Moottorin tärinä 200D -90
Moottorin tärinä 200D -90
Kone tärisee tyhjäkäynnillä ja kun sammutta tärisee sen jälkeen hetken ikäänkuin jälkikäyntiä. Mikä on homman nimi?
En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille 

® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Jos lähme siitä jälkitärinästä joka tulee kun sammutetaan kone. Muutama voimakas täräys sammutuksen jälkeen. Vuotoja ei ole havaittavissa.pupetti kirjoitti:En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille
Mikä sulla aiheutti tärinää ja jälkitärinää? Pumppu,suutin vai vuoto polttoainelinjastossa.pupetti kirjoitti:En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille
Kaikki kolme vikaa..niistä 2 ku korjas ni asettu, eli hotari vaihto suuttimet ylivuotoletkut ja...ja...no muista enää mitä teki, mutta jo suuttimien vaihdolla asettu paremmaks ja sitte moniurahihnan vaihdon jälkeen taas parani ku sinne vaihettiin....jotaki
Minä ehtiny katella mitä sinne vaihettiin ku ite rassasin jarruja ja luotin hommat hotarin kauniisiin käsiin
Mutta nytte mulla on "bonanza" ilmiö ja se luultavasti korjaantuu ku vaihtaa moottorin ja laatikon tukikumit sekä kytkimelle tekee uudistuksen.
Mullaki se "rätkätti" ku sepelimylly sammutettaessa ja se loppu ku suuttimet...tai ne kärjet vaihettiin ja yks suutin runkoineen kokonaan...se ku oli halki.
Mutta mulla vuotaa ilmeisesti pumpussa 1 tiiviste...aika vähän mutta vuotaa kuitenki...eikä se ole kyllä yksistään mitään käyntiin tai sammuttamiseen vaikuttanu...ainakaan tähän mennessä.
Soita hotarille ja ajelet sinne ni eiköhän se asia kuntoon tule, matka ei mulle ainakaan ollu esteenä ku ajelin täältä vaasasta järvenpäähän, osoitteen löydät rassausmiitti topicista, suosittelen käytniä siellä ku halvempaa se on hotarilla käynti ku monessa muussa paikassa, ja onhan siinä seki että paljon hauskempaa ja asiantuntevampaa on mersulla hoito siinä paikassa.


Minä ehtiny katella mitä sinne vaihettiin ku ite rassasin jarruja ja luotin hommat hotarin kauniisiin käsiin


Mutta nytte mulla on "bonanza" ilmiö ja se luultavasti korjaantuu ku vaihtaa moottorin ja laatikon tukikumit sekä kytkimelle tekee uudistuksen.
Mullaki se "rätkätti" ku sepelimylly sammutettaessa ja se loppu ku suuttimet...tai ne kärjet vaihettiin ja yks suutin runkoineen kokonaan...se ku oli halki.
Mutta mulla vuotaa ilmeisesti pumpussa 1 tiiviste...aika vähän mutta vuotaa kuitenki...eikä se ole kyllä yksistään mitään käyntiin tai sammuttamiseen vaikuttanu...ainakaan tähän mennessä.
Soita hotarille ja ajelet sinne ni eiköhän se asia kuntoon tule, matka ei mulle ainakaan ollu esteenä ku ajelin täältä vaasasta järvenpäähän, osoitteen löydät rassausmiitti topicista, suosittelen käytniä siellä ku halvempaa se on hotarilla käynti ku monessa muussa paikassa, ja onhan siinä seki että paljon hauskempaa ja asiantuntevampaa on mersulla hoito siinä paikassa.

® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tuossapa meikäläisen taisto ongelman parissa
viewtopic.php?p=378469#378469

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
eikös ne aineski moottorin kumeja näkis jos kahtos onko vuotanu? vai oonko kovasti väärässä
kuinkas muutes ne vialliset suuttimet voi löytää näin kotikonstein, kun se mun peli ei oikein kovin tasaisesti käy ja lemalla savu-arvo tais olla 2,11
vai oiskohan sen voinu aiheuttaa sen egr:än läppä ja tukossa oleva ilmanpuhdistin

kuinkas muutes ne vialliset suuttimet voi löytää näin kotikonstein, kun se mun peli ei oikein kovin tasaisesti käy ja lemalla savu-arvo tais olla 2,11

vai oiskohan sen voinu aiheuttaa sen egr:än läppä ja tukossa oleva ilmanpuhdistin

