Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kärsiikös Matti Oululaisista lipsahduksista :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jovihava kirjoitti:Hirrviästi harrrmittaa notta tästäkin ketjusta onpi rapiat pari vuotta hukassa :supersad:
Hyvänä puolena voidaan kuitenkin mainita, että et ole harmistuksesi kanssa yksin. Meitä on n. 10 000 jotka jakavat kanssasi saman tunteen :(
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

jovihava kirjoitti:Kärsiikös Matti Oululaisista lipsahduksista :lol:
:nocando:

Paha sanua mittää..

Kerran piti työpaikan piikkiin hakia hiomapaperia tuolta.. On niin iso virma, että hyvä ettei eksyny sinne.. Piti jo kysyä neuvoa, että mistä löytyne hiomatarvikkeet ku ei ollu mittään muuta hyllyssä ku jottain eläinten tarvikkeita :shock:

No myyjähän johdatti käytäviä pitkin.. No santapaperit löyty, mutta piti vielä kysyä, että mistä löytyy kassa :oops:
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Vantaalla Hong Kong on tulessa :shock:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

nyt tulee yksi pienen pieni tyhmä kymymys herra jovihavalle :lol: tuossa yhdessä kuvassa näytti olevan tuo ilmanputsari kotelo irti niin mitenhän se mahtaa olla kiinni kyseisessä autossa kun omaan matkailuautoon se pitäisi saada takas paikoilleen kun pakkasessa irtosi perhana :cry:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

jusamb kirjoitti:Vantaalla Hong Kong on tulessa :shock:
Miten käy puuilon? Mennenekkö konkurssiin kun suurimman tavarantoimittajan yks toimipiste paloi :shock:
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

jaahs oonko mää ollu joskus nuinki laiha :roll: :lol: ku näköjään mustaki kuva tuola :D

ite topikkiin liittyen ei oo meseläiseen tyyliin mitään kirjotettavaa :oops:



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

mese300 kirjoitti:tuossa yhdessä kuvassa näytti olevan tuo ilmanputsari kotelo irti niin mitenhän se mahtaa olla kiinni kyseisessä autossa
Olikohan kolmella vai neljällä semmoisella kumityynyllä jokka on pultattu liekkipellin läpi eli pultin päät on hanttarin jalakotilassa, kumityynyn tyyppikuva ohessa:
Kuva

Ainakin ihtellä piti repiä tulipellin verhoilu irti, alta löytyi noiden päätymutterit mustilla muovitulpilla suojattuna, mutterinkoko oli muistaakseni 13mm (siis kanta)

Tässä vielä kuva mustista:
Kuva

Jos tuo on omia aikojaan irronnut niin todennäköisesti nuo kumityynyt on menneet rikki, niinkuin ihtelläkin kävi sen jälkeen kun asensin putsarikotelon taakke äänenvaimennusmattoa, se ponnisti niin että noiden kumityynyjen vulganointi petti siitä metalliosasto jossa kiinnityspultti on :?

Jos haluat lisää vetoja omaan voikirnuusi, niin nakkaa koko kovetettu säkkipilli kartanolle ja laita tilalle riittävän kokoinen vapaavirtaussuodatin, imusrajassa on nimittäin tulolla halakasijaa niin että turpomiehiä harmittaa, mutta tuleva ilma kuristetaan sillä putsaajakotilolla, jota voisimme siten kutsua vaikka etanaksi.

Ohessa kuva etanasta:
Kuva

Toki syöttöjäkin kärsii sitten lisätä rompsakasti.

