603 kiertokankien momentti?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

603 kiertokankien momentti?

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

603 turbon kiertokankipulttien momenttiarvo.. :?: Alfameristä ei ainakaan löytynyt :roll: kiire!. Yöt menee täällä..ja päivät auton alla.. :oops: Noh eiköhän huomenissa savut :wink:
w124 300 Dturbo "Florida"
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Eikös löydy korjauskirjasta... onpa ihme. Katotaas jos onnistus jeesaa jostain kaivaa tietoa...
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

vm. 91-> 40Nm+90 astetta.

En muista milllä itselle kiritstin, mutta noin sanoo WIS.
Viimeksi muokannut Perttu K, 09.11.2005 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

raul kirjoitti:Eikös löydy korjauskirjasta... onpa ihme. Katotaas jos onnistus jeesaa jostain kaivaa tietoa...
Alfamerin w124&E 85-95 Bensin+diesel suomenkielisessä oppaassa EI :shock: .
w124 300 Dturbo "Florida"
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Perttu K kirjoitti:40Nm+90 astetta.

En muista milllä itselle kiritstin, mutta noin sanoo WIS.
Onko tuo joku ulkomaalainen opus? tai samapa tuo minkä maalainen on ..Oikeetahan tietoo sen täytyy olla..

Käsivaralla kun vääntää veivitpä ei pyörikkään enää akselinsa ympäri.. :lol: :D ... :oops:
w124 300 Dturbo "Florida"
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Reimpo kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:40Nm+90 astetta.

En muista milllä itselle kiritstin, mutta noin sanoo WIS.
Onko tuo joku ulkomaalainen opus? tai samapa tuo minkä maalainen on ..Oikeetahan tietoo sen täytyy olla..

Käsivaralla kun vääntää veivitpä ei pyörikkään enää akselinsa ympäri.. :lol: :D ... :oops:
Se ois niinkun Mersun originaali tehdaskorjaamokäsikirja... CD-levyllä... :wink:
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

raul kirjoitti:
Reimpo kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:40Nm+90 astetta.

En muista milllä itselle kiritstin, mutta noin sanoo WIS.
Onko tuo joku ulkomaalainen opus? tai samapa tuo minkä maalainen on ..Oikeetahan tietoo sen täytyy olla..

Käsivaralla kun vääntää veivitpä ei pyörikkään enää akselinsa ympäri.. :lol: :D ... :oops:
Se ois niinkun Mersun originaali tehdaskorjaamokäsikirja... CD-levyllä... :wink:
Jos löytyy pistäppä tarkat arvot.. :wink: ?
w124 300 Dturbo "Florida"
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Perttu K kirjoitti:40Nm+90 astetta.

En muista milllä itselle kiritstin, mutta noin sanoo WIS.
Kyllä tuon niin tarkka arvo kuin vain olla ja osaa.

Uusilla pulteilla siis 45Nm+90 astetta, vanhoilla pulteilla 40Nm+90 astetta.

Vai ei meinaa pyöriä. Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta onhan laakeriliuska varmasti paikallaan, liuskassa oleva kohouma kiertokangen kolossa.

Korjaus:

Jos näitä joku haku-toiminnolla joskus etsii, niin korjataan vähän

Eli siis ->90 30Nm+90-100astetta, pultin paksuus min. 7.1mm
90-> 40Nm+90 astetta, pultin paksuus min 8.2mm, pituus maks. 52.9 mm
Viimeksi muokannut Perttu K, 09.11.2005 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Perttu K kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:40Nm+90 astetta.

En muista milllä itselle kiritstin, mutta noin sanoo WIS.
Kyllä tuon niin tarkka arvo kuin vain olla ja osaa.

Uusilla pulteilla siis 45Nm+90 astetta, vanhoilla pulteilla 40Nm+90 astetta.

Vai ei meinaa pyöriä. Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta onhan laakeriliuska varmasti paikallaan, liuskassa oleva kohouma kiertokangen kolossa.
Oon..! ja laipat omilla paikoillaan ja samoin päin kuin ne alunperinkin oli..mikä on tärkeää..!
Tarkootin vaan et jos vääntää oikein lujaa kiinni.. :D Ei pyöri :lol:

Syl.putket meni muuten hyvin paikalleen. Nikentunkilla pumppaamalla..Lohkon päältä vain..kierretangot kansipulttien reikiin 6kpl tunkki mukin päälle teräs laippoja väliin ja eikun.. Ei tarvinnu edes kuumentaa/kylmentää.. :wink:
Niin kuin on monesti tullut todettua.. Tekniikka laji..ei voimalaji.. :lol:
w124 300 Dturbo "Florida"
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tarkkanakin saa vaan olla kun syl. putket vaihtaa :lol: :lol:

Menee meinaan halaki meleko heleposti jo pikkusenki vinoon painaa :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Niinpä.. :) Tosi tasanen painatus..Tuo kuivaputki on melko diukka lohkoon..Märkä putkissa sitä väljää taas löytyy... :roll:
w124 300 Dturbo "Florida"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Reimpo kirjoitti:Niinpä.. :) Tosi tasanen painatus..Tuo kuivaputki on melko diukka lohkoon..Märkä putkissa sitä väljää taas löytyy... :roll:
Tosielämästä tempaistua tietoa kokemuksen syvällä rintaäänellä :lol: :lol: :lol:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tästä oli muuten puhetta:

http://mb.braingears.com/124_DISC1/Prog ... 2_mech.htm

Tuolta löytyy sitten vähän laajemmin:

http://mb.braingears.com/
Reimpo
Viestit: 32
Liittynyt: 06.11.2005 2:28
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Perttu K kirjoitti:Tästä oli muuten puhetta:

http://mb.braingears.com/124_DISC1/Prog ... 2_mech.htm

Tuolta löytyy sitten vähän laajemmin:

http://mb.braingears.com/
Vielä kun olis suomenkielellä..Mitä tässä enää tarvittais :wink:
w124 300 Dturbo "Florida"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”