
300tdt -92 Tehot hukassa
300tdt -92 Tehot hukassa
Juu elikkäs tuli hommattua tommonen turbokiisseli ja jostain syystä aika laiska autolla ei ole vasta mentykään kuin 470tuhatta. Kone pelaa hyvin ei ylimääräisiä äänia ja muutenkin päällepäin siisti mutta, siitäkin sen jo huomaa kun autolla kiihdytettäessä 80-120km/h jäin hiukan kolme litraselle vapari meselle. Ois hyvä jos jotain vinkkiä sais mikä mahtaa olla pielessä 

Kyllä sen pitäisi kulkea, kun saa riittävästi ilmaa ja polttoainetta oikeaan
aikaan. Jos pakoputkesta tulee mustaa savua täyskaasulla, polttoainetta
syötetään tarpeeksi ja vika on ilmansaannissa tai ajoituksessa.
Tarkista, että:
-ahdonalainen syöttö on rikastettu eli ahtopaineletku imusarjasta syöttöpumpulle on paikallaan:
viewtopic.php?t=9704
-kaasuvipu liikkuu pohjaan asti, kun kaasupoljinta painetaan
-ilmapuhdistin on puhdas ja polttoainesuodattimet vaihdettu hiljattain
-syötön ajoitus on kohdallaan 13 astetta
http://mese.fi/mekka/index.php?title=Di ... oittaminen
-katti ei ole aivan tukossa (tuskin on)
-mittaa ahtopaineet, pitäisi kai olla 0,85-0,95 baaria imusarjassa
Jos ilmansaanti on kunnossa ja turbo tuntuu toimivan, pumppu pitäisi
säädättää kuntoon. Savuton säätö on +20% ja syöttöä saa hiukan
suuremmallekin, mutta savutus lisääntyy ja moottorin rasitus kasvaa,
jollei muita muutoksia tehdä.
Esim. PP-Diesel:
http://www.ppdiesel.com/
aikaan. Jos pakoputkesta tulee mustaa savua täyskaasulla, polttoainetta
syötetään tarpeeksi ja vika on ilmansaannissa tai ajoituksessa.
Tarkista, että:
-ahdonalainen syöttö on rikastettu eli ahtopaineletku imusarjasta syöttöpumpulle on paikallaan:
viewtopic.php?t=9704
-kaasuvipu liikkuu pohjaan asti, kun kaasupoljinta painetaan
-ilmapuhdistin on puhdas ja polttoainesuodattimet vaihdettu hiljattain
-syötön ajoitus on kohdallaan 13 astetta
http://mese.fi/mekka/index.php?title=Di ... oittaminen
-katti ei ole aivan tukossa (tuskin on)
-mittaa ahtopaineet, pitäisi kai olla 0,85-0,95 baaria imusarjassa
Jos ilmansaanti on kunnossa ja turbo tuntuu toimivan, pumppu pitäisi
säädättää kuntoon. Savuton säätö on +20% ja syöttöä saa hiukan
suuremmallekin, mutta savutus lisääntyy ja moottorin rasitus kasvaa,
jollei muita muutoksia tehdä.
Esim. PP-Diesel:
http://www.ppdiesel.com/
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.