Ohessa kuva Rompsakasta:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kiitoksia paljon tuosta :pusuposkelle: täytyy kipaista ens viikolla motonetistä tai biltemasta hakemassa tuollaisia niin saa tuon putsarinkotelon kiinni,pitää aika ilkeätä räminää tällä hetkellä...toki siinä samalla voisi tehdä tuohonkin kotteroon samanlaisen äänieristyksenkin :D moottorin koppahan ja lattiahan tuossa on jo mätetty asuntoauto tehtaalla niin täyteen eristettä kuin vaan mahtuu mutta nuo tulipellit on jätetty kokonaan äänieristettä vaille :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ihan en sitten ole varma, joka muutenkin on naisen nimi, mutta jos en väärin muista niin niiden kumityynyjen toisen pään mutterit on näppärästi siellä putsaajakotelon sisällä eli tyynyiset vaihtaakseen pitääpi mahdollisesti halakaista se kotilo, ja soon vissiin liimattu. Ainakaan en itse ole sitä saanut puolivillaisista yrityksistä huolimatta purettua :nocando:

Pittääpä vilasta vielä tuosta omasta laitoksesta :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

näin se on,omassa liikkuvassa yksiössä se on ainakin klipseillä ja liimalla kasassa
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

jovihava kirjoitti:.. kumityynyjen toisen pään mutterit on näppärästi siellä putsaajakotelon sisällä eli tyynyiset vaihtaakseen pitääpi mahdollisesti halakaista se kotilo, ja soon vissiin liimattu. Ainakaan en itse ole sitä saanut puolivillaisista yrityksistä huolimatta purettua :nocando:

Pittääpä vilasta vielä tuosta omasta laitoksesta :idea:
Jos sielä on hitsatut mutterit, että kierttää kumityynyn irti.......oisko nuin heleppo....jos vähänkää ois tehesä ajateltu.......oisko se saksaninssi sittenkkään ollu nii viisas....että älynnä että mutteri pittää sinne koppaan hitsata ettei turhoo tarvii purkoo......sitäkös ne aattelloovat......
VALMET 5oo -69
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Muttereita hitsataan...jos tarvetta ilmenee..vaan eihä ne sen jälestä aukene..jollei oo tarvetta sellaseen.

Tuossa lueskelin tätä topiccia pikkisen lävitte, ni onpi pakko kysäst jotta kui isoamppeerisen akun jovi laitto :?: :?:
Oliko 100:nen ja maksoko se saman verran :?: :?: :?:
Mulla ainaki makso.

Kyllä pikkisen harmittaa ku joutu sarkovaagin pois myymään, eikä oo ollu aikoja varallisuudesta puhumattakaan tuollaseen "kaappiin", vaan mistä sen tietää mitä kevät tuo tullessaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sammaa mietiskelin kun arvon Lokistiikkaylipiällikkö, että voisiko vastamutterit olla kiinteät, jos niin hitsattuja ne ei ole, mutta hitsertit kun muovipömpelöstä on kyse. Eipä sitä tuotakaan koittamatta tiijä :)

Sitta mese300 kun otat sen pömpelin irti, niin kahtoppa hupina tulo ja lähtöputken halkaisijan suhdetta :idea: Lähtölinja on viemäreistä ja ilmanvaihtokanavista tuttu n. 110 mm, mutta tulo linnunpöntöstä tuttu 35 mm :huh:

Akun valinta kävi seuraavalla tavalla: mittasin rullamitalla penkin alta että kuinka pitkä akku sinne on mahdollista sovittaa, tulokseksi tuli 38 cm, survomalla ehkä 40 :ope: Sitta kaupan hyllystä aloitin mittaukset suurimmasta päästä, 140 Ah ei mahu, 130 Ah ei mahu, 115 Ah mahtuisi pituuden puolesta mutta näyttää meleko korkialta, joten otetaanpa siitäkin mittaa :idea: Akkukotelon max korkeus on 43 cm, eli ei mahhu :(

100Ah oli lopulta valikoimasta isoin joka sinne mahtui, hintaa 80 Eur eli semmoinen matkaan 8)

