Syöttöä lisää,300d

Katso myös W201.
Masa 250D
Viestit: 8
Liittynyt: 25.5.2007 10:16

Viesti Kirjoittaja Masa 250D »

MatKa kirjoitti:Joo ja tuossa 0-100 ajassa on varmasti vaikutusta keppimiehelläkin, ei viitti ihan särkeä vanhusta. Ja imusarja oli jonninverran karstottunut, kyllähän sekin vaikuttaa. Osansa tuolla rengastuksellakin, luulisin.

Älä nice sitä välimatkaa pelkää, siitä tulee kuitenkin sellainen päivä mitä et kadu ikinä. :D Nyt tuntuu että pysyy muun liikenteen mukanakin jo..
Täyty oikein hakea tää aiempi kirjoitukseni. Näin paljon se mulla vaikutti :D :oops:


Pasi se ruuvasi mullekin pari kuukautta sitten pumppua (siis autoon) ja tuntuu ku ois vääntäny yhen mutkan lisää kampiakseliin niin hyvin vetää nyt.

ps. Osaiskoha toi "velho" laittaa lisärattaita tonne laatikkoon, kun tuntuis tarvivan isompia pykäliä nykyään?
Terveisiä Ylivieskaan!
viikinki
Viestit: 7
Liittynyt: 09.12.2007 19:50
Paikkakunta: ilomantsi

Viesti Kirjoittaja viikinki »

uutena mersulaisena kysyisin autoni 250 -91 eikös siinä pitäs olla automaattinen tyhjäkäynnin säätö joten vaikuttaako syöttöjen lisäys tyhjäkäyntiin
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mersu murehtii paitsi saasteita ja nokea myös käyntiääntä.
Miten syötön lisäys vaikuttaa käyntiääneen? Isommat tapit
saattavat ainakin karhentaa ääntä, samaten ajoituksen vääntäminen
aikaisemmalle eli taloudellisemmaksi. Jossain vaiheessa
MB varhensi ruiskutusennakkoa ja nyt se suositus taitaa
olla 14 +- 0,5 astetta (minulla 13,5 astetta) tässä 603
turbossa.
Masa 250D
Viestit: 8
Liittynyt: 25.5.2007 10:16

Viesti Kirjoittaja Masa 250D »

viikinki kirjoitti:uutena mersulaisena kysyisin autoni 250 -91 eikös siinä pitäs olla automaattinen tyhjäkäynnin säätö joten vaikuttaako syöttöjen lisäys tyhjäkäyntiin
Mulla on just sama vuosimalli ja ei mitään ongelmia Pasin säätöjen jälkeen tyhjäkäynnissä, eikä muussakaan. HYVÄÄ sanottavaa ainoastaan. Auto on kuin toisesta mailmasta nykyään.
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Kyllä se ppDieselin Pasi sai ihmeitä aikaan tuolle minunkin 200D:lle, oon ajellu viime torstain jälkeen hymy korvissa, eikä meinaa vieläkään laantua :lol:

Vääntöä tuli olevinaan rutkasti lisää, nyt huomaa istumalihaksilla kun painaa kaasua:P Ja tais tuo kellokin tykätä, 60 - 100 nelosvaihteella, ni tais lähteä semmonen 8 sekunttia ajasta pois. Pitää käydä vielä samassa paikassa mittaamassa, missä vanhatkin ajat otettu, ni ei oo sitten ainakaan tien nousuissa ja laskuissa eroja.

Iso kiitos Pasille.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Älkää ny kovin kehuko, pillahan kohta itkuun :oops:
No Merc at the moment
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

No haukutaan sitten välillä.
Mu**kku se on :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Arto N kirjoitti:No haukutaan sitten välillä.
Mu**kku se on :lol:
Kitoos :lol: :lol:

Jovain helepotti :lol:
No Merc at the moment
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Tässä ketjussahan olikin asiaa :)
Etsiskelin tuolla googlella hieman noita pumppujuttuja ja sehän toikin mut tänne turvalliselle foorumille.
Viikonloppuna, jos vaan ehtii, niin pitäs ruuvailla tuota emännän lankun pumppua, jotta se johonkin kulkis :)

Tämän ketjun avulla se voisi onnistuakin tämmöseltä kotinikkarilta
:lol:
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Makejii
Viestit: 1
Liittynyt: 30.6.2012 6:49

Viesti Kirjoittaja Makejii »

Mitäköhä rkelettä tein väärin ku katoppakö mulla on toi Erl pumppy niinnii nostin syöttöjä 3 kiekkaa ja tyhjäkäynti ruuvia toiset kolome. Sitteku Käännään avaimesta ni jukolauta että sitte ottaa vikkelää kierrokset 5k rpm ja ilman kaasua. Elikkäpäkö mitä viännän, mistä väännän ja kuinka paljon. Ja mistä mahtaa saaha niitä erl mötikän stefoja ku pääs katkeemahan. Nii, värkki itte o 300döö vapari! Pikaisia tai ei pikaisia vastauksia kaipailen kaikki on kumminki ihan päteviä kommentteja! Terve
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En oikein hyvin osaa neuvoa tuossa, mutta sellainen tuli mieleen että käänsithän tyhjäkäyntiruuvia oikeaan suuntaan ?
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Tyhmä kysymys: voiko pumppua säätää se koppa auki vai pitääkö kaikki kasata ja purkaa koko ajan uudelleen :roll:
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joeli kirjoitti:Tyhmä kysymys: voiko pumppua säätää se koppa auki vai pitääkö kaikki kasata ja purkaa koko ajan uudelleen :roll:
Kyllä mie oon testannut kansi auki miten tyhjäkäynti on asettunut.Öljyähän sieltä vähän tulee,trasselia tms.hyvä laittaa siihen vähän jarruttamaan ettei valu mihin sattuu.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tarkista ettei kaasuvivusto ole jäänyt kantamaan :idea:
Ja jos on automaatti, niin muista säätää laatikkoa ohjaava alipainemodulaattori :!:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Nostellaanhan tämäkin taas näkyville 8)

tarkoitus olisi katsastuksen jälkeen ruuvata tuosta kakssatasesta pumppua ja kokeilla vaikutuksia sen kulkemiseen. Yllättävän pirteä tuo tosin on, johtunee tuosta nelilovisesta lootasta. edelliset olleet 5-vaihteisia.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

4-lovinen vs. 5-lovinen:
4-vaihteinen (200D) manuaali:
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000

5-vaihteinen (200D, 250D) manuaali
1 ............................................ 4.234
2 ............................................ 2.357
3 ............................................ 1.488
4 ............................................ 1.000
5 ............................................ 0.843
Laatikosta ei siis johtune :roll:
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”