300 CE 24v M104 vesipumppuongelma
300 CE 24v M104 vesipumppuongelma
Eli tuli hommattua uusi tarvikepumppu ja nyt vertailtuani hieman pumppuja keskenään, huomasin uudesta pumpusta puuttuvan eräs putkilähtö.
Tässä olisi vanha alkuperäinen pumppu
http://www2.lut.fi/~amanttar/vesipumppu/alkup.JPG
Tässä taas uusi tarvikepumppu
http://www2.lut.fi/~amanttar/vesipumppu/uusi.JPG
Pumppuun tuleva PUTKI menee tälläiseen IHME HÄSSÄKKÄÄN.
Mikä on tämän öljynsuodattimenjalan juuressa olevan mokkulan tarkoitus? Onko se jonkinlainen öljynjäähdytin, vai mikä kumma? Auto on muuten ilmeisesti jenkkimalli.
Nyt vaihtoehtona on kai joko tehdä uuteen tarvikepumppuun reikä ja siihen rotanhäntä ja letkulla alkuperäiseen putkeen liitos, tai hommata merkkiliikkeestä alkuperäinen _hiton_kallis_ vesipumppu.
Vai onko tuo suodattimenjalassa oleva laitos turha? onko samanlainen kaikissa moottoreissa vai vaan jossain erikoisyksilöissä, kuten esim jenkeissä. No kunhan selviäisi edes mikä ko. systeemin tarkoitus on...
Tässä olisi vanha alkuperäinen pumppu
http://www2.lut.fi/~amanttar/vesipumppu/alkup.JPG
Tässä taas uusi tarvikepumppu
http://www2.lut.fi/~amanttar/vesipumppu/uusi.JPG
Pumppuun tuleva PUTKI menee tälläiseen IHME HÄSSÄKKÄÄN.
Mikä on tämän öljynsuodattimenjalan juuressa olevan mokkulan tarkoitus? Onko se jonkinlainen öljynjäähdytin, vai mikä kumma? Auto on muuten ilmeisesti jenkkimalli.
Nyt vaihtoehtona on kai joko tehdä uuteen tarvikepumppuun reikä ja siihen rotanhäntä ja letkulla alkuperäiseen putkeen liitos, tai hommata merkkiliikkeestä alkuperäinen _hiton_kallis_ vesipumppu.
Vai onko tuo suodattimenjalassa oleva laitos turha? onko samanlainen kaikissa moottoreissa vai vaan jossain erikoisyksilöissä, kuten esim jenkeissä. No kunhan selviäisi edes mikä ko. systeemin tarkoitus on...
No juurikin tämmöistä ratkaisua ollaan nyt mietitty, että jätettäis kierto kokonaan pois pelistä. Ilmeiseti kaikissa autoissa tuota systeemiä ei ole?
Pumppu ostettiin paikallisesta varaosaputkasta.
[EDIT]
Tuossa näkyisi jonkinlainen laippakin jolla voisi kyseisen lähdön pumpusta tulpata. Taitaa olla helpointa kun poistan koko jäähdyttimen käytöstä. Suomen oloissa sillä taidetaan vain lämmittää öljyjä.
Pumppu ostettiin paikallisesta varaosaputkasta.
[EDIT]
Tuossa näkyisi jonkinlainen laippakin jolla voisi kyseisen lähdön pumpusta tulpata. Taitaa olla helpointa kun poistan koko jäähdyttimen käytöstä. Suomen oloissa sillä taidetaan vain lämmittää öljyjä.
Kyllähän se varmasti hyvä systeemi on, ainakin kuumemmissa oloissa/kovemmassa ajossa.
Käyppä lunttaamassa tuoltaoikea osanumero ja vertaa siihen mitä sinulle myytiin.
Siellä numero hieman muuttuu koneen numeron mukaan.
Näköjään CEssä homma tehty erilailla kuin E:ssä??
Käyppä lunttaamassa tuoltaoikea osanumero ja vertaa siihen mitä sinulle myytiin.
Siellä numero hieman muuttuu koneen numeron mukaan.
Näköjään CEssä homma tehty erilailla kuin E:ssä??
Pro HVM
Siis tuo pumppuhan on tarvikeosa. En sitä tarpeeksi selvästi aikaisemmin ilmoittanut. Mutta käsittääkseni kaikissa samanlaisissa moottoreissa ei ole tuota "ylimääräistä" jäähdytintä öljynsuodattimenjalassa? Jolloin sen voisi poistaa käytöstä melko huolettomin mielin?
[edit]
Tuo Jäähdytin on tarkoitettu kuumiin olosuhteisiin. Sain nyt selvitettyä, että australian versiossa lienee tuo jäähdytin. Sain selville myös oikeanmallisten pumppujen tarvikeosanumeroita.
[edit]
Tuo Jäähdytin on tarkoitettu kuumiin olosuhteisiin. Sain nyt selvitettyä, että australian versiossa lienee tuo jäähdytin. Sain selville myös oikeanmallisten pumppujen tarvikeosanumeroita.