Noissa isommissa akuissa hinta oli euron/Ah, mutta tässä jäi selvästi alle :deku2:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

täytyypä sitä sitten tutkailla kun saan tuon pömpelin irti tuolta :lol: aika pieneltä kuulostaa kyllä tuo akkutila tuossa sinun kaapissa :shock: oiskohan sitten noissa tehdas tekoisissa asuntoautoissa joku järkevä suunnitellut tarkoituksella tuonkin isommaksi,mulla on tuon kuskin jakkaran alla 130Ah akku ja tuntuis jytyä riittävän myöskin näillä kovemmilla pakkasillakin,ainakin tähän asti on aina lähtennyt tulille noin 0,5-1 tunnin roikassa pidon jälkeen
(Tuo kosla seisoo viikkokausia samoilla sijoilla kunnes aina välillä käyn sillä ajamassa sellaisen 3-4tunnin lenkin että saa kaikkiin akkuihin virtasta lisää)
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä 100AH akku riittää mennen tullen, OM617 kone ja autossa ei tehtaan jäljiltä mitään sähköllä toimivaa.
Vai oliko tuossa vuosimallissa jo automaatti-ilimastointi ?
Valot on varmasti vielä sähöttömät.

Toisaalta jos tossa on vielä vanhan mallin laturi eikä sitä uuempaa tekniikkaa ... vilikaseppa lukkeeko laturin kylessä "possi" :?

Puui *köh* siis joidenkin tarvikeliikkeiden akuisa saattaa olla komeien kuorien sisäsä ei-niin-kaksinen virtalähde. :(
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

:lol: saattahan se olla että tuossa mun koslassa vaikuttaa myös vielä se että tuohan on tehty alunperinkin jo ns.bussialustalle 8) mutta kyllä varmaan riittää tosiaan tuo pienempikin akku kuhan siinä vaan löytyy tarpeeksi sitä kylmä käynnistys virtaa :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jaahas, se on Tiilerisetä taas vauhissa linkkeinensä :kivalla_paahan:



:| :) :D :lol: :rollin:


Että sähöttömät valot, nuot olisi aika hienot, ja varmsti paremmat kuin satalankun alkuperäiset :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Joulu ohi, ja pakkasta ei edes kahtakymmentä, erittäin passeli keli lähtä ryömimään Kaapin alle :idea:

Joku aika sitten pakkivalot lakkasivat pelaamasta, epäilin että korjattu pakkivalokytkin olisi tullut tiensä päähän, mutta olin väärässä, se olikin johtonsa päässä :shock:
Kuva

Eli OM617 oli täristänyt ruuvin irti anterosta :klapi:

Hetkonen gaziljoonalaatikon tonkimista ja sopiva ruuvi muttereineen löytyi, siispä osanen paikalleen. Taas pelittää peräytysvalot 8)
Kuva

Tämän jälkeen siirryin siisteihin sisähommiin, vaihtelin cd-soittimen paikalle kiinasta tilaamani DVD-soittimen, jonka kytkin takatilassa olevaan taulutelkkariin. Yllättävän hyvä vempele viidenkympin laitteeksi, pyöritti jopa likaisinta ja naarmuisinta lattialla pyörinyttä lastenelokuvaa ihan häiriöttä, ja aivan tunnoton tärinälle :)

Edit, soitin on tämmönen:
Kuva

Ja tuossa näkyy näyttö:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eilen tuli harrasteltua :P

Lähettiin... Eikun aateltiin lähtä lumilautoja ulkoiluttamaan Köykkyriin, porukalla minä ja pojat. Kaappihan on tietysti luonnollinen kulkuvälinevalinta, sedani200D on vähän pienensutjakka lautakuljetuksiin :idea: Pakkasta oli ollut yöllä jotain 24 huitteita, mutta enään vain 14, ja lähdön spontaaniudesta johtuen Kaappi ehti olla roikassa alle puolisen tuntia, eipä silti etteikö tuo olisi aina lähtenyt jos vaan akusssa on potku piisannut. Mutta ei nyt :? Jokin oli syönyt akun ettei edes kunnolla yrittänyt. Joten päätettiin antaa olla tunteroisen roikassa lissää, inttegroitu akkulaturi ehtisi ruokkia lissää sähköä ja konekin lämmetä paremmin veivattavaksi. Vaimo tosin ehdotteli että entäs jos lähettäs 200D:llä, mutta kerroin ettemme mitenkään mahtuisi siihen lautoinemme kun ei ole kattotelineitä eikä suksiboksia :no:

