w124 300D kone ylikuumenee?
w124 300D kone ylikuumenee?
Mo!
Vaihtelin termarin meseen kun kabiiniin ei enää tullut lämmintä ilmaa ja koneen sai lämpöseksi (noin 80'C) aika kovalla polkemisella, motarilla lämmöt yleensä oli alle 80...
Termarin vaihdon jälkeen kabiiniin tulee mukavaa lämmintä ja motarilla koneen lämmöt nousee reippaasti päälle 100*C, noin 3km matkalla, jolloin on pakko pysähtyä viilentelemään tien sivuun...
Kaikissa vesiputkissa liikuu ainetta, syyläri on alhaalta lämmin ja ylhäältä kylmä... termarikotelo on haalean lämmin, alavesiletku haaleanlämmin...
Mistäs tämä nyt kertoo ja mitäs tässä aletaan seuraavaksi remppaamaan?
Vaihdoin toisen uuden termarin, sama homma lämpöjen osalta. Tarvikeosia molemmat, 30e hinnaltaan...
124 ilmaa ittensä, mutta onko mahdollista, että järjestelmään on jäänyt ilmaa, ja miten witussa sen saa pois?
Vaihtelin termarin meseen kun kabiiniin ei enää tullut lämmintä ilmaa ja koneen sai lämpöseksi (noin 80'C) aika kovalla polkemisella, motarilla lämmöt yleensä oli alle 80...
Termarin vaihdon jälkeen kabiiniin tulee mukavaa lämmintä ja motarilla koneen lämmöt nousee reippaasti päälle 100*C, noin 3km matkalla, jolloin on pakko pysähtyä viilentelemään tien sivuun...
Kaikissa vesiputkissa liikuu ainetta, syyläri on alhaalta lämmin ja ylhäältä kylmä... termarikotelo on haalean lämmin, alavesiletku haaleanlämmin...
Mistäs tämä nyt kertoo ja mitäs tässä aletaan seuraavaksi remppaamaan?
Vaihdoin toisen uuden termarin, sama homma lämpöjen osalta. Tarvikeosia molemmat, 30e hinnaltaan...
124 ilmaa ittensä, mutta onko mahdollista, että järjestelmään on jäänyt ilmaa, ja miten witussa sen saa pois?
Viimeksi muokannut andyx, 05.4.2011 22:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
W124 tosiaan osaa jotenkin ilmata itsensä, kun paikat kunnossa. Itse olen aina kaadellut koneeseen sen mitä menee vähän letkuja puristelemalla, joku 3-4L, sitten kone jolkottelemaan joutokäynnille ja pikkuhiljaa jäähynestettä lisäillen. Kun joku 6L mennyt sisään, niin sitten vähän kaasuttelen vaijerinpäästä, jotta neste lähtee kiertoon. Tietenkin samalla käyn vilkuilemassa lämpömittaria. Ei ole vielä ongelmia tällä tekniikalla tullut, nopeampiakin tapoja varmasti on.
Kannattaa aina vähän tarkkailla, kun lisää uudet nesteet koneeseen, että paljonko menee. Olisikohan jossain 7-8L hujakoilla mitä OM603 imee jäähdytysnestettä sisäänsä?
EDIT: Onhan kansi kunnossa? Jotenkin viittaisi syylärin jäätymiseen tuo sun kuvailema vaiva mun mielestä.
Kannattaa aina vähän tarkkailla, kun lisää uudet nesteet koneeseen, että paljonko menee. Olisikohan jossain 7-8L hujakoilla mitä OM603 imee jäähdytysnestettä sisäänsä?
EDIT: Onhan kansi kunnossa? Jotenkin viittaisi syylärin jäätymiseen tuo sun kuvailema vaiva mun mielestä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
Hyvä näin Tarviketermostaateista ei mersuissa ole kai paljoa kiitettäviä kokemuksia, jostain syystä.andyx kirjoitti:Jep... oikeat asennot löytyi ja siinähän se ropleema olikin... alunperin oli varaosatermari viallinen...
