124 300 turbodiesel joutokäynti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

124 300 turbodiesel joutokäynti

Viesti Kirjoittaja Köster »

300 turbodiesel käy hieman korvakuulolla alakanttiin joutokäyntiä ja ryntäystä/korjausta havaittavissa ajoittain. Kierrokset hyppää hetkeksi ehkä puoli sekuntia noin 1000rpm ja välittömästi rauhoittuu sitten tippuu takas 600rpm joutokäynnillä. Täsmälleen miten sattuu rytmissä.
Vm 1992 sedan ja 350tkm mittarissa.
Pumppu säädetty vuos pari sitten PPD tyyliin ja vakio tapeilla lieneekö merkitystä sinänsä.
Käy nätisti ja vedot tallessa.
Lähinnä tuon joutokäynnin säätäjän toimintaa haluaisin opiskella😎!
Sähkönenkö lie vai mikäpä hyppyyttelöö sillon tällön yllättäen.
Jos vinkkiä mitä kannattas vilkasta sattus löytymään?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tyhjäkäyntiä ohjaa ELR-rele.
Releelle tulee tieto kierrosnopeudesta vauhtipyörältä.
ELR-rele ohjaa pumpun päädyssä olevaa mokkulaa, joka painaa tyhjäkäyntiä korkeammalle tarvittaessa.
ELR-rele saa sähkönsä YJ-releeltä.

Tämä on siis perustoimintaperiaate.

Näistä komponenteista jossain on ilmeisesti feelua, tai sitten johdotuksessa :nocando:

YJ-rele varmaan todennäköisin vikapaikka.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Kiitän!
Sähkövika hyvin toden näköisesti😎!
Eipä menoa muuten haittaa , vaikka "hyppyyttely" liikennevaloissa hiukka nolottaa jos sattuu D asentoon unohtumaan vaihdekeppi ootellessa....😀.

YJ-releen taisin vaihtaakkin jossain vaiheessa....
Jospa tuo aurinko vielä näyttäytis jossain vaiheessa niin näkis paremmin tutkiakkin pohjolan tallissa.
Nyt ei viitti ku vettä sattaa ja ukkostaakin noihin sähköhommiin ulkotallissa keskittyä😇.
Van suuret kiitokset vinkeistä, nyt osaa orientoitua projektin suhteen oikeaan suuntaan!
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jos hyppyytys haittaa, niin nyppäse pumpun mokkulalta piuha irti :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jep, tämään ei hyppiny ennää. Säikähti kai ku jo vinkkejä kyselin🤒.
Täytyypi tsekata nuo piuhat ja releen nastojen liitokset jne... Ku kerkee, joskus heinä elokuussa jos ei lomilla jaksa kalastellakkaan ennää...
Van, hyvät on vinkit!
Nöyrimmät kiitokset saittilaisille!
Täällä tuo homma tuntuupi pellaavan😎👍!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”