Ketjunkiristin 200D 1990
Ketjunkiristin 200D 1990
Ketjunkiristin vuotaa uloimman ja sisemmän kuusiokantapultin välistä. Onko siinä tiiviste joka on vialla tai puuttuuko se kokonaan? Mitä pitää tehdä jotta vuoto loppuu?
Jäsen Roobert ilmeisesti kuvaili nyt lohkon ja kiristimen välisen tiivisteen vaihdon. Saatiinko vastausta, mitä tehdä, jos tuo tiiviste ei vuoda mutta se kiristimen rungon ja päätytulpan väli vuotaa?
Tietääkseni tuossakin välissä on metallinen tiivisteprikka. Toisaalta ohje sanoo, että jos kiristimessä on vikaavikaa, se pitäisi vaihtaa kokonaisena. Siellä on pirusti kaikkea hilua sisällä (jousia, kuulia, jousia, jousia, kuulia...).
t.
Risto
Tietääkseni tuossakin välissä on metallinen tiivisteprikka. Toisaalta ohje sanoo, että jos kiristimessä on vikaavikaa, se pitäisi vaihtaa kokonaisena. Siellä on pirusti kaikkea hilua sisällä (jousia, kuulia, jousia, jousia, kuulia...).
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ainakin näyttää siltä että siellä olisi jonkunlainen tiiviste. Kiristin löytyi käden ulottuvilta mutta sopivaa avainta purkamiseen ei...Joskus tuon aukaisin mutta en enää muista millainen oli, jousi ja kuula sieltä ainakin löytyy. Koko kiristin irti ja pöydälle, päätyruuvi auki ja eiköhän se selviä.


Moro,
Tärkeintä lienee, että pitää systeemin pystyasennossa vaikka ruuvipenkissä, etteivät kuulat valu vääriin paikkoihin. Jousihan on tuolla sisällä jännityksessä, joten pitää avatessa varautua, ettei kansi hiluineen kimpoa otsalumpioon. Jännityksen suuruudestahan saa tuntuman kun painelee sitä kärkiosan mäntää sisäänpäin. Uutta tiivistettä asentaessa kannattaa katsoa, että se tiiviste pysyy paikoillaan, eikä mene läjään reunaa vasten tms. Nyyttönimetrilukemia ei tähän hätään ole. Jos sen vetää suurinpiirtein samaan tiukkuuteen kuin avatessa, niin ei varmaan mene kovin kauas metsään.
Tuo numero on Mersun oma numero, joten löytynee ainakin marmoritiskiltä. Voihan sieltä kysäistä ihan suusanallisestikin, mikä osa ja mihin. Todennäköisesti antavat saman osan.
t.
Risto
Uskoisin olevan mahdollista. Jäsen AM tuossa ylempänä kertoilikin sen joskus avanneen.jambe kirjoitti:Onko tiivisteen vaihto mahdollista tee se itse miehelle? ilmeisesti tiiviste on jossain myynnissä. Mitä erityistä tulee ottaa huomioon kun vaihtaa?
Tärkeintä lienee, että pitää systeemin pystyasennossa vaikka ruuvipenkissä, etteivät kuulat valu vääriin paikkoihin. Jousihan on tuolla sisällä jännityksessä, joten pitää avatessa varautua, ettei kansi hiluineen kimpoa otsalumpioon. Jännityksen suuruudestahan saa tuntuman kun painelee sitä kärkiosan mäntää sisäänpäin. Uutta tiivistettä asentaessa kannattaa katsoa, että se tiiviste pysyy paikoillaan, eikä mene läjään reunaa vasten tms. Nyyttönimetrilukemia ei tähän hätään ole. Jos sen vetää suurinpiirtein samaan tiukkuuteen kuin avatessa, niin ei varmaan mene kovin kauas metsään.
Tuo numero on Mersun oma numero, joten löytynee ainakin marmoritiskiltä. Voihan sieltä kysäistä ihan suusanallisestikin, mikä osa ja mihin. Todennäköisesti antavat saman osan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)