Mitä käytännön eroa on turbon ja vaparin venttiilikopalla?
Pikku projekti aluillaan ja täytyy kysellä tyhmiä tässä vaiheessa, niin ei oo sitten sormi nenässä, ku pitäis alkaa pakettia nippuu laittaa.
Koneen vaihto siis mielessä ja "uudessa" koneessa hydrauliikka asd:lle tandempumppulla ja mulla vanhassa pumppu noka-akselin päässä tasonsäädölle.
Pystynkö laittaan pumpun turbon nokkaakselille vai käytänkö tota tandemia tasonsäädölle?
Miten muuten olette asd:n ja tasonsäädön tehneet jos molemmat käytössä.
Jos jollain on jäähdytettyjä turbon etusatuloita kaupan, niin laittakaa viestiä.
om603
Siinä nokan päähän tulevaan tasonsäätöpumppuun liittyy semmonen että kannessa on semmonen puolikuun muotonen kolo ja näin on sitten venttiilikopassakin jotta on akselin mentävä reikä, turbomallin kopassa siis vain se puolikuu.
Pumppu on suht ankea purkaa mutta saa sen purettua ja kasattua, muuten sitä ei saa irti. Pumppu pyörii nokka-akselista, moottoriin jossa ei oo ollu ks pumppua pitää ampasta nokka-akselin päästä pultti auki ja semmonen pumpun pyörittäjä tulee siihen kiinni.
Hankala selittää mutta jotakuinkin näin.
Jos turbokone tulee orkkiksena keulille niin sitte ei onnistu, se painekotelon ja turbon välinen ahtoputki ei mahu vaparin venttiilikopalla.
Vaihtoehtoina siis joko kolota turbon koppa tai vaihtaa tandempumppu.
Pumppu on suht ankea purkaa mutta saa sen purettua ja kasattua, muuten sitä ei saa irti. Pumppu pyörii nokka-akselista, moottoriin jossa ei oo ollu ks pumppua pitää ampasta nokka-akselin päästä pultti auki ja semmonen pumpun pyörittäjä tulee siihen kiinni.

Jos turbokone tulee orkkiksena keulille niin sitte ei onnistu, se painekotelon ja turbon välinen ahtoputki ei mahu vaparin venttiilikopalla.
Vaihtoehtoina siis joko kolota turbon koppa tai vaihtaa tandempumppu.

® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.

Tandempumppuhan on tarkotettu justiin tasonsääjölle, nelimatikkifarkuissa tandempumppu ohjaa tasonsäätöä, asd:tä ja nelivedon kytkeytymistäkin.
Kannattaa laittaa tandempumppu jos se löytyy, vähäsenhän siihen joutuu muutosletkuja teettään.

Kannattaa laittaa tandempumppu jos se löytyy, vähäsenhän siihen joutuu muutosletkuja teettään.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