Maltettiin odottee ihan kolme varttia ennenkuin yritettiin uudestaan, ja nythän se lähti kuin palmun alta :D Joten jengi kyytiin ja lietsuun :arrow: 200m päästä hyytyi meno, sain ohjattua pussibysäkille ettei jäänyt ihan haitoille. Totesin pojille että tämähän menee nyt hyvin :P

Toki olin tehnyt taas perinteisen kardinaalimunauksen ja päästänyt tankin aika vajaaksi, epäilin että se yhdistettynä kovaan pakkaseen ja siirtopumpun vajaatoimintaan (muistatteko tapaus Himoksen?) aiheutti ongelman. Joten eikun vaimon 200D alle ja kanisterilla lissää löpöä johon pistelin pullolisen tiisselin jäänestoa. Lisälörpät tankkiin ja tarttausta :arrow: Lupailee paljon ja tuntuu että jo lähtee, mutta sitten hyytyy akku :( 200D viereen ja kaapelit kiinni ja vähän aikaa akun latausta ja uutta yritystä kehiin. Taas lupaa ja lupaa, mutta ei lähde. Latausta ja yritystä, mutta ei, lakkaa jo lupailemastakin.

Millehän sitten alkaisi :?: Kaappi pitäisi saada pois tien varresta ja olisihan se käyntiinsaaminenkin kiva fiitseri :P Joten soitto naapurille että anteeksi häiriö näin sunnuntai-iltapäivänä, mutta voisitko tulla hinaamaan :?: Naapuri alkuhäkellyksen jälkeen lupaa tulla jelppimään 8) Siispä järjestän 200D:n Kaapin keulille ja touvin väliin :idea:

Naapuri tulee paikalle, kahdellaan mission plääni ja sovitaan että hän käy vetämässä semmoisen perin kilometrin lenkin niin ehdin yrittää josko lähtisi hinaamalla pärisemään. Puolessa matkassa otamme checkponintin ja sovitaan että jos ei lähde loppumatkalla tulille niin hinaillaan Kaappi meidän pihaan sovinnolla. Eipähän se lähde, joten hinaillaan pihaan ja työnnetään miesvoimissa nurkan taakse vakioparkkiinsa.

Lautailu tuli luvattua joten eikun sitten ahtamaan laudat 200D:hen ja kuin sardiinit purkissa lähdemme lautoinemme matkaan. Vaimo kyselee perään että eihän niiden pitänyt mahtua siihen, katson että kysymys ei kuitenkaan ansaitse edes vastausta :no: :oops:

Kun tullaan mäjestä pois olen tehnyt vakaan päätöksen että nyt vaihtuu takaiskuventtiilit pumppuun, pakkohan tuolla laitoksella on päästä huomenna pojan kouluun ja minun töihin. Pakkasta on ihanasti vain 19 astetta joten tempaisen karvahatun päähän ja toppahaalarit päälle ja eikun kaapin kimppuun.

Siirtopumppu lähtee kohtuudella irti, joudun toki ottamaan ruuvit alakautta eli lumessa makailua joutui harrastamaan, ylhäältäpäin ei pääsyt käsiksi. niin ja karkeasuodatin katkesi, onneksi oli uusi plakkarissa. Kirkkaan polttoainelinjankin jouduin katkomaan. Pumppu pöydälle ja päreiksi, meleko simppeli laitos kuten ppd sanoikin. Nykyisissäkään venttiileissä ei näyttänyt noin silmämääräisesti olevan vikkaa, mutta laitoin uudet kuitenkin tilalle. Pumppu nippuun ja takasi paikalleen, yllättävän helposti meni sijoilleen. Jouduin hieman patentoimaan kirkkaan linjan liitosta, en saanut sitä millään laitettua alkuperäisen letkukaran päälle, jouduin jatkamaan sitä mustalla letkulla. Olin kuitenkin tyytyväinen, sain kaikki malako hyvin paikoilleen.

