Moottorin tärinä 200D -90

Katso myös W201.
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Moottorin tärinä 200D -90

Viesti Kirjoittaja jambe »

Kone tärisee tyhjäkäynnillä ja kun sammutta tärisee sen jälkeen hetken ikäänkuin jälkikäyntiä. Mikä on homman nimi?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

oliskohan tukikumit ja tai sammuttimenkalvo rikki :shock:
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

potox kirjoitti:oliskohan tukikumit ja tai sammuttimenkalvo rikki :shock:
Ei ole.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

pupetti kirjoitti:En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille :D
Jos lähme siitä jälkitärinästä joka tulee kun sammutetaan kone. Muutama voimakas täräys sammutuksen jälkeen. Vuotoja ei ole havaittavissa.
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

pupetti kirjoitti:En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille :D
Mikä sulla aiheutti tärinää ja jälkitärinää? Pumppu,suutin vai vuoto polttoainelinjastossa.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kaikki kolme vikaa..niistä 2 ku korjas ni asettu, eli hotari vaihto suuttimet ylivuotoletkut ja...ja...no muista enää mitä teki, mutta jo suuttimien vaihdolla asettu paremmaks ja sitte moniurahihnan vaihdon jälkeen taas parani ku sinne vaihettiin....jotaki :?: :?:

Minä ehtiny katella mitä sinne vaihettiin ku ite rassasin jarruja ja luotin hommat hotarin kauniisiin käsiin :shock: :D

Mutta nytte mulla on "bonanza" ilmiö ja se luultavasti korjaantuu ku vaihtaa moottorin ja laatikon tukikumit sekä kytkimelle tekee uudistuksen.

Mullaki se "rätkätti" ku sepelimylly sammutettaessa ja se loppu ku suuttimet...tai ne kärjet vaihettiin ja yks suutin runkoineen kokonaan...se ku oli halki.

Mutta mulla vuotaa ilmeisesti pumpussa 1 tiiviste...aika vähän mutta vuotaa kuitenki...eikä se ole kyllä yksistään mitään käyntiin tai sammuttamiseen vaikuttanu...ainakaan tähän mennessä.

Soita hotarille ja ajelet sinne ni eiköhän se asia kuntoon tule, matka ei mulle ainakaan ollu esteenä ku ajelin täältä vaasasta järvenpäähän, osoitteen löydät rassausmiitti topicista, suosittelen käytniä siellä ku halvempaa se on hotarilla käynti ku monessa muussa paikassa, ja onhan siinä seki että paljon hauskempaa ja asiantuntevampaa on mersulla hoito siinä paikassa. :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuossapa meikäläisen taisto ongelman parissa :idea: viewtopic.php?p=378469#378469
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2945
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

eikös ne aineski moottorin kumeja näkis jos kahtos onko vuotanu? vai oonko kovasti väärässä :roll:
kuinkas muutes ne vialliset suuttimet voi löytää näin kotikonstein, kun se mun peli ei oikein kovin tasaisesti käy ja lemalla savu-arvo tais olla 2,11 :shock:
vai oiskohan sen voinu aiheuttaa sen egr:än läppä ja tukossa oleva ilmanpuhdistin :oops:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2945
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Vialliset suuttimet taitaa löytää kun kokeilee suutinputkesta hakkaako miten kovasti. Jos hakkaa oikein kovasti niin silloin suutin on jo melko heikossa hapessa. Ja tietty jos kauheesti savuttelee harmaata niin sit on joku suutin huonona. Itellä kun kierrättää yli 4 000r/min niin tulee harmaata haikua putkesta.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

suuttimet voipi olla huonona ja paskanen ilmanputsari tekkee äkkiä katsastuksessa k arvoa huonommaksi :wink:
C250TDT -98
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Multiviri kirjoitti:Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
Kuinka tyynyjen kunnon voi tarkastaa itse? Onnistuuko vaihtaminen "tee se itse mieheltä"
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onnistuu helepostikin, ainoa haastava paikka voipi olla kuskin puolen yläpultin löysääminen, sinne mahtuminen on vähän tiukkaa, eikä sinne saa juur muuta kun lista-avaimen väliin. Itse hommasin laadukkaan lista-avaimen ja väänsin alkunäpsäyksen aukipäin gorillabarilla vivuten.

Tosiaan noissa tyynyissäkin näyttää olevan eroja, mikkä ihtelle ostin ensin niin ei vuotta kestäneet, katotaan miten Lemfjörderi päriää :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

jovihava kirjoitti:Onnistuu helepostikin, ainoa haastava paikka voipi olla kuskin puolen yläpultin löysääminen, sinne mahtuminen on vähän tiukkaa, eikä sinne saa juur muuta kun lista-avaimen väliin. Itse hommasin laadukkaan lista-avaimen ja väänsin alkunäpsäyksen aukipäin gorillabarilla vivuten.

Tosiaan noissa tyynyissäkin näyttää olevan eroja, mikkä ihtelle ostin ensin niin ei vuotta kestäneet, katotaan miten Lemfjörderi päriää :?
Kuinka selvitän onko tyynyt tai tyyny mennyttä kalua.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Pistät tassun sinne runkoaisan ja tyynyn väliin. Jos mahtuu, niin tyynyissä on elämää, jos ei mahdu, niin tyynyissä ei ole elämää.
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Multiviri kirjoitti:Vialliset suuttimet taitaa löytää kun kokeilee suutinputkesta hakkaako miten kovasti. Jos hakkaa oikein kovasti niin silloin suutin on jo melko heikossa hapessa. Ja tietty jos kauheesti savuttelee harmaata niin sit on joku suutin huonona. Itellä kun kierrättää yli 4 000r/min niin tulee harmaata haikua putkesta.
Edestäpäin katsoen kauimpana eli lähimpänä tuulilasia oleva suutinputki hakkaa kovempaa kuin muut. Vaihtoehtoja tietenkin on useita sykkeen parantamiseksi. Mikä on järkevin?
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

pupetti kirjoitti:En minäkään usko että kyseessä ois tukikumit...mulla itellä on ne loppu eikä se tärise vaan heiluu puolelta toiselle...mutta oisko pumpun säädöissä, suuttimissa ja polttoainelinjastossa joku ilma vuoto/vika, silloin se saattaa aiheuttaa tärinää ja jälkikäyntiä...ainaki mulla nii teki..mutta hotarin käsittelyssä katos neki viat, kiitos siitä hotarille :D
Järjestelmässä tai systeemissä on ohuita alipaineletkuja jotka vuotaessaan aiheuttaa kuulema sen, että kone ei sammu. Voisko näissä olla ongelman ratkaisu ja kuinka se todetaan?
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

potox kirjoitti:oliskohan tukikumit ja tai sammuttimenkalvo rikki :shock:
Kuinka selvitän sen onko sammutinkalvo rikki?
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

pitäs kuulema sammua ku iha ite immee siitä sammuttimen putkesta :roll: :lol:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Nozzz kirjoitti:pitäs kuulema sammua ku iha ite immee siitä sammuttimen putkesta :roll: :lol:
Missä imettävä putkenpää sijaitsee kun niitä näyttää olevan siellä täällä?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2945
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Imusarjan alla siinä pumpun päällä. Voi olla melko ahdas väli.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Multiviri kirjoitti:Imusarjan alla siinä pumpun päällä. Voi olla melko ahdas väli.
Paljonko näitä putkia on jotka voi aiheuttaa jälkirytinää ja missä niitä on? Onko niiden kaikkien oltava kunnossa kuten auki ja ehjiä? Mistä tulee alipaine tai paine näihin letkuihin? Menevätkö ne kaikki samaan paikkaan ja lähtevätkö ne samasta paikasta? Voivatko ne mennä tukkoon? Jäikö jotain vielä kysymättä?
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Nozzz kirjoitti:pitäs kuulema sammua ku iha ite immee siitä sammuttimen putkesta :roll: :lol:
Imasut on nyt tehty ja hyväksi havaittu eli sammui nätisti ilman tärinää. Mikä nyt neuvoksi? Onko mahdollista, että imua ei ole tarpeeksi tai virtalukon pohjassa voisin olla viga ja kuinka virtalukon toimivuus testataan ja todetaan?
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

potox kirjoitti:oliskohan tukikumit ja tai sammuttimenkalvo rikki :shock:
Nyt alkaa vaihtoehdot olemaan vähissä. Missä tarkalleen ottaen sammuttimen kalvo sijaitsee? Onko se helppo tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa ja mitä kalvo maksaa?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

en muista enää, miten se vaihdettin, mutta sen verran sanon.. jotta ei sitä kannata purkaa vaihtamatta uutta sinne :shock: olikohan se siinä, kun seuraa sitä letkua mihin menee? :? kun ei muista :oops:
viisaammat kertokoot asian oikean laidan...
® Mesen linttaklubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Duodaduoda, eppäilen että jos sammutin ei ole ihan särki niin ei se kyllä ole sen tärinän aiheuttaja, ei se alipaine ole niin nopea liikkeissään :?

Suutinremppa, ehkä pumppu eholle :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

oiskohan se sitten näin? kun tuolla ylempänä lukkee, että kunnon imasulla sammuu iliman tärinöitä :shock:
® Mesen linttaklubi
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

jovihava kirjoitti:Duodaduoda, eppäilen että jos sammutin ei ole ihan särki niin ei se kyllä ole sen tärinän aiheuttaja, ei se alipaine ole niin nopea liikkeissään :?

Suutinremppa, ehkä pumppu eholle :?:
Millainen suutinremppa tai pumppuremppa? Eikö ne ole kalliita? Auton arvo ei ole enää paljon vaikka tekniikka muuten hyvä.
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

Noin 300€ oli suutinhuollon hinta tohon mun tenavaan täällä meilläpäin, kun kävin viime viikolla kyselemässä tarjousta.
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”