bussialustalle mutta kyllä varmaan riittää tosiaan tuo pienempikin akku kuhan siinä vaan löytyy tarpeeksi sitä kylmä käynnistys virtaa
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Joulu ohi, ja pakkasta ei edes kahtakymmentä, erittäin passeli keli lähtä ryömimään Kaapin alle
Joku aika sitten pakkivalot lakkasivat pelaamasta, epäilin että korjattu pakkivalokytkin olisi tullut tiensä päähän, mutta olin väärässä, se olikin johtonsa päässä
Eli OM617 oli täristänyt ruuvin irti anterosta
Hetkonen gaziljoonalaatikon tonkimista ja sopiva ruuvi muttereineen löytyi, siispä osanen paikalleen. Taas pelittää peräytysvalot
Tämän jälkeen siirryin siisteihin sisähommiin, vaihtelin cd-soittimen paikalle kiinasta tilaamani DVD-soittimen, jonka kytkin takatilassa olevaan taulutelkkariin. Yllättävän hyvä vempele viidenkympin laitteeksi, pyöritti jopa likaisinta ja naarmuisinta lattialla pyörinyttä lastenelokuvaa ihan häiriöttä, ja aivan tunnoton tärinälle
Edit, soitin on tämmönen:
Ja tuossa näkyy näyttö:
Joku aika sitten pakkivalot lakkasivat pelaamasta, epäilin että korjattu pakkivalokytkin olisi tullut tiensä päähän, mutta olin väärässä, se olikin johtonsa päässä
Eli OM617 oli täristänyt ruuvin irti anterosta
Hetkonen gaziljoonalaatikon tonkimista ja sopiva ruuvi muttereineen löytyi, siispä osanen paikalleen. Taas pelittää peräytysvalot
Tämän jälkeen siirryin siisteihin sisähommiin, vaihtelin cd-soittimen paikalle kiinasta tilaamani DVD-soittimen, jonka kytkin takatilassa olevaan taulutelkkariin. Yllättävän hyvä vempele viidenkympin laitteeksi, pyöritti jopa likaisinta ja naarmuisinta lattialla pyörinyttä lastenelokuvaa ihan häiriöttä, ja aivan tunnoton tärinälle
Edit, soitin on tämmönen:
Ja tuossa näkyy näyttö:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Eilen tuli harrasteltua
Lähettiin... Eikun aateltiin lähtä lumilautoja ulkoiluttamaan Köykkyriin, porukalla minä ja pojat. Kaappihan on tietysti luonnollinen kulkuvälinevalinta, sedani200D on vähän pienensutjakka lautakuljetuksiin Pakkasta oli ollut yöllä jotain 24 huitteita, mutta enään vain 14, ja lähdön spontaaniudesta johtuen Kaappi ehti olla roikassa alle puolisen tuntia, eipä silti etteikö tuo olisi aina lähtenyt jos vaan akusssa on potku piisannut. Mutta ei nyt Jokin oli syönyt akun ettei edes kunnolla yrittänyt. Joten päätettiin antaa olla tunteroisen roikassa lissää, inttegroitu akkulaturi ehtisi ruokkia lissää sähköä ja konekin lämmetä paremmin veivattavaksi. Vaimo tosin ehdotteli että entäs jos lähettäs 200D:llä, mutta kerroin ettemme mitenkään mahtuisi siihen lautoinemme kun ei ole kattotelineitä eikä suksiboksia
Maltettiin odottee ihan kolme varttia ennenkuin yritettiin uudestaan, ja nythän se lähti kuin palmun alta Joten jengi kyytiin ja lietsuun 200m päästä hyytyi meno, sain ohjattua pussibysäkille ettei jäänyt ihan haitoille. Totesin pojille että tämähän menee nyt hyvin
Toki olin tehnyt taas perinteisen kardinaalimunauksen ja päästänyt tankin aika vajaaksi, epäilin että se yhdistettynä kovaan pakkaseen ja siirtopumpun vajaatoimintaan (muistatteko tapaus Himoksen?) aiheutti ongelman. Joten eikun vaimon 200D alle ja kanisterilla lissää löpöä johon pistelin pullolisen tiisselin jäänestoa. Lisälörpät tankkiin ja tarttausta Lupailee paljon ja tuntuu että jo lähtee, mutta sitten hyytyy akku 200D viereen ja kaapelit kiinni ja vähän aikaa akun latausta ja uutta yritystä kehiin. Taas lupaa ja lupaa, mutta ei lähde. Latausta ja yritystä, mutta ei, lakkaa jo lupailemastakin.