Yrittelin taas käsipumpulla, huonosti nostaa. On niinkuin joisi pillillä pirtelöä, välillä tulee evästä, mutta välillä vain ilmaa. Sitten yrittämään käyntiin... Lupailee, mutta ei lähde. Kahtelin karkeasuodatinta, sinne pomppii löpöä, mutta myös ilmaa. Synkkä johtopäätelmä: Tankin päässä on jotain ongelmaa, riipii ilmoja.

Nyt meinaa iskeä epätoivo, käyn konttaamassa alla ja tutkimassa tankin kiinnityksiä sekä tenkille meneviä linjoja. Niitähän ei tietysti näe ellei tiputa tankkia pois, joten avain kauniisti käteen ja etureunasta pultit pois, ajatuksena että saisi tankin laskettua etupäästään ja pääsisi putkistoon käsiksi. Yllätää kyllä, sehän onnistui, ja vikakin löytyi :!: Tankilta lähtevät letkut olivat aivan haperot ja märät, sieltähän sitä ilmaa sitten tuli. Samalla selvisi että tankin kosteus ei johtunut reijästä tankissa vaan juurikin noista lyhyistä liitosletkuista polttoaineputkiin.

Vartin verran hektistä etsimistä ja löysin sopivaa letkua sekä neljä klemmaria, joten pääsin korjaamaan :D Vanhat haperot pois ja uutta tilalle :idea: Nyt oli jo hyvä draivi päällänsä, ehkä tästä vielä tulisi kalu 8)

Onnistuin soheltamaan letkut paikalleen ihan uskottavasti ja tunkkailin tankin takas asemiin ja riipaisin pultit kiinni. Sitten kokeilemaan käsipumpulla niin joha alko olla fiilistä pumpussa 8) Evästä nousi ja ei tullut enää ilmaa :D

Taas tarttamaan, ja nyt kuulostikin jo erilaiselle, toki se vielä tarttautti useamaan kerran että sai ilman pois systeemistä, mutta niinhän se jäi käyntiin :D Ja kävikin tasaisesti 8) Vähänkö tuli voittajafiilis :kuningasajatus:

Hommat loppuun, auto alas pukeilta, konekoppa ja kuskinpenkki paikalleen, ja työkalut talliin, kulkine oli taas pelikunnossa :!:

Aikaa koko savottaan meni semmoiset nelisen tuntia, ja pakkanen oli ehtinyt kiriä jo -25 asteeseen illan aikana, siispä suihkuun ja nukkumaan. Nyt kirjoittelen tätä aamulla, toiveissa että se lähtee suosiolla tulille vaikka pakkasta on semmoiset 30 :shock: Saas nähä kuis äijän käy :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

jovihava kirjoitti:Pakkasta on ihanasti vain 19 astetta joten tempaisen karvahatun päähän ja toppahaalarit päälle ja eikun kaapin kimppuun.
Joku pipopää olisi jäänyt odottelemaan kevättä. Mitäs sulla oikein virtaa suonissa, jos pystyt näillä keleillä sormia liikuttelemaan?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

On se aika sissi tämä meiän jovi... :shock:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

