-Pitäisi alipainepumppu tarkistaa, onko siis niin että jos on liukulaakeriversio niin kaikki on ok, mutta jos kuulalaakeriversio niin sitten pitäisi vaihtaa suosiolla?
-onko noihin pumppuihin montaa erilaista tiivistettä, että jos nyt otan sen auki ja tarkistan niin pitääkös ostaa kaikki erilaiset tiivisteet varalle ja palautella vaikka ne mitä ei sitten tarvittu?
-Mitään ääntä pumppu ei pidä, tai en ole ainakaan huomannut, ja moottorin päällä olevan tarran mukaan ketju vaihdettu jossain korjaamossa joskus 347tkm kohdalla, nyt kilsoja se 470tkm, mahtaako olla silloin pumppukin vaihdettu.
Tosin kone kolisee tällä hetkellä muutoin melko kovin, siitä asiaa enemmän tuossa toisessa viestiketjussa tässä osiossa jossa otsikkona ''polttoainepumpusta asiaa''
Sinne voisi kanssa viisaammat mennä arvaamaan kolinan syytä. Suuttimet menee tosiaan testaukseen ylihuomenna ja ellei kolina lakkaa niin sitten kaipaan apuja. Ihan kuin joku vasaralla paukuttaisi koneen sisällä.
Ääni kuuluu hyvin hiljaa kun konepellin alla kuuntelee, mutta äänen kuulee todella selvästi sisälle juuri silloin kun kone käy tyhjäkäyntiä taikka kun koneen kierroksia laskee väkisin kytkintä nostamalla käsijarru päällä. Samoin huomaa kun töihin ajaa aamulla että kun kytkin pohjassa rullaa korkean hidastetöyssyn ylitse, niin se hakkaamisääni/kolina sieltä moottorista kovenee juuri silloin kun auto heiluu hidastetöyssyn päällä hieman.
Voiko tommonen olla suutinvika vai pitäisikö tästä nyt etsiä jotain muuta? Moottori hakkaa koriin kiinni? Onko moottori erityisen lähellä koria tietyistä kohdin? Ääntä kun kuunteli pellin alla samalla kun kaveri nosteli kytkintä niin vaimea ääni kuului jostain moottorin takaosan suunnilta, eile ei tuntuisi edestä tulevan meteli.....
Vastatkaas joku jo, en itse keksi enään mitä tekisi