Millehän sitten alkaisi Kaappi pitäisi saada pois tien varresta ja olisihan se käyntiinsaaminenkin kiva fiitseri Joten soitto naapurille että anteeksi häiriö näin sunnuntai-iltapäivänä, mutta voisitko tulla hinaamaan Naapuri alkuhäkellyksen jälkeen lupaa tulla jelppimään Siispä järjestän 200D:n Kaapin keulille ja touvin väliin
Naapuri tulee paikalle, kahdellaan mission plääni ja sovitaan että hän käy vetämässä semmoisen perin kilometrin lenkin niin ehdin yrittää josko lähtisi hinaamalla pärisemään. Puolessa matkassa otamme checkponintin ja sovitaan että jos ei lähde loppumatkalla tulille niin hinaillaan Kaappi meidän pihaan sovinnolla. Eipähän se lähde, joten hinaillaan pihaan ja työnnetään miesvoimissa nurkan taakse vakioparkkiinsa.
Lautailu tuli luvattua joten eikun sitten ahtamaan laudat 200D:hen ja kuin sardiinit purkissa lähdemme lautoinemme matkaan. Vaimo kyselee perään että eihän niiden pitänyt mahtua siihen, katson että kysymys ei kuitenkaan ansaitse edes vastausta
Kun tullaan mäjestä pois olen tehnyt vakaan päätöksen että nyt vaihtuu takaiskuventtiilit pumppuun, pakkohan tuolla laitoksella on päästä huomenna pojan kouluun ja minun töihin. Pakkasta on ihanasti vain 19 astetta joten tempaisen karvahatun päähän ja toppahaalarit päälle ja eikun kaapin kimppuun.
Siirtopumppu lähtee kohtuudella irti, joudun toki ottamaan ruuvit alakautta eli lumessa makailua joutui harrastamaan, ylhäältäpäin ei pääsyt käsiksi. niin ja karkeasuodatin katkesi, onneksi oli uusi plakkarissa. Kirkkaan polttoainelinjankin jouduin katkomaan. Pumppu pöydälle ja päreiksi, meleko simppeli laitos kuten ppd sanoikin. Nykyisissäkään venttiileissä ei näyttänyt noin silmämääräisesti olevan vikkaa, mutta laitoin uudet kuitenkin tilalle. Pumppu nippuun ja takasi paikalleen, yllättävän helposti meni sijoilleen. Jouduin hieman patentoimaan kirkkaan linjan liitosta, en saanut sitä millään laitettua alkuperäisen letkukaran päälle, jouduin jatkamaan sitä mustalla letkulla. Olin kuitenkin tyytyväinen, sain kaikki malako hyvin paikoilleen.
Yrittelin taas käsipumpulla, huonosti nostaa. On niinkuin joisi pillillä pirtelöä, välillä tulee evästä, mutta välillä vain ilmaa. Sitten yrittämään käyntiin... Lupailee, mutta ei lähde. Kahtelin karkeasuodatinta, sinne pomppii löpöä, mutta myös ilmaa. Synkkä johtopäätelmä: Tankin päässä on jotain ongelmaa, riipii ilmoja.
Nyt meinaa iskeä epätoivo, käyn konttaamassa alla ja tutkimassa tankin kiinnityksiä sekä tenkille meneviä linjoja. Niitähän ei tietysti näe ellei tiputa tankkia pois, joten avain kauniisti käteen ja etureunasta pultit pois, ajatuksena että saisi tankin laskettua etupäästään ja pääsisi putkistoon käsiksi. Yllätää kyllä, sehän onnistui, ja vikakin löytyi Tankilta lähtevät letkut olivat aivan haperot ja märät, sieltähän sitä ilmaa sitten tuli. Samalla selvisi että tankin kosteus ei johtunut reijästä tankissa vaan juurikin noista lyhyistä liitosletkuista polttoaineputkiin.