Tarttee nähtävästi jotain tällaista miettiä ittekin. Työmatkan alussa tuppas lämmöt kohoamaan satkun viivalle ja ajattelin että syyläri huurtaa. Huoltikselle ja pakkasnestettä lisää ja matkan jatkoon. Ensin nousi kohta taas satkun viivalle ja sitten senkin päälle ja lähelle punaista. Levähdysalueelle heittämään kepillinen ja jäähdyttelemään, ja sen jälkeen tien päälle ja nyt lämmöt jäi enää noin 70 asteeseen ja pysyi siinä koko matkan.
Taitaa termostaattikin siis jumia, aukesi vasta kunnon käristämisellä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
Mulla taas on semmonen ominaisuus om603:ssa että ei lämpiä Uuden behrin termarin laitoin ja silti lämmintä tulee varsin nihkeästi. Moottoritietä saa ajella pienemmällä vaihteella n. 20km ennenkuin lämpiää ja hitaassa ajossa lämmöt laskee takaisin tuohon 50 asteeseen Pahvilla on vuorattu koko syylärin edusta.
Vaihappa vielä paisarin korkki uuteen... Oli ainaki omalla kohdalla iso merkitys ku ihmettelin BENSAkoneen hitaasti lämpeemistä... Nyt lämpenee nopeesti... Ja millon oot nesteet vaihtanu..?orsii- kirjoitti:Mulla taas on semmonen ominaisuus om603:ssa että ei lämpiä Uuden behrin termarin laitoin ja silti lämmintä tulee varsin nihkeästi. Moottoritietä saa ajella pienemmällä vaihteella n. 20km ennenkuin lämpiää ja hitaassa ajossa lämmöt laskee takaisin tuohon 50 asteeseen Pahvilla on vuorattu koko syylärin edusta.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ehjällä termarilla lämpenee tavallisella ajolla noin 5-6 km matkalla normaaliin eikä tarvita pahveja keulassa.Mulla taas on semmonen ominaisuus om603:ssa että ei lämpiä Idea Uuden behrin termarin laitoin ja silti lämmintä tulee varsin nihkeästi. Moottoritietä saa ajella pienemmällä vaihteella n. 20km ennenkuin lämpiää ja hitaassa ajossa lämmöt laskee takaisin tuohon 50 asteeseen Rolling Eyes Pahvilla on vuorattu koko syylärin edusta.
No näin minäkin viime talvesta muistelin. Pitänee siis mennä termarikauppaan, eilenkin roikkui koko 75 km työmatkan lämmöt reilusti alle 80:n.dealer kirjoitti:Ehjällä termarilla lämpenee tavallisella ajolla noin 5-6 km matkalla normaaliin eikä tarvita pahveja keulassa.Mulla taas on semmonen ominaisuus om603:ssa että ei lämpiä Idea Uuden behrin termarin laitoin ja silti lämmintä tulee varsin nihkeästi. Moottoritietä saa ajella pienemmällä vaihteella n. 20km ennenkuin lämpiää ja hitaassa ajossa lämmöt laskee takaisin tuohon 50 asteeseen Rolling Eyes Pahvilla on vuorattu koko syylärin edusta.
Epäilijöille tiedoksi, että ehjä 300D on erinomaisen saunamainen auto ja lisäksi lämpiää äkäisesti.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Nesteet on joskus kesällä vaihdettu joten ei kovin vanhat oo..mustat kylläkin Luulis kait tuon uuden behrin termarinkin kunnossa olevan kun lauantaina mätänetistä hain uuden
E: ja lisään vielä sen verran että viime talvena vanhalla koneella lämpesi paremmin kuin monet muut bensa autot mutta tälle talvelle ei tykkää lämmetä.
E: ja lisään vielä sen verran että viime talvena vanhalla koneella lämpesi paremmin kuin monet muut bensa autot mutta tälle talvelle ei tykkää lämmetä.
