Neste katoaa om601
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.10.2010 13:50
Neste katoaa om601
Jäähdytysnestettä häviää hissukseen että kuukauden välein saisi vähän lisätä.
Jäähdytin vaihdettu, ylä ja alavesiletkut ei vuoda.
kansiremppa tehty noin vuosi sitten, kansi oikaistu ja koeponnistettu.
Jäähdytinnestesäiliön korkki vaihdettu
Termostaattikin on joskus vaihdettu eikä näytä siltä suunnalta eikä vesipumpun seudulta vuotavan.
Joten mistä vikaa etsimään ? Kansipahvi? vai onko tuossa jokin nesteellä toimiva polttoaineen lämmitys tms ?
Ideoita? öljynpaine viisari on kyllä taas alkanut näyttämään elämää, hyppii omaan tahtiinsa...
Jäähdytin vaihdettu, ylä ja alavesiletkut ei vuoda.
kansiremppa tehty noin vuosi sitten, kansi oikaistu ja koeponnistettu.
Jäähdytinnestesäiliön korkki vaihdettu
Termostaattikin on joskus vaihdettu eikä näytä siltä suunnalta eikä vesipumpun seudulta vuotavan.
Joten mistä vikaa etsimään ? Kansipahvi? vai onko tuossa jokin nesteellä toimiva polttoaineen lämmitys tms ?
Ideoita? öljynpaine viisari on kyllä taas alkanut näyttämään elämää, hyppii omaan tahtiinsa...
Vesipumppu saattaa vuotaa lähes huomaamatta. Siinä on juorureikä, josta
vesi tulee auton käydessä ulos. Joissakin pumpuissa reikään voi laittaa
letkun helposti kiinni ja sitten vaikka kerätä vettä talteen pieneen
lääkepurkkiin tms., jolloin vika on helpompi huomata.
Jos öljynpaine humppaa auton käynnin tahdissa, kannentiiviste luultavasti
vuotaa ja hukkaa vedet.
vesi tulee auton käydessä ulos. Joissakin pumpuissa reikään voi laittaa
letkun helposti kiinni ja sitten vaikka kerätä vettä talteen pieneen
lääkepurkkiin tms., jolloin vika on helpompi huomata.
Jos öljynpaine humppaa auton käynnin tahdissa, kannentiiviste luultavasti
vuotaa ja hukkaa vedet.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.10.2010 13:50
PRKL kun vasta laitettu kansipaffi ja kansi koeponnistettu + oikastu ja ihan korjaamolla. Välillä mittari kyllä tekee pientä hypehdintää. Pitää tuo vesipumppumahdollisuus poissulkea ja vaihtaa vesipumppu kun kerkeää.Jarkko N kirjoitti:Vesipumppu saattaa vuotaa lähes huomaamatta. Siinä on juorureikä, josta
vesi tulee auton käydessä ulos. Joissakin pumpuissa reikään voi laittaa
letkun helposti kiinni ja sitten vaikka kerätä vettä talteen pieneen
lääkepurkkiin tms., jolloin vika on helpompi huomata.
Jos öljynpaine humppaa auton käynnin tahdissa, kannentiiviste luultavasti
vuotaa ja hukkaa vedet.
Missä kohtaa se juorureikä on vesipumpussa ? ylä vai alapuolella.
Yläpuolella. Onko painetta jäähytysjärjestelmässä, savuttaako auto tai mitään kannen välistä tapahtuvaan vuotoon viittaavaa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.10.2010 13:50
Kaadoin eilen paisarin täyteen ja pitää katsoa kauanko menee että putuaa taas, painetta jäähdytysjärjestelmässä nyt se mitä normaalisti tuntuisi kuuluvan olla. Eli pikkusen suhahtaa kun korkin avaa ja nestepinta nousee vähän lämpimällä koneella korkin avauksessa.Multiviri kirjoitti:Yläpuolella. Onko painetta jäähytysjärjestelmässä, savuttaako auto tai mitään kannen välistä tapahtuvaan vuotoon viittaavaa?
Öljynpaineviisari hyppii mutten savutusta ole hirviästi pistänyt merkille. Pieni palamattoman diisselin käry on mutta johtuisiko suuttimista ? Sekä kuumalla koneella täryttää tyhjäkäynnillä vähän mutta ei pahasti.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Anteeks, mutta pieni oikaisu. Omassa 250D:ssä (OM602) oli kyllä juorureikä myös alapuolella, josta tiputteli varsin huomaamatta käydessä nestettä pihalle. Kannattaa ajaa potkulauta lämpimäksi, ja sitten taskylampun kanssa ottaa ihan kunnon tuijotustuokio. Jos se on juorutakseen, niin sitten kyllä huomaa.Multiviri kirjoitti:Yläpuolella. Onko painetta jäähytysjärjestelmässä, savuttaako auto tai mitään kannen välistä tapahtuvaan vuotoon viittaavaa?

530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Mulla selvis omassa 300D:ssä nesteen häviäminen ku kävin auton alla. Lohkon kyljestä siitä mihin lohkolämppäri tulee kiinni vuotaa nestettä. Ei jätä lammikkoa ku näyttäs haihtuvan samontein kun neste "osuu" lohkoon.
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Oma 250 d vuotaa jäähdytysnestettä ilmeisesti vesipumpun takana olevasta
"takakotelosta" ( märkä sieltä ja tiputtaa pohjamuoviin ) joka kiinni lohkoon ( näkyy laturin kiinnityskohdan ja pumpun välistä / takaa ) joka ruuveilla kiinni. Onko siellä lohkoa vasten paperitiiviste jonka vaihtaa ? Onko mitään o-rengasta ym. siellä ? Samalla kyllä uusin vesipumpunkin .
"takakotelosta" ( märkä sieltä ja tiputtaa pohjamuoviin ) joka kiinni lohkoon ( näkyy laturin kiinnityskohdan ja pumpun välistä / takaa ) joka ruuveilla kiinni. Onko siellä lohkoa vasten paperitiiviste jonka vaihtaa ? Onko mitään o-rengasta ym. siellä ? Samalla kyllä uusin vesipumpunkin .
Viimeksi muokannut peja, 11.9.2013 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muistaakseni paperi. Laita liimalla kasaan, huomattu että vanhemmiten löystyy ne termostaattikotelon alla olevan kopan pultit ja alkaa vuotamaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sama juttu täällä, nestettä näkyy laturin alle, ilmeisesti tulee samasta paikasta kun vesipumpun etupuoli on kuiva.
Onko mahdollista vaihtaa tuo tiiviste, vai kannattaako vaan osta uusi vesipumppu? Pumppu tuntuu olevan ehjä muuten.
Onko mahdollista vaihtaa tuo tiiviste, vai kannattaako vaan osta uusi vesipumppu? Pumppu tuntuu olevan ehjä muuten.
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Mitä siihen auttaa?dealer kirjoitti:Vesipumpun vaihtaminen ei auta jos vuoto on kotelon ja lohkon välissä.
En oikein päässyt näkemään mistä se tarkkalleen tulee, mutta lohko on märkä ja laturin kannakkeesta tippuu (pikkasen). Muuten on kuiva.
Mitäs siinä sit auttaa? Kiristää pultit hiukan?
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92