Vartin verran hektistä etsimistä ja löysin sopivaa letkua sekä neljä klemmaria, joten pääsin korjaamaan Vanhat haperot pois ja uutta tilalle Nyt oli jo hyvä draivi päällänsä, ehkä tästä vielä tulisi kalu
Onnistuin soheltamaan letkut paikalleen ihan uskottavasti ja tunkkailin tankin takas asemiin ja riipaisin pultit kiinni. Sitten kokeilemaan käsipumpulla niin joha alko olla fiilistä pumpussa Evästä nousi ja ei tullut enää ilmaa
Taas tarttamaan, ja nyt kuulostikin jo erilaiselle, toki se vielä tarttautti useamaan kerran että sai ilman pois systeemistä, mutta niinhän se jäi käyntiin Ja kävikin tasaisesti Vähänkö tuli voittajafiilis
Hommat loppuun, auto alas pukeilta, konekoppa ja kuskinpenkki paikalleen, ja työkalut talliin, kulkine oli taas pelikunnossa
Aikaa koko savottaan meni semmoiset nelisen tuntia, ja pakkanen oli ehtinyt kiriä jo -25 asteeseen illan aikana, siispä suihkuun ja nukkumaan. Nyt kirjoittelen tätä aamulla, toiveissa että se lähtee suosiolla tulille vaikka pakkasta on semmoiset 30 Saas nähä kuis äijän käy
Lähettiin... Eikun aateltiin lähtä lumilautoja ulkoiluttamaan Köykkyriin, porukalla minä ja pojat. Kaappihan on tietysti luonnollinen kulkuvälinevalinta, sedani200D on vähän pienensutjakka lautakuljetuksiin Pakkasta oli ollut yöllä jotain 24 huitteita, mutta enään vain 14, ja lähdön spontaaniudesta johtuen Kaappi ehti olla roikassa alle puolisen tuntia, eipä silti etteikö tuo olisi aina lähtenyt jos vaan akusssa on potku piisannut. Mutta ei nyt Jokin oli syönyt akun ettei edes kunnolla yrittänyt. Joten päätettiin antaa olla tunteroisen roikassa lissää, inttegroitu akkulaturi ehtisi ruokkia lissää sähköä ja konekin lämmetä paremmin veivattavaksi. Vaimo tosin ehdotteli että entäs jos lähettäs 200D:llä, mutta kerroin ettemme mitenkään mahtuisi siihen lautoinemme kun ei ole kattotelineitä eikä suksiboksia
Maltettiin odottee ihan kolme varttia ennenkuin yritettiin uudestaan, ja nythän se lähti kuin palmun alta Joten jengi kyytiin ja lietsuun 200m päästä hyytyi meno, sain ohjattua pussibysäkille ettei jäänyt ihan haitoille. Totesin pojille että tämähän menee nyt hyvin
Toki olin tehnyt taas perinteisen kardinaalimunauksen ja päästänyt tankin aika vajaaksi, epäilin että se yhdistettynä kovaan pakkaseen ja siirtopumpun vajaatoimintaan (muistatteko tapaus Himoksen?) aiheutti ongelman. Joten eikun vaimon 200D alle ja kanisterilla lissää löpöä johon pistelin pullolisen tiisselin jäänestoa. Lisälörpät tankkiin ja tarttausta Lupailee paljon ja tuntuu että jo lähtee, mutta sitten hyytyy akku 200D viereen ja kaapelit kiinni ja vähän aikaa akun latausta ja uutta yritystä kehiin. Taas lupaa ja lupaa, mutta ei lähde. Latausta ja yritystä, mutta ei, lakkaa jo lupailemastakin.
Millehän sitten alkaisi Kaappi pitäisi saada pois tien varresta ja olisihan se käyntiinsaaminenkin kiva fiitseri Joten soitto naapurille että anteeksi häiriö näin sunnuntai-iltapäivänä, mutta voisitko tulla hinaamaan Naapuri alkuhäkellyksen jälkeen lupaa tulla jelppimään Siispä järjestän 200D:n Kaapin keulille ja touvin väliin
Naapuri tulee paikalle, kahdellaan mission plääni ja sovitaan että hän käy vetämässä semmoisen perin kilometrin lenkin niin ehdin yrittää josko lähtisi hinaamalla pärisemään. Puolessa matkassa otamme checkponintin ja sovitaan että jos ei lähde loppumatkalla tulille niin hinaillaan Kaappi meidän pihaan sovinnolla. Eipähän se lähde, joten hinaillaan pihaan ja työnnetään miesvoimissa nurkan taakse vakioparkkiinsa.
Lautailu tuli luvattua joten eikun sitten ahtamaan laudat 200D:hen ja kuin sardiinit purkissa lähdemme lautoinemme matkaan. Vaimo kyselee perään että eihän niiden pitänyt mahtua siihen, katson että kysymys ei kuitenkaan ansaitse edes vastausta
Kun tullaan mäjestä pois olen tehnyt vakaan päätöksen että nyt vaihtuu takaiskuventtiilit pumppuun, pakkohan tuolla laitoksella on päästä huomenna pojan kouluun ja minun töihin. Pakkasta on ihanasti vain 19 astetta joten tempaisen karvahatun päähän ja toppahaalarit päälle ja eikun kaapin kimppuun.