:shock: Itellä ei ois enää onnistunu, sormet nii jäässä ku ....jäätapit, vaikka oon ulkona ollu sen verta jotta ajellu mersulla toistakymmentä kilometriä, ja 2-3 kertaa noussu ulos, aamusella otin rätin pois lasilta ja roikan irti ja neki toimenpiteet tein nahkahansikkaat käsien ympärillä, vaan silti jääty sormien päät liekkö muutamista edellisistä talvista saanu itteensä sama asia on kyllä pohkeitten ja varpaitten kanssa, mutta sisällä lämpiää nopiaan, ei vaan tee mieli mennä roplaamaan yhtään mitään ulos ku pakkasta nytte -26 astetta aamulla en kattonukkaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Muistuki mieleen jotta laitanko sen pumpun sulle tulemaan...vai ootakko vielä :?: :?: :?:
Jos löytyis mese transporttia :?: :?:
Tai jos ehtis piipahtamaan suksimislomalla :?: :?:
Kävis siinä samalla siellä suksella...vaikka se ei oiskaan lomalla :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jusamb kirjoitti:Mitäs sulla oikein virtaa suonissa, jos pystyt näillä keleillä sormia liikuttelemaan?
Oisko veret vahvistettu mummon mustaherukkamehulla :wink: Hieno homma että tuo selvis. Mullahan oli lavetissa samantapainen ropleema joskus aikoinaan. Tosin en osannut yhdistää sitä käyntiinlähtöön kun mulla ei siinä ollut mitään. Pitkä loiva vasempaan niin alkoi rykimään ja olihan siinä tonkiminen ennenkuin taka-akselin yläpuolelta löytyi kosteeta putkee.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1905
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Hieno homma että tuli kuntoon. Sehän oli hyvä ettei ooppeli ollu iskussa, ois muuten jääny tuoki savotta jovilta kokematta :D (soiteltiin illalla)

Onse kova äijä, tosin kyllähän sillä karvalakilla. :)

Mulla pitäsi mennä nyt laturin maadotukset tutkimaan, lataus temppuilee.
Ihanan rapsakka pakkanen :D

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kyllä se on hyvä että sissihenkeä löytyy. Just soittelin hallitilaa kun pitäs laturi rönttään vaihella, nii keskiviikolle menee jos silloinkaan mahtuu.
Ei vaan meikällä tuu lähettyä tonne pakkaseen könyämään, DT:ssä kun on pakko mennä alakautta sen laturin kimppuun.

Harmi kun tuo Jovi on niin kiireinen mies, muutenhan häntä vois pyytää pitämään opetustuokion pakkaspäivän piharemontista tänne... :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Supalla hieno reuhka :idea:
jusamb kirjoitti:Joku pipopää olisi jäänyt odottelemaan kevättä. Mitäs sulla oikein virtaa suonissa, jos pystyt näillä keleillä sormia liikuttelemaan?
Se on pääasia ettei päätä palele :ope:
pupetti kirjoitti:Muistuki mieleen jotta laitanko sen pumpun sulle tulemaan...vai ootakko vielä :?: :?: :?:
Ei mittään hättää, kahtellaan josko se jotennii luonnostaan päätyy liikekannalle. Toki jos se alakaa olla haitoilla, niin tipauta matkahuoltoon vastottajan piikkiin :idea:
hese126 kirjoitti:Sehän oli hyvä ettei ooppeli ollu iskussa, ois muuten jääny tuoki savotta jovilta kokematta :D (soiteltiin illalla)
Ihteasiasssa tosiaan hyvä juttu, muuten olisi tullut lykättyä vääjäämätöntä :D
hese126 kirjoitti:Mulla pitäsi mennä nyt laturin maadotukset tutkimaan, lataus temppuilee.
Ihanan rapsakka pakkanen :D
Kannattaa ajatella lämpimiä ajatuksia :pusuposkelle:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jovi on erikoistunut pakkasremontteihin, lie ollut vielä kylmempää kun vaihteisto vaihtui viime talvena.
ei ole kattotelineitä eikä suksiboksia
Älästäs mittää, mulla ois kattoteline ja poksi muttei oo 200Deetä :supersad:
Ostakko, mallikohtaset vähäkäytetyt Thulet ja valakonen pitkä ja kapeahko poksi ? Mitätarjotaan ? :contract:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kandeis ehtoohommina ruveta tekeen jotai raktorin korjaus keikkaa :wink:
Ne ku hajoo aina johku ei niin lähelle lämmintä tilaa :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”