Moottorin tärinä 200D -90

Katso myös W201.
jambe

Moottorin tärinä 200D -90

Viesti Kirjoittaja jambe »

Kone tärisee tyhjäkäynnillä ja kun sammutta tärisee sen jälkeen hetken ikäänkuin jälkikäyntiä. Mikä on homman nimi?
potox
Pirunkepin löytäjä

Viesti Kirjoittaja potox »

oliskohan tukikumit ja tai sammuttimenkalvo rikki :shock:
jambe

potox kirjoitti:oliskohan tukikumit ja tai sammuttimenkalvo rikki :shock:
Ei ole.
pupetti
saranapuolen kulkija

Viesti Kirjoittaja pupetti »

En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
jambe

pupetti kirjoitti:En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille :D
Jos lähme siitä jälkitärinästä joka tulee kun sammutetaan kone. Muutama voimakas täräys sammutuksen jälkeen. Vuotoja ei ole havaittavissa.
jambe

pupetti kirjoitti:En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille :D
Mikä sulla aiheutti tärinää ja jälkitärinää? Pumppu,suutin vai vuoto polttoainelinjastossa.
pupetti
saranapuolen kulkija

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kaikki kolme vikaa..niistä 2 ku korjas ni asettu, eli hotari vaihto suuttimet ylivuotoletkut ja...ja...no muista enää mitä teki, mutta jo suuttimien vaihdolla asettu paremmaks ja sitte moniurahihnan vaihdon jälkeen taas parani ku sinne vaihettiin....jotaki :?: :?:

Minä ehtiny katella mitä sinne vaihettiin ku ite rassasin jarruja ja luotin hommat hotarin kauniisiin käsiin :shock: :D

Mutta nytte mulla on "bonanza" ilmiö ja se luultavasti korjaantuu ku vaihtaa moottorin ja laatikon tukikumit sekä kytkimelle tekee uudistuksen.

Mullaki se "rätkätti" ku sepelimylly sammutettaessa ja se loppu ku suuttimet...tai ne kärjet vaihettiin ja yks suutin runkoineen kokonaan...se ku oli halki.

Mutta mulla vuotaa ilmeisesti pumpussa 1 tiiviste...aika vähän mutta vuotaa kuitenki...eikä se ole kyllä yksistään mitään käyntiin tai sammuttamiseen vaikuttanu...ainakaan tähän mennessä.

Soita hotarille ja ajelet sinne ni eiköhän se asia kuntoon tule, matka ei mulle ainakaan ollu esteenä ku ajelin täältä vaasasta järvenpäähän, osoitteen löydät rassausmiitti topicista, suosittelen käytniä siellä ku halvempaa se on hotarilla käynti ku monessa muussa paikassa, ja onhan siinä seki että paljon hauskempaa ja asiantuntevampaa on mersulla hoito siinä paikassa. :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuossapa meikäläisen taisto ongelman parissa :idea: viewtopic.php?p=378469#378469
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
potox
Pirunkepin löytäjä

eikös ne aineski moottorin kumeja näkis jos kahtos onko vuotanu? vai oonko kovasti väärässä :roll:
kuinkas muutes ne vialliset suuttimet voi löytää näin kotikonstein, kun se mun peli ei oikein kovin tasaisesti käy ja lemalla savu-arvo tais olla 2,11 :shock:
vai oiskohan sen voinu aiheuttaa sen egr:än läppä ja tukossa oleva ilmanpuhdistin :oops:
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viesti:

Vialliset suuttimet taitaa löytää kun kokeilee suutinputkesta hakkaako miten kovasti. Jos hakkaa oikein kovasti niin silloin suutin on jo melko heikossa hapessa. Ja tietty jos kauheesti savuttelee harmaata niin sit on joku suutin huonona. Itellä kun kierrättää yli 4 000r/min niin tulee harmaata haikua putkesta.
www.mbosa.fi
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
orsii-

Viesti Kirjoittaja orsii- »

suuttimet voipi olla huonona ja paskanen ilmanputsari tekkee äkkiä katsastuksessa k arvoa huonommaksi :wink:
C250TDT -98
jambe

Multiviri kirjoitti:Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
Kuinka tyynyjen kunnon voi tarkastaa itse? Onnistuuko vaihtaminen "tee se itse mieheltä"
jovihava

Onnistuu helepostikin, ainoa haastava paikka voipi olla kuskin puolen yläpultin löysääminen, sinne mahtuminen on vähän tiukkaa, eikä sinne saa juur muuta kun lista-avaimen väliin. Itse hommasin laadukkaan lista-avaimen ja väänsin alkunäpsäyksen aukipäin gorillabarilla vivuten.

Tosiaan noissa tyynyissäkin näyttää olevan eroja, mikkä ihtelle ostin ensin niin ei vuotta kestäneet, katotaan miten Lemfjörderi päriää :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jambe

jovihava kirjoitti:Onnistuu helepostikin, ainoa haastava paikka voipi olla kuskin puolen yläpultin löysääminen, sinne mahtuminen on vähän tiukkaa, eikä sinne saa juur muuta kun lista-avaimen väliin. Itse hommasin laadukkaan lista-avaimen ja väänsin alkunäpsäyksen aukipäin gorillabarilla vivuten.

Tosiaan noissa tyynyissäkin näyttää olevan eroja, mikkä ihtelle ostin ensin niin ei vuotta kestäneet, katotaan miten Lemfjörderi päriää :?
Kuinka selvitän onko tyynyt tai tyyny mennyttä kalua.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Pistät tassun sinne runkoaisan ja tyynyn väliin. Jos mahtuu, niin tyynyissä on elämää, jos ei mahdu, niin tyynyissä ei ole elämää.
jambe

Multiviri kirjoitti:Vialliset suuttimet taitaa löytää kun kokeilee suutinputkesta hakkaako miten kovasti. Jos hakkaa oikein kovasti niin silloin suutin on jo melko heikossa hapessa. Ja tietty jos kauheesti savuttelee harmaata niin sit on joku suutin huonona. Itellä kun kierrättää yli 4 000r/min niin tulee harmaata haikua putkesta.
Edestäpäin katsoen kauimpana eli lähimpänä tuulilasia oleva suutinputki hakkaa kovempaa kuin muut. Vaihtoehtoja tietenkin on useita sykkeen parantamiseksi. Mikä on järkevin?
jambe

Järjestelmässä tai systeemissä on ohuita alipaineletkuja jotka vuotaessaan aiheuttaa kuulema sen, että kone ei sammu. Voisko näissä olla ongelman ratkaisu ja kuinka se todetaan?
jambe

Kuinka selvitän sen onko sammutinkalvo rikki?
Nozzz

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

pitäs kuulema sammua ku iha ite immee siitä sammuttimen putkesta :roll: :lol:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
jambe

Nozzz kirjoitti:pitäs kuulema sammua ku iha ite immee siitä sammuttimen putkesta :roll: :lol:
Missä imettävä putkenpää sijaitsee kun niitä näyttää olevan siellä täällä?
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viesti:

Imusarjan alla siinä pumpun päällä. Voi olla melko ahdas väli.
www.mbosa.fi
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jambe

Multiviri kirjoitti:Imusarjan alla siinä pumpun päällä. Voi olla melko ahdas väli.
Paljonko näitä putkia on jotka voi aiheuttaa jälkirytinää ja missä niitä on? Onko niiden kaikkien oltava kunnossa kuten auki ja ehjiä? Mistä tulee alipaine tai paine näihin letkuihin? Menevätkö ne kaikki samaan paikkaan ja lähtevätkö ne samasta paikasta? Voivatko ne mennä tukkoon? Jäikö jotain vielä kysymättä?
jambe

Nozzz kirjoitti:pitäs kuulema sammua ku iha ite immee siitä sammuttimen putkesta :roll: :lol:
Imasut on nyt tehty ja hyväksi havaittu eli sammui nätisti ilman tärinää. Mikä nyt neuvoksi? Onko mahdollista, että imua ei ole tarpeeksi tai virtalukon pohjassa voisin olla viga ja kuinka virtalukon toimivuus testataan ja todetaan?
jambe

Nyt alkaa vaihtoehdot olemaan vähissä. Missä tarkalleen ottaen sammuttimen kalvo sijaitsee? Onko se helppo tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa ja mitä kalvo maksaa?
potox
Pirunkepin löytäjä

en muista enää, miten se vaihdettin, mutta sen verran sanon.. jotta ei sitä kannata purkaa vaihtamatta uutta sinne :shock: olikohan se siinä, kun seuraa sitä letkua mihin menee? :? kun ei muista :oops:
viisaammat kertokoot asian oikean laidan...
® Mesen linttaklubi
jovihava

Duodaduoda, eppäilen että jos sammutin ei ole ihan särki niin ei se kyllä ole sen tärinän aiheuttaja, ei se alipaine ole niin nopea liikkeissään :?

Suutinremppa, ehkä pumppu eholle :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
potox
Pirunkepin löytäjä

oiskohan se sitten näin? kun tuolla ylempänä lukkee, että kunnon imasulla sammuu iliman tärinöitä :shock:
® Mesen linttaklubi
jambe

jovihava kirjoitti:Duodaduoda, eppäilen että jos sammutin ei ole ihan särki niin ei se kyllä ole sen tärinän aiheuttaja, ei se alipaine ole niin nopea liikkeissään :?

Suutinremppa, ehkä pumppu eholle :?:
Millainen suutinremppa tai pumppuremppa? Eikö ne ole kalliita? Auton arvo ei ole enää paljon vaikka tekniikka muuten hyvä.
VT

Viesti Kirjoittaja VT »

Noin 300€ oli suutinhuollon hinta tohon mun tenavaan täällä meilläpäin, kun kävin viime viikolla kyselemässä tarjousta.
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”