200E -89 ei käynnisty! Siinäkö se sitten olikin?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
markus_200e
Viestit: 43
Liittynyt: 09.9.2006 1:11
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

200E -89 ei käynnisty! Siinäkö se sitten olikin?

Viesti Kirjoittaja markus_200e »

Vinkkejä?

Startilla pyörii, kipinää kohtuudella(?), bensapumppu surisee (kun kääntää virrat päälle) - mutta ei ota käynnistyäkseen!

Kun päästää avaimesta kuuluu "tussahdus" eli ikäänkuin sytyttäisi väärään aikaan.

Sytytysjohdot ja tulpat uudehkot. Virranjakajankansi kulunut mutta että antaa kuitenkin kipinää...
Viimeksi muokannut markus_200e, 21.9.2007 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 200 -85 147tkm
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm

ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kumminkin veikkaisin virranjakajan kantta ja pyörijää. Jonkinlaisen kipinän esiintyminen sinällään ei vielä takaa käynnistymistä. Kone on muutenkin tarkka kipunansa laadusta, useimmat käynnistyspulmat juontuvat juuri kuluneista virranjakajan osista. Eivät ole kalliit uusia, joten itse kokeilisin ensin vaihtaa ne. Sitten tutkimaan puolaa ja sen johtoa.
Saahan kone kuitenkin kauroja eli jälleen: bensapumpun käyntiääni ei automaattisesti tarkoita, että lientä tulee riittävällä paineella. Väsyneen pumpun sysäämä liian alhainen paine tai tukkoinen suodatin voi kivestää bensasaantia.
Sitten on vielä tyhjäkäynnin mikrokytkin, mahdolliset suuremmat ilmavuodot, lisäilmaluisti jne asia erikseen.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
markus_200e
Viestit: 43
Liittynyt: 09.9.2006 1:11
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200e »

Paljonkos sitä polttoainetta pitäisi tulla, ja miten sen pystyisi todentamaan? Kaasutinautolle tein kerran ko. "testin" mutta että tämmöinen suihkumalli?
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

markus_200e kirjoitti:Paljonkos sitä polttoainetta pitäisi tulla, ja miten sen pystyisi todentamaan? Kaasutinautolle tein kerran ko. "testin" mutta että tämmöinen suihkumalli?
Tuotto bensapumpulla 1400 cm^3/min.
Painemittarilla :shock: järjestelmäpaine 5,25-5,6 bar

Tiiviystarkastus: 2,7 bar 10 min kuluttua
2,6 bar 20 min kuluttua

Jos painetta ei ole riittävästi kone ei saa ruokaa,koska suuttimien avutumispaine on 3-4,1 bar

Järjestelmäpaine ennen määräjakajaa,alakammopaine määräjakajassa,suutinpaine määräjakajan jälkeen. 8)

No mitä mittari näyttää...... :roll:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
markus_200e
Viestit: 43
Liittynyt: 09.9.2006 1:11
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200e »

No se siitä mittaamisesta kotikonstein ... Kiitos tosin faktoista!
markus_200e
Viestit: 43
Liittynyt: 09.9.2006 1:11
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200e »

Lähteekö pyörijä nykäsemällä irti? Tuntuu istuvan aika tiukasti siinä tapauksessa ...
markus_200e
Viestit: 43
Liittynyt: 09.9.2006 1:11
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200e »

Huomattua: lähti kylmänä käyntiin ja kävi sievästi 3-4 min kunnes alkoi pätkimään - tai siis pätkimiseltä se kuulosti...

Tämä kuitenkin kait kertoo että saa soppaa?!
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Kertoo,että kylmäkäynnistys suutin pelaa.
Antaa lisäsoppa niinkauan kun moottori lämpiää
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

cdi kirjoitti:Kertoo,että kylmäkäynnistys suutin pelaa.
Antaa lisäsoppa niinkauan kun moottori lämpiää
Antaa lisäsoppaa vain startatessa...
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
markus_200e
Viestit: 43
Liittynyt: 09.9.2006 1:11
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200e »

Så där, kansi + pyörijä + puolan johto (jäi vaihtamatta sytytysjohtojen yhteydessä) vaihdettu -> pikainen koeajolenkki ei ilmentänyt mitään oireita!
Jospa vaikka se olisi sitten siinä ...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”