Rivipumppu oli jatkuvasti päältä märkä ja vuodon takia katsastuksessa tuli hylky.
O-renkaat vaihdettu ja vuoto loppui.
Ei ole saatu käyntiin sen jälkeen, pientä lupailua vain.
Pumpun suutinlähtöjä irroitettaessa polttoainesuodatin käytettiin irti, että saatiin irroitustyö helpommaksi. Suodatin täytettiin piripintaan ennen kiinnilaittoa.
Pitääkö ilmata silleen, että suihkuputkia otetaan irti ja starttaillaan vai mikä olisi paras tapa? Ilmeisesti jossain on ilmalukkoja, kun ei lähde käyntiin vaikka pitkässä startissa lupailee.
Jos suihkuputkia löysäilee, kestääkö niitä avata useampia kerralla? Kuinka helposti imaisee takaisinpäin ilmaa, jos putket ovat löysällä. Tankki on melko täysinäinen.
200d -91 rivipumpun o-renkaat vaihdettu, ei käynnisty, lupaa
mikä voi mennä pieleen, takimmaisille pytyille ei tule nafta
mikähän pumpun o-renkaiden vaihdossa / lähtöjen kasaamisessa on voinut mennä pieleen, ilmauksessa kahden takimmaisen pytyn suihkuista polttoaine tulee paljon vaisummin kuin etummaisten pyttyjen osalta, putki ei kuitenkaan ole tukossa.
Onko noiden lähtöjen kiristämisessä ja asennossa otettava jotain erityistä huomioon, voiko ne olla "väärässä" asennossa? Miten sen voi tarkistaa?
Ei onnistu ilmaus kunnolla kahden takimmaisen pytyn osalta
Onko noiden lähtöjen kiristämisessä ja asennossa otettava jotain erityistä huomioon, voiko ne olla "väärässä" asennossa? Miten sen voi tarkistaa?
Ei onnistu ilmaus kunnolla kahden takimmaisen pytyn osalta

-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 27.2.2011 22:40
Re: mikä voi mennä pieleen, takimmaisille pytyille ei tule n
Vastaanpa vaikka onkin jo vanha juttu.AHIL kirjoitti:mikähän pumpun o-renkaiden vaihdossa / lähtöjen kasaamisessa on voinut mennä pieleen, ilmauksessa kahden takimmaisen pytyn suihkuista polttoaine tulee paljon vaisummin kuin etummaisten pyttyjen osalta, putki ei kuitenkaan ole tukossa.
Onko noiden lähtöjen kiristämisessä ja asennossa otettava jotain erityistä huomioon, voiko ne olla "väärässä" asennossa? Miten sen voi tarkistaa?
Ei onnistu ilmaus kunnolla kahden takimmaisen pytyn osalta
Vaihdoin vasta omaan autoon (w124 300d -89) nuo korkeapaineventtiilien o-renkaat ja kuparitiivisteet.
Ennen remppaa kolusin foorumeilta kaikki aiheeseen liittyvät ohjeet.
Irrotin imusarjan remppaa varten, muuten ei sopinu tekeen mitään.
Vasta teetin kansirempan niin lähti pultit nätisti auki

Ennen purkamista kannattaa pumpun päällinen liottaa kunnolla
cleanerillä tms. ja puhaltaa paineilmalla ympäristöstä ja pumpun päältä
kaikki moskat pois. Sinne venttiilien juureen jäi minulla silti vielä
moskaa. Kannattaa aukaista vähän niitä venttiileitä ja poistaa
moskat vielä uudestaan. Vasta sitten irrottaa.
Kasatessa laitoin huolellisesti uuden rikan keskelle tappia ja koitin asentaa
venttiilin paikalleen niin että kaikki osat pysyi mahdollisimman suorassa.
Kiristäminen oli jossain ohjeessa neuvottu tehtäväksi kahdessa
vaiheessa ja momenttiin. Ensin 40Nm, löysäys, sitten 50Nm kiinni. Näin tein minä ja remppa onnistui. Käynnistyi jopa helpommin kuin
suodatinta vaihtaessa! Pumpun päällinen on pysynyt kuivana.
Meni minulla yhteen venttiiliin joku pieni roska, kun hetken tyhjäkäynnin
jälkeen yks sylinteri kävi niinku ois joku vasaralla takonu pytyn kylkeen.
Painoin kaasua niin rauhottui