Vialliset suuttimet taitaa löytää kun kokeilee suutinputkesta hakkaako miten kovasti. Jos hakkaa oikein kovasti niin silloin suutin on jo melko heikossa hapessa. Ja tietty jos kauheesti savuttelee harmaata niin sit on joku suutin huonona. Itellä kun kierrättää yli 4 000r/min niin tulee harmaata haikua putkesta.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Onnistuu helepostikin, ainoa haastava paikka voipi olla kuskin puolen yläpultin löysääminen, sinne mahtuminen on vähän tiukkaa, eikä sinne saa juur muuta kun lista-avaimen väliin. Itse hommasin laadukkaan lista-avaimen ja väänsin alkunäpsäyksen aukipäin gorillabarilla vivuten.
Tosiaan noissa tyynyissäkin näyttää olevan eroja, mikkä ihtelle ostin ensin niin ei vuotta kestäneet, katotaan miten Lemfjörderi päriää
Tosiaan noissa tyynyissäkin näyttää olevan eroja, mikkä ihtelle ostin ensin niin ei vuotta kestäneet, katotaan miten Lemfjörderi päriää

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kuinka selvitän onko tyynyt tai tyyny mennyttä kalua.jovihava kirjoitti:Onnistuu helepostikin, ainoa haastava paikka voipi olla kuskin puolen yläpultin löysääminen, sinne mahtuminen on vähän tiukkaa, eikä sinne saa juur muuta kun lista-avaimen väliin. Itse hommasin laadukkaan lista-avaimen ja väänsin alkunäpsäyksen aukipäin gorillabarilla vivuten.
Tosiaan noissa tyynyissäkin näyttää olevan eroja, mikkä ihtelle ostin ensin niin ei vuotta kestäneet, katotaan miten Lemfjörderi päriää
Edestäpäin katsoen kauimpana eli lähimpänä tuulilasia oleva suutinputki hakkaa kovempaa kuin muut. Vaihtoehtoja tietenkin on useita sykkeen parantamiseksi. Mikä on järkevin?Multiviri kirjoitti:Vialliset suuttimet taitaa löytää kun kokeilee suutinputkesta hakkaako miten kovasti. Jos hakkaa oikein kovasti niin silloin suutin on jo melko heikossa hapessa. Ja tietty jos kauheesti savuttelee harmaata niin sit on joku suutin huonona. Itellä kun kierrättää yli 4 000r/min niin tulee harmaata haikua putkesta.
Järjestelmässä tai systeemissä on ohuita alipaineletkuja jotka vuotaessaan aiheuttaa kuulema sen, että kone ei sammu. Voisko näissä olla ongelman ratkaisu ja kuinka se todetaan?pupetti kirjoitti:En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille
Imusarjan alla siinä pumpun päällä. Voi olla melko ahdas väli.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Paljonko näitä putkia on jotka voi aiheuttaa jälkirytinää ja missä niitä on? Onko niiden kaikkien oltava kunnossa kuten auki ja ehjiä? Mistä tulee alipaine tai paine näihin letkuihin? Menevätkö ne kaikki samaan paikkaan ja lähtevätkö ne samasta paikasta? Voivatko ne mennä tukkoon? Jäikö jotain vielä kysymättä?Multiviri kirjoitti:Imusarjan alla siinä pumpun päällä. Voi olla melko ahdas väli.
Imasut on nyt tehty ja hyväksi havaittu eli sammui nätisti ilman tärinää. Mikä nyt neuvoksi? Onko mahdollista, että imua ei ole tarpeeksi tai virtalukon pohjassa voisin olla viga ja kuinka virtalukon toimivuus testataan ja todetaan?Nozzz kirjoitti:pitäs kuulema sammua ku iha ite immee siitä sammuttimen putkesta![]()
Millainen suutinremppa tai pumppuremppa? Eikö ne ole kalliita? Auton arvo ei ole enää paljon vaikka tekniikka muuten hyvä.jovihava kirjoitti:Duodaduoda, eppäilen että jos sammutin ei ole ihan särki niin ei se kyllä ole sen tärinän aiheuttaja, ei se alipaine ole niin nopea liikkeissään![]()
Suutinremppa, ehkä pumppu eholle