W124 räminä tuhannen kierroksen kohdilla (hihnankiristys?)

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

W124 räminä tuhannen kierroksen kohdilla (hihnankiristys?)

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Moi,
Tuollainen W124 250 D rämisee koneen etuosasta noin tuhannen kierroksen kohdilla. Hihnankiristyssysteemihän se tosiaan taitaa olla, mutta mitäs osia siihen kannattaa uusia, jotta kestäisi varmuudella? Kiitos.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ei sitä 100% varmaksi tietenkään saa millään, lähelle kyllä.

Se iskari on pakko vaihtaa ja loput osat voi uusia, jos ne ovat kuluneita.
Kuluneisuuden näkee keinusta ja hihnasta. Jos hihna on halkeillut, se
vaihdetaan. Jos keinu on vinossa ja ehkä kuuluu vinkunaa, vaihdetaan keinu.
Jotkut vaihtavat jousenkin ainakin paljon ajetuissa autoissa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moniventtiilikoneessa saattaa käydä niin että joutuu vaihtamaan myös keinun ja pultin vaikka keinu ei vielä ole vinossa.
Pari pärisijää olen yrittänyt korjata pelkällä iskarilla mutta ei olekaan yllättäen tullut kuntoon.
Tosin keinun pultin / liukulaakerin rasvaaminen olis saattanut auttaa mutta kun sitä ei remontissa tarvitse irrotella ... laitettiin sitten uudet osat.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

minä oon jo miltei luovuttanut remmin pärinän kanssa :D vielä pitää hihna ja jousi kokeilla vaihtaa josko asettuisi... Kaikki muut siihen onkin vaihdettu paitsi keinun pultti. Onko tuolla pultilla suurta merkitystä pärinän lähteenä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

dealer kirjoitti:Moniventtiilikoneessa saattaa käydä niin että joutuu vaihtamaan myös keinun ja pultin vaikka keinu ei vielä ole vinossa.
Pari pärisijää olen yrittänyt korjata pelkällä iskarilla mutta ei olekaan yllättäen tullut kuntoon.
Tosin keinun pultin / liukulaakerin rasvaaminen olis saattanut auttaa mutta kun sitä ei remontissa tarvitse irrotella ... laitettiin sitten uudet osat.
Ok. Hyvä tietää. Tämä on vanhempi 2-venttiilimalli, jotenka voisi koittaa iskarin vaihdolla aluksi hommaa.
Mitenkäs muuten tämän pärinän kanssa-voiko se johtaa johonkin korvakkeen murtumiseen, jos ei hoida kuntoon ajoissa, vai muistanko väärin? Nyt pärisee tosiaan siinä tuhannen kierroksen kohdalla, mutta sen jälkeen loppuu. Pitää laittaa homma kuntoon hetimiten. Ei se ole edes kaunista kuunneltavaa :wink: Mersuja tuntematon voisi kuunnellean tuollaista räminää luulla olevan jotain pahemminkin vialla.
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

aikansa pärisee niin jakopäänkoppaan tulee murtumia.
masan200d
Viestit: 34
Liittynyt: 19.2.2012 18:42
Paikkakunta: P-Karjala

rän rän

Viesti Kirjoittaja masan200d »

Minun 200 deessä murtui ohjaustehostimen korvakko.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Omassa kuuluu kans pärinää hiuka korotetulla tyhjäkäynnillä, remmi ainaki näyttäs värisevän just sillon ku se pärinä kuuluu, pitääpä tehä asialle jotaki kuha malttaa.
E46 330D & E46 328i
masan200d
Viestit: 34
Liittynyt: 19.2.2012 18:42
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja masan200d »

Onko korjaantunut iskarin / ja jousen vaihdolla?

monet mersumiehet tuntuvat ehdottavan että se kiristimen vipu vaihtoon?

miten lie ?

minä kun oon vasta aloitteleva DIESELISTI :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”