Bensiini automaatin huudatus

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Lehti
Viestit: 18
Liittynyt: 08.3.2008 18:17

Bensiini automaatin huudatus

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Sellasta mietiskelin, kun katsastuksessa päästöjä tarkastellessa huudattivat autoa paikallaan rapian puoli minuuttia, yli 4000 kierrosta taulussa, niin mikähän tässä on ideana? Ei minulla nouse kierrokset kuin kolmeen tuhanteen, joka tapahtuu liikkelle lähdettäessä normaali ajossa. Tarkoitus paalinko tuota on yrittää uusien tieltä pois vai?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Inssi puhalsi pölyt pois putkista, että sai lukemat hyväksyttävälle tasolle :wink:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kone ei sitä kestä se on niin huonossa kunnossa että parempi hajotakin katsastukseen eikä tien päälle :)
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Pitkä aika ko viimeksi bensakampetta käyttäny, mutta eikös niistä savuarvot mitata joutokäynnilä :?:
Vai muistanko taas väärin :roll:
No Merc at the moment
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

pp d kirjoitti:Pitkä aika ko viimeksi bensakampetta käyttäny, mutta eikös niistä savuarvot mitata joutokäynnilä :?:
Vai muistanko taas väärin :roll:
Vähäpätöiset katalysaattorilla varustetut mitataan myös yli 2000 kierroksilla.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Lehti
Viestit: 18
Liittynyt: 08.3.2008 18:17

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Toisessa katsastusasemassa eivät hudattaneet konetta ollenkaan, siellä ukko kaasutti pari sekunttia alle 3000 kierroksen, ja se oli siinä. Tämä oli vuosia takaperin, eipä se moottorin käynti ole siitä päälisin päin muuttunut, uskoisi kuitenkin että testaustapa olisi paikasta riippumatta edelleenkin suunilleen sama, ja tarpeettomat paikallaan polkemiset, varsinkin noin kauaksi aikaa jätettäisiin väliin.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Oliskos ollut miellyttävämpää, jos katsuri olisi mitannut arvot kylmiltään ja toivottanut tervetulleeksi uusintakatsastukseen sitten kun arvot ovat kohdallaan :?:

Tässä vaiheessa pertti perusautoilija uusii sytytyspuolelta kaikki hilppeet ja varuiksi katalysaattorin :ttu:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Lehti
Viestit: 18
Liittynyt: 08.3.2008 18:17

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Uusinta katsastukseen auto nytkin joutui ruosteesta, mutta ei se minua haitaa. Haluaisin vain vältää turhaa paikallaan huudatusta, koska tätä ei edellisellä katsastusasemalla ole tehty. On minullakin esimerkkinä työkaluja jota en lainasi pois koska toimivat vielä kun hellästi käyttää, en haluasi niitä uusia vain sen takia että Janne intona niitä huudattaa, kun vähemmälläkin olisi päässyt. En minä tuota autoa normikäytössä tuollai huudata kun se vähemmälläkin valoista lähte ripeään, niin mitä sitä muutkaan näin tekisi. Turha niitä 400 euron katteja on laitaa 400 euron autoon jos vähemmälläkin pääsee, voihan sitä tietenkin uusia kaikki kulutusosat tip top kuntoon, vaan ei se vanha kuossi siitä uudeksi muutu sittenkään. Minulle tämä auto on väline jolla täältä perähikiältä pääsee kauppaan, ja senhän se kiitettävästi edelleenkin tekee, ja supi jatkaa samaan malliin. Niin jos tuosta automaatti tai moottori leviää niin ei sitä kyllä korjata kannata, varaosautoksi ja toista samanlaista kehiin.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Lehti kirjoitti: Turha niitä 400 euron katteja on laitaa 400 euron autoon jos vähemmälläkin pääsee...
Niinpä juuri, tälläkertaa vähemmällä pääsi, kun lämmitti katalysaattorin ennen mittausta :D
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Lehti
Viestit: 18
Liittynyt: 08.3.2008 18:17