Nostellaan vaihteeksi tätäkin, kun ei saa öisin nukuttua
1. Koneen lämmöt, mittarin mukaan 85 -100 *C... Jos siihen on luottamista. Välillä neula heittelee 120'C, 100'C.. mittarin kopauttelulla saattaa palata 85. Joskus ei palaa.
- Järjestelmä ei kerää mitään suuria paineita
- Jäähdytysnestettä oli pikkusen hävinnyt - lisätty. Saattaa johtua nesteitten vaihdosta, jonka jälkeen ei ole lisätty (viimisetkin ilmat hävinny ajokilometrien karttuessa)
- Mittaristo otettu irti ja tehty uusi maadoitus + kolvattu pari kylmää juotosta, edelleen pomppii lämpötilat
- Syyläri on kylmä kokonaan, paitsi oikeasta ylänurkasta noin 10x10cm alue lämmin.
- Tuuletin pyörii... pyöri jopa silloin kun auto oli seisonut tovin ja mittarin lämmöt näytti ~70*C
- Ylävesiletku kuuma. Ei ollenkaan kova, vaan ihan normaali letkumainen, pehmeä.
- Alavesiletku myöskin kuuma (?!), melkein samoissa lämmöissä kun ylävesiletku
- Kapiinin puolelle tulee satunnaisesti viilempää, mutta yleensä ihan normaalia lämmintä (viilenee kuitenkin kun laittaa puhaltimen kovemmalle).. oli aikaisemminkin tämä vika, tod. lämppärin kenno vähän tukossa, termarin vaihto auttoi aikaisemmin ja nyt autossa pystyy jopa olemaan, ennen oli melko kylymä koneen lämmöt oli tuolloin 80*C.
Onko vinkkiä mikä tässä kinnerissä on vikana. Eli koneen lämmöt on mielestäni melko korkealla, jos mittaristoon voi yhtään luottaa... myöskin flekti pyörii melko mielenkiintoiseen aikaan (vai onko kone ylikuuma ja flekti koittaa viilentää - mittaristo näyttää väärin).
Pitää yrittää vaihtaa lämpöanturi ja huuhdella jäähdytysjärjestelmä...
Kuulostaako järkevältä?
1. Koneen lämmöt, mittarin mukaan 85 -100 *C... Jos siihen on luottamista. Välillä neula heittelee 120'C, 100'C.. mittarin kopauttelulla saattaa palata 85. Joskus ei palaa.
- Järjestelmä ei kerää mitään suuria paineita
- Jäähdytysnestettä oli pikkusen hävinnyt - lisätty. Saattaa johtua nesteitten vaihdosta, jonka jälkeen ei ole lisätty (viimisetkin ilmat hävinny ajokilometrien karttuessa)
- Mittaristo otettu irti ja tehty uusi maadoitus + kolvattu pari kylmää juotosta, edelleen pomppii lämpötilat
- Syyläri on kylmä kokonaan, paitsi oikeasta ylänurkasta noin 10x10cm alue lämmin.
- Tuuletin pyörii... pyöri jopa silloin kun auto oli seisonut tovin ja mittarin lämmöt näytti ~70*C
- Ylävesiletku kuuma. Ei ollenkaan kova, vaan ihan normaali letkumainen, pehmeä.
- Alavesiletku myöskin kuuma (?!), melkein samoissa lämmöissä kun ylävesiletku
- Kapiinin puolelle tulee satunnaisesti viilempää, mutta yleensä ihan normaalia lämmintä (viilenee kuitenkin kun laittaa puhaltimen kovemmalle).. oli aikaisemminkin tämä vika, tod. lämppärin kenno vähän tukossa, termarin vaihto auttoi aikaisemmin ja nyt autossa pystyy jopa olemaan, ennen oli melko kylymä koneen lämmöt oli tuolloin 80*C.
Onko vinkkiä mikä tässä kinnerissä on vikana. Eli koneen lämmöt on mielestäni melko korkealla, jos mittaristoon voi yhtään luottaa... myöskin flekti pyörii melko mielenkiintoiseen aikaan (vai onko kone ylikuuma ja flekti koittaa viilentää - mittaristo näyttää väärin).
