
Voiko sen mitata jotenkin vai?
Täytin eilen Matikin paisuntasäiliön, kun merkkivalo ilmoitti nesteen olevan vähissä.
Ja taas tänään tuo merkkivalo alkoi palamaan...


Niin ja konehan on M103 pentsiini...
Ei, mutta juorureikää ei nää normaali ihminen mistään kulmasta ilman peiliä.Kuvaja kirjoitti:Eihän tässä ole samaa typerää putkea juoru reiässä niin kuin OM604:ssah5 kirjoitti:Ääni tälle!Lucky-Dog kirjoitti:Vesipumppu vuotaa
Voi vuotaa aika huomaamattakin, alkaa loristelemaan sieltä akselin juurelta vuoto-juoru-reiästä.vuotaa niin että ei äkkipoika huomaa
No valuhan sieltä vähäsen, oisko tuo ollut alavesiletkusta. Kiristetty!Easy Rider kirjoitti: - Jos kone tai syyläri eli lämppäri ei tiputa ulospäin
Öö mikä putki? Mutta ei siellä konehuoneessa ainakaan höyrynnyt...Easy Rider kirjoitti: - eikä putki höyryä
- tai öljytikussa ole vesihelmiä
- tarkista paisuntasäiliön painekorkki.
Tätä en vielä uskaltanut koettaaEasy Rider kirjoitti:Jos pakoröörin nokasta tippuu vesipisaroita ja höyryää se voi olla myös ihan vesihöyryäkin kylmällä koneella, mutta jos uskaltaa hieman maistaa pisaraa ja se on makeaa, se on varmasti glykolia. Ei siihen kuollunna ole, syletyttää vaan kotvan.
Ei harmaata eikä öljyä paisarissa. Eikä haissu ku sille jäähdytysnesteelle.Easy Rider kirjoitti:- Myös matta harmaa kerrostuma veden pinnalla ja pakokaasun haju paisarissa kielii paffivauriosta.
Öljyt näytti ihan öljyilleSivonen kirjoitti:Kato myös öljyt. Jos on valkosta vaahtoa öljyn seassa, niin on öljyt ja vedet sekasin -> pahvin vaihto.
Emmie sieltä mitään höyryä saanutSivonen kirjoitti:Paisuntasäiliön korkki auki ja reippaasti kaasua. Tuleeko höyryä reilusti? Sama operaatio öljykorkin kanssa.
Ei lämpöongelmia termarinvaihdon jälkeen - toimii kuin kelloSivonen kirjoitti:Onko ollut lämpöongelmia kabiinin puolella? Jos puhaltelee vain kylmää, niin voi olla ilmakupla vesikierrossa ja tästä syystä ei vesi kierrä lämppärin kennossa - puhaltaa kylmää. Kansipahvi sökö.
Jaha, täytyypä ottaa ja tutkia - kun tuo sisämattojen pesuaikakin alkaa olla jo lähelläMr_nice kirjoitti:mitenkäs mitenkäs,eikös olisi periaatteessa mahdollista että lämppärin kenno vuotaisin?? eli varmaankin lattiamattojen alta voisi löytyä järjettömiä määriä kosteutta??
ei sillä meinaa tuo minunkin 200D vähän hävittää nesteitä,puolentoista kuukauden välein kun lisäilee niin pärjää,syytä en kyllä ole löytänyt,lattia mattojen alla on kosteutta mutta no se on hyvin pitkälti vaan kondensoitunutta...
Jep. 124:ssa letkuliitos on konehuoneen puolella ja sieltä tulee putkella kennolle asti. Kenno on sitten koteloituna, joten todennäköisesti katku tulee kabiiniin, jos kennon liitokset vuotavat. Eli tuota ei tosiaan kannata ensimmäisenä purkaa, jos ei haise sisällä.Easy Rider kirjoitti:En minä tietenkään mitään poissulje, mutta parista autosta kun on mulla kenno kajahtanut, sen on kyllä huomannut. Ikkunat muuraa kiinni minuuteissa ja puoleen tuntiin hajoaa pää siihen höyryyn.Tietenkin jos putki/letku pissii laattialle eikä kenno puhallusilman sekaan...?
liityn keskusteluun, kenno vuodosta tulee laseihin sellanen limainen huurtava lisma joka haisee imelälle vehkeelle ja todella imeytyy äänieristevylleihin mattojen alla :vesi3: :vesi3:Easy Rider kirjoitti:En minä tietenkään mitään poissulje, mutta parista autosta kun on mulla kenno kajahtanut, sen on kyllä huomannut. Ikkunat muuraa kiinni minuuteissa ja puoleen tuntiin hajoaa pää siihen höyryyn.Tietenkin jos putki/letku pissii laattialle eikä kenno puhallusilman sekaan...?
No voiJani kirjoitti:Ei pääse helpommalla.
Lisäksi ohjaustehostimen pumppu pois paikaltaan, ilmastoinnin kompuraan ei tarvi muistaakseni koskea jos sellainen on.
Hihnankiristinsysteemi pitää purkaa myös.
Ja näppärässä paikassa takimmaiset pultit, pallopäisellä kuusiokoloavaimella pääsee käsiksi.
Koneen iästä riippuen pitää myös ylävesiletku ja vesiputki johon lämppärin letku liittyy vaihtaa eri malliseen.
Kun vaihdoin 103:n tilalle 104:n huomasin tuon (?) eron putkessa, lähtee hieman eri kulmassa pumpulta. Äkkiseltään ei erota toisistaan. Yläletkusta otin sentin pois ja vaihtelin termarikopan ilmaletkun reiällä varustettuun. Onko letkuissa jotain muuta eroa kuin sentin pituusero?Jani kirjoitti:Koneen iästä riippuen pitää myös ylävesiletku ja vesiputki johon lämppärin letku liittyy vaihtaa eri malliseen.