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Kait se noin voisi olla, että polttivat pois villakoirat, olivat sitten kyllä sitkeessä kun kesti noin. Sama vanha katalysaattori sielä mätäänee kuin viitisen vuotta sitten jolloin auton hankin, ja pakoputkihan siitä pamahti, melekee saman tien. Hitsari sano että ei tuohon katalysaattoriin enää mitään kiinitä, osta uus hintaan 499 ja risat, samoin taka, ja etupönttö kilkkeineen 550. Katoin sitte motonetistä pöntöt rööreineen 260 kympillä, ja vein toiselle joka liimas ne sinne, ja eipä vieläkään vuoda saati hajonnut ole. Pitäisi vissiin joka vuos testata toinen konttori, ja katsoa miten kukin asian tekee, hintakilpailua kun ei juuri ole.
Lehti
Viestit: 18
Liittynyt: 08.3.2008 18:17

Viesti Kirjoittaja Lehti »

jaaha tuli paineltua jotain.
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

eivät mulla ole huudattaneet 230E-mallia ollenkaan.. joutokäynti arvo ja sitten sievoisilla kierroksilla toiset arvot. Konttorille mennessä ku ajelee siten, ettei kakkosta isompaa laita ja perillä pakosarja napsaa ku mieletön, niin sillon on optimilämpötilat putkistossa :lol:

ja heittämällä läpi :wink:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Isäukon auto katsastetaan aina kans sillai ett joku meistä pojista käy antaan kunnolla happee autolle ennen leimaa muuten ei pienintäkään toivetta leimasta pääsyyn, muutenkin jatkuva hissuttelu huomattu pahaksi autolle kummasti vaan paikat tukkeentuu ja siitäkin tulee ylimäärästä kuormaa koneelle.

ja eiköhän tuo tommoset kestä kun 200cdi kin kestää savutuksissa huuvattaa 4000rpm vaikkei inssin mukaan pitäs ottaa tyhjiltään ku reilu 3000rpm
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teppo21 kirjoitti:
Lehti kirjoitti: Turha niitä 400 euron katteja on laitaa 400 euron autoon jos vähemmälläkin pääsee...
Niinpä juuri, tälläkertaa vähemmällä pääsi, kun lämmitti katalysaattorin ennen mittausta :D
juu näin sen olen minäkin teheny, ensin parikytä kilsaa pikkuvaihteella ja kieppiä liki 4000 tonnia ja heti mittariin, päästöt on ku uuvessa konneessa :lol:
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Mun ex. nelisatasta lankkua sai kyllä kans paikallaan huudattaa, eikä siihen mikään puoliminuuttia riittäny :D
Eikä sitä paikallaan huudattamista tarvi pelätä, eihän siinä ole rasitustakaan mitään silloin. Ja on sitäki varmaan joskus, tuohon ikään mennes jo, poljettu niin että kiertokanki näkyy pakoputkesta :D
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voihan sitä pyytää katsastusmieheltä ettei kierrätä yhtään enempää kuin hetken kokeilee yli 2000 kierroksella ja ellei mene sallittuihin arvoihin niin laittaa uusintanäytölle.

Joskus autojen moottorit vikaantuvat siitä ettei niitä edes aika ajoin kierrätetä ja kuormiteta kunnolla, puolen minuutin kierrättäminen 4000-5000 kierroksella = ei yhtään mitään.

Silloin kun itse otan pakokaasutestiä kierrätän konetta vain sen verran kuin on pakko hyväksytyn mittaustuloksen saamiseksi, enkä usko että kukaan muukaan huvikseen kierrättää.
Ottaa korviin ja tahtoo päästä väkisin pakokaasujakin hengitettäväksi, ei mukavaa :(
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Multa kans ei meinannu saaha tuosta moniventtiili kolmisatkusta savuja ennen ku anto vähän enemmän kierroksia. Konttorin ukko väitti että ei voi olla tuosta autosta päästölappu ja halusi ite ottaa uusiksi. Ssanoin että senkus mutta mitään en rupea maksamaan. Ei sitte ottanu uusiksi päästöjä

Ja isäukko on hyvä aina kun hän käyttää omaa tai äitin autoa katastuksessa niin päästöjen oton ajaksi mennään ulos hermosavuille koska ei kestä kuunnella ku hiace tai japero riepua huuatetaan :lol:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”