Elikkäs jatkuvasti pahentuvana ongelmana seuraava: Auto toimii ajossa normaalisti, pysähtyessä esmes risteykseen D päällä pörrää alkuunsa ihan kivasti, sitten alkaa tulla yksittäisiä piikkejä jotta kierrokset putoaa lähelle 300, monesti jaksaa jatkaa käymistä, välillä sammuu. Alkuun teki sen silloin kun käänsi rattia, eli kuormituksen kasvaessa, siitä se sitten alkoi pahenemaan pikkuhiljaa. Tyhjäkäyntiä (ruuvilla oleva tyhjäkäyntimoottori..) ruuvaamalla isommalle hetkeksi helpotti, mutta ongelma taas jatkunut.
Aluksi epäilin syttypuolta ongelmaksi, se nyt pois suljettu vaihtamalla kaikki, mukaan lukien puola ja syttyboksi -> uusilla osilla ei pienintäkään vaikutusta. Myös bensaa saa niinkuin pitää.
Tekee tätä siis vain ja ainoastaan vaihde päällä jarrua vasten. Voiko (tai tietysti kai aina voi) laatikossa olla jotain joka saattaisi tuollalailla äkkinäisesti kuormittaa piikkeinä konetta joka saattaisi tuon saada aikaan, onko koneessa itessä jotain mikä tuon saattaisi aiheuttaa vai mistä syitä kannattaisi alkaa nyt etsiä? Itellä alkaa ideat olla aika lopussa ja koska käyttöautosta on kyse on aika tärkeää saada toiminta varmuus. Vaihteistoöljyt vaihdettu n 5000 sitten öljypohjan vaihdon yhteydessä, kaikkia nesteitä on riittävästi, vaihteistoöljyä on oikea määrä.
230E ja automaatti, käynti katoilee
Ei siitä vikaa löytynyt, eikä sillä, eipä YJ-rele tässä vehkeessä paljoa enää edes tee..
Eli vallankin nyt lämpösillä ajellessa, kun kone lämmennyt kunnolla jos joutuu risteyksessä odottelemaan, ts. vaihdepäällä jarrua vasten pidempään kuin 20 sek alkaa tulla piikkejä jolloin kone meinaa sammua. Sisustaa tuossa jonninverran tuli purettua, ja nyt ajon aikana kuuluu semmoinen kummallinen kahina laatikon suunnalta. Vaikea tuota suoraan paikallistaa, mutta nyt keskikonsolin paneeli irti joten laatikon äänet kuuluu selvemmin. Kokeilin ajon aikana heittää vapaalla, joskos se olis vaikuttanut mutta ääni jatkoi sinnikkäästi kuulumistaan. Eikös tuo turbiini kuiteski pyöri moottorin mukana vapaallakin, voiskos sieltä löytyä syy? Kun jokin johtovika (katkaisin liian uusi ollakseen syypää) tekee sen että starttaa vain P asennossa ja kun lämpimänä ei aina suostu käynnistymään, on hieman veemäistä lähteä ajelemaan kaupunkiin kun ei tiedä sammuuko risteyksiin vaiko eikö..
Eli vallankin nyt lämpösillä ajellessa, kun kone lämmennyt kunnolla jos joutuu risteyksessä odottelemaan, ts. vaihdepäällä jarrua vasten pidempään kuin 20 sek alkaa tulla piikkejä jolloin kone meinaa sammua. Sisustaa tuossa jonninverran tuli purettua, ja nyt ajon aikana kuuluu semmoinen kummallinen kahina laatikon suunnalta. Vaikea tuota suoraan paikallistaa, mutta nyt keskikonsolin paneeli irti joten laatikon äänet kuuluu selvemmin. Kokeilin ajon aikana heittää vapaalla, joskos se olis vaikuttanut mutta ääni jatkoi sinnikkäästi kuulumistaan. Eikös tuo turbiini kuiteski pyöri moottorin mukana vapaallakin, voiskos sieltä löytyä syy? Kun jokin johtovika (katkaisin liian uusi ollakseen syypää) tekee sen että starttaa vain P asennossa ja kun lämpimänä ei aina suostu käynnistymään, on hieman veemäistä lähteä ajelemaan kaupunkiin kun ei tiedä sammuuko risteyksiin vaiko eikö..