Pitää yrittää vaihtaa lämpöanturi ja huuhdella jäähdytysjärjestelmä...
Kuulostaako järkevältä?
Meillä kesällä melkein aina lämmöt lähempänä 120 ku 80, talvella pysyy siinä 90 tienoilla. Vettä imee ku sieni vuotaa vissiin termarin juuresta, edellinen vuoto saatiin kuriin jo
Hyvänä puolena tuossa pidän sitä, ettei kone jäähdy talvipakkasillakaan muutamassa tunnissa vaan lämmöt pysyy koneessa, talvella hyvä lämmittää tallia siinä sivussa ku ajaa kuuman auton suoraan talliin ja konepelti auki
Hyvänä puolena tuossa pidän sitä, ettei kone jäähdy talvipakkasillakaan muutamassa tunnissa vaan lämmöt pysyy koneessa, talvella hyvä lämmittää tallia siinä sivussa ku ajaa kuuman auton suoraan talliin ja konepelti auki
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Ainakin toi mittarin temppuilu kuulostaa ihan tutulta. Omassa autossa tekee samaa kyllmänä; saattaa alkumatkasta näyttää reilusti yli 80 astetta ja hypähtää välillä ylemmäskin -- mittariston lippaan napautamalla putoaa sinne hiukan vajaaseen 80 asteeseen minne pitääkin. Tätä voi jatkua muutama kerta kunnes kabiini lämpiää -- joskus taas ei. Joku huono maadoitus vissiin, en ole tuosta niin huolestunut.andyx kirjoitti:Nostellaan vaihteeksi tätäkin, kun ei saa öisin nukuttua
1. Koneen lämmöt, mittarin mukaan 85 -100 *C... Jos siihen on luottamista. Välillä neula heittelee 120'C, 100'C.. mittarin kopauttelulla saattaa palata 85. Joskus ei palaa.
Pitää yrittää vaihtaa lämpöanturi ja huuhdella jäähdytysjärjestelmä...
Kuulostaako järkevältä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Laitoin jäähdytysnesteet takasin talliin ja join akkuvedet. Kaverin kanssa alettiin tutkimaan autoa.
Järjestelmässä oli ihan hyvin vettä, eikä systeemi vuotanut sitä minnekkään (kun konetta käytteltiin jokunen tovi). Ylävesiletku lämmin, alavesiletku haalean lämmin, siirtopumppu toimii, letkut lämpimiä närhenmunille asti --> siitä eteenpäin myöskin kaikki toimii kennolle ja kennolta paluuletku lämmin.
Ihmeteltiin että mikä wittu tässä nyt oikein kusee kun ei lämmintä puhalla ja koneen lämmöt nousee välillä lähemmäs 100 ajossa.
Ylävesiletku oli täysin paineeton, samoin alavesiletku... järjestelmässä ei ole painetta, pitäis vuotaa näillä tiedoilla jostakin, mutta ei vuoda.
Kaveri vetäs korkin auki, ei kuulu sihinää..
... ilmeisesti auto on ollut aikaisemmin jollain puukkomiehellä, joka on harrastanut veistelyä.
http://andyx.kuvat.fi/kuvat/IMG_2618.JPG
Ja vähän lähempää.
http://andyx.kuvat.fi/kuvat/IMG_2620.JPG
Että sellasta. Paisarin korkin tiivisteestä oli leikattu ihan reilun kokosia paloja irti. Uusi korkki tilaukseen ja samalla sain varaosaliikkeestä "melko ainakin lähelle" vastaavan korkin, jolla järjestelmässä on edes vähän painetta ajon aikana, tyhjäkäynnillä häviää.
Jospa toi uudella korkilla korjaantuis, tosin ihmetyttää vieläkin toi kabiinin viileys.[/url]
Järjestelmässä oli ihan hyvin vettä, eikä systeemi vuotanut sitä minnekkään (kun konetta käytteltiin jokunen tovi). Ylävesiletku lämmin, alavesiletku haalean lämmin, siirtopumppu toimii, letkut lämpimiä närhenmunille asti --> siitä eteenpäin myöskin kaikki toimii kennolle ja kennolta paluuletku lämmin.
Ihmeteltiin että mikä wittu tässä nyt oikein kusee kun ei lämmintä puhalla ja koneen lämmöt nousee välillä lähemmäs 100 ajossa.
Ylävesiletku oli täysin paineeton, samoin alavesiletku... järjestelmässä ei ole painetta, pitäis vuotaa näillä tiedoilla jostakin, mutta ei vuoda.
Kaveri vetäs korkin auki, ei kuulu sihinää..
... ilmeisesti auto on ollut aikaisemmin jollain puukkomiehellä, joka on harrastanut veistelyä.
http://andyx.kuvat.fi/kuvat/IMG_2618.JPG
Ja vähän lähempää.
http://andyx.kuvat.fi/kuvat/IMG_2620.JPG
Että sellasta. Paisarin korkin tiivisteestä oli leikattu ihan reilun kokosia paloja irti. Uusi korkki tilaukseen ja samalla sain varaosaliikkeestä "melko ainakin lähelle" vastaavan korkin, jolla järjestelmässä on edes vähän painetta ajon aikana, tyhjäkäynnillä häviää.
Jospa toi uudella korkilla korjaantuis, tosin ihmetyttää vieläkin toi kabiinin viileys.[/url]
Olikkos niitä närhenmunia siitä akun vierestä tarkistanu?
Nehän säätelee sen veden määrän joka pääsee lämppärin kennolle. Jos ne on jumis(joutuu puhdistaan) tai niiden liittimet hapettunu voi se sisäilman lämmön tuotto olla mitä sattuu.
Jossai täälä foorumilla taitaaki olla juttua niistä...
viewtopic.php?t=24517&start=0&postdays= ... 4rhenmunat
Tossa jotain.
Nehän säätelee sen veden määrän joka pääsee lämppärin kennolle. Jos ne on jumis(joutuu puhdistaan) tai niiden liittimet hapettunu voi se sisäilman lämmön tuotto olla mitä sattuu.
Jossai täälä foorumilla taitaaki olla juttua niistä...
viewtopic.php?t=24517&start=0&postdays= ... 4rhenmunat
Tossa jotain.
Jeps. Tuli varmuudeks ehdoteltua.
Luulis sen kohta oleen taas iskus.
Toi syylärin huuhtelu saattaa muuten itelläki olla ajankohtanen ku tuntu viime kesänä vähä herkästi tuo kone lämpeemään hiljasis vauheis.
Kävi vielä mieles et voisko olla mitää näistä:
-vesipumpun kunto(siipien ehjyys. muosiset siivet saattaa hajota iteksee(mutua jostai foorumilta...)), pumpun pyörimissuunta(hihna menee oikeeta reittiä, pumpun pyörän luistaminen hihnalla
Aika epätodennäkösiä vikoja muut ku toi pumpun hajoaminen mut tulipa ny heitettyä jos muutki etsii lämpöongelmii liittyvää tietoo(mutua).
Luulis sen kohta oleen taas iskus.
Toi syylärin huuhtelu saattaa muuten itelläki olla ajankohtanen ku tuntu viime kesänä vähä herkästi tuo kone lämpeemään hiljasis vauheis.
Kävi vielä mieles et voisko olla mitää näistä:
-vesipumpun kunto(siipien ehjyys. muosiset siivet saattaa hajota iteksee(mutua jostai foorumilta...)), pumpun pyörimissuunta(hihna menee oikeeta reittiä, pumpun pyörän luistaminen hihnalla
Aika epätodennäkösiä vikoja muut ku toi pumpun hajoaminen mut tulipa ny heitettyä jos muutki etsii lämpöongelmii liittyvää tietoo(mutua).
Viimeksi muokannut Antmano, 03.3.2011 23:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eikö sitä nyt vaan yksinkertaisesti olisi voinut mitata toisella mittarilla, minkälaista lämpö se näyttää.
Vai oliko se jo tehty? En pikalukemisella huomannut.
Oireet ovat kuitenkin ihan mittarivikaan viittaavat.
Vai oliko se jo tehty? En pikalukemisella huomannut.
Oireet ovat kuitenkin ihan mittarivikaan viittaavat.
Mittarissa, eikä koneessa. Vika.Koneen lämmöt, mittarin mukaan 85 -100 *C... Jos siihen on luottamista. Välillä neula heittelee 120'C, 100'C.. mittarin kopauttelulla saattaa palata 85. Joskus ei palaa.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Okei. Koska olen kirjotellut kahdessa eri topicissa niin selvennetään tännekkin.
1. Kabiinin lämpöongelma on korjattu. Autoon tulee sisälle lämmintä, lämppärin kenno oli tukossa.
2. Koneen lämmöt edelleen ongelma. Tyhjäkäynnillä pysyy 80 tietämissä. Rasituksessa (kaupunki + maantie) lämmöt nousee 90-100*C paikkeille. Normaaliajolla!
- Syyläri huuhdeltu ja pesty, vähän irtosi ruostepaskaa
- Termari, vesipumppu vaihdettu
- Uudet nesteet tietenkin
- Mittariston lämpö/öpaine/nafta -lukemia osoittava osa vaihdettu
- Lämpötila-anturi vaihdettu (ehkä jopa oikea?, kannen kupeessa)
Vanhalla mittarilla neula hyppi valtoimenaan. Uudella mittarilla neula liikkuu tasaisesti.
Ajattelin hommata uuden viskokytkimen. Tuntuu, että visko ei oikein tarraa kiinni... vaikuttaako sitten siihen, että ei koneen lämmöt pysy 80 tietämissä, en tiedä.
Visko tarraa ilmeisesti kunnolla kiinni koneen lämpöjen noustessa päälle 100*C, mutta kuuluisiko flektin pyöriä kovemmin jo pienemmillä lämpötiloilla?
** KANSIVIKAA VEIKKAAVILLE **
- Ei hävitä nestettä (enää)
- Ei ole ylimääräisiä paineita / kuplintaa / tms
- Ilmausletku tukittuna, ei nosta paisuntasäiliössä nesteen pintaa
- Ei savuta ylimääräisiä
1. Kabiinin lämpöongelma on korjattu. Autoon tulee sisälle lämmintä, lämppärin kenno oli tukossa.
2. Koneen lämmöt edelleen ongelma. Tyhjäkäynnillä pysyy 80 tietämissä. Rasituksessa (kaupunki + maantie) lämmöt nousee 90-100*C paikkeille. Normaaliajolla!
- Syyläri huuhdeltu ja pesty, vähän irtosi ruostepaskaa
- Termari, vesipumppu vaihdettu
- Uudet nesteet tietenkin
- Mittariston lämpö/öpaine/nafta -lukemia osoittava osa vaihdettu
- Lämpötila-anturi vaihdettu (ehkä jopa oikea?, kannen kupeessa)
Vanhalla mittarilla neula hyppi valtoimenaan. Uudella mittarilla neula liikkuu tasaisesti.
Ajattelin hommata uuden viskokytkimen. Tuntuu, että visko ei oikein tarraa kiinni... vaikuttaako sitten siihen, että ei koneen lämmöt pysy 80 tietämissä, en tiedä.
Visko tarraa ilmeisesti kunnolla kiinni koneen lämpöjen noustessa päälle 100*C, mutta kuuluisiko flektin pyöriä kovemmin jo pienemmillä lämpötiloilla?
** KANSIVIKAA VEIKKAAVILLE **
- Ei hävitä nestettä (enää)
- Ei ole ylimääräisiä paineita / kuplintaa / tms
- Ilmausletku tukittuna, ei nosta paisuntasäiliössä nesteen pintaa
- Ei savuta ylimääräisiä