Siirtopumppu lähtee kohtuudella irti, joudun toki ottamaan ruuvit alakautta eli lumessa makailua joutui harrastamaan, ylhäältäpäin ei pääsyt käsiksi. niin ja karkeasuodatin katkesi, onneksi oli uusi plakkarissa. Kirkkaan polttoainelinjankin jouduin katkomaan. Pumppu pöydälle ja päreiksi, meleko simppeli laitos kuten ppd sanoikin. Nykyisissäkään venttiileissä ei näyttänyt noin silmämääräisesti olevan vikkaa, mutta laitoin uudet kuitenkin tilalle. Pumppu nippuun ja takasi paikalleen, yllättävän helposti meni sijoilleen. Jouduin hieman patentoimaan kirkkaan linjan liitosta, en saanut sitä millään laitettua alkuperäisen letkukaran päälle, jouduin jatkamaan sitä mustalla letkulla. Olin kuitenkin tyytyväinen, sain kaikki malako hyvin paikoilleen.
Yrittelin taas käsipumpulla, huonosti nostaa. On niinkuin joisi pillillä pirtelöä, välillä tulee evästä, mutta välillä vain ilmaa. Sitten yrittämään käyntiin... Lupailee, mutta ei lähde. Kahtelin karkeasuodatinta, sinne pomppii löpöä, mutta myös ilmaa. Synkkä johtopäätelmä: Tankin päässä on jotain ongelmaa, riipii ilmoja.
Nyt meinaa iskeä epätoivo, käyn konttaamassa alla ja tutkimassa tankin kiinnityksiä sekä tenkille meneviä linjoja. Niitähän ei tietysti näe ellei tiputa tankkia pois, joten avain kauniisti käteen ja etureunasta pultit pois, ajatuksena että saisi tankin laskettua etupäästään ja pääsisi putkistoon käsiksi. Yllätää kyllä, sehän onnistui, ja vikakin löytyi Tankilta lähtevät letkut olivat aivan haperot ja märät, sieltähän sitä ilmaa sitten tuli. Samalla selvisi että tankin kosteus ei johtunut reijästä tankissa vaan juurikin noista lyhyistä liitosletkuista polttoaineputkiin.
Vartin verran hektistä etsimistä ja löysin sopivaa letkua sekä neljä klemmaria, joten pääsin korjaamaan Vanhat haperot pois ja uutta tilalle Nyt oli jo hyvä draivi päällänsä, ehkä tästä vielä tulisi kalu
Onnistuin soheltamaan letkut paikalleen ihan uskottavasti ja tunkkailin tankin takas asemiin ja riipaisin pultit kiinni. Sitten kokeilemaan käsipumpulla niin joha alko olla fiilistä pumpussa Evästä nousi ja ei tullut enää ilmaa
Taas tarttamaan, ja nyt kuulostikin jo erilaiselle, toki se vielä tarttautti useamaan kerran että sai ilman pois systeemistä, mutta niinhän se jäi käyntiin Ja kävikin tasaisesti Vähänkö tuli voittajafiilis
Hommat loppuun, auto alas pukeilta, konekoppa ja kuskinpenkki paikalleen, ja työkalut talliin, kulkine oli taas pelikunnossa
Aikaa koko savottaan meni semmoiset nelisen tuntia, ja pakkanen oli ehtinyt kiriä jo -25 asteeseen illan aikana, siispä suihkuun ja nukkumaan. Nyt kirjoittelen tätä aamulla, toiveissa että se lähtee suosiolla tulille vaikka pakkasta on semmoiset 30 Saas nähä kuis äijän käy
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Joku pipopää olisi jäänyt odottelemaan kevättä. Mitäs sulla oikein virtaa suonissa, jos pystyt näillä keleillä sormia liikuttelemaan?jovihava kirjoitti:Pakkasta on ihanasti vain 19 astetta joten tempaisen karvahatun päähän ja toppahaalarit päälle ja eikun kaapin kimppuun.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Itellä ei ois enää onnistunu, sormet nii jäässä ku ....jäätapit, vaikka oon ulkona ollu sen verta jotta ajellu mersulla toistakymmentä kilometriä, ja 2-3 kertaa noussu ulos, aamusella otin rätin pois lasilta ja roikan irti ja neki toimenpiteet tein nahkahansikkaat käsien ympärillä, vaan silti jääty sormien päät liekkö muutamista edellisistä talvista saanu itteensä sama asia on kyllä pohkeitten ja varpaitten kanssa, mutta sisällä lämpiää nopiaan, ei vaan tee mieli mennä roplaamaan yhtään mitään ulos ku pakkasta nytte -26 astetta aamulla en kattonukkaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Muistuki mieleen jotta laitanko sen pumpun sulle tulemaan...vai ootakko vielä
Jos löytyis mese transporttia
Tai jos ehtis piipahtamaan suksimislomalla
Kävis siinä samalla siellä suksella...vaikka se ei oiskaan lomalla
Jos löytyis mese transporttia
Tai jos ehtis piipahtamaan suksimislomalla
Kävis siinä samalla siellä suksella...vaikka se ei oiskaan lomalla
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Oisko veret vahvistettu mummon mustaherukkamehulla Hieno homma että tuo selvis. Mullahan oli lavetissa samantapainen ropleema joskus aikoinaan. Tosin en osannut yhdistää sitä käyntiinlähtöön kun mulla ei siinä ollut mitään. Pitkä loiva vasempaan niin alkoi rykimään ja olihan siinä tonkiminen ennenkuin taka-akselin yläpuolelta löytyi kosteeta putkee.jusamb kirjoitti:Mitäs sulla oikein virtaa suonissa, jos pystyt näillä keleillä sormia liikuttelemaan?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Hieno homma että tuli kuntoon. Sehän oli hyvä ettei ooppeli ollu iskussa, ois muuten jääny tuoki savotta jovilta kokematta (soiteltiin illalla)
Onse kova äijä, tosin kyllähän sillä karvalakilla.
Mulla pitäsi mennä nyt laturin maadotukset tutkimaan, lataus temppuilee.
Ihanan rapsakka pakkanen
H
Onse kova äijä, tosin kyllähän sillä karvalakilla.
Mulla pitäsi mennä nyt laturin maadotukset tutkimaan, lataus temppuilee.
Ihanan rapsakka pakkanen
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Kyllä se on hyvä että sissihenkeä löytyy. Just soittelin hallitilaa kun pitäs laturi rönttään vaihella, nii keskiviikolle menee jos silloinkaan mahtuu.
Ei vaan meikällä tuu lähettyä tonne pakkaseen könyämään, DT:ssä kun on pakko mennä alakautta sen laturin kimppuun.
Harmi kun tuo Jovi on niin kiireinen mies, muutenhan häntä vois pyytää pitämään opetustuokion pakkaspäivän piharemontista tänne...
Ei vaan meikällä tuu lähettyä tonne pakkaseen könyämään, DT:ssä kun on pakko mennä alakautta sen laturin kimppuun.
Harmi kun tuo Jovi on niin kiireinen mies, muutenhan häntä vois pyytää pitämään opetustuokion pakkaspäivän piharemontista tänne...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supalla hieno reuhka
Se on pääasia ettei päätä palelejusamb kirjoitti:Joku pipopää olisi jäänyt odottelemaan kevättä. Mitäs sulla oikein virtaa suonissa, jos pystyt näillä keleillä sormia liikuttelemaan?
Ei mittään hättää, kahtellaan josko se jotennii luonnostaan päätyy liikekannalle. Toki jos se alakaa olla haitoilla, niin tipauta matkahuoltoon vastottajan piikkiinpupetti kirjoitti:Muistuki mieleen jotta laitanko sen pumpun sulle tulemaan...vai ootakko vielä
Ihteasiasssa tosiaan hyvä juttu, muuten olisi tullut lykättyä vääjäämätöntähese126 kirjoitti:Sehän oli hyvä ettei ooppeli ollu iskussa, ois muuten jääny tuoki savotta jovilta kokematta (soiteltiin illalla)
Kannattaa ajatella lämpimiä ajatuksiahese126 kirjoitti:Mulla pitäsi mennä nyt laturin maadotukset tutkimaan, lataus temppuilee.
Ihanan rapsakka pakkanen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jovi on erikoistunut pakkasremontteihin, lie ollut vielä kylmempää kun vaihteisto vaihtui viime talvena.
Ostakko, mallikohtaset vähäkäytetyt Thulet ja valakonen pitkä ja kapeahko poksi ? Mitätarjotaan ?
Älästäs mittää, mulla ois kattoteline ja poksi muttei oo 200Deetäei ole kattotelineitä eikä suksiboksia
Ostakko, mallikohtaset vähäkäytetyt Thulet ja valakonen pitkä ja kapeahko poksi ? Mitätarjotaan ?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kandeis ehtoohommina ruveta tekeen jotai raktorin korjaus keikkaa
Ne ku hajoo aina johku ei niin lähelle lämmintä tilaa
Ne ku hajoo aina johku ei niin lähelle lämmintä tilaa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi