w124/300D aut.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ptr
Viestit: 23
Liittynyt: 09.4.2006 7:44

w124/300D aut.

Viesti Kirjoittaja ptr »

Tervehdys


muutamia kysymyksiä

1. kone ravistaa tyhjäkäynnillä kun ei ole vaihde päällä (Aut)
2. pakkasella lähtee hyvin käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä "tupsauttaa"
3. talvella kuluu jäähdystys nestellä n 15 l.

2 ja 3 viittaa kanteen, mutta miten varmistaa

syöttöpumppu on huollettu n. 400 tkm ja ajettu on 515 tkm

4 tietääkö kukaan hyvää ruostekorjaajaa pirkanmaalta tai länsiuudeltamaalta

terv
ptr
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Kuule taitaa kone olla loppu :shock:
Vaiha se miun koslaan, suat ison 4Matikin melekeen kaikilla herkuilla 8) :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
ptr
Viestit: 23
Liittynyt: 09.4.2006 7:44

Viesti Kirjoittaja ptr »

kiitos. hienoa, että oikein asianharrastajien keskuudesta löytyy asiantuntevia kommentteja. taidat olla kaikkien asentajien Äiti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa foorumille, ptr.
Harmi että sait ensimmäiseen viestiisi noin asiattoman vastauksen.

1) Suutin, ruiskutuspumppuvikaa ?

2-3) Auto korjaamolle ja painekoe niin selviää; oletko kokeillut avata paisuntasäiliön korkkia auton käydessä - jos neste alkaa kohta tulla "yli" ja kuplia näkyy seassa, kannentiiviste / kansivika on tosiasia.
wiimax.fi
ptr
Viestit: 23
Liittynyt: 09.4.2006 7:44

Viesti Kirjoittaja ptr »

Terve

Painetta ei säiliöön tule.
Pakosarjanpäältä on märkä, mutta ei pakkanesteeltä vaikuta...

Suuttimet on katsottu 150 tkm sitten, mutta kun kone ei ravista vaihde päällä olisko moottorin tai laatikon kannatin.

kulutus n 7 litaa ja öljyä ei kuluu ylärajasta puoleenväliin / 10 000 tkm joten kone sinällään on mielestäni ok ja lisäksi lähtee -20 hyvinkäyntiin, mutta kylmänä tupsauttaa - olisko venttiileissä.
Huippunopeutta en ole aikoihin koittanut, kun on sakot tapissa - sitän jotkut pitää parhaana mittarina näissä mersun nakukoneissa.
Eikös näissä kansi ole se mitä ensin rempataan. hydrauliset ventiilin nostajat on kertaallen vaihdettu. Silloin ei ollut mitään oireita 150 tkm sitten...
Eihän noita tietysti ole paha tarkastaa, mutta kun näitä on paljon liikkeellä niin kokemuksia on veamaan kertynyt muille mb:n omistajille.



Hyvä on jollain viitseliäisyyttä tälläisen foorumin aukaisuun ja ylläpitoon.

terv
ptr
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7182
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaikuttaa vähän pumpun oireilta. Eli sylinteri kohtaset syötöt ei olisi tasaiset. Kuluneet suuttimetki saattaa moista aiheuttaa. Paljonko koneella on ajettu? (jeps juu eli 515tkm) Muutaman mersun diisselin tiedän joihin on pitänyt venttiilien seetirenkaat vaihtaa noin 500tkm kohdalla. Ne kuluvat ja venttiili "painuu" kanteen. ---> hydraulinostajan säätövara ei riitä ja venttiili jään kantamaan. ---> vuotaa.

Painumista sallitaan oikaisemattoman kannen tiivistepinnasta venttiilin lautaseen max 1mm. Tosin jos kansi on joskus koneistettu niin tämä ei pidä paikkaansa.
Jossakin oli ylhäällä sekin mitta joka saa olla venttiilikopan tiivistepinnasta venttiilivarren päähän. Tällä voidaan suoraan mitata että riittääkö hydraulinostajan säätövarat. Ilman kannen irrotusta.
Viimeksi muokannut Mika.T, 10.4.2006 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Maista miltä se pakosarjan päällä oleva neste maistuu. Jäähdytysneste on makeaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mika.T kirjoitti: Jossakin oli ylhäällä sekin mitta joka saa olla venttiilikopan tiivistepinnasta venttiilivarren päähän. Tällä voidaan suoraan mitata että riittääkö hydraulinostajan säätövarat. Ilman kannen irrotusta.
No tämäpä oli hyvä tietää :) Itsellä olen epäillyt venttiiliongelmaa, kun välillä kopsuttaa niin voimakkaasti yksi venttiili (?)...

Tarkistapa ptr tarkasti vesipumpun ympärystä. Ettei kuitenkin vuotaisi ulospäin nesteitä? Itsellä ei ole tuota ongelmaa ollut, mutta muistelen useamman todenneen vesipumpun vuotaneen ja olleen hankala paikallistaa vuotoa :? Jos nyt muistan oikein :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Re: w124/300D aut.

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

ptr kirjoitti:Tervehdys

4 tietääkö kukaan hyvää ruostekorjaajaa pirkanmaalta tai länsiuudeltamaalta

terv
ptr
Hyvästä tiiä, mutta välttääkö tuommonen jäläki?
Pro HVM
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

onkos nokka-akselin kettinkiä vaihettu? :shock:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla oirehti 200D:ssä kannentiiviste vaurio, niin että kun koneen ajoi lämpimäksi ja antoi vähän aikaa pyöriä tyhjäkäyntiä, niin ei tullu kajuuttaan enää lämmintä ilmaa. :?
ptr
Viestit: 23
Liittynyt: 09.4.2006 7:44

Viesti Kirjoittaja ptr »

Terve

vesipumppu vaihdettu
nokkaketju vaihdettu
venttiilin nostajat vaihdettu
ruiskupumppu huollettu
kommenttien jälkeen tulema on kansi remppaa vaille.


terv
ptr
[/b]
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Ähym, joo sori :oops: se eka kommentti tosiaan oli asiaton